Τον Νοέμβρη, όπως κάθε χρόνο γιορτάζουμε την επέτειο του Πολυτεχνείου. Με αφορμή αυτή τη μέρα στο νηπιαγωγείο έχουμε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε με τα παιδιά έννοιες όπως η δημοκρατία, η ελευθερία, η ειρήνη και η δικαιοσύνη.Η προσέγγιση φέτος έγινε μέσα από σχετικά βιβλία, παραμύθια, πλούσιο εποπτικό και ψηφιακό υλικό, αλλά κα μέσα από την τέχνη.
Έτσι, στις σχολικές αίθουσες αξιοποιήθηκαν βιβλία και παραμύθια όπως “Η Ντενεκεδούπολή” της Ε. Φακίνου, “Η σοφή Ελιά”, της Ε.Καμαράτου – Γιαλλούση και “Η κυρά Δημοκρατία “, της Κ. Αρμενιάκου, που εισάγουν και προβάλλουν τις έννοιες της Δημοκρατιάς και της Ελευθερίας στους μικρούς μαθητές.Ακολούθησαν σχετικές δραστηριότητες για την καλύτερη επεξεργασία του θέματος όπως οι δραματοποιήσεις και το κουκλοθέατρο!
Στη συνέχεια, αναφερθήκαμε στα μέρες εκείνες όπου η Δημοκρατία στην Ελλάδα απουσίαζε και στα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Είδαμε σχετικό εποπτικό υλικό, συζητήσαμε για τα προβλήματα της εποχής αλλά και για την εξέργεση των φοιτητών.
Αντιστοιχίσαμε τις κάρτες που ταιριάζουν στη δημοκρατία και στη δικτατορία (που είναι όλες απαγορευτικες ):
Μάθαμε το σύνθημα, το γράψαμε και το φωνάξαμε με τις ντουντούκες μας:
Ψωμί -Παιδεία -Ελευθερία
Αναπαραστήσαμε εκείνη την μέρα …
Παρατηρήσαμε έργα ζωγραφικής με θέμα το Πολυτεχνείο :
Γνωρίσαμε και “Ζωντανεψαμε”τα χαρακτικά της Βάσως Κατράκη για το Πολυτεχνείο :
Ζωγραφίσαμε το κάδρο για να κολλήσουμε το έργο του χαράκτη Τάσσος Αλεβίζου για το Πολυτεχνείο:
Τραγουδήσαμε με μιμητικές κινήσεις “τα Ραφτικά της γιαγιάς “
Αποδώσαμε εικαστικά και ομαδοσυνεργατικά τραγούδια για την ΕΙΡΗΝΗ και συνθέσαμε μαζί τη μελωδία της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ:
Μιλήσαμε για το τωρινό πολίτευμα της χώρας μας την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και το δικαιωμά μας ση ψήφο! Φυσικά ψηφίσαμε κι εμείς και αναπαραστήσαμε όλη την διαδιακασία :
Παρακολουθήσαμε θεατρική παράσταση “Ζούμε στη Δημοκρατία”, της θεατρικής ομάδας “Χρόνος, Δράσεις Πολιτισμού” εντός σχολείου:
Τέλος, γιορτάσαμε στο σχολείο την Παρασκευή 15/11 την Επέτειο του Πολυτεχνείου με ζωγραφιές, τραγούδια, πορείες με πανό και γαρύφαλλα:

















