“Ελιά, το δώρο της θεάς Αθηνάς στην πόλη μας!”

Η ιστορία του ονόματος της Αθήνας είναι μία από τις πιο όμορφες και συμβολικές ιστορίες της ελληνικής μυθολογίας. Όταν η νέα πόλη χτιζόταν στην Αττική, οι θεοί αποφάσισαν να της χαρίσουν έναν προστάτη. Δύο ισχυρές θεότητες διεκδίκησαν την τιμή: ο Ποσειδώνας, θεός της θάλασσας, και η Αθηνά, θεά της σοφίας και των τεχνών.

Για να κερδίσουν την εύνοια των κατοίκων, πρόσφεραν από ένα δώρο. Ο Ποσειδώνας, με ένα χτύπημα της τρίαινάς του στον βράχο, έκανε να αναβλύσει νερό – δυνατό, εντυπωσιακό, αλλά αλμυρό, όπως η θάλασσα που κυβερνούσε. Η Αθηνά, πιο γαλήνια και δημιουργική, πρόσφερε ένα ελαιόδεντρο. Ήταν ένα δώρο που έφερνε τροφή, λάδι, ξύλο, φως και ειρήνη.

Οι άνθρωποι διάλεξαν το δώρο της Αθηνάς, γιατί θα βοηθούσε την πόλη να αναπτυχθεί και να ευημερήσει. Από τότε η πόλη ονομάστηκε Αθήνα, τιμώντας τη θεά της σοφίας, ενώ το ελαιόδεντρο έγινε σύμβολο ειρήνης, γνώσης και ζωής.

  • Επεξεργασία και δραματοποίηση του μύθου από τους μαθητές
  • Αναπαράσταση της συγκομοιδής των ελαιών
  • Ομαδοσυνεργατική εργασία “Το λιομάζωμα”, του Θεόφιλου

IMG 4b8e44e1d2bdec4f2c129336bb636f7d V

Τα δικά μας ελαιόδεντρα

  • πειράματα με το λάδι και το νερό

GridArt 20251205 163813627

Ενημέρωση Α ‘ Τριμήνου!

Σας ενημερώνουμε ότι οι συναντήσεις γονέων με τις εκπαιδευτικούς για το Α’ τρίμηνο θα γίνουν τις κάτωθι ημέρες και ώρες:

  • Τμήμα Α:

κ. Ρελάκη Μαρία: Δευτέρα 1/12/2025 και ώρα 13:10

κ.Παπαδημητρίου Μαρία : Δευτέρα 1/12/2025 και ώρα 16:10

  • Τμήμα Β:

κ.Φελέκη Βανέσσα: Δευτέρα 1/12/2025 και ώρα 12:15

  • Τμήμα Γ: 

κ. Μαριλένα Κουντούρη: Παρασκευή 12/12/2025 και ώρα 13:10

 

“Μικροί Εξερευνητές του Φθινοπώρου”

Το φθινόπωρο έφτασε και το νηπιαγωγείο γεμίζει χρώματα, αρώματα και μικρές ανακαλύψεις. Τα παιδιά παρατηρούν τις αλλαγές στη φύση, μαζεύουν φύλλα, εξερευνούν τον καιρό και γνωρίζουν τα φθινοπωρινά φρούτα και ζώα. Με παιχνίδι, πειράματα και δημιουργικές δραστηριότητες, μαθαίνουν πώς η φύση προετοιμάζεται για τον χειμώνα. 

  • Δημιουργία κέντρου μάθησης για το φθινόπωρο, με φρούτα καρπούς, εκπαιδευτικό υλικό, παραμύθια και πίνακες ζωγραφικής με θέμα το φθινόπωρο!

6282

  • Παιχνίδια ανακάλυψης στην αυλή μας
  • Ζωγραφική φθινοπωρινών τοπίων

Παράλληλα, μαθαίνουν για τις αγροτικές εργασίες της εποχής: τη σπορά και  την καλλιέργεια φθινοπωρινών λαχανικών. Κατανοούν έτσι πώς οι άνθρωποι συνεργάζονται με τη γη και πώς η σοδειά γίνεται μέρος της καθημερινής μας ζωής.

 

  • Η σπορά 
  • ο δικός μας λαχανόκηπος στην αυλή μας με την βοήθεια των γονέων
  • Το δικό μας βιβλίο για τη σπορά
  • Μικροί αρτοποιοί εν δράση

Εδώ Πολυτεχνείο!!!

Κάθε Νοέμβρη θυμόμαστε το Πολυτεχνείο. Εκεί, πριν πολλά χρόνια, παιδιά λίγο πιο μεγάλα από εμάς ενώθηκαν και ζήτησαν ελευθερία και ειρήνη για όλους. Ήθελαν όλοι οι άνθρωποι να μπορούν να μιλούν και να ζουν χωρίς φόβο.
Σήμερα, στο νηπιαγωγείο, θυμόμαστε το Πολυτεχνείο για να μην ξεχνάμε πόσο σημαντικό είναι να είμαστε ενωμένοι, να αγαπάμε, να σεβόμαστε και να βοηθάμε ο ένας τον άλλον.

Το μήνυμα του Πολυτεχνείου είναι: Ειρήνη, Δημοκρατία και Αγάπη για όλους!

Τη θεματική αυτή την επεξεργαστήκαμε με τους μικρούς μαθητές με πολλούς τρόπους αλλά κυρίως μέσα από την δημιουργία και την έκφραση, με τραγούδια και με έργα αφιερωμένα στους φοιτητές του Πολυτεχνείου:

 

 

Με αναπαράσταση των χαρακτικών της Β.Κατράκη:

Με τραγούδια και κουκλοθέατρο έχοντας ως αφορμή την αγαπημένη μας Ντενεκεδούπολη:

IMG 20251118 171544

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Η Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”

Το παρόν πρόγραμμα εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της συνεργασίας και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες νηπιαγωγείου. 
Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας. Στα εργαστήρια μέσα από ποικίλες δραστηριότητες αξιοποιούνται τεχνικές θεάτρου, δραματοποίηση, φύλλα εργασίας, κατασκευές, εικόνες και θεατρικό παιχνίδι.

Εργαστήριο 1ο : Συγκρότηση ομάδας

Τα παιδιά μέσα από κινητικά και θεατρικά παιχνίδια μαθαίνουν να απελευθερώνουν το σώμα και την σκέψη, να εκφράζονται λεκτικά και μη λεκτικά και να επικοινωνούν με τα μέλη της ομάδας τους.

1763162130904    IMG 20251004 080446

Εργαστήριο 2ο : Συμβόλαιο Ομάδας

Στόχος είναι η δημιουργία κανόνων εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας, αναγνώριση θετικών χαρακτηριστικών και δεξιοτήτων που έχει ο εαυτός μας και ο άλλος καθώς και η ανεκτικότητα απέναντι στον άλλον.

Εργαστήριο 3ο: Ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών

Στόχος του εργαστηρίου είναι η ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας και την καταγραφή αυτών.

4ο εργαστήριο- Ικανότητες επικοινωνίας:

Στόχος του εργαστηρίου είναι οι μαθητές μέσα από διάφορες συμβάσεις να προσπαθούν να επικοινωνήσουν με ποικίλους τρόπους όπως εξωλεκτικά, με κινήσεις, ήχους, εκφράσεις προσώπου, με γλώσσα ακαταλαβίστικη, μέσω αυτοσχεδιασμών, να μεταφέρουν μηνύματα μέσω σχεδίου και τέλος να επικοινωνήσουν λεκτικά.

5ο εργαστήριο- Συνεργασία σε ομάδες:
Στόχος είναι να αναπτύξουν τα παιδιά δεξιότητες συνεργασίας σε μεγάλες ή μικρότερες ομάδες. 

IMG 20251116 094928
Βοήθησε την μπάλα να φτάσει στον προορισμό της

6ο εργαστήριο- Απόκτηση ενσυναίσθησης και επίλυση συγκρούσεων
Στόχος του εργαστηρίου είναι να εμπλακούν τα παιδιά σε δραστηριότητες υποθετικώνπραγματικών καταστάσεων που περιέχουν προβλήματα διαφωνιών ή συγκρούσεων, να προσπαθήσουν να καταλάβουν και να κατανοήσουν τους άλλους και να συνεργαστούν ώστε να βρουν τρόπους να επιλύσουν τις συγκρούσεις.

1763162130885
ρουτίνες σκέψης

7ο εργαστήριο – «Η τελική μου ιδέα… ‘στο αυτί’»!:
Στόχος του εργαστηρίου είναι η αποτύπωση των τελικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας 

Stigmiotypo othonhs 2025 11 12 094441

 Στις 6 Νοεμβρίου το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε σην Ημέρα Υπαίθριας Τάξης το οποίο είναι ένα παγκόσμιο κίνημα που εμπνέει και γιορτάζει το παιχνίδι και τη μάθηση σε εξωτερικούς χώρους, στο σπίτι και στο σχολείο.

Την ίδια την Ημέρα Υπαίθριας Τάξης, η οποία έχει δύο ημερομηνίες κάθε χρόνο, οι εκπαιδευτικοί γιορτάζουν με μια ξεχωριστή ημέρα σε εξωτερικούς χώρους για την τάξη τους.

Τα παιδιά περνούν περισσότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους από ποτέ και αυτό επηρεάζει την υγεία, την ευημερία και την ανάπτυξή τους. Ο χρόνος σε εξωτερικούς χώρους – την Ημέρα της Υπαίθριας Τάξης και κάθε μέρα – θα κάνει τα παιδιά πιο ευτυχισμένα και πιο υγιή, ενώ παράλληλα θα τα εξοπλίσει με τις δεξιότητες που χρειάζονται για τη ζωή.

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ

Την Τρίτη 4/11/2025 στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε η δράση της δημιουργίας του σχολικού μας λαχανόκηπουυ. Μαθητές με τους γονείς τους και τις εκπαιδευτικούς του σχολείου φύτεψαν στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του προαυλίου λαχανικά εποχής (μαρούλια, κουνουπίδια, μπρόκολα, σπανάκια, ραπανάκια και πατζάρια).

Ο σχολικός λαχανόκηπος είναι πολύ χρήσιμος για τα παιδιά και το σχολείο. Εκεί οι μαθητές μαθαίνουν πώς μεγαλώνουν τα φυτά και πώς να φροντίζουν τη φύση. Καλλιεργώντας λαχανικά, καταλαβαίνουν τη σημασία της υγιεινής διατροφής και της συνεργασίας.Παράλληλα, ο κήπος κάνει το σχολείο πιο όμορφο, διδάσκει στα παιδιά να αγαπούν το περιβάλλον ενώ η επαφή με τη φύση μειώνει το άγχος και βελτιώνει τη συγκέντρωση και τη διάθεση των μαθητών. Τέλος ,φροντίζοντας έναν λαχανόκηπο ενισχύεται η αυτοεκτίμηση των παιδιών καθώς βλέπουν τους καρπούς της προσπάθειάς τους.

1000007613 10000076141000007615

 

Ευχόμαστε όλοι να έχουμε και φέτος μια καλή σοδειά!!!

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικό έτος 2025-2026

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Σχολικό έτος 2025-2026

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΟΝΟΜΑΣΙΑ

7o  Νηπιαγωγείο  AΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

 

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Β΄ Αθήνας

Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘΑ)

9050598

                                                         ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Έδρα του Σχολείου:  Λουκή Ακρίτα
 

Τηλέφωνο:2106390286

 

Fax

 

e-mail:mail@7nip-ag-parask.att.sch.gr

Ηλεκτρονική Διεύθυνση Ιστοσελίδας/Ιστολόγιου:

https://blogs.sch.gr/7nipagpar/

 

Εισαγωγικά

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου και σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Νηπιαγωγείου είναι:

  • η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία,
  • η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών,
  • η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, κ.ά.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται σύμφωνα με το άρθρο37, Ν.4692/2020 & Υ.Α. 109697/ΓΔ4/Φ.Ε.Κ.5387/τ.β΄/26-09-2024), ύστερα από εισήγηση της Προϊσταμένης της σχολικής μονάδας και με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και εκπροσώπου του οικείου Δήμου και βασίζεται στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/μαθητριών και των γονέων/κηδεμόνων και αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου.

 

Ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας εγκρίθηκε από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης του σχολείου και από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας, ισχύει μέχρι την έγκριση νεότερου και έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα τού Νηπιαγωγείου. Μπορεί δε να επικαιροποιηθεί, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο διαδικασίας έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από την αρμόδια Σύμβουλο Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία και τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

Περιεχόμενα του Εσωτερικού Κανονισμού

 

  1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.
  2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος
  3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού
  4. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες
  5. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων
  6. Ποιότητα του σχολικού χώρου

 

  1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό

 

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,  οι γιορτές, οι αργίες  καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις (ΠΔ79/2017)  και με την έναρξη της σχολικής χρονιάς ρυθμίζονται θέματα λειτουργίας Νηπιαγωγείων με σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ. Ανακοινώνονται στους γονείς με την έναρξη του διδακτικού έτους με σχετικό έντυπο.

Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων και αποχωρούν αμέσως μετά τη λήξη τους, ως εξής:

  1. Για τους μαθητές/μαθήτριες που παρακολουθούν το πρωινό υποχρεωτικό πρόγραμμα:
  • Προσέλευση: 8:15- 8:30
  • Αποχώρηση: 13:00
  1. Για τους μαθητές/μαθήτριες που παρακολουθούν το ολοήμερο προαιρετικό  πρόγραμμα:
  • Προσέλευση: 8:15- 8:30 ή (προαιρετικά) πρόωρη υποδοχή: 7:45-8:00
  • Αποχώρηση: 16:00

Προκειμένου να διευκολυνθεί, κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η ομαλή προσαρμογή των μαθητών/τριών δύναται να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο Νηπιαγωγείο κατά τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας για ορισμένα προνήπια ή νήπια που φοιτούν για πρώτη φορά, προκειμένου να διευκολυνθεί η προσαρμογή τους. Το ευέλικτο ωράριο καθορίζεται από την/τον εκπαιδευτικό της τάξης και το σύλλογο διδασκόντων σε συνεργασία με τους γονείς ή τους κηδεμόνες του προ/νηπίου (παρ. 7, άρθρο 2, Π.Δ. 79/2017).

Επίσης, προβλέπεται η μεταφορά ωραρίου εργασίας σε απογευματινές ώρες έως δύο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων-δράσεων, ύστερα από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και για την οποία ενημερώνονται η Σύμβουλος Εκπαίδευσης και ο Διευθυντής/Διευθύντρια Εκπαίδευσης (άρθρο 16, παρ. 10 ΠΔ 79/2017).

Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.

Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου/οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:30 ώστε να μην παρακωλύεται το παιδαγωγικό έργο του σχολείου. Σε περίπτωση καθυστερημένης άφιξης λόγω έκτακτης ανάγκης, η είσοδος μπορεί να γίνει μόνο στο διάλειμμα, στις 10:00, για λόγους ασφάλειας και με το απαραίτητο δικαιολογητικό.

Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο (υπεύθυνη δήλωση). Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο όπου θα αναγράφονται οι λόγοι (υπεύθυνη δήλωση).

Οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε έκτακτες περιπτώσεις.

Τους μαθητές/μαθήτριες μπορούν να παραλάβουν από το Νηπιαγωγείο τα ενήλικα πρόσωπα που έχουν δηλώσει οι γονείς/κηδεμόνες γραπτώς και ονομαστικά  (υπεύθυνη δήλωση & επίδειξη ταυτότητας).

Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών, παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που παρακολουθούν το σχολικό πρόγραμμα και παρεμποδίζει τη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, το σχολείο δύναται να τροποποιήσει τη διαδικασία προσέλευσης/αποχώρησης ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.

 

  1. Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος

 

Οι μαθητές/τριες συμπεριφέρονται με ευπρέπεια προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, προς τους συμμαθητές τους και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του Σχολείου. Αποφεύγεται κάθε συμπεριφορά, χειρονομία ή λόγος που δεν θα σεβόταν τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά ή τις οικογένειες.

Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια δεν μπορούν να γίνονται αποδεκτές. Τα ζητήματα συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας της εκπαιδευτικού της τάξης με την Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

Το σχολείο φροντίζει για τη σύναψη συμβολαίου τάξης-σχολείου μέσα από συλλογικές, δημοκρατικές διαδικασίες διαλόγου και συναπόφασης, ώστε οι μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά συνδιαμορφώνοντας τους κανόνες της τάξης και του σχολείου.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

 

  1. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

 

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού.

Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

Δεν γίνονται αποδεκτές συμπεριφορές, χειρονομίες ή εκφράσεις από μέλη της σχολικής κοινότητας που δεν θα σεβόταν τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά ή τις οικογένειες, καθώς και κάθε πράξη εκδίκησης.

Οι γονείς οφείλουν να γνωρίζουν ότι δεν γίνεται αποδεκτή  κάθε συμπεριφορά, χειρονομία ή λόγος που θα εκδήλωνε αδιαφορία ή περιφρόνηση απέναντι σ’ ένα παιδί και στην οικογένειά του ή θα πλήγωνε  την ευαισθησία του ή/και απέναντι σε εκπαιδευτικούς και σε άλλους γονείς.

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί παιδί στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύπτει ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός της τάξης ή η Προϊσταμένη, οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.

Οι μαθητές/μαθήτριες αποφεύγουν κάθε λογής εκφοβιστικές πράξεις, φράσεις ή συμπεριφορά, που προσβάλλουν, πληγώνουν και περιθωριοποιούν συμμαθητή τους ή παρακινούν άλλους για την απομόνωσή του, τόσο εντός τού σχολικού χώρου όσο και εκτός αυτού. Οι μαθητές/μαθήτριες δεσμεύονται να:

  • Συμβουλεύονται έναν εκπαιδευτικό σε περίπτωση διαμάχης και να αποδέχονται την απόφαση που θα ληφθεί και τις συνέπειες των πράξεων τους.
  • Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή.
  • Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).

 

Για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή πλατφόρμα για υποβολή καταγγελιών: https://stop-bullying.gov.gr

Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα έχουν πρόσβαση μαθητές και γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών/τριών, οι οποίοι δύνανται να υποβάλουν αναφορές.

Αποδέκτες – υπεύθυνοι υποδοχείς σε επίπεδο σχολικής μονάδας των αναφορών για περιστατικά εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας που υποβάλλονται ψηφιακά είναι η Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας και μια (1) εκπαιδευτικός που ορίζεται από εκείνη για τον σκοπό αυτό.

Για την όποια καταχώριση πρωτίστως, λαμβάνεται υπόψη το θεσμικό πλαίσιο που περιλαμβάνει Νομοθεσία, Κανονιστικές Αποφάσεις, Εγκύκλιοι (βλ. https://stop-bullying.gov.gr/institutional-framework) και ειδικότερα τον ορισμό της ενδοσχολικής βίας, όπως ορίζεται στο Άρθρο 4 του Νόμου 5029/10-05-2023.

Σε κάθε περίπτωση, ενθαρρύνεται και υποστηρίζεται η συνεργασία με τους γονείς, ώστε κάθε θέμα που τους απασχολεί να αντιμετωπίζεται πρώτιστα σε επίπεδο σχολείου με σκοπό την από κοινού διαχείριση και αντιμετώπιση των όποιων δυσκολιών ή άλλων σχετικών ζητημάτων προκύψουν.

 

Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

 

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/ δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.

Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους. Οι σχολικές εκδηλώσεις / δραστηριότητες, καθώς και οι σχολικές γιορτές αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην πραγματοποίηση του έργου του Σχολείου, γι’ αυτό και η συμμετοχή των μαθητών/τριών κρίνεται απαραίτητη.

Κατά τις εκπαιδευτικές μετακινήσεις (διδακτικές επισκέψεις, ημερήσιες εκδρομές κ.ά.) οι μαθητές/μαθήτριες τηρούν τις εντολές των συνοδών εκπαιδευτικών και συμπεριφέρονται με ευπρέπεια.

Για τη συμμετοχή των μαθητών στις δράσεις που πραγματοποιούνται εκτός σχολείου και για τη μετακίνηση των μαθητών με μισθωμένα τουριστικά λεωφορεία, τα οποία τηρούν τους προβλεπόμενους όρους ασφαλείας, απαιτείται η έγγραφη σύμφωνη γνώμη (δήλωση) των γονέων/κηδεμόνων.

 

Δεν επιτρέπεται η λήψη φωτογραφιών και οπτικοακουστικού υλικού κατά τη διάρκεια σχολικών εκδηλώσεων στον χώρο του Νηπιαγωγείου, λόγω τού Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τα Προσωπικά Δεδομένα (GDPR), εκτός εάν ο Σύλλογος Γονέων αποφασίσει διαφορετικά και εφόσον βέβαια λάβει τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλίσει τη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων. Η φωτογράφηση και η βιντεοσκόπηση των νηπίων για λόγους εκπαιδευτικούς αλλά και ψυχαγωγικούς (π.χ. δημιουργία φωτογραφικού portfolio με δράσεις και δραστηριότητες) πραγματοποιείται αποκλειστικά με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων, υπογράφοντας τις απαραίτητες Υπεύθυνες Δηλώσεις.

 

Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν εντός των σχολικών χώρων – κτιρίων και υπαίθριων χώρων κινητό́ τηλέφωνο ή άλλη ηλεκτρονική́ συσκευή́ που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση. Στην παραπάνω απαγόρευση δεν εμπίπτει η χρήση ιατρικών εφαρμογών μέσω κινητού́ τηλεφώνου ή άλλων συσκευών, αποκλειστικά́ και μόνο κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί η ύπαρξη εκτός τσάντας τέτοιου είδους συσκευών η συσκευή παραδίδεται στη διεύθυνση του σχολείου, επιστρέφεται μετά το πέρας των μαθημάτων και ενημερώνονται σχετικά οι γονείς/κηδεμόνες.(Φ.7/99728/Δ1 04-9-2024).

 

Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

 

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος είναι διακριτός.

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στις αίθουσες, την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται. Οι γονείς εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και μετά από άδεια της Προϊσταμένης.

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για αυτές. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που ενημερώνεται σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

Οι εκπαιδευτικοί:

  • οργανώνουν μια ομαδική ενημερωτική συνάντηση γονέων ή συναντούν όλες τις οικογένειες ατομικά στην αρχή της χρονιάς
  • γνωστοποιούν στους γονείς τουλάχιστον τρεις φορές τον χρόνο τις αξιολογήσεις τους για την πρόοδο των παιδιών.
  • δέχονται τις οικογένειες κάθε φορά που αυτές το ζητούν
  • προσκαλούν σε συνάντηση τις οικογένειες κάθε φορά που χρειάζεται.

Οι γονείς/κηδεμόνες:

  • Συμμετέχουν στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται μέσα στη χρονιά.
  • Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες και ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
  • Ενημερώνουν έγκαιρα το σχολείο για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν τη φοίτηση, την επίδοση ή τη συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.
  • Για οποιοδήποτε αίτημά τους απευθύνονται στην εκπαιδευτικό της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση απευθύνονται στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Νηπιαγωγεία είναι υποχρεωτική. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Οι εκπαιδευτικοί καταγράφουν τις καθημερινές απουσίες και η Προϊσταμένη τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘΑ.

Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους, οι οποίοι:

  • Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν το σχολείο σε περίπτωση απουσίας του.
  • Φροντίζουν να είναι το παιδί τους καθαρό και περιποιημένο κάθε μέρα και ελέγχουν τακτικά τα μαλλιά του παιδιού για ψείρες.
  • Καθημερινά, και πριν την προσέλευσή του στο σχολείο, οι γονείς/κηδεμόνες  βεβαιώνονται για  την καλή υγεία του παιδιού τους. Παιδιά με ενδείξεις ασθένειας δεν προσέρχονται στο σχολείο.
  • Σε περίπτωση ασθένειας ενός παιδιού, η απουσία του πρέπει να δηλώνεται άμεσα στη Διεύθυνση του Νηπιαγωγείου από τους γονείς του. Κατά την επάνοδό του στο Νηπιαγωγείο, το παιδί θα πρέπει να έχει μαζί του βεβαίωση του γονέα (απουσία 1 ή 2 ημερών) ή  ιατρική βεβαίωση στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η ασθένεια τού παιδιού και να τονίζεται σαφώς η δυνατότητά του να παρακολουθήσει το πρόγραμμα τού Νηπιαγωγείου, χωρίς τον κίνδυνο μετάδοσης τής νόσου (απουσία μεγαλύτερη των 3 ημερών).
  • Εάν οι γονείς αντιληφθούν ότι το παιδί τους παρουσιάζει οποιοδήποτε σύμπτωμα σχετικό με την COVID-19, ή ήρθε σε επαφή με κρούσμα, θα πρέπει να το κρατήσουν στο σπίτι και, παράλληλα, να ενημερώσουν άμεσα το Νηπιαγωγείο.

 

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών έχουν τη δυνατότητα έκδοσης Βεβαίωσης Φοίτησης των εξαρτώμενων τέκνων τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης: https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school

Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις απουσίες των μαθητών/τριών μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «e-Parents» στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://eschools.minedu.gov.gr/login

 

Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χορηγούν φάρμακα στους μαθητές/τριες του σχολείου. Αυτό δεν αποκλείει την  υποχρέωσή τους όμως να παρέχουν τις στοιχειώδεις πρώτες βοήθειες όταν παραστεί ανάγκη. Για το λόγο αυτό, σε περιπτώσεις που απαιτείται φαρμακευτική αγωγή, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών οφείλουν να αιτούνται την άδεια, προκειμένου να εισέρχονται στο χώρο του σχολείου οι ίδιοι ή άλλο πρόσωπο το οποίο θα υποδείξουν, ώστε να τη χορηγήσουν.

 

  1. Ποιότητα του σχολικού χώρου

 

Ένας από τους στόχους του Σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός του σχολικού χώρου είναι κοινός στόχος όλων. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό, αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.  Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί.

Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσει ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσει τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Ο Δήμος οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης στους γονείς/κηδεμόνες του/ της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.

 

Αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου

 

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

Για την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα.

Ως χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης ορίζεται  η κεντρική  είσοδός του σχολείου.

Σε καταστάσεις έκτακτων συνθηκών, πανδημίας ή ακραίων καιρικών φαινομένων όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, εκπαιδευτικοί, γονείς/κηδεμόνες, μαθητές οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της σχολικής κοινότητας.

 

 

Αγία Παρασκευή,9/10/2025

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου

 

 

Ρελάκη Μαρία