Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικό έτος 2025-2026

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Σχολικό έτος 2025-2026

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΟΝΟΜΑΣΙΑ

7o  Νηπιαγωγείο  AΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

 

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Β΄ Αθήνας

Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘΑ)

9050598

                                                         ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Έδρα του Σχολείου:  Λουκή Ακρίτα
 

Τηλέφωνο:2106390286

 

Fax

 

e-mail:mail@7nip-ag-parask.att.sch.gr

Ηλεκτρονική Διεύθυνση Ιστοσελίδας/Ιστολόγιου:

https://blogs.sch.gr/7nipagpar/

 

Εισαγωγικά

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου και σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Νηπιαγωγείου είναι:

  • η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία,
  • η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών,
  • η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, κ.ά.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται σύμφωνα με το άρθρο37, Ν.4692/2020 & Υ.Α. 109697/ΓΔ4/Φ.Ε.Κ.5387/τ.β΄/26-09-2024), ύστερα από εισήγηση της Προϊσταμένης της σχολικής μονάδας και με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και εκπροσώπου του οικείου Δήμου και βασίζεται στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/μαθητριών και των γονέων/κηδεμόνων και αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου.

 

Ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας εγκρίθηκε από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης του σχολείου και από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας, ισχύει μέχρι την έγκριση νεότερου και έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα τού Νηπιαγωγείου. Μπορεί δε να επικαιροποιηθεί, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο διαδικασίας έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από την αρμόδια Σύμβουλο Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία και τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

Περιεχόμενα του Εσωτερικού Κανονισμού

 

  1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.
  2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος
  3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού
  4. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες
  5. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων
  6. Ποιότητα του σχολικού χώρου

 

  1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό

 

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,  οι γιορτές, οι αργίες  καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις (ΠΔ79/2017)  και με την έναρξη της σχολικής χρονιάς ρυθμίζονται θέματα λειτουργίας Νηπιαγωγείων με σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ. Ανακοινώνονται στους γονείς με την έναρξη του διδακτικού έτους με σχετικό έντυπο.

Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων και αποχωρούν αμέσως μετά τη λήξη τους, ως εξής:

  1. Για τους μαθητές/μαθήτριες που παρακολουθούν το πρωινό υποχρεωτικό πρόγραμμα:
  • Προσέλευση: 8:15- 8:30
  • Αποχώρηση: 13:00
  1. Για τους μαθητές/μαθήτριες που παρακολουθούν το ολοήμερο προαιρετικό  πρόγραμμα:
  • Προσέλευση: 8:15- 8:30 ή (προαιρετικά) πρόωρη υποδοχή: 7:45-8:00
  • Αποχώρηση: 16:00

Προκειμένου να διευκολυνθεί, κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η ομαλή προσαρμογή των μαθητών/τριών δύναται να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο Νηπιαγωγείο κατά τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας για ορισμένα προνήπια ή νήπια που φοιτούν για πρώτη φορά, προκειμένου να διευκολυνθεί η προσαρμογή τους. Το ευέλικτο ωράριο καθορίζεται από την/τον εκπαιδευτικό της τάξης και το σύλλογο διδασκόντων σε συνεργασία με τους γονείς ή τους κηδεμόνες του προ/νηπίου (παρ. 7, άρθρο 2, Π.Δ. 79/2017).

Επίσης, προβλέπεται η μεταφορά ωραρίου εργασίας σε απογευματινές ώρες έως δύο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων-δράσεων, ύστερα από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και για την οποία ενημερώνονται η Σύμβουλος Εκπαίδευσης και ο Διευθυντής/Διευθύντρια Εκπαίδευσης (άρθρο 16, παρ. 10 ΠΔ 79/2017).

Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.

Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου/οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:30 ώστε να μην παρακωλύεται το παιδαγωγικό έργο του σχολείου. Σε περίπτωση καθυστερημένης άφιξης λόγω έκτακτης ανάγκης, η είσοδος μπορεί να γίνει μόνο στο διάλειμμα, στις 10:00, για λόγους ασφάλειας και με το απαραίτητο δικαιολογητικό.

Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο (υπεύθυνη δήλωση). Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο όπου θα αναγράφονται οι λόγοι (υπεύθυνη δήλωση).

Οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε έκτακτες περιπτώσεις.

Τους μαθητές/μαθήτριες μπορούν να παραλάβουν από το Νηπιαγωγείο τα ενήλικα πρόσωπα που έχουν δηλώσει οι γονείς/κηδεμόνες γραπτώς και ονομαστικά  (υπεύθυνη δήλωση & επίδειξη ταυτότητας).

Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών, παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που παρακολουθούν το σχολικό πρόγραμμα και παρεμποδίζει τη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, το σχολείο δύναται να τροποποιήσει τη διαδικασία προσέλευσης/αποχώρησης ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.

 

  1. Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος

 

Οι μαθητές/τριες συμπεριφέρονται με ευπρέπεια προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, προς τους συμμαθητές τους και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του Σχολείου. Αποφεύγεται κάθε συμπεριφορά, χειρονομία ή λόγος που δεν θα σεβόταν τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά ή τις οικογένειες.

Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια δεν μπορούν να γίνονται αποδεκτές. Τα ζητήματα συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας της εκπαιδευτικού της τάξης με την Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

Το σχολείο φροντίζει για τη σύναψη συμβολαίου τάξης-σχολείου μέσα από συλλογικές, δημοκρατικές διαδικασίες διαλόγου και συναπόφασης, ώστε οι μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά συνδιαμορφώνοντας τους κανόνες της τάξης και του σχολείου.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

 

  1. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

 

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού.

Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

Δεν γίνονται αποδεκτές συμπεριφορές, χειρονομίες ή εκφράσεις από μέλη της σχολικής κοινότητας που δεν θα σεβόταν τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά ή τις οικογένειες, καθώς και κάθε πράξη εκδίκησης.

Οι γονείς οφείλουν να γνωρίζουν ότι δεν γίνεται αποδεκτή  κάθε συμπεριφορά, χειρονομία ή λόγος που θα εκδήλωνε αδιαφορία ή περιφρόνηση απέναντι σ’ ένα παιδί και στην οικογένειά του ή θα πλήγωνε  την ευαισθησία του ή/και απέναντι σε εκπαιδευτικούς και σε άλλους γονείς.

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί παιδί στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύπτει ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός της τάξης ή η Προϊσταμένη, οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.

Οι μαθητές/μαθήτριες αποφεύγουν κάθε λογής εκφοβιστικές πράξεις, φράσεις ή συμπεριφορά, που προσβάλλουν, πληγώνουν και περιθωριοποιούν συμμαθητή τους ή παρακινούν άλλους για την απομόνωσή του, τόσο εντός τού σχολικού χώρου όσο και εκτός αυτού. Οι μαθητές/μαθήτριες δεσμεύονται να:

  • Συμβουλεύονται έναν εκπαιδευτικό σε περίπτωση διαμάχης και να αποδέχονται την απόφαση που θα ληφθεί και τις συνέπειες των πράξεων τους.
  • Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή.
  • Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).

 

Για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή πλατφόρμα για υποβολή καταγγελιών: https://stop-bullying.gov.gr

Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα έχουν πρόσβαση μαθητές και γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών/τριών, οι οποίοι δύνανται να υποβάλουν αναφορές.

Αποδέκτες – υπεύθυνοι υποδοχείς σε επίπεδο σχολικής μονάδας των αναφορών για περιστατικά εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας που υποβάλλονται ψηφιακά είναι η Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας και μια (1) εκπαιδευτικός που ορίζεται από εκείνη για τον σκοπό αυτό.

Για την όποια καταχώριση πρωτίστως, λαμβάνεται υπόψη το θεσμικό πλαίσιο που περιλαμβάνει Νομοθεσία, Κανονιστικές Αποφάσεις, Εγκύκλιοι (βλ. https://stop-bullying.gov.gr/institutional-framework) και ειδικότερα τον ορισμό της ενδοσχολικής βίας, όπως ορίζεται στο Άρθρο 4 του Νόμου 5029/10-05-2023.

Σε κάθε περίπτωση, ενθαρρύνεται και υποστηρίζεται η συνεργασία με τους γονείς, ώστε κάθε θέμα που τους απασχολεί να αντιμετωπίζεται πρώτιστα σε επίπεδο σχολείου με σκοπό την από κοινού διαχείριση και αντιμετώπιση των όποιων δυσκολιών ή άλλων σχετικών ζητημάτων προκύψουν.

 

Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

 

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/ δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.

Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους. Οι σχολικές εκδηλώσεις / δραστηριότητες, καθώς και οι σχολικές γιορτές αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην πραγματοποίηση του έργου του Σχολείου, γι’ αυτό και η συμμετοχή των μαθητών/τριών κρίνεται απαραίτητη.

Κατά τις εκπαιδευτικές μετακινήσεις (διδακτικές επισκέψεις, ημερήσιες εκδρομές κ.ά.) οι μαθητές/μαθήτριες τηρούν τις εντολές των συνοδών εκπαιδευτικών και συμπεριφέρονται με ευπρέπεια.

Για τη συμμετοχή των μαθητών στις δράσεις που πραγματοποιούνται εκτός σχολείου και για τη μετακίνηση των μαθητών με μισθωμένα τουριστικά λεωφορεία, τα οποία τηρούν τους προβλεπόμενους όρους ασφαλείας, απαιτείται η έγγραφη σύμφωνη γνώμη (δήλωση) των γονέων/κηδεμόνων.

 

Δεν επιτρέπεται η λήψη φωτογραφιών και οπτικοακουστικού υλικού κατά τη διάρκεια σχολικών εκδηλώσεων στον χώρο του Νηπιαγωγείου, λόγω τού Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τα Προσωπικά Δεδομένα (GDPR), εκτός εάν ο Σύλλογος Γονέων αποφασίσει διαφορετικά και εφόσον βέβαια λάβει τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλίσει τη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων. Η φωτογράφηση και η βιντεοσκόπηση των νηπίων για λόγους εκπαιδευτικούς αλλά και ψυχαγωγικούς (π.χ. δημιουργία φωτογραφικού portfolio με δράσεις και δραστηριότητες) πραγματοποιείται αποκλειστικά με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων, υπογράφοντας τις απαραίτητες Υπεύθυνες Δηλώσεις.

 

Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν εντός των σχολικών χώρων – κτιρίων και υπαίθριων χώρων κινητό́ τηλέφωνο ή άλλη ηλεκτρονική́ συσκευή́ που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση. Στην παραπάνω απαγόρευση δεν εμπίπτει η χρήση ιατρικών εφαρμογών μέσω κινητού́ τηλεφώνου ή άλλων συσκευών, αποκλειστικά́ και μόνο κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί η ύπαρξη εκτός τσάντας τέτοιου είδους συσκευών η συσκευή παραδίδεται στη διεύθυνση του σχολείου, επιστρέφεται μετά το πέρας των μαθημάτων και ενημερώνονται σχετικά οι γονείς/κηδεμόνες.(Φ.7/99728/Δ1 04-9-2024).

 

Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

 

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος είναι διακριτός.

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στις αίθουσες, την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται. Οι γονείς εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και μετά από άδεια της Προϊσταμένης.

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για αυτές. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που ενημερώνεται σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

Οι εκπαιδευτικοί:

  • οργανώνουν μια ομαδική ενημερωτική συνάντηση γονέων ή συναντούν όλες τις οικογένειες ατομικά στην αρχή της χρονιάς
  • γνωστοποιούν στους γονείς τουλάχιστον τρεις φορές τον χρόνο τις αξιολογήσεις τους για την πρόοδο των παιδιών.
  • δέχονται τις οικογένειες κάθε φορά που αυτές το ζητούν
  • προσκαλούν σε συνάντηση τις οικογένειες κάθε φορά που χρειάζεται.

Οι γονείς/κηδεμόνες:

  • Συμμετέχουν στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται μέσα στη χρονιά.
  • Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες και ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
  • Ενημερώνουν έγκαιρα το σχολείο για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν τη φοίτηση, την επίδοση ή τη συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.
  • Για οποιοδήποτε αίτημά τους απευθύνονται στην εκπαιδευτικό της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση απευθύνονται στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Νηπιαγωγεία είναι υποχρεωτική. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Οι εκπαιδευτικοί καταγράφουν τις καθημερινές απουσίες και η Προϊσταμένη τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘΑ.

Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους, οι οποίοι:

  • Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν το σχολείο σε περίπτωση απουσίας του.
  • Φροντίζουν να είναι το παιδί τους καθαρό και περιποιημένο κάθε μέρα και ελέγχουν τακτικά τα μαλλιά του παιδιού για ψείρες.
  • Καθημερινά, και πριν την προσέλευσή του στο σχολείο, οι γονείς/κηδεμόνες  βεβαιώνονται για  την καλή υγεία του παιδιού τους. Παιδιά με ενδείξεις ασθένειας δεν προσέρχονται στο σχολείο.
  • Σε περίπτωση ασθένειας ενός παιδιού, η απουσία του πρέπει να δηλώνεται άμεσα στη Διεύθυνση του Νηπιαγωγείου από τους γονείς του. Κατά την επάνοδό του στο Νηπιαγωγείο, το παιδί θα πρέπει να έχει μαζί του βεβαίωση του γονέα (απουσία 1 ή 2 ημερών) ή  ιατρική βεβαίωση στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η ασθένεια τού παιδιού και να τονίζεται σαφώς η δυνατότητά του να παρακολουθήσει το πρόγραμμα τού Νηπιαγωγείου, χωρίς τον κίνδυνο μετάδοσης τής νόσου (απουσία μεγαλύτερη των 3 ημερών).
  • Εάν οι γονείς αντιληφθούν ότι το παιδί τους παρουσιάζει οποιοδήποτε σύμπτωμα σχετικό με την COVID-19, ή ήρθε σε επαφή με κρούσμα, θα πρέπει να το κρατήσουν στο σπίτι και, παράλληλα, να ενημερώσουν άμεσα το Νηπιαγωγείο.

 

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών έχουν τη δυνατότητα έκδοσης Βεβαίωσης Φοίτησης των εξαρτώμενων τέκνων τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης: https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school

Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις απουσίες των μαθητών/τριών μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «e-Parents» στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://eschools.minedu.gov.gr/login

 

Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χορηγούν φάρμακα στους μαθητές/τριες του σχολείου. Αυτό δεν αποκλείει την  υποχρέωσή τους όμως να παρέχουν τις στοιχειώδεις πρώτες βοήθειες όταν παραστεί ανάγκη. Για το λόγο αυτό, σε περιπτώσεις που απαιτείται φαρμακευτική αγωγή, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών οφείλουν να αιτούνται την άδεια, προκειμένου να εισέρχονται στο χώρο του σχολείου οι ίδιοι ή άλλο πρόσωπο το οποίο θα υποδείξουν, ώστε να τη χορηγήσουν.

 

  1. Ποιότητα του σχολικού χώρου

 

Ένας από τους στόχους του Σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός του σχολικού χώρου είναι κοινός στόχος όλων. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό, αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.  Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί.

Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσει ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσει τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Ο Δήμος οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης στους γονείς/κηδεμόνες του/ της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.

 

Αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου

 

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

Για την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα.

Ως χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης ορίζεται  η κεντρική  είσοδός του σχολείου.

Σε καταστάσεις έκτακτων συνθηκών, πανδημίας ή ακραίων καιρικών φαινομένων όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, εκπαιδευτικοί, γονείς/κηδεμόνες, μαθητές οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της σχολικής κοινότητας.

 

 

Αγία Παρασκευή,9/10/2025

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου

 

 

Ρελάκη Μαρία

28η Οκτωβρίου 1940 – Η μέρα που είπαμε «ΟΧΙ»

 

Κάθε χρόνο στις 28 Οκτωβρίου, γιορτάζουμε μια πολύ σπουδαία μέρα για την Ελλάδα. Είναι η μέρα που οι Έλληνες είπαν το περήφανο «ΟΧΙ» στους Ιταλούς, που ήθελαν να μπουν στη χώρα μας χωρίς άδεια.

Με τους μικρούς μας μαθητές επεξεργαστήκαμε τα ιστορικά γεγονότα, είδαμε βίντεο και εποπτικό υλικό σχετικό με τον πόλεμο του 1940!Ζωγραφίσαμε τα σπουδαιότερα γεγονότα και τις στιγμές αυτου του πολέμου, τραγουδήσαμε τραγούδια ηρωικά και ποιήματα για την ένδοξη  Ελλάδα μας! 

 

Η 28η Οκτωβρίου είναι μια μέρα μνήμης και περηφάνιας. Θυμόμαστε όλους εκείνους που αγωνίστηκαν για να μπορούμε εμείς σήμερα να ζούμε ελεύθεροι και ειρηνικά. Τους φτιάχνουμε στεφάνια και κάνουμε παρέλαση για να τους τιμήσουμε:

 

Ας πούμε κι εμείς το δικό μας «Όχι» σε ό,τι είναι άδικο, στο ψέμα, στη βία και στην αδιαφορία.
Ας προσπαθούμε κάθε μέρα να είμαστε δίκαιοι, γενναίοι και ενωμένοι, όπως οι ήρωες του ’40.

Χρόνια πολλά σε όλους!
Ζήτω η 28η Οκτωβρίου! Ζήτω η Ελλάδα! 🇬🇷

IMG 20251104 143231

Ζήτω το “ΟΧΙ”!

Την Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025, στα πλαίσια του εορτασμού της Εθνικής Επετείου , οι μικροί μαθητές με τις εκπαιδευτικούς τους παρουσίασαν στους γονείς ένα μικρό δρώμενο για να τιμήσουμε όλοι μαζί τους ήρωες του 1940!Με ποιήματα , τραγούδια, παρελάσεις και εργασίες των μικρών μαθητών  είπαμε ΞΑΝΑ το μεγάλο “ΟΧΙ” στον πόλεμο, την βία, το ψέμα και το άδικο αλλά και το μεγάλο “ΝΑΙ” στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.

Ας προσπαθούμε κάθε μέρα να είμαστε δίκαιοι, γενναίοι και ενωμένοι, όπως οι ήρωες του ’40.

Χρόνια πολλά σε όλους!
Ζήτω η 28η Οκτωβρίου! Ζήτω η Ελλάδα! 🇬🇷                 1000007552

IMG 20251104 143231

Coding week 2025-Θα πάω για αρκούδες

Stigmiotypo othonhs 2025 10 25 092647

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε και αυτή την χρονιά στην ευρωπαική εβδομάδα κωδικοποίσης με τρεις δραστηριότητες.

Οι μαθητές έπρεπε να βοηθήσουν την αρκούδα να φτάσει στη φωλιά της  και τα κατάφεραν!

Της έδειξαν την διαδρομή ακολουθώντας οι ίδιοι τα βελάκια για να φτάσουν στη σπηλιά,βοήθησαν την μελισσούλα bee bot να δείξει την διαδρομή στην αρκούδα και κατόπιν αποτύπωσαν σε χαρτί τον δικό τους κώδικα που θα βοηθούσε την αρκούδα να φτάσει στη σπηλιά.

  

                                                   Coding Bears 2025 Me aformh to tragoydi tha pao gia arkoydes. Giname arkoydes k psaxame thn sphlia mas Bohthhsame thn melissoyla na brei thn sphlia ths arkoydas kai apotyposame sto charti grafontas

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας!

Η 10η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση όλων μας γύρω από θέματα που αφορούν την ψυχική μας ευεξία.

Την εβδομάδα 13- 17 Οκτώβρη του 2025 πραγματοποιήθηκαν δράσεις σε όλα τα σχολεία της χώρας για την ευαισθητοποίηση των μαθητών. Στο νηπιαγωγείο μας οι μικροί μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητες που στόχο είχαν την καλιέργεια της ενσυναίσθησης και  της καλοσύνης :

  • Παρέα με τον “Ραφτάκο των λέξεων” του Α. Παπαθεοδούλου,πλέξαμε μια κουβέρτα καλοσύνης και αγάπης με λέξεις που ζεσταίνουν τις καρδιές :
  • Το ποίημα του Σ.Ποταμίτη, μας ενέπνευσε να ονειρευτούμε και να μεταφέρουμε το μήνυμα της αγάπης, της ελπίδας και της αισιοδοξίας εκεί που μπορεί να κυριαρχεί το γκρίζο και να πούμε ένα χρωματιστό “ναι” στη ζωή και την δημιουργία:

    IMG 20251016 184604 IMG 20251016 123800

  • Με το υπέροχο τραγούδι του Π.Θαλασσινού “Ν’αγαπάς”, ταξιδέψαμε σε βουνά και πέλαγα και δε δυσκολευτήκαμε να το μάθουμε και στη νοηματική γλώσσα:
  • 1760652377295

Η ψυχική υγεία είναι το ίδιο σημαντική με τη σωματική υγεία. Όταν νιώθουμε καλά ψυχικά, μπορούμε να σκεφτόμαστε πιο καθαρά, να παίρνουμε σωστές αποφάσεις, να συνεργαζόμαστε με τους άλλους και να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες της καθημερινότητας με περισσότερη δύναμη και αισιοδοξία.

 Με σεβασμό, καλοσύνη και αλληλεγγύη, μπορούμε να χτίσουμε ένα πιο υποστηρικτικό και υγιές περιβάλλον για όλους μας!

Σεισμός, σεισμός! Μη σε πιάνει πανικός!!!

Στις 14/10/2025 πραγματοποιήθηκε η 1η άσκηση σεισμού στο νηπιαγωγείο μας! Με τους μικρούς μαθητές μας πρώτα συζητήσαμε για τον σεισμό και τους τρόπους  με τους οποίους μπορούμε να προφυλακτούμε από αυτόν! Διαβάσαμε τον μύθο του Γίγαντα Εγκέλαδου και την μάχη του με τη θεά Αθηνά και τον δραματοποιήσαμε! Στη συνέχεια είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τον σεισμό, μάθαμε για τα τηλέφωνα έκτατης ανάγκης και το βαλιτσάκι του σεισμού,  ενώ στο τέλος κάναμε και την άσκηση σεισμού!

IMG 20251017 211137              IMG 20251017 211425      IMG 20251017 213649

 

Μα πού κρύβονται τα σχήματα;

Στόχος της συγκεκριμένης θεματικής ήταν τα παιδιά να αναγνωρίζουν βασικά γεωμετρικά σχήματα, να εντοπίζουν σχήματα στο περιβάλλον τους και να τα χρησιμοποιούν δημιουργικά σε δραστηριότητες. Με παιγνιώδη τρόπο οι μικροί μαθητές ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο των σχημάτων και έμαθαν να τα εντοπίζουν στο φυσικό και τεχνητό περιβάλλον.Αναλυτικότερα οι μικροί μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητες με στόχο:

  • Να ταξινομούν αντικείμενα με βάση το σχήμα.

  • Να δημιουργούν κατασκευές χρησιμοποιώντας διαφορετικά σχήματα.

  • Να συνεργάζονται σε ομαδικές δραστηριότητες και να εκφράζονται δημιουργικά μέσα από αυτές:
    1760652377329 1000007347 1
  • Να γνωρίσουν τα έργα μεγάλων ζωγράφων και να ανακαλύψουν σχήματα μέσα σε αυτά.Πιο συγκεκριμένα με τα παιδιά μιλήσαμε για την τέχνη του Μοντριάν, του Καντίσκι,του Πωλ Κλέε και του Μιρό. Είδαμε εκπαιδευτικά βιντεο για τη ζωή και το έργο τους και εμπνευστήκαμε για να δημιουργήσουμε τα δικά μας έργα τέχνης:
  • Τα τετράγωνα του Μοντριάν με διάφορετικούς τρόπους:
  • Οι κύκλοι του Καντίσκι με κολάζ
  • IMG 20251017 235340
  • Η καστροπολιτεία του Π.Κλέε μας ενέπνευσε να δημιουργήσουνμε με διάφορα υλικά και ομαδοσυνεργατικά τις δικές μας πόλεις χρησιμοποιώντας σχήματα:
  • Ο Μιρό, που ζωγράφιζε σαν παιδί, μας έκανε να σκεφτούμε, να αναρωτηθούμε και τελικά να χρησιμοιήσουμε τα σχήματα για να φτιάξουμε τους δικούς μας πίνακες:

Στο τέλος, γίναμε και συγγραφείς και δημιουργήσαμε το δικό μας παραμύθι για τα σχήματα με τίτλο “Μια τελίτσα μια φορά”

Καλό διάβασμα!!!!

 

Το νηπιαγωγείο των χρωμάτων!

Η γνωριμία και οι δραστηριότητες αναφορικά με τα χρώματα είχαν στόχο τα παιδιά να γνωρίσουν και να αναγνωρίζουν βασικά χρώματα, να τα εντάσσουν στο περιβάλλον τους, να τα ονομάζουν, να τα συνδυάζουν δημιουργικά και να τα χρησιμοποιούν ως μέσο έκφρασης και επικοινωνίας.

Με βιωματικό τρόπο τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδια με τα χρώματα, ακολούθησαν οδηγίες, έβαψαν, ζωγράφισαν και προγραμμάτισαν τη μελισσούλα -ρομποτάκι, BEEBOT,   να διαλέξει τα χρώματα του ουράνιου τοξου με τη σωστή σειρά:

1760652377341 1760652377353

Ακολούθησαν τα αγαπημένα μας πειράματα που μας εντυπωσίασαν και μας έβαλαν για λίγο στο μαγικό κόσμο της επιστήμης. Αλήθεια πόσοι τρόποι υπάρχουν να φτιάξουμε ένα ουράνιο τόξο που τόσο μας αρέσει;

Με σαπούνι και χρώματα ζαχαροπλαστικής, με smarties και ζεστό νερό, με σόδα και ξύδι, με χαρτί κουζίνας και μαρκαδόρους κ.α

Μικροί Επιστήμονες εν δράση:

1000007351 1000007349 1000007348 1000007352