Αρχική » Άρθρα με ετικέτα '2025'
Αρχείο ετικέτας 2025
Εκπαιδευτική Επίσκεψη
Εκπαιδευτική Εκδρομή με Πολιτιστικό και Οικολογικό Αποτύπωμα
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης «Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο» και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θεματική Φροντίζω το Περιβάλλον – Οικολογία, Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά,’’Το Παράπονο των Ζώων’’ το Νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με το 7ο Νηπιαγωγείο Τυρνάβου, πραγματοποίησε μια πλούσια σε εμπειρίες και μηνύματα εκπαιδευτική εκδρομή την Πέμπτη 22 Μαΐου 2025.
Οι μικροί μαθητές, συνοδευόμενοι από γονείς και εκπαιδευτικούς, είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν:
1. Το Θεματικό Πάρκο των Άθλων του Ηρακλή στο Παυσίλυπο, όπου ήρθαν σε βιωματική επαφή με την ελληνική μυθολογία μέσα από τρισδιάστατα εκθέματα με ήχο και κίνηση. Με την παρουσίαση των μύθων, ενίσχυσαν τη φαντασία τους και τη γνώση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της ξενάγησης, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν εκπροσώπους του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, οι οποίοι τους ενημέρωσαν με τρόπο προσαρμοσμένο στην ηλικία τους για τις βασικές αρχές των Πρώτων Βοηθειών. Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες και συζήτηση, τα νήπια έμαθαν τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση ανάγκης, αναπτύσσοντας παράλληλα αίσθημα ευθύνης και αλληλεγγύης.
2.Το Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Καρδίτσας, όπου γνώρισαν, την Καρδίτσα από τους Οθωμανικούς χρόνους έως σήμερα μέσα από μια ιστορική και λαογραφική συλλογή .Έμαθαν για την ζωή και την δράση του Ν .Πλαστήρα ενισχύοντας έτσι τη σύνδεση με τις ρίζες και την πολιτιστική ταυτότητα του τόπου .
3. Το Φιλόνεικο Zoo Park, έναν πολυχώρο ψυχαγωγίας και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, όπου τα παιδιά είχαν τη μοναδική εμπειρία να έρθουν σε άμεση επαφή με περισσότερα από 30 είδη ζώων. Τα τάισαν, τα χάιδεψαν και φωτογραφήθηκαν μαζί τους, ενώ διασκέδασαν με δραστηριότητες όπως ιππασία, βόλτα με άμαξα και καρτ.
Η εκδρομή είχε σκοπό
-Την γνωριμία με την μυθολογία
-Την ενίσχυση της οικολογικής συνείδησης και της αγάπης για τη φύση και τα ζώα.
-Τη βιωματική μάθηση μέσα από ψυχαγωγικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες.
-Τη γνωριμία με την πολιτιστική και φυσική κληρονομιά σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο.
-Την καλλιέργεια ενσυναίσθησης και σεβασμού προς το περιβάλλον και τα πλάσματα που το κατοικούν.
-Την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, μέσω της ομαδικής εμπειρίας και της αλληλεπίδρασης με ανθρώπους και ζώα.
Η ημέρα αυτή αποτέλεσε μια πολύτιμη ευκαιρία μάθησης, διασκέδασης και σύνδεσης με τη φύση και την πολιτιστική μας κληρονομιά. Τα παιδιά επέστρεψαν γεμάτα εμπειρίες, συναισθήματα και γνώσεις.
Ήταν μια μέρα γεμάτη χαμόγελα και εκπλήξεις και συγκινήσεις που θα μείνει στις καρδιές όλων μας!
Τα παιδιά την επόμενη μέρα απέδωσαν εικαστικά τι ήταν αυτό που τους έκανε εντύπωση!
Έπαιξαν παιχνίδι μνήμης με τα ζώα που είδαν στον Φιλόνεικο
διάβασαν πληροφορίες γι αυτά…
τσέκαραν ποιά ζώα είδαν στο zoo park, στο φύλλο εργασίας που είχε δοθεί στους γονείς
και φυσικά είδαν στο χάρτη την απόσταση που διανύσαμε από την πόλη μας ως την Καρδίτσα!
Outdoor Classroom Day
Το Outdoor Classroom Day ,Ημέρα Υπαίθριας Τάξης ,είναι ένα διεθνές εκπαιδευτικό κίνημα που ενθαρρύνει τα παιδιά να μαθαίνουν και να παίζουν σε εξωτερικούς χώρους. Δύο φορές κάθε χρόνο, μαθητές και εκπαιδευτικοί σε όλο τον κόσμο βγαίνουν έξω από την τάξη και συμμετέχουν σε δραστηριότητες στη φύση.
Σήμερα, τα παιδιά περνούν λιγότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους από ποτέ, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την υγεία, την ευεξία και τη φυσική τους ανάπτυξη. Η συμμετοχή σε δραστηριότητες έξω από την τάξη — όχι μόνο τη συγκεκριμένη μέρα αλλά και καθημερινά — συμβάλλει στη βελτίωση της διάθεσης, ενισχύει τη σωματική υγεία και καλλιεργεί σημαντικές δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, η συνεργασία και η επίλυση προβλημάτων.
Η Ημέρα Υπαίθριας Τάξης είναι μια υπενθύμιση ότι η φύση είναι ένα εξαιρετικό “ανοιχτό βιβλίο” και μια πολύτιμη εκπαιδευτική εμπειρία για κάθε παιδί.
To 5o Νηπιαγωγείο συμμετείχε και την φετινή χρονιά ,στο Outdoor Classroom Day,με τις παρακάτω δραστηριότητες:
Στο γειτονικό πάρκο του σχολείου μας, στον Άγιο Παντελεήμονα, καλλιεργήσαμε τη φιλαναγνωσία μέσα από την ανάγνωση της ιστορίας
«Η σκιά που ξεγέλασε τον ήλιο»
των Αγγελικής Πασσιά και Φίλιππου Μανδηλαρά. Η αφήγηση έγινε η αφορμή για δημιουργικό παιχνίδι: παρατηρήσαμε και παίξαμε πρώτα με τις δικές μας σκιές και στη συνέχεια με τις σκιές διαφόρων αντικειμένων .
Έπειτα, αξιοποιώντας φυσικά υλικά που συλλέξαμε από το πάρκο, δημιουργήσαμε πρωτότυπες συνθέσεις εφαρμόζοντας την τεχνική του Land Art, δίνοντας έτσι μορφή στη φαντασία μας μέσα από την τέχνη και τη φύση.
Make -A-Wish Greece 2024-25
Δεν είναι απλά μια ευχή. Είναι πολλά παραπάνω.
Είναι φως στο σκοτάδι. Είναι δύναμη. Είναι ελπίδα. Είναι ζωή.
Ας δώσουμε όλοι μαζί δύναμη στην ευχή.
Γιατί είναι ο λόγος να πιστέψει ένα παιδί ότι όλα μπορούν να συμβούν.
Ακόμα και το πιο σπουδαίο. Να γίνει καλά.
Πατήστε πάνω στην παρακάτω εικόνα για να δείτε τις δραστηριότητές μας
https://blogs.sch.gr/5niptyrnavlar/files/2025/02/make-a-wish.jpg1_.pdf
Η συμμετοχή μας στον δημιουργικό διαγωνισμό
Σχεδιάσαμε το δικό μας αστέρι …με φυσικά υλικά





































Πρόσφατα σχόλια