Η ιστορία του ονόματος της Αθήνας είναι μία από τις πιο όμορφες και συμβολικές ιστορίες της ελληνικής μυθολογίας. Όταν η νέα πόλη χτιζόταν στην Αττική, οι θεοί αποφάσισαν να της χαρίσουν έναν προστάτη. Δύο ισχυρές θεότητες διεκδίκησαν την τιμή: ο Ποσειδώνας, θεός της θάλασσας, και η Αθηνά, θεά της σοφίας και των τεχνών.
Για να κερδίσουν την εύνοια των κατοίκων, πρόσφεραν από ένα δώρο. Ο Ποσειδώνας, με ένα χτύπημα της τρίαινάς του στον βράχο, έκανε να αναβλύσει νερό – δυνατό, εντυπωσιακό, αλλά αλμυρό, όπως η θάλασσα που κυβερνούσε. Η Αθηνά, πιο γαλήνια και δημιουργική, πρόσφερε ένα ελαιόδεντρο. Ήταν ένα δώρο που έφερνε τροφή, λάδι, ξύλο, φως και ειρήνη.
Οι άνθρωποι διάλεξαν το δώρο της Αθηνάς, γιατί θα βοηθούσε την πόλη να αναπτυχθεί και να ευημερήσει. Από τότε η πόλη ονομάστηκε Αθήνα, τιμώντας τη θεά της σοφίας, ενώ το ελαιόδεντρο έγινε σύμβολο ειρήνης, γνώσης και ζωής.
Επεξεργασία και δραματοποίηση του μύθου από τους μαθητές
Αθηνά, Κέκροπας και Ποσειδώνας
Αθηνά και Ποσειδώνας
εικαστική απόδοση
Αναπαράσταση της συγκομοιδής των ελαιών
Ομαδοσυνεργατική εργασία “Το λιομάζωμα”, του Θεόφιλου
Το φθινόπωρο έφτασε και το νηπιαγωγείο γεμίζει χρώματα, αρώματα και μικρές ανακαλύψεις. Τα παιδιά παρατηρούν τις αλλαγές στη φύση, μαζεύουν φύλλα, εξερευνούν τον καιρό και γνωρίζουν τα φθινοπωρινά φρούτα και ζώα. Με παιχνίδι, πειράματα και δημιουργικές δραστηριότητες, μαθαίνουν πώς η φύση προετοιμάζεται για τον χειμώνα.
Δημιουργία κέντρου μάθησης για το φθινόπωρο, με φρούτα καρπούς, εκπαιδευτικό υλικό, παραμύθια και πίνακες ζωγραφικής με θέμα το φθινόπωρο!
Παιχνίδια ανακάλυψης στην αυλή μας
Αναζητήσαμε το φθινόπωρο στην αυλή του σχολείου
βρήκαμε τους θησαυούς
Συγκρίίναμε τα φύλλα,τα βάλαμε στη σειρά
Ζωγραφική φθινοπωρινών τοπίων
τοπίο με κύκλους του Καντίνσκι
δεντράκια φθινοπωρινά
Παράλληλα, μαθαίνουν για τις αγροτικές εργασίες της εποχής: τη σπορά και την καλλιέργεια φθινοπωρινών λαχανικών. Κατανοούν έτσι πώς οι άνθρωποι συνεργάζονται με τη γη και πώς η σοδειά γίνεται μέρος της καθημερινής μας ζωής.
Η σπορά
ομαδοποίηση σπόρων
φύτεμα
φύτεμα
μακέτα:το δικό μας χωράφι
μελανομορφα αγγεία για την αποθήκευση στην αρχαιότητα
ο δικός μας λαχανόκηπος στην αυλή μας με την βοήθεια των γονέων
Κάθε Νοέμβρη θυμόμαστε το Πολυτεχνείο. Εκεί, πριν πολλά χρόνια, παιδιά λίγο πιο μεγάλα από εμάς ενώθηκαν και ζήτησαν ελευθερία και ειρήνη για όλους. Ήθελαν όλοι οι άνθρωποι να μπορούν να μιλούν και να ζουν χωρίς φόβο. Σήμερα, στο νηπιαγωγείο, θυμόμαστε το Πολυτεχνείο για να μην ξεχνάμε πόσο σημαντικό είναι να είμαστε ενωμένοι, να αγαπάμε, να σεβόμαστε και να βοηθάμε ο ένας τον άλλον.
Το μήνυμα του Πολυτεχνείου είναι: Ειρήνη, Δημοκρατία και Αγάπη για όλους!
Τη θεματική αυτή την επεξεργαστήκαμε με τους μικρούς μαθητές με πολλούς τρόπους αλλά κυρίως μέσα από την δημιουργία και την έκφραση, με τραγούδια καιμε έργα αφιερωμένα στους φοιτητές του Πολυτεχνείου:
ομαδοσυνεργατική εργασία “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”
Ομαδοσυνεργατική: ” Η Δημοκρατία ονειρεύεται”
Ομαδοσυνεργατική εργασία: “Το περιστέρι της Ειρήνης και της Δημοκρατίας”
Με αναπαράσταση των χαρακτικών της Β.Κατράκη:
Με τραγούδια και κουκλοθέατρο έχοντας ως αφορμή την αγαπημένη μας Ντενεκεδούπολη:
Το παρόν πρόγραμμα εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της συνεργασίας και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες νηπιαγωγείου. Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο.Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας. Στα εργαστήρια μέσα από ποικίλες δραστηριότητες αξιοποιούνται τεχνικές θεάτρου, δραματοποίηση, φύλλα εργασίας, κατασκευές, εικόνες και θεατρικό παιχνίδι.
Εργαστήριο 1ο : Συγκρότηση ομάδας
Τα παιδιά μέσα από κινητικά και θεατρικά παιχνίδια μαθαίνουν να απελευθερώνουν το σώμα και την σκέψη, να εκφράζονται λεκτικά και μη λεκτικά και να επικοινωνούν με τα μέλη της ομάδας τους.
Εργαστήριο 2ο : Συμβόλαιο Ομάδας
Στόχος είναι η δημιουργία κανόνων εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας, αναγνώριση θετικών χαρακτηριστικών και δεξιοτήτων που έχει ο εαυτός μας και ο άλλος καθώς και η ανεκτικότητα απέναντι στον άλλον.
το δεντράκι της ομάδας
το βραχιόλι της φιλίας και της συνεργασίας
Εργαστήριο 3ο: Ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών
Στόχος του εργαστηρίου είναι η ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας και την καταγραφή αυτών.
ιστόγραμμα
ζωγραφίζω τη συνεργασία
ιστόγραμμα
δραστηριότητα σε ζεύγη
4ο εργαστήριο- Ικανότητες επικοινωνίας:
Στόχος του εργαστηρίου είναι οι μαθητές μέσα από διάφορες συμβάσεις να προσπαθούν να επικοινωνήσουν με ποικίλους τρόπους όπως εξωλεκτικά, με κινήσεις, ήχους, εκφράσεις προσώπου, με γλώσσα ακαταλαβίστικη, μέσω αυτοσχεδιασμών, να μεταφέρουν μηνύματα μέσω σχεδίου και τέλος να επικοινωνήσουν λεκτικά.
Μη πεις κουβέντα!!!
Γήινος- Εξωγήινος!!!
5ο εργαστήριο- Συνεργασία σε ομάδες: Στόχος είναι να αναπτύξουν τα παιδιά δεξιότητες συνεργασίας σε μεγάλες ή μικρότερες ομάδες.
Βοήθησε την μπάλα να φτάσει στον προορισμό της
6ο εργαστήριο- Απόκτηση ενσυναίσθησης και επίλυση συγκρούσεων Στόχος του εργαστηρίου είναι να εμπλακούν τα παιδιά σε δραστηριότητες υποθετικώνπραγματικών καταστάσεων που περιέχουν προβλήματα διαφωνιών ή συγκρούσεων, να προσπαθήσουν να καταλάβουν και να κατανοήσουν τους άλλους και να συνεργαστούν ώστε να βρουν τρόπους να επιλύσουν τις συγκρούσεις.
ρουτίνες σκέψης
7ο εργαστήριο – «Η τελική μου ιδέα… ‘στο αυτί’»!: Στόχος του εργαστηρίου είναι η αποτύπωση των τελικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας
τι είναι συνεργασία τελικά;
ένα τραγούδι για την συνεργασία
Στις 6 Νοεμβρίου το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε σην Ημέρα Υπαίθριας Τάξης το οποίο είναι ένα παγκόσμιο κίνημα που εμπνέει και γιορτάζει το παιχνίδι και τη μάθηση σε εξωτερικούς χώρους, στο σπίτι και στο σχολείο.
Την ίδια την Ημέρα Υπαίθριας Τάξης, η οποία έχει δύο ημερομηνίες κάθε χρόνο, οι εκπαιδευτικοί γιορτάζουν με μια ξεχωριστή ημέρα σε εξωτερικούς χώρους για την τάξη τους.
Τα παιδιά περνούν περισσότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους από ποτέ και αυτό επηρεάζει την υγεία, την ευημερία και την ανάπτυξή τους. Ο χρόνος σε εξωτερικούς χώρους – την Ημέρα της Υπαίθριας Τάξης και κάθε μέρα – θα κάνει τα παιδιά πιο ευτυχισμένα και πιο υγιή, ενώ παράλληλα θα τα εξοπλίσει με τις δεξιότητες που χρειάζονται για τη ζωή.
Την Τρίτη 4/11/2025 στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε η δράση της δημιουργίας του σχολικού μας λαχανόκηπουυ. Μαθητές με τους γονείς τους και τις εκπαιδευτικούς του σχολείου φύτεψαν στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του προαυλίου λαχανικά εποχής (μαρούλια, κουνουπίδια, μπρόκολα, σπανάκια, ραπανάκια και πατζάρια).
Ο σχολικός λαχανόκηπος είναι πολύ χρήσιμος για τα παιδιά και το σχολείο. Εκεί οι μαθητές μαθαίνουν πώς μεγαλώνουν τα φυτά και πώς να φροντίζουν τη φύση. Καλλιεργώντας λαχανικά, καταλαβαίνουν τη σημασία της υγιεινής διατροφής και της συνεργασίας.Παράλληλα, ο κήπος κάνει το σχολείο πιο όμορφο, διδάσκει στα παιδιά να αγαπούν το περιβάλλον ενώ η επαφή με τη φύση μειώνει το άγχος και βελτιώνει τη συγκέντρωση και τη διάθεση των μαθητών. Τέλος ,φροντίζοντας έναν λαχανόκηπο ενισχύεται η αυτοεκτίμηση των παιδιών καθώς βλέπουν τους καρπούς της προσπάθειάς τους.
Ευχόμαστε όλοι να έχουμε και φέτος μια καλή σοδειά!!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή