Περιήγηση στη Γειτονιά με τους Σούπερ Ήρωες της Γης
Τα νήπια του τμήματός μας έγιναν μικροί εξερευνητές και με οδηγό τη φαντασία, τη γνώση και τη συνεργασία ξεκίνησαν ένα όμορφο ταξίδι στη γειτονιά μας, με στόχο τη φροντίδα της Γης.
Βήμα 1: Αφόρμηση με το παραμύθι: «Ο Τζότζο και οι Σούπερ Ήρωες της Γης» https://docs.google.com/presentation/d/1Eb2ebHOjCrR7OvJF59WvKtC3pIRqikSlzeCDvneVfxw/edit?usp=sharing
Μετά την αφήγηση της ψηφιακής ιστορίας συζητήσαμε με τα παιδιά : Ποιος είναι ο Τζότζο; Ποια προβλήματα αντιμετωπίζει η Γη; Ποιοι τον βοηθούν;
Δημιουργήσαμε έναν “τοίχο ιδεών” με λέξεις-κλειδιά: ρύπανση, ανακύκλωση, δάσος, σκουπίδια, καθαριότητα, νερό, ζώα, κ.λπ.
Τα παιδιά μέσα από παιχνίδια περιγραφής και αντιπαραβολλής εικόνων κατανοούν τους κινδύνους που απειλούν το περιβάλλον και αποφασίζουν να εμπλακούν ενεργά σε δράσεις προστασίας του πλανήτη, αναπτύσσοντας περιβαλλοντική ευαισθησία και υπευθυνότητα.
Κατασκευάζουν ένα περικάρπιο για να γίνουν Σούπερ Ήρωες και προτείνουν λύσεις για την προστασία της ΓΗΣ.
ΠΕΡΙΚΑΡΠΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΟΥΠΕΡ ΗΡΩΕΣ

Τα νήπια καταγράφουν σε χαρτιά προτάσεις για την φροντίδα της ΓΗΣ και αποφασίζουν να ενημερώσουν και να τις παρουσιάσουν στα παιδιά του δημοτικού σχολείου της γειτονιάς μας.Γι αυτό τα συνθέσαμε σε μια ψηφιακή παρουσίαση:
Βήμα 2: Επίσκεψη στο Δημοτικό – Τα Νήπια Παρουσιάζουν τις Προτάσεις τους
Με ενθουσιασμό και περηφάνια, επισκεφθήκαμε το κοντινό δημοτικό σχολείο, στα πλαίσια δράσεων μετάβασης των νηπίων στο δημοτικό σχολείο.Συνεργαστήκαμε με την δασκάλα της Β΄τάξης του 72ου Δημοτικού σχολείου ,κυρία Μαρία Αθανασίου και τους μαθητές της ,που μας υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά στην τάξη τους.Τους ανακοινώσαμε ότι πήγαμε ως Σούπερ Ήρωες της Γης για να τους παρουσιάσουμε τις προτάσεις μας. Το κάθε νήπιο σηκώθηκε μπροστά στην οθόνη που προβαλλόταν η εργασία του και την παρουσίαζε στην τάξη.

Οι μαθητές του δημοτικού μας άκουσαν με χαρά,μας χειροκρότησαν και υποσχέθηκαν να στηρίξουν τις ιδέες των μικρών οικολογικών μας ηρώων.


Η κυρία Μαρία μας επιφύλασσε εκπλήξεις.Μας παρουσίασε στον πίνακα -προβολέα ένα ψηφιακό κουίζ ερωτήσεων για να αξιολογήσει τις γνώσεις όλων μας .Έτσι συμμετείχαμε με ενθουσιασμό στο παιχνίδι γνώσεων.

Στη συνέχεια οι μαθητές μας προσφέρανε δωράκια που κέρδισαν από την συμμετοχή του σχολείου τους στην ανακύκλωση μπαταριών(τετράδια,μολύβια και χάρακες).



Μας ξενάγησαν στο σχολείο για να μας δείξουν τον κάδο ΑΦΗΣ και τον αυτοσχέδιο κάδο συλλογής πλαστικών καπακιών για καλό σκοπό.Πήραμε ενεργό μέρος και αδειάσαμε όσα καπάκια είχαμε συγκεντρώσει τον τελευταίο μήνα.


Βήμα 3: Παρατήρηση & Καταγραφή των Κάδων Ανακύκλωσης
Συνεχίσαμε με περιήγηση στη Γειτονιά μας.
Με χαρτιά, μαρκαδόρους και πολλή ενέργεια στα χέρια, τα παιδιά περιηγήθηκαν στη γειτονιά για να αναζητήσουν κάδους ανακύκλωσης. Παρατήρησαν:
- Τι χρώμα έχουν οι κάδοι;
- Πού βρίσκονται;
- Τι υλικά μπορούμε να πετάμε σε κάθε κάδο;
- Τον αριθμό κάθε είδους.

Βήμα 4: Επιστροφή και προβληματισμός
- Συζήτηση: Τι είδαμε; Τι μας άρεσε; Τι μας στενοχώρησε;
- Διατύπωση εντυπώσεων σχετικά με το πόσο φροντισμένο είναι το περιβάλλον γύρω μας.
- Καταμέτρηση κάδων που καταγράψανε και υλικών που ανακυκλώνονται στον καθένα.Σύγκρισεις και εκτιμήσεις αποτελεσμάτων .
- Ολοκλήρωση δράσης με τη Χαρτογράφηση της διαδρομής που ακολούθησαν γύρω από το σχολείο.


Ένα Μεγάλο Μπράβο στους Μικρούς Ήρωες της Γης!
Η δράση αυτή δεν ήταν απλώς μια βόλτα. Ήταν μια ευκαιρία για βιωματική μάθηση, για αλληλεπίδραση με την κοινότητα και για καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης από νωρίς. Και φυσικά, οι σούπερ-ήρωες θα είναι πάντα εκεί για να μας θυμίζουν πως η φροντίδα του περιβάλλοντος ξεκινά από μικρούς… με μεγάλες καρδιές!