Επίσκεψη συγγραφέα και μουσικού στο νηπιαγωγείο μας
Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης «Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο», το Νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με το 7ο νηπιαγωγείο, είχε την τιμή να φιλοξενήσει δύο ξεχωριστούς καλεσμένους: τη συγγραφέα κ. Βανέσσα Μακρή και τη μουσικό κ. Βίβιαν Γώγου.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με την κ. Μακρή, η οποία μίλησε με ενθουσιασμό στα παιδιά για τη σπουδαιότητα της φιλαναγνωσίας και τη μαγεία που κρύβεται στις σελίδες ενός βιβλίου. Μέσα από μια ζεστή και διαδραστική παρουσίαση, σύστησε στους μικρούς μας μαθητές το βιβλίο της «Τα Διαμάντια της κ. Ελλάδας», αποκαλύπτοντάς τους την έμπνευση πίσω από τη δημιουργία του και ενθαρρύνοντάς τους να ανακαλύψουν τον κόσμο μέσα από τη φαντασία και τις λέξεις.
Ακολούθησε μια μοναδική αφήγηση του παραδοσιακού παραμυθιού «Η Λάμια», όπου η μαγεία των λέξεων συνδυάστηκε υπέροχα με τη δύναμη της μουσικής. Η κ. Γώγου, με τη συνοδεία παραδοσιακών μουσικών οργάνων, έντυσε την ιστορία με ήχους και μελωδίες, δημιουργώντας μια μαγευτική ατμόσφαιρα που καθήλωσε τα παιδιά και ενίσχυσε τη βιωματική τους εμπειρία. Ο συνδυασμός λόγου και μουσικής προκάλεσε ενθουσιασμό και ζωντανές αντιδράσεις.
Η δράση αυτή αποτέλεσε ένα ξεχωριστό πολιτιστικό γεγονός για το σχολείο μας, που έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να γνωρίσουν τον κόσμο του βιβλίου και της προφορικής παράδοσης με έναν βιωματικό και πολυαισθητηριακό τρόπο.
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Βανέσσα Μακρή και την κ. Βίβιαν Γώγου για τη συνεργασία και την αξέχαστη εμπειρία που προσέφεραν στους μικρούς μας μαθητές.
Διαδικτυακό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Το Σχολείο Παιχνιδιού, σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο και στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος φιλαναγνωσίας “Η Μικρή μας Βιβλιοθήκη”, υλοποίησε διαδικτυακά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα( ένα πρόγραμμα πολυτροπικής δραματοποιημένης αφήγησης):
“Χρατς και Χριτς και Φύγαμε!”
Πρόκειται για μια διαδραστική δράση που στόχους είχε
– να εμπλουτίσει την αισθητική καλλιέργεια
– να παρακινήσει τα παιδιά «να ξανασυναντηθούν με τα βιβλία» και να τα διαβάσουν/εξερευνήσουν με νέους ποικίλους τρόπους (θεατρικούς, λογοτεχνικούς, εικαστικούς).
Την προηγούμενη μέρα της διαδικτυακής μας συνάντησης, προετοιμάσαμε τους μικρούς μας μαθητές με ιδιαίτερη φροντίδα και ενθουσιασμό:
-Χωρίσαμε τα παιδιά σε τρεις ομάδες, με βάση χρωματική ταυτότητα φτιάχνοντας καπελάκια
-Κάθε ομάδα ανέλαβε να μάθει ένα μικρό στιχάκι, που λειτούργησε ως οδηγός ρόλου ή έμπνευσης στην κεντρική δράση.
– Πορτοκαλί Ομάδα:
«Ο κύριος Φούσκας είχε, ρολόγια, βάζα, πίνακες, χαλιά και μαξιλάρια.»
– Κίτρινη Ομάδα:
«Ο Πάνος σκέφτεται, ρωτά και ζωγραφίζει.»
– Γαλάζια Ομάδα:
«Ο Χρατς περπατάει, κοιτάζει πάντα κάτω. Άραγε τι βλέπει; Πέτρες; χώμα; μυρμήγκια;»
Η προετοιμασία αυτή βοήθησε τα παιδιά να μπουν στο κλίμα της ιστορίας και να ανυπομονούν για τη συμμετοχή τους στη δράση, ενεργοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής μας συνάντησης, τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά μέσα από:
Ερωτήσεις,ομαδική συνεργασία ,παιχνίδι,γνώσεις, στο πνεύμα της ιστορίας του “Χρατς και Χριτς”
Ήταν μια πολύτιμη εμπειρία που απέδειξε ότι το βιβλίο δεν είναι μόνο ανάγνωση , είναι παιχνίδι, έκφραση, δημιουργία!
Δράση για την Φιλία
Μια όμορφη δράση γεμάτη συναισθήματα και συνεργασία πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας, σε σύμπραξη με το 7ο Νηπιαγωγείο Τυρνάβου και το Κέντρο Κοινότητας – Παράρτημα Ρομά του Δήμου Τυρνάβου.
Με αφορμή την αξία της φιλίας, τα παιδιά συμμετείχαν σε μια ζωντανή συζήτηση, αντάλλαξαν σκέψεις, εμπειρίες και ιδέες για το τι σημαίνει να είσαι φίλος. Στη συνέχεια, απολαύσαμε όλοι μαζί την ανάγνωση του τρυφερού παραμυθιού «Το αστέρι της φιλίας», που άγγιξε τις καρδιές μας.
Μέσα από τη δράση αυτή, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν, να επικοινωνήσουν και να ενισχύσουν τους δεσμούς τους, χτίζοντας γέφυρες φιλίας και αποδοχής.
Η δράση μας συνεχίστηκε με ένα διαδραστικό παιχνίδι, όπου η μουσική και η κίνηση έδωσαν ζωντάνια και χαρά στην ατμόσφαιρα. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, χορεύοντας και γελώντας ενισχύοντας την έννοια της ομαδικότητας μέσα από τη διασκέδαση.
Ακολούθησε μια ακόμη δημιουργική δραστηριότητα: η κατασκευή ενός πολύχρωμου κολάζ με τίτλο «Τα Μπαλόνια της Φιλίας».Δημιουργήθηκε ένας υπέροχος πίνακας γεμάτος συναισθήματα, ιδέες και χρώματα..με μπαλόνια που είχαν γραμμένα τα ονόματα των παιδιών
Η ανταπόκριση των παιδιών ήταν ενθουσιώδης – συμμετείχαν ενεργά και με χαρά σε κάθε στάδιο της δράσης, δείχνοντας πως η φιλία δεν είναι μόνο έννοια, αλλά και πράξη μέσα από τη συνεργασία, την αποδοχή και την αγάπη.
Η φιλία είναι πολύτιμη – και στα νηπιαγωγεία μας ανθίζει κάθε μέρα!
Εκπαιδευτική Επίσκεψη
Εκπαιδευτική Εκδρομή με Πολιτιστικό και Οικολογικό Αποτύπωμα
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης «Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο» και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θεματική Φροντίζω το Περιβάλλον – Οικολογία, Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά,’’Το Παράπονο των Ζώων’’ το Νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με το 7ο Νηπιαγωγείο Τυρνάβου, πραγματοποίησε μια πλούσια σε εμπειρίες και μηνύματα εκπαιδευτική εκδρομή την Πέμπτη 22 Μαΐου 2025.
Οι μικροί μαθητές, συνοδευόμενοι από γονείς και εκπαιδευτικούς, είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν:
1. Το Θεματικό Πάρκο των Άθλων του Ηρακλή στο Παυσίλυπο, όπου ήρθαν σε βιωματική επαφή με την ελληνική μυθολογία μέσα από τρισδιάστατα εκθέματα με ήχο και κίνηση. Με την παρουσίαση των μύθων, ενίσχυσαν τη φαντασία τους και τη γνώση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της ξενάγησης, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν εκπροσώπους του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, οι οποίοι τους ενημέρωσαν με τρόπο προσαρμοσμένο στην ηλικία τους για τις βασικές αρχές των Πρώτων Βοηθειών. Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες και συζήτηση, τα νήπια έμαθαν τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση ανάγκης, αναπτύσσοντας παράλληλα αίσθημα ευθύνης και αλληλεγγύης.
2.Το Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Καρδίτσας, όπου γνώρισαν, την Καρδίτσα από τους Οθωμανικούς χρόνους έως σήμερα μέσα από μια ιστορική και λαογραφική συλλογή .Έμαθαν για την ζωή και την δράση του Ν .Πλαστήρα ενισχύοντας έτσι τη σύνδεση με τις ρίζες και την πολιτιστική ταυτότητα του τόπου .
3. Το Φιλόνεικο Zoo Park, έναν πολυχώρο ψυχαγωγίας και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, όπου τα παιδιά είχαν τη μοναδική εμπειρία να έρθουν σε άμεση επαφή με περισσότερα από 30 είδη ζώων. Τα τάισαν, τα χάιδεψαν και φωτογραφήθηκαν μαζί τους, ενώ διασκέδασαν με δραστηριότητες όπως ιππασία, βόλτα με άμαξα και καρτ.
Η εκδρομή είχε σκοπό
-Την γνωριμία με την μυθολογία
-Την ενίσχυση της οικολογικής συνείδησης και της αγάπης για τη φύση και τα ζώα.
-Τη βιωματική μάθηση μέσα από ψυχαγωγικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες.
-Τη γνωριμία με την πολιτιστική και φυσική κληρονομιά σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο.
-Την καλλιέργεια ενσυναίσθησης και σεβασμού προς το περιβάλλον και τα πλάσματα που το κατοικούν.
-Την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, μέσω της ομαδικής εμπειρίας και της αλληλεπίδρασης με ανθρώπους και ζώα.
Η ημέρα αυτή αποτέλεσε μια πολύτιμη ευκαιρία μάθησης, διασκέδασης και σύνδεσης με τη φύση και την πολιτιστική μας κληρονομιά. Τα παιδιά επέστρεψαν γεμάτα εμπειρίες, συναισθήματα και γνώσεις.
Ήταν μια μέρα γεμάτη χαμόγελα και εκπλήξεις και συγκινήσεις που θα μείνει στις καρδιές όλων μας!
Τα παιδιά την επόμενη μέρα απέδωσαν εικαστικά τι ήταν αυτό που τους έκανε εντύπωση!
Έπαιξαν παιχνίδι μνήμης με τα ζώα που είδαν στον Φιλόνεικο
διάβασαν πληροφορίες γι αυτά…
τσέκαραν ποιά ζώα είδαν στο zoo park, στο φύλλο εργασίας που είχε δοθεί στους γονείς
και φυσικά είδαν στο χάρτη την απόσταση που διανύσαμε από την πόλη μας ως την Καρδίτσα!
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2024-2025/”Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο”
Με την δυναμική του δικτύου νηπιαγωγείων επιδιώκουμε ο όμορφος κόσμος των παραμυθιών να συναντηθεί σε μια συναρπαστική συνέργεια και ανταλλαγή εμπειριών, με στόχο τον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την ανάπτυξη των μαθητών σε πολλαπλά επίπεδα .Τα παιδιά με την νέα διδακτική πρακτική μέσα από την παράδοση θα μάθουν, να δημιουργούν και να αναπτύσσονται σε ένα διασκεδαστικό και εμπνευσμένο περιβάλλον. Να συνδυάζουν στοιχεία από την αφήγηση, τη λογοτεχνία, τα παιχνίδια λέξεων και την κίνηση, με στόχο την ανάπτυξη του προφορικού λόγου, της δημιουργικότητας και της αυτοπεποίθησης τους
Το σχέδιο δράσης του 5ου Νηπιαγωγείου Τυρνάβου για το σχ.έτος 2024-2025
”Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο”
μπορείτε να το δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Πρόσφατα σχόλια