Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με τη σπορά, ήρθε η ώρα να δούμε πως το αλεύρι γίνεται ζυμάρι και μετά ψωμί!








Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με τη σπορά, ήρθε η ώρα να δούμε πως το αλεύρι γίνεται ζυμάρι και μετά ψωμί!








Ένα από τα φετινά Σχέδια Δράσης του Νηπιαγωγείου μας αποτελεί το ” Ταξίδι στη γη και τον χρόνο.” Μέσα από αυτό τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με την αρχαία πολιτιστική μας κληρονομιά μέσα από την τόσο πλούσια ελληνική μυθολογία, θα γνωρίσουν τον τρόπο ζωής στα αρχαία χρόνια μέσα από τρόπους ευφάνταστους και διασκεδαστικούς και θα ταξιδέψουν νοερά στο μακρινό παρελθόν της αρχαίας Ελλάδας.
Μια μικρή γεύση από τις δραστηριότητες μας μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες!
Πρώτος σταθμός ο θεός Διόνυσος αν και μικρότερος από τους 12 θεούς του Ολύμπου που δεν κατοικούσε εκει! Μας έδωσε όμως την αφορμή να μιλήσουμε για το σταφύλι και για τον τρύγο! Μάθαμε τον μύθο για τον Θεό Διόνυσο και τους πειρατές και αφού τον δραματοποίησαμε με τα παιδιά, τον ζωγράφισαμε και τον χρωματισαμε!
https://www.youtube.com/watch?v=0R8pO_16jv0

Και εδώ ο Διόνυσος ζωντανεύει με τη βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών
Σειρά είχε η θέα Δήμητρα!
https://www.voki.com/site/pickup?scid=20669173&chsm=4dba51690a62bb598580ee8c64700b63
Η θεά της γεωργίας στάθηκε η αφορμή να επεξεργαστούμε με τα παιδιά τη διαδικασία του οργώματος και της σποράς, να γνωρίσουμε πώς γινόντουσαν παλιά οι αγροτικές εργασίες και το άλλαξε στην εποχή μας, να προβληματιστούμε μέσα από τον μύθο της Περσεφόνης, να γνωρίσουμε πίνακες ζωγραφικής, να κάνουμε εργασίες,να παίξουμε και πάνω απ’ όλα να μάθουμε μέσα από όλα τα παραπάνω!















Οι νηπιαγωγοί μας δραματοποιούν τον μύθο της Περσεφόνης!




https://drive.google.com/file/d/1yDmwh71UyhGG7iJbZrUH-nYSS3OH0lzm/view?usp=drivesdk
Με κέφι και φαντασία οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου μας μεταμφιέστηκαν κατάλληλα και μετέτρεψαν την τάξη σε ένα υπέροχο σκηνικό γύρω από το οποίο εκτυλίχτηκε ο μύθος της Περσεφόνης με τον οποίο οι αρχαίοι Έλληνες ερμήνευαν τις αλλαγές των εποχών! Τα παιδιά απόλαυσαν την ιστορία και συμμετείχαν διαδραστικά καθ’ όλη τη διάρκειά της!







https://drive.google.com/file/d/1yDmwh71UyhGG7iJbZrUH-nYSS3OH0lzm/view?usp=drivesdk
Η Προϊσταμένη και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου μας ευχαριστούν από καρδιάς τον Σύλλογο Γονέων του όμορου 4ου Δημοτικού Σχολείου Καματερού καθώς και την κυρία Σωτηροπούλου, μητέρα μαθήτριας του Σχολείου μας για τις ευγενικές δωρεές τους προς αυτό.
Φθινόπωρο και οι αγροτικές εργασίες έχουν την τιμητική τους ! Συνδυάζοντας το όργωμα και τη σπορά με τη μυθολογία και τη θεά Δήμητρα, γνωρίζουμε τις διαδικασίες της καλλιέργειας της γης και την αξία της σποράς για τον άνθρωπο και τη διατροφή του στο πέρασμα των χρόνων, εστιάζοντας στις υγιεινές διατροφικές συνήθειες και την επαφή με τη γη και τη φύση! Μέσα απ’ αυτή την προσέγγιση, τα παιδιά -με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών και ποικίλου εποπτικού υλικού- συζητούν, προβληματίζονται και καλούνται να πάρουν αποφάσεις σχετικά με τους τρόπους καλλιέργειας, τη φροντίδα των σπόρων, την οργάνωση των εργασιών κ.ο.κ άλλοτε ατομικά και άλλοτε σε ομάδες, χρησιμοποιώντας πάντα την κριτική τους σκέψη.




h













Και βέβαια δε θα μπορούσε να λείπει το ζύμωμα του ψωμιού!







Σήμερα Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας η θεατρική παράσταση “ο Σεισμόλαδος” από την ομάδα “Αερόπλοιο. “Μέσα από δρώμενα, μουσική και τραγούδια προσεγγίστηκε το φαινόμενο του σεισμού με τρόπο απλό, παιγνιώδη και κατανοητό στα παιδιά ενώ ο Εγκέλαδος ως βασική αναφορά στην παράσταση συνέδεσε το φυσικό φαινόμενο με τη μυθολογία που αποτελεί ένα από τα Σχέδια δράσης της σχολικής μας μονάδας για φέτος!









Στο Νηπιαγωγείο η φωνολογική ενημερότητα και τα γράμματα δουλεύονται με αφορμή κάθε τι που επεξεργαζόμαστε με τα παιδιά. Έτσι, ορμώμενοι από το Φθινόπωρο και την ενασχόλησή μας με τη σπορά και τη μυθολογία ( Δήμητρα και Περσεφόνη) γνωρίζουμε το Π και το Δ








αλλά και με αφορμή το Όχι της εθνικής εορτής της 28ης Οκτωβρίου τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τα γράμματα Φ και Ο και τους ήχους τους, λέξεις που ξεκινούν από αυτούς, έπαιξαν, αναζήτησαν, συνέκριναν για να βρουν παρόμοια γράμματα σε επιγραφές και ταμπέλες μέσα και έξω από την τάξη κ.ο.κ Αντίστοιχα, γνώρισαν και άλλα γράμματα ανάλογα με το πλαίσιο της θεματικής προσέγγισης της τάξης φορά.











Σας παραθέτουμε το μήνυμα της Υπουργού κας Ζαχαράκη για την ημέρα
Εν όψει της εθνικής Επετείου της 28ης Οκτωβρίου, οι μαθητές/τριές μας άκουσαν την ιστορία “Σαν Παραμύθι” (της σπουδαίας μας λογοτέχνιδος Γαλάτειας Σουρέλη) μέσα από την οποία παρουσιάστηκαν με τρόπο απλό και κατανοητό για την ηλικία τους τα ιστορικά γεγονότα του 1940. Έννοιες όπως Ελευθερία, δικαιώματα, θάρρος, δίκαιο κ.α αναδύθηκαν μέσα από δραματοποιήσεις, τραγούδια, συζητήσεις, παρατήρηση έργων Τέχνης, κατασκευές κ.α

Και μια γεύση από τα τα τραγούδια μας!
Ο εθνικός μας Ύμνος
Το φθινόπωρο έφτασε και τα παιδιά το υποδέχτηκαν με χαρά! Με αφορμή, μεταξύ άλλων, τραγούδια και εικόνες για το φθινόπωρο , την άλλοτε καθοδηγούμενη και άλλοτε αυθόρμητη παρατήρηση του Περιβάλλοντος της αυλής, τις προσωπικές εμπειρίες που τα νήπια/προνήπια μοιράστηκαν με την ομάδα των συμμαθητών τους, προβληματίστηκαν για τις αλλαγές που φέρνει η συγκεκριμένη Εποχή στη Φύση, αναρωτήθηκαν για ποιον λόγο συμβαίνει αυτό κάτι που οδήγησε σε περαιτέρω διερεύνηση του καιρού και του Περιβάλλοντος γύρω μας. Οι μαθητές/τριες βγήκαν στην αυλή με τις εκπαιδευτικούς τους, παρατήρησαν τα πεσμένα φθινοπωρινά φύλλα, πρόσεξαν τα χρώματα των πεσμένων φύλλων, συγκέντρωσαν ξερά φύλλα και τα τοποθέτησαν σε μια γωνιά για παρατήρηση στην τάξη, συζήτησαν με τους συμμαθητές τους για τις αλλαγές στη φύση και τον καιρό, έπαιξαν, έκαναν ατομικές εργασίες και ομαδικές κατασκευές , γνώρισαν το γράμμα Φ του φθινοπώρου, το σχημάτισαν, δούλεψαν με πλαστελίνη, μαρκαδόρους, ψαλίδι Ακόμη, επεξεργάστηκαν τα χρώματα του φθινοπώρου, πειραματίστηκαν με την ανάμιξη χρωμάτων κ.ο.κ.









Και βέβαια από το φθινόπωρο και τη διδασκαλία των αγγλικών δε θα μπορούσε να λείπει το Halloween!

Επεξεργασία του γράμματος Π με αφορμή την Περσεφόνη!

Επίσης δουλέψαμε τα σχήματα,με τη βοήθεια της Τέχνης και των ζωγράφων που επέλεγαν να ζωγραφίσουν τους πίνακές τους χρησιμοποιώντας σχήματα ( Καντίνσκι,Κλέε κ.ο.κ)!






Κατά τη διάρκεια των πρώτων ημερών του σχολείου δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία ομάδων και σε κανόνες οι οποίοι συμφωνήθηκαν από όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και τις εκπαιδευτικούς σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας μας μέσα και έξω από τις τάξεις, στον χώρο του σχολείου.
Έγινε μια πρώτη γνωριμία με τα αρχικά γράμματα των ονομάτων των παιδιών καθώς και με την έννοια του εαυτού. Τα παιδιά, μέσα από ατομικά και ομαδικά παιχνίδια, έμαθαν να περιγράφουν τα δικά τους εξωτερικά χαρακτηριστικά όπως και των συμμαθητών τους, εξασκήθηκαν στο να εστιάζουν σε στοιχεία του χαρακτήρα και της προσωπικότητάς τους (π.χ αγαπώ τα ζώα, βοηθάω τη μαμά στις δουλειές κ.ο.κ) τραγούδησαν, χόρεψαν, παρατήρησαν και -μεταξύ άλλων- ζωγράφισαν τόσο το ίδιο τους το πορτραίτο όσο και των φίλων τους! Το αποτέλεσμα ήταν απολαυστικό! 
Εδώ θα αναρτηθεί η περιγραφή για το σχολείο, π.χ. την ιστορία του, τους χώρους του, τις υποδομές και τον εξοπλισμό της σχολικής μονάδας.

Πρόσφατα σχόλια