Σκοπός: Να αποκτήσουν τα παιδιά ένα σύνολο από γνώσεις, δεξιότητες, αξίες και συμπεριφορές που πηγάζουν από το Ευ αγωνίζεσθαι, το τίμιο και δίκαιο παιχνίδι, την αθλητική παράδοση και αποσκοπούν στη σωματική, πνευματική και ψυχική καλλιέργεια των παιδιών και την αρμονική ένταξή τους στην κοινωνία.
Στόχοι:
- Να μάθουν τα είδη και τα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας, να γνωρίσουν την Πυραμίδα της φυσικής δραστηριότητας, ώστε να την ενσωματώσουν στην καθημερινότητά τους
- Να αναπτύξουν βασικές κινητικές δεξιότητες και κινητικές έννοιες
- Να αναζητήσουν και να παρουσιάσουν πληροφορίες για διάφορα αθλήματα
- Να γνωρίσουν αθλήματα και άλλες πληροφορίες για τον θεσμό των Ολυμπιακών αγώνων και για τους Παραολυμπιακούς αγώνες
- Να εκφράζονται μέσω της κίνησης και να ενεργοποιηθούν για να συμμετέχουν σε κινητικές δραστηριότητες και ομαδικά παιχνίδια
- Να κατανοήσουν τη σημασία του «ευ αγωνίζεσθαι», δηλαδή την αξία της συμμετοχής ανεξαρτήτως από το αποτέλεσμα του αγώνα, τη σημασία της τήρησης των κανόνων και του σεβασμού των αντιπάλων
- Να σκεφτούν με ποιον τρόπο μπορούν να ενημερώσουν την τοπική κοινότητα για τους διάφορους τρόπους άσκησης και τα οφέλη της για τη συνολική υγεία και να συνεργαστούν για να μεταδώσουν το μήνυμά τους
- Να καταγράψουμε κανόνες για να είμαστε ασφαλείς όταν ασκούμαστε και κανόνες ατομικής υγιεινής
- Να έρθουν σε επαφή με τις ΤΠΕ
- Να οργανώσουν τους δικούς τους Ολυμπιακούς αγώνες στο νηπιαγωγείο μας
Ενδεικτικές δραστηριότητες
Παρακολουθήσαμε διάφορα βίντεα στο YouTube με αγωνίσματα και περιγράψαμε πώς παίζονται, πού παίζονται, με τί εξοπλισμό κλπ.
Δώσαμε στα παιδιά καρτέλες με αθλήματα, τα οποία ταξινόμησαν με βάση διάφορα κριτήρια, όπως καλοκαιρινά και χειμερινά αθλήματα, αθλήματα που παίζονται με μπάλα, αθλήματα στο νερό. Σε μεγάλο χαρτόνι δημιουργήσαμε κολάζ όπου διέκριναν τα αθλήματα σε ατομικά και ομαδικά, κολλώντας καρτέλες αθλημάτων κάτω από την αντίστοιχη κατηγορία
Διαβάσαμε τον μύθο του Αισώπου «Ο λαγός και η χελώνα» , το βιβλίο «Ο Έλμερ και ο αγώνας δρόμου» του David McKee και ιστορίες από το έργο «Η Δέσποινα και το περιστέρι» του Ε. Τριβιζά.
Ασκηθήκαμε αναπαριστώντας διάφορα αθλήματα, όπως μπάσκετ και ασκήσεις ρυθμικής γυμναστικής
\
Παίξαμε παραδοσιακά ομαδικά παιχνίδια, όπως «Γύρω γύρω όλοι», «Περνά περνά η μέλισσα», «Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό».
Χορέψαμε παραδοσιακά τραγούδια, όπως «Μήλο μου κόκκινο»
Τα παιδιά άκουσαν μουσικοκινητικά τραγούδια, όπως το «Χόκυ πόκυ» και αυτοσχέδιες ιστορίες και εκτελούσαν τις αντίστοιχες κινήσεις
Κάθε παιδί μιμούταν ένα άθλημα και οι συμμαθητές του καλούνταν να το μαντέψουν
Μέσα από τη μελέτη έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού (βιβλία, περιοδικά, αφίσες, ιστοσελίδες, βίντεο) αναζητήσαμε πληροφορίες τόσο για τους σύγχρονους όσο και για τους αρχαίους Ολυμπιακούς αγώνες. Κατασκευάσαμε κολάζ με την τελετή αφής της Ολυμπιακής φλόγας στην αρχαία Ολυμπία
Κάθε παιδί συνέθεσε την Ολυμπιακή Σημαία και κατανόησε το νόημα των πέντε ενωμένων κύκλων.
Προσεγγίσαμε τον αθλητισμό μέσα από την τέχνη μελετώντας αρχαία αγγεία που απεικονίζουν ολυμπιακά αθλήματα. Κάθε παιδί ζωγράφισε σε αγγείο αγωνίσματα των Ολυμπιακών αγώνων.
Φτιάξαμε κότινους, δηλαδή στεφάνια από κλαδιά αγριελιάς με το οποία στεφάνωναν τους νικητές και μάθαμε την επίκληση στον θεό Απόλλωνα που απαγγελλόταν στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων.
Συζητήσαμε για τη σημασία του «Ευ αγωνίζεσθαι» και κατασκευάσαμε μετάλλια για τους αθλητές
Γνώρισαν τους Παραολυμπιακούς αγώνες μέσα από σχετικά βίντεα στο YouTube και θαύμασαν την ψυχική δύναμη των αθλητών που συμμετέχουν σε αυτούς
Στο πλαίσιο του εορτασμού της 9ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2022 και του Σχεδίου Δράσης μας «Η ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο» για την αξιολόγηση της σχολικής μας μονάδας συνεργαστήκαμε με την Ά τάξη του Δημοτικού Σχολείου Κάσου και αναπαραστήσαμε στην αυλή του νηπιαγωγείου μας την τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας στην Αρχαία Ολυμπία και λαμπαδηδρομία. Έτσι, οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας και του δημοτικού σχολείου απήγγειλαν την επίκληση στον θεό Απόλλωνα και άναψαν τη δάδα με την Ιερή Φλόγα στον βωμό. Ακολούθησε λαμπαδηδρομία και, κατόπιν, οι μαθητές αγωνίστηκαν εκτελώντας μια διαδρομή με εμπόδια. Μετά τον αγώνα όλα τα παιδιά βραβεύτηκαν για τη συμμετοχή τους με μετάλλιο.
Εκθέσαμε το υλικό και τις δημιουργίες μας σε κατάλληλα διαμορφωμένο πίνακα αναφοράς για να το παρουσιάσουμε στις οικογένειες των μαθητών μας και να τους ευαισθητοποιήσουμε όσον αφορά τη σημασία της σωματικής δραστηριότητας στην καθημερινοτητά μας