Πριν λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε στην τάξη μας μια μικρή παρουσίαση των παιδιών προς τους γονείς τους σχετικά με τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα “Βήματα για τη ζωή”. Τα παιδιά αφού έγιναν όλα για πρώτη φορά βοηθοί (και πριν αρχίσουν για δεύτερη φορά), κλήθηκαν να εκφράσουν τις εμπειρίες τους, τις εντυπώσεις τους. Αφού κάθε παιδί ετοίμασε το δικό του πέταλο, ζωγράφισε σ’ αυτό τις εντυπώσεις του.
Να σας θυμίσουμε ότι οι βοηθοί κληρώνονταν τραβώντας ένα μανταλάκι που είχε πάνω το όνομά τους. Τα μανταλάκια βρίσκονταν μέσα σε μια γλάστρα. Τα παιδιά που γίνονταν βοηθοί έβαζαν το μανταλάκι με το όνομά τους σ’ ένα πέταλο του λουλουδιού της γλάστρας. Αυτό το είχαμε ονομάσει “Το λουλούδι των βοηθών”. Όσοι γίνονταν βοηθοί λέγαμε ότι “άνθιζαν”.
Αφού τα παιδιά παρουσίασαν στους γονείς τους τις εντυπώσεις τους στη συνέχεια εκείνοι κλήθηκαν να πάρουν μέρος σε παιχνίδια που άρεσαν στην πλειοψηφία των παιδιών. Παίξαμε λοιπόν όλοι μαζί το παιχνίδι “Αν πω (μύτη)” και το παιχνίδι “Αν – τότε”. Τις οδηγίες στους γονείς έδιναν τα παιδιά.
Τέλος η εκδήλωση έκλεισε με την προτροπή προς τους γονείς να αποτυπώσουν και εκείνοι με τη βοήθεια των παιδιών τις εντυπώσεις τους από τη συμμετοχή των παιδιών τους στο πρόγραμμα “Βήματα για τη ζωή” και να τις ζωγραφίσουν ή / και να γράψουν γι’ αυτές. Έτσι όλοι οι γονείς με τη βοήθεια των παιδιών τους έφτιαξαν το δικό τους μεγάλο λουλούδι. Τα πέταλα για τους γονείς τα είχαν ετοιμάσει και πάλι τα παιδιά πριν έρθουν οι γονείς τους στο σχολείο.
Σας παρουσιάζουμε κάποιες ενδεικτικές φωτογραφίες από αυτή την εκδήλωση που όπως φάνηκε ήταν μια όμορφη ή “καταπληκτική” (όπως είπε κάποιο παιδί) εμπειρία για τους γονείς, αλλά κυρίως για τα παιδιά.
Όλες οι παραπάνω ιδέες δεν εμπεριέχονται στο αντίστοιχο βιβλίο “Βήματα για τη ζωή”, αλλά αποτελούν ιδέες της νηπιαγωγού Πλιάτσικα Βασιλικής.