Με αφορμή την παροιμία ¨Του Γενάρη το φεγγάρι μοιάζει με μαργαριτάρι” που μάθαμε στη θεματική του χειμώνα δημιουργήθηκαν αρκετές απορίες στα παιδιά σχετικές με το διάστημα.
Οι απορίες αυτές και οι πρότερες γνώσεις των παιδιών καταγράφηκαν στον πίνακα K-W-L-H που έγινε ο οδηγός μας μας στην ανακάλυψη της γνώσης για το ηλιακό μας σύστημα!
Ξεκινήσαμε να ψάχνουμε πληροφορίες σε βιβλία, εποτικό υλικό, ίντερνετ και σε εκπαιδευτικά βίντεο προκειμένουν να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας! Φτάξαμε τον διαστημικό μας σταθμό και τους πυραύλους μας και ετοιμαστήκαμε για το διαστημικό ταξίδι της γνώσης!
Ταξιδέψαμε σε όλους τους πλανήτες και μάθαμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. τα ονόματά τους και την σειρά τους στο ηλιακό σύστημα! Κατασκευάσαμε τους δικούς μας πλανήτες και το ηλιακό σύστημα με διάφορα υλικά!
Εμπλουτίσαμε τα κέντρα μάθησης για το διάστημα και στολίσαμε τις τάξεις μας με δικές μας ομαδικές δημιουργίες!
Παίξαμε παιχνίδια με τα ονόματα των πλανητών και παιχνίδια αναπαράστασης του ηλιακού συστήματος χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικό υλικό του σχολείου!
Συνδέσαμε το ηλιακό σύστημα με τη μυθολογία. Από πού πήραν τα ονόματά τους οι πλανήτες και οι μύθοι γύρω από αυτά!
Έτσι, μάθαμε πως τον ουρανό τον κρατούσε στα χέρια του ο Τιτάνας Άτλαντας! Είδαμε τον μύθο του Άντλαντα και του Ηρακλή και τον ζωγραφίσαμε!
Μάθαμε ότι ο ήλιος είναι το μεγαλύτερο αστέρι του ηλιακού συστήματος και γνωρίσαμε τον μύθο του Φαέθοντα, του γιου του θεού Ήλιου που ήθελε να οδηγήσει το άρμα του !
Αλλά μιλήσαμε και για τον δικό μας Γαλαξία και πώς πήρε το όνομά του από το γάλα της θεάς Ήρας που ήπιε ο Ηρακλής!
Φτιάξαμε τον δικό μας γαλαξία με διάφορες τεχνικές και υλικά όπως κιμωλίες, τέμπερες και χρυσόσκονες!
Παίξαμε παιχνίδια ρομποτικής με θέμα τους πλανήτες. Τα παιδιά καλούνυταν να λύσουν ένα αίνιγμα και στη συνέχεια να προγραμματίσουν τη BEEBOT να φτάσει στο σωστό πλανήτη!
Το ταξίδι μας συνεχίστηκε στον δικό μας πλανήτη! Στον μοναδικό πλανήτη που υπάρχει ζωή. Είδαμε την υδρόγειο σφαίρα, τα χρώματά της (μπλε για νερό και πράσινο για στεριά), γνωρίσαμε τον μύθο της Γαίας και μιλήσαμε για της Ηπείρους.
Στη συνέχεια φτιάξαμε κολάζ με θέμα τη ΓΗ και μάθαμε να γράφουμε το όνομά της!
Εναλλαγή μέρας- νύχτας
Όμως η ΓΗ γυρίζει και δε μας ζαλίζει αφού κινείται πολύ αργά και κάνει 24 ώρες για να κάνει μια στροφή γύρω από τον εαυτό της. Η μέρα διαδέχεται τη νύχτα και οι δραστηριότητες των ανθρώπων και όλων των ζωντανών οργανισμών αλλάζουν.
Ομαδοποιήσαμε τις δραστηριότητες των ανθρώπων σε μέρα και νύχτα και σε ανοιχτό φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε τι κάνουμε εμείς τη μέρα και τη νύχτα και ποια από τις δυο προτιμούμε!
Τη μέρα διαδέχεται η νύχτα…τα τοπία όμως δεν αλλάζουν παρα μόνο χρώματα! Ζωγραφίσαμε το σπίτι μας τη μέρα και τη νύχτα και συγκρίναμε τις εικόνες!
Φτιάξαμε και το δικό μας μοτίβο μέρας -νύχτας!
Και τώρα λίγο από τέχνη!
Με αφορμή τον πίνακα του Β. Γκονγκ “Έναστρη νύχτα” , τα παιδιά χωρισμένα σε 4 ομάδες κλήθηκαν να αναπαράγουν τον πίνακα χωρίς να τον ΔΟΥΝ! Μέσω περιγραφής, σαν διήγηση μιας ιστορίας τα παιδιά άκουγαν και ζωγράφιζαν τις εικόνες που σχημάτιζαν στη φαντασίας τους!
Εναλλαγή εποχών
Η Γη μας όμως όπως μάθαμε γυρίζει και γύρω από τον ήλιο και η κλίση του άξονα περιστροφής της είναι υπεύθυνη για την εναλλαγή των εποχών!
Τα παιδιά ζωγράφισαν την κίνηση της Γης γύρω από τον ήλιο και την αγαπημένη τους εποχή!
Στη συνέχεια αποτύπωσαν τις 4 εποχές του έτους στους ζωντανούς οργανισμούς και συγκεκριμένα σε ένα φυλλοβόλο δέντρο!



































