ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΑ ΔΩΡΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου υλοποιήθηκαν στο νηπιαγωγείο μας μαθησιακές δραστηριότητες με βασικό στόχο τα παιδιά να προσεγγίσουν τα γεγονότα του Πολυτεχνείου μέσα από τον σχολιασμό κατάλληλου σχετικού υλικού.

Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, τα παιδιά γνώρισαν τα γεγονότα παρατηρώντας και σχολιάζοντας κατάλληλο ιστορικό υλικό, όπως φωτογραφίες, αφίσες και ηχητικό υλικό.
Διαβάσαμε, επίσης, το βιβλίο « Η κυρά Δημοκρατία» της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου, το οποίο  βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν τις έννοιες «δημοκρατία» και «δικτατορία» και να αντιληφθούν τις βασικές διαφορές μεταξύ τους.  Παρουσιάστηκαν στα παιδιά σχετικές καρτέλες για συζήτηση, σχολιασμό και ταξινόμηση με βάση το περιεχόμενο τους στις κατηγορίες «δημοκρατία» ή «δικτατορία».

Φτιάξαμε δικό μας βιβλίο με την περιπέτεια της Δημοκρατίας στην Ελλάδα εκείνα τα χρόνια. Εκτυπώσαμε από το ίντερνετ εικόνες για την εικονογράφηση της ιστορίας μας.
2 1 3 1

Ακούσαμε και μάθαμε τραγούδια σχετικά με το Πολυτεχνείο.

Ζωγραφίσαμε για το Πολυτεχνείο.
4.

Συζητήσαμε το σύνθημα των φοιτητών του Πολυτεχνείου  «Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία» και τα παιδιά το αναγνώρισαν στα βιβλία και στο υπόλοιπο υλικό.
Δόθηκαν στα παιδιά καρτέλες με τις λέξεις «ΨΩΜΙ», «ΠΑΙΔΕΙΑ», « ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ», καθώς και τα γράμματα αυτών των λέξεων μεμονωμένα και ανακατεμένα. Τα παιδιά έβαλαν τα γράμματα στη σωστή σειρά για να σχηματιστούν οι λέξεις πάνω σε πλακάτ.
6 1 7 1 8 1 9 1 10 11

Την ημέρα του εορτασμού της επετείου του Πολυτεχνείου, τα παιδιά συμμετείχαν σε  δρώμενο, όπου, στο άκουσμα του τραγουδιού «Ο Δρόμος» του Μ. Λοΐζου, ένα-ένα παιδί έβαζε στον πίνακα από ένα γράμμα, ώστε να σχηματισθεί η λέξη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, σύμφωνα με τους στίχους του τραγουδιού. Έπειτα, πήραν τα πλακάτ με τις λέξεις «ΨΩΜΙ», «ΠΑΙΔΕΙΑ», «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ», που είχαν φτιάξει σε προηγούμενο στάδιο, και έκαναν τη δική τους “πορεία” μέσα στην τάξη.