”Χερι-χέρι μαζί …όπως κι εγώ ετσι και εσύ”

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων με υποθεματική τα ανθρώπινα δικαιώματα ολοκληρώθηκαν με επιτυχία. Παρακάτω παρουσιάζονται αναλυτικά οι στόχοι του κάθε εργαστηρίου καθώς και οι δράσεις που υλοποιήθηκαν.

Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων

Θεματική: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα και συμπερίληψη

Τίτλος: «Χέρι, χέρι μαζί… όπως εγώ έτσι κι εσύ»

1ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η καλλιέργεια της αυτοεκτίμησης, η αποδοχή του διαφορετικού, ο σεβασμός της προσωπικότητας του άλλου, η αλληλοεκτίμηση, η δημιουργία δεσμών και συνεργασίας μέσα στην ομάδα.Συγκεκριμένα:

 –          Επεξεργαστήκαμε  το βιβλίο «Τα σώματα των ανθρώπων», εντοπίσαμε τα διαφορετικά εξωτερικά  χαρακτηριστικά  των ανθρώπων

336593879 742153680901959 4803098928359256096 n

–           Παρουσιάσαμε τον εαυτό μας  και τα  ενδιαφέροντα μας με  συζήτηση και καταγραφή και σύγκριση κοινών και διαφορετικών χαρακτηριστικών.

336652249 3417144201893224 8941051356647658886 n

–           Κάθε μαθητής ζωγραφισε σε ένα κομμάτι παζλ ένα στοιχείο του εαυτού του που τον κάνει ξεχωριστό. Τα κομμάτια τοποθετήθηκαν  ανακατεμένα και αναποδογυρισμένα στο πάτωμα. Ένας μαθητής κάθε φορά επέλεγε ένα κομμάτι και έβρίσκε σε ποιον αντιστοιχεί. Συνθέσαμε έτσι το παζλ της τάξης μας, παρατηρώντας συνολικά τις ομοιότητες και τις διαφορές μας με τους άλλους. Ζωγραφίσαμε  τον εαυτό μας  ή το πορτραίτο μας.

336648223 539064138293116 2341276698529833339 n334605286 711941580472460 7932338845739018702 n332397788 598008951839590 3659302253414141707 n336621662 890095048716846 3273508625470243894 n334946592 1276727146245229 785353098037577097 n332160892 883143699574393 5341223365049391549 n331827628 1010558313258128 5399421076981174203 n330803732 887882369189036 5477404893114292662 n334824360 1960738774273969 3528442486264305058 n

2ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η καλλιέργεια ενσυναίσθησης και η δυνατότητα έκφρασης των συναισθημάτων με το σώμα και τον λόγο.

–           Διαβάσαμε το  παραμύθι «Τα παπούτσια των άλλων»

336507478 123281517373932 3332380871980227936 n

–           Παιχνίδι ρόλων: «Μπήκαμε  στα παπούτσια πχ. του κλόουν, του καουμπόη, της μπαλαρίνας, σε βατραχοπέδιλα, στα παπούτσια ενός τυφλού, στα παπούτσια ενός ηλικιωμένου… και εκφράστήκαμε με κινήσεις και συναισθήματα».

–          Παίξαμε  ψυχοκινητικό παιχνίδι με ανακατεμένα παπούτσια των μαθητών. Με μουσική υπόκρουση φορέσαμε  τα παπούτσια των άλλων και μπήκαμε στην ψυχοσύνθεση τους.

336582433 522637020083509 2402743861770347818 n 1336592094 563515515844851 5005072945658741139 n334900308 1812395355797037 5404447053484195841 n336633291 983379639506287 8769836907001248929 n

 

3ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η γνωριμία με τα δικαιώματα των παιδιών και η ανταλλαγή ιδεών και προτάσεων σε ένα πλαίσιο συνεργασίας για την επίτευξη ενός κοινού στόχου (δημιουργία αφίσας).

  –         Παρουσιάσαμε  πινάκες  αναφοράς,  αφίσες και εποπτικό υλικό όπου απεικονίζονται τα δικαιώματα των παιδιών, τα παρατηρήσαμε  και συζητήσαμε, καταγράψαμε τις  απόψεις των μαθητών για το τι είναι το δικαίωμα.(εννοιολογικός χάρτης)

336641836 533499982272539 8386765693479212475 n336586756 1364659604328162 3884790094863320911 n336626543 584553720396845 4575745395235152437 n

–           Προβάλαμε  σποτ της Unicef για τα δικαιώματα σποτ UNICEF

–           Δημιουργήσαμε αφίσα για την προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων

336582395 240334061762812 9164984390096597323 n336563483 1868286386860901 8341413563207804827 n336050392 750311240053702 2768129979239409522 n336584048 740468404402930 5604666227232471343 n336158946 606892584643681 3294321753117285223 n

4ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η κατανόηση της σημασίας της ειρήνης ως πανανθρώπινου δικαιώματος, η επισήμανση των επιπτώσεων του πολέμου στην ανθρώπινη ζωή και  η έκφραση των συναισθημάτων που προκύπτουν στις δυο αυτές καταστάσεις.

-Παρουσιάσαμε  εικόνες  και έργα τέχνης σε κατάσταση ειρήνης και σε κατάσταση πολέμου στην ολομέλεια, κατηγοριοποιήσαμε τους πίνακες  σε ομάδες(κόκκινο στεφανάκι όλες του πολέμου και μπλε όλες της ειρήνης), συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκαλεί κάθε εικόνα, καταγράψαμε τις απόψεις των μαθητών για τα οφέλη εν καιρώ ειρήνης

.336602572 1600623203697653 9068635341388361603 n336627467 947388926608744 7965265269955693531 n336505287 633761358586974 3190541800851511305 n

-Παίξαμε παιχνίδι ρόλων ανά ομάδες: Αναπαραστήσαμε  όπως μπορούσαμε με εκφράσεις του προσώπου και του σώματος χρησιμοποιώντας υφάσματα πώς φανταζόμαστε  την ειρήνη.Με  μαύρα και άσπρα μαντίλια εκφράσαμε  με κινήσεις τα συναισθήματα τους με μουσική πολέμου(πένθιμη) ή ειρήνης(χαρούμενη)

)336626530 171357598691279 2841961972047522910 n 1336838900 1461877057955490 1258454951438478339 n330004625 520648390257319 1741173415055626731 n337140408 734552338334646 2295693626098452610 n337438270 533657628851158 6893354808801274473 n

– Ζωγραφίσαμε με τέμπερες τον δικό μας  πίνακα.

337362647 772729967708717 6624360250895181579 n

 

5ο εργαστήριο: Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτού του εργαστηρίου ήταν η γνωριμία με τη δράση της Unicef ως φορέα προάσπισης των δικαιωμάτων του παιδιού σε παγκόσμιο επίπεδο, η καλλιέργεια του εθελοντισμού και  η εξοικείωση με τη χρήση εξοπλισμού ρομποτικής.

 -Διαβάσαμε την ιστορία  ’’Η ζωή στη λουλουδούπολη’ της συναδέλφου Τάνιας Μάνεση.

Βάλαμε σε χρονική ακολουθία τις  εικόνες  του παραμυθιού με τη χρήση του εξοπλισμού ρομποτικής bee-bot

.336635627 766498911405475 7000078740057069511 n 338294254 1182424335795370 3623570604233297423 n 338692056 203948598793745 6697100725855706577 n 337689028 1256719768274155 3311276678862793837 n 337753173 199190019500149 8336040665103164137 n 337776428 156962553963131 8049306353093967195 n 339361525 934632617848805 1350193526084361919 n337657797 952875745897030 7789509642348022707 n337330364 538171398437871 600344819906432531 n



Λήψη αρχείου

 

 

Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε όλα τα εργαστήρια,συνεργάστηκαν άψογα για την επίτευξη των κοινών στόχων και κοινοποίησαν την γνώση στην ευρύτερη τοπική κοινωνία σχετικά με τη σημασία τήρησης των δικαιωμάτων του παιδιού

.clipart empathy - Βιβλιοθήκη Clip Art

25 Μαρτίου

Η πατρίδα μας γιορτάζει
η σημαία μας γελά
Χαίρε ο άγγελος φωνάζει
στη γλυκιά μας Παναγιά.
Εικοστή Πέμπτη Μαρτίου!
όμορφη διπλή χαρά
όλοι χαίρονται και λένε
Ζήτω! Ζήτω η Λευτεριά!

IMG 20230325 123510

received 792705081694191 received 1321617031731912

received 235805858828364 received 1286402438608258

received 181184531345963

IMG f6d0673bf6e7f69acb224e8d8570fee4 V

IMG 20230325 134459IMG 20230325 134854

Χρόνια πολλά!!!

Δόμνα Βιζβίζη

Ανάμεσα στους πολλούς γνωστούς και άγνωστους ήρωες,στην επανάσταση του 1821 ήταν και οι δικοί μας,οι Θρακιώτες ήρωες,ο Αντώνης και η Δόμνα Βιζβίζη.
Μπορεί τα σχολικά βιβλία να μην τους αναφέρουν, αλλά εμείς οφείλουμε να τους γνωρίζουμε, να τους θυμόμαστε και να τους τιμούμε.

100 4108

“Η Δόμνα Βισβίζη, με καταγωγή από την Αίνο, μαζί με τον σύζυγο της Αντώνη και τα πέντε παιδιά της, ήταν ανάμεσα στους πολλούς Θρακιώτες που κατατάχθηκαν στα τμήματα του πρώτου Ελληνικού στρατού και διέθεσαν τα καράβια και τις περιουσίες τους στον κοινό αγώνα για την κατάκτηση της Ελευθερίας. Μετά τον ξαφνικό θάνατο του συζύγου τους η Δόμνα Βιζβίζη παίρνει στα χέρια της την μοίρα του καραβιού «Καλομοίρα» και των 140 ναυτών, συμμετέχοντας σε ναυμαχίες, πολιορκίες και καταδρομές. Ο καιρός περνά και μαζί του και τα γρόσια και τα δίστηλα εξανεμίζονται. Τα έξοδα για τη διατήρηση και την διαρκή πολεμική ετοιμότητα ενός καραβιού με 16 κανόνια και 140 ναύτες είναι δυσβάσταχτα. Έτσι η «Καλομοίρα» ασυντήρητη δεν είναι πια ικανή να συνεχίσει την ένδοξη δραστηριότητά της. Τον Σεπτέμβριο του 1824 βρίσκεται στα χέρια του Κράτους, καθώς η Δόμνα Βισβίζη είχε αναγκαστεί να την παραχωρήσει καθώς ήταν το τελευταίο που της απέμεινε από τα υπάρχοντά της. Την παρακολουθούμε μέσα από έγγραφα που σώθηκαν στα ελληνικά αρχεία – να τριγυρνά από τόπο σε τόπο, την Ερμιόνη, το Ναύπλιο, την Ερμούπολη της Σύρου στερημένη, περιφρονημένη, άστεγη με τα πέντε παιδιά της, να προστρέχει «εις το έλεος της σεβαστής επιτροπής της Ελλάδας και να ζητά βοήθεια»…
Η ηρωική στάση της, η αντρίκια παλικαριά της, η αγέρωχη αντιμετώπιση της μοίρας στις κρίσιμες στιγμές της ζωής της και του αγώνα την αναδεικνύουν πρόσωπο πρωταγωνιστικό. Την υψώνουν σε δυσθεώρητα μεγέθη και την κατατάσσουν τουλάχιστον στην ίδια θέση με την Μπουμπουλίνα και την Μαντώ Μαυρογένους.”(3ο Γυμνάσιο Αλεξ/πολης)
Είδαμε φωτογραφίες από τα μνημεία που βρίσκονται στην παραλία της Αλεξανδρούπολης
2038744
visvizi1
.jpg
είδαμε την παρουσίαση,
IMG 20230326 221436

και ακούσαμε το τραγούδι για την κυρά Δομνίτσα

«Πουλάκι πόθεν έρχεσαι, πουλάκι για αποκρίσου
μην είδες και μην άκουσες για την κυρά Δομνίτσα,
την όμορφη τη δυνατή, την αρχικαπετάνα,
πούχει καράβι ατίμητο και πρώτο μες στα πρώτα,
καράβι γοργοτάξιδο, καράβι τιμημένο
καράβι που πολέμησε στης Ίμπρος το μπουγάζι;
Και το πουλάκι στάθηκε και το πουλάκι λέει:
– Την είδα, την απάντησα, σιμά στο Αγιονόρος
τρεις μέρες επολέμαγε με δυο χιλιάδες Μούρτους.
Καράβια εδώ, καράβια εκεί, καράβια παραπέρα
και τούτη σαν τον αητό ώρμαγε και κτυπούσε•
δεξά, ζερβά κι ανάστροφα κι όπου βολούσε ακόμα.
Κι άκουγες βόγγους δυνατούς κατάρα στην κατάρα
κι οι θάλασσες κοκκίνησαν σαν φέσια των αγάδων» 

Γέτι, η δύναμη του ακόμη

Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα “Τα παραμύθια πηγαίνουν σχολείο” και πριν μας αποχαιρετήσουν οι γιαγιούλες που ήταν μαζί μας κατά την αφήγηση των λαϊκών παραμυθιών,

317788767 1176764339631675 2516810188297317221 nIMG 20221205 160707 1

επιλέξαμε να διαβάσουμε και να επεξεργαστούμε ένα βιβλίο που δεν περιλαμβάνει παραμύθια ,αλλά είναι ένα σύγχρονο αξιόλογο βιβλίο που εξυπηρετεί πολύ σημαντικούς στόχους στην ανάπτυξη των παιδιών, τονώνει την αυτοπεποίθησή τους και συμβάλλει στην ψυχική τους ενδυνάμωση.

Το βιβλίο που επιλέξαμε είναι το “Γέτι, η δύναμη του ακόμη” της Μαρίνας Γιώτη. Ένα βιβλίο που μιλάει για τη δύναμη του “ακόμη”, τη δύναμη της προσπάθειας, τη δύναμη της θετικής σκέψης και μας μαθαίνει τις διαφορές ανάμεσα στη σταθερή νοοτροπία και τη νοοτροπία ανάπτυξης.

978 960 653 210 8 550x550w

Είναι τελικά οι δυνατότητες και οι ικανότητές μας κάτι σταθερό ή μεταβάλλονται με την προσπάθεια που καταβάλλουμε;

Το Γέτι είναι ο φανταστικός φίλος του Αγοριού. Το ακολουθεί παντού, αλλά μπορεί να πει μονάχα μία λέξη… ακόμη. Το Αγόρι ανακαλύπτει ότι αυτή είναι μια μαγική λέξη που, όταν τη χρησιμοποιεί σωστά, το μυαλό του μεγαλώνει και μπορεί να καταφέρει τα πάντα, αρκεί να προσπαθήσει.

Το παγκόσμιο εκπαιδευτικό φαινόμενο που αλλάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις ικανότητες των παιδιών μας, μέσα από τη φαντασία της συγγραφέως και εικονογράφου Μαρίνας Γιώτη……

 “……Μελέτες έχουν πλέον δείξει ότι το ΙQ* µας, αλλάζει στη διάρκεια της ζωής µας προς τα πάνω ή ακόμα και προς τα κάτω. Ο εγκέφαλος είναι ένας μυς, όπως οι μύες των χεριών και των ποδιών µας. Κάνοντας προπόνηση γινόμαστε πιο έξυπνοι. Και ο τρόπος για να προπονήσουμε το μυαλό µας είναι να το προκαλέσουμε να κάνει κάτι δύσκολο, κάτι που δεν έχει ξανακάνει μέχρι σήμερα. Όταν προσπαθούμε να βρούμε λύση σε κάτι, ακόμα και αν δεν τα καταφέρουμε µε την πρώτη, δημιουργούνται στον εγκέφαλό µας συνάψεις, κι έτσι γίνεται πιο δυνατός …….(Δραστηριότητες για το σπίτι ,Αγγελική Χαλκιοπούλου, Μαρίνα Γιώτη, Γεωργία Σολωμού )”

  • Αφού διαβάσαμε και συζητήσαμε το βιβλίο, το κάθε παιδί είπε σε όλη την ομάδα τι είναι αυτό που δεν έχει καταφέρει ακόμη και μετά προσπάθησε να το ζωγραφίσει καθώς και να ζωγραφίσει το δικό του φανταστικό Γέτι. “Δεν έχω καταφέρει ακόμη να κάνω στη μεγάλη κούνια, δεν έχω καταφέρει να κάνω ένα δύσκολο παζλ…..”

336586389 5873546176045864 7843731350305929623 n

  • Προσπαθήσαμε να φανταστούμε πού μπορεί να πήγε το Γέτι όταν έφυγε από το Αγόρι. “Μπορεί να πήγε σε άλλα παιδάκια, μπορεί να πήγε στο μυαλό του αγοριού, μπορεί να πήγε σε άλλα παιδιά που έλεγαν ουφ, δεν μπορώ….”

ΠΟΥ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ336181627 1662038227592166 1326098464929758723 n

  • Γνωρίσαμε τα γράμματα που σχηματίζουν τη λέξη ΑΚΟΜΗ και βοηθήσαμε το Αγόρι να δει τη λέξη που του έλεγε το Γέτι.

336526423 945422663436152 3004907419856281232 n

  • Παίξαμε με τη μελισσούλα όπου το κάθε παιδί επέλεγε και προγραμμάτιζε μόνο του τη διαδρομή που θα ακολουθήσει το Γέτι για να πάει κοντά στο Αγόρι.

336509432 178477528291084 1188139648338481442 n

  • Τα παιδιά αποτύπωσαν σε χαρτί με βέλη τη διαδρομή που επέλεξαν να ακολουθήσει το Αγόρι για να φτάσει στο Γέτι.

ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΒΕΛΗ.jpg

  • Μάθαμε με ποιους τρόπους δυναμώνει, ξυπνάει το μυαλό! Με την άσκηση, τη διατροφή, το διάβασμα, την ενασχόληση με αριθμούς και παζλ, την επαφή με τη φύση, το γέλιο, τον ύπνο, και τη μουσική!

331322030 164580053083256 1528878098770584425 n333586092 525457269736956 7225948768553575282 n

  • Με απλές δραστηριότητες και παιχνίδια ρόλων προσπαθήσαμε να κάνουμε τα παιδιά να καταλάβουν τη διαφορά ανάμεσα στη σταθερή νοοτροπία και τη νοοτροπία ανάπτυξης.

IMG 20230320 163402IMG 20230320 211839

 

“Δεν χάνω ποτέ. Είτε κερδίζω, είτε μαθαίνω.”

Νέλσον Μαντέλα

«∆εν απέτυχα. Απλώς βρήκα χίλιους τρόπους που δεν λειτουργεί µια λάµπα».

Thomas Edison

ΑΣΚΗΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ

Σήμερα  Τετάρτη 15 Μαρτίου 2023 και ώρα 9.15 π.μ πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας δεύτερη άσκηση σεισμού για το τρέχον σχολικό έτος. Τα παιδιά θυμήθηκαν όλα όσα έχουν μάθει για το τι κάνουμε την ώρα του σεισμού.

336166353 1298313521035002 9003484005381149650 n 335923530 227572856319070 3686088183752901172 n

Ήσυχα και σε τρενάκι βγήκαμε έξω στην αυλή και πήγαμε στη σωστή θέση μας. Και το σύνθημά μας είναι: “Η γνώση νικάει το φόβο

336155080 137812882556866 8028350280700630286 n    336321573 915066739790850 6765997728503373602 n  335992374 220817733949622 4449780326214655838 n

 

Παραμύθι-Τα δώδεκα αδέλφια που εγίνονταν πουλιά

Πλησιάζοντας στην ολοκλήρωση του προγράμματος “Τα παραμύθια πηγαίνουν σχολείο” στα ολοήμερα τμηματα του σχολείου μας ,διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι “Τα δώδεκα αδέλφια που εγίνονταν πουλιά” (Μέγα, Γ.Α. (2014). Από τη συλλογή «Ελληνικά Παραμύθια». Εκδόσεις Βιβλιοπωλείο της «ΕΣΤΙΑΣ ).

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας βασιλιάς κι είχε δεκατρία παιδιά: δώδεκα αγόρια και ένα κοριτσάκι. Πέθανε η βασίλισσα κι ο βασιλιάς ξαναπαντρεύτηκε. Πήρε μια κακιά γυναίκα, που δε τ’ αγαπούσε καθόλου τα παιδιά, κι ήταν και μάγισσα. Στο μεταξύ γίνηκε πόλεμος κι ο βασιλιάς έφυγε πολύ μακριά. Τότε η κακιά μητριά, που εχθρευόταν τα παιδιά, άλειψε την κόρη με πίσσα και την έδιωξε από το παλάτι. …”

Η βασιλοπούλα αφού πλύθηκε και καθαρίστηκε περπατούσε μέρα νύχτα ώσπου συνάντησε ένα γέρο που έβοσκε αρνιά και τον παρακάλεσε να την πάρει μαζί του στο καλύβι του.

Εκεί κοντά στο ποτάμι συνάντησε τα αδέρφια της που τα μάγεψε η κακιά μάγισσα και τα έκανε πουλιά και μόνο κάθε βράδυ μόλις πατούσαν τα πόδια τους στο χώμα, γίνονταν άνθρωποι “- ω θεέ μου, τα θαυμαστά σου !”

Αγκαλιάστηκαν, φιλήθηκαν και πήγαν να μείνουν όλοι μαζί σε ένα παλιό μεγάλο σπίτι. Μια γριά που μάζευε χόρτα κι ευχαριστήθηκε με την καλή καρδιά της βασιλοπούλας ,της είπε τι πρέπει να κάνει για να λυθούν τα μάγια της μητριάς και να ξαναγίνουν άνθρωποι τα αδέρφια της:

θα βγαίνεις όξω πολύ αυγή με το φεγγάρι, θα μαζεύεις αγριόχορτα και με αυτά θα πλέξεις δώδεκα φορεσιές, χωρίς όμως να μιλάς. Θα σου μιλούν, αλλά συ δε θ’ απαντάς. Κι άμα τις τελειώσεις, θα τις ρίξεις πάνω στα πουλιά και αυτά μονομιάς θα γίνουν άνθρωποι.

Η βασιλοπούλα με υπομονή και επιμονή έκανε αυτό που της είπε η γριά και δεν μίλησε στα αδέλφια της που εκρωζαν λυπητερά. Δεν μίλησε ούτε όταν πήγε το βασιλόπουλο στο σπίτι της, ούτε όταν την πήρε στο παλάτι, ούτε όταν αποφάσισε να την παντρευτεί. Δεν μίλησε ούτε ακόμα κι όταν την έβαλαν στη φυλακή γιατί νόμιζαν ότι ήταν μάγισσα, ούτε όταν αποφάσισαν ότι πρέπει να πεθάνει Μόνο έπλεκε, έπλεκε ,και μόλις τέλειωσε και την τελευταία φορεσιά, τις πέταξε πάνω στα αδέρφια της που ξανάγιναν άνθρωποι.

Τότε μόνο μίλησε και τα εξήγησε όλα στο βασιλιά. Κι αφού ανταμώθηκε και με τον πατέρα της και τιμώρησαν την κακιά μητριά, παντρεύτηκε το βασιλόπουλο κι “έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα!”

Στόχοι:

  • Να αναγνωρίσουν και να συζητήσουν για την αδελφική αγάπη και την σημασία της οικογένειας,
  • Να αναγνωρίσουν την αξία της εργατικότητας, της επιμονής και της προσήλωσης στο στόχο
  • Να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν τον προφορικό λόγο
  • Να έρθουν σε επαφή με την έννοια της γραμμής και τα είδη της καθώς και την ύπαρξή τους στο φυσικό περιβάλλον
  • Να έρθουν σε επαφή με την εκπαιδευτική ρομποτική μέσω του μικρού ρομπότ,bee-bot
  • Να γνωρίσουν την λειτουργία το( αποκωδικοποίηση συμβόλων- πλήκτρων)
  • Να διαμορφώσουν διαδρομές στον χώρο με το ίδιο τους το σώμα
  • Να διαμορφώσουν διαδρομές στον χώρο για το beebot
  • Να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν
  • Να εξοικειωθούν με την ψηφιακή τεχνολογία
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής και δημιουργικής σκέψης
  • Να επιλύσουν προβλήματα
  • Να συντονίσουν κινήσεις και να τις αιτιολογήσουν
  • Να αυτoαξιολογηθούν με την ολοκλήρωση του σχεδιασμού των διαδρομών

Δραστηριότητες

  • Μετά την αφήγηση του παραμυθιού τα παιδιά περιέγραψαν την οικογένεια τους και τι τους αρέσει να κάνουν όλοι μαζί
  • ζωγράφισαν την οικογένεια τους και την σύστησαν στους συμμαθητές τους332426882 936330507538715 6634690531173913533 n332321031 512651577477750 4247623465348553456 nΑφηγήθηκαν ιστορίες με πρωταγωνιστές τα ίδια και τα αδέρφια τους ή τα ξαδέρφια τους εντοπίζοντας έτσι την σημασία της αδελφικής αγάπης και στην προσωπική τους ζωή.
  • Ζωγράφισαν την αγαπημένη τους σκηνή από το παραμύθι
  • Τοποθέτησαν στη σωστή χρονική σειρά τις εικόνες του παραμυθιού
  • Ένωσαν με γραμμές τη σειρά αυτή και διαπίστωσαν τα διαφορετικά είδη γραμμών που αποτυπώθηκαν στο χαρτί του μέτρου(ευθεία, καμπύλη, ζικ-ζάκ…)332514977 637092704895983 4452264645538829174 n332717659 565805808808069 5893671157431742513 n
  • Γνώρισαν και άλλα είδη γραμμών, βοηθώντας την πριγκίπισσα να φτάσει τα αδέλφια της, σε αντίστοιχο φύλλο εργασίας

ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ 1 ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ 2

336601968 1357354771753604 6081997727670104437 n336545246 164534026408869 9213891557327557001 n

  • Βοηθήσαν την πριγκίπισσα να ολοκληρώσει τις μπλούζες για τα αδέρφια της κι έτσι να λυθούν τα μάγια, με τη βοήθεια 2 ζαριών. Το ένα έδειχνε το χρώμα και το άλλο το είδος της γραμμής.332360600 2168337993357747 1278848013521473615 n
  • Βγήκαμε έξω στην αυλή και αναζητήσαμε κάποιες από τις γραμμές που ήδη έχουν γνωρίσει333071553 1401275730647632 8956012056206404988 n333046979 2550648518420646 8929159308147279749 n333066023 3431883257068366 1765065019374391969 n
  • Κινήθηκαν βιωματικά σε τετραγωνισμένο χώρο στο δάπεδο εξερευνώντας τον χωρικό τους προσανατολισμό , ενώ στη συνέχεια τον περιέγραψαν με αντίστοιχα βελάκια προσανατολισμού αφού πρώτα πειραματίστηκαν και εξοικειώθηκαν μ΄ αυτά.                         

 332681238 677619897452419 1194473014104104815 n332525853 1549406055466724 5582143388513946552 n334906378 644641237670949 2925433659848489305 n

Συστήθηκαν με το beebot, αποκωδικοποίησαν τα σύμβολα προσανατολισμού που φέρει πάνω του και με ενθουσιασμό οργάνωσαν διαδρομές στο δάπεδο.

 332597746 991923971771021 4936308668002319575 n332752775 723866482532684 1144509960843434411 n

Τα κατάφεραν επίσης καλά σε αντίστοιχη εφαρμογή (της συναδέλφου Ναταλίας Γεωργιτζίκη) με διαδρομές του beebot  στον υπολογιστή με θέμα τις απόκριες.332553306 888053729146672 7862540686521388531 n

 

Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων

Έφτασε η στιγμή να υλοποιήσουμε στο νηπιαγωγείο μας τον γ` θεματικό κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων.Η θεματική αφορά την Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη και συγκεκριμένα αναφέρεται στα ανθρώπινα δικαιώματα.Ο τίτλος  είναι «Χέρι, χέρι μαζί…όπως εγώ έτσι κι εσύ»και θα ολοκληρωθεί σε 5 εργαστήρια.Πρόκειται για  ένα πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων που προτείνεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής(ΙΕΠ).Οι δεξιότητες στόχευσης των εργαστηρίων είναι :

  • Στρατηγική σκέψη
  • Επίλυση προβλημάτων
  • Μελέτη περιπτώσεων
  • Κατασκευές
  • Πλάγια σκέψη
  • Αυτομέριμνα
  • Κοινωνικές Δεξιότητες- Πολιτειότητα
  • Ενσυναίσθηση και ευαισθησία
  • Προσαρμοστικότητα
  • Υπευθυνότητα
  • Πρωτοβουλία
  • Οργανωτική ικανότητα
  • Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα
  • Κριτική σκέψη
  • Επικοινωνία
  • Συνεργασία

Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα αυτών των  εργαστηρίων  είναι η γνωριμία με τα δικαιώματα των παιδιών,η καλλιέργεια της αυτοεκτίμησης και της αποδοχής του διαφορετικού και η γνωριμία με τη δράση της Unicef ως φορέα προάσπισης των δικαιωμάτων του παιδιού σε παγκόσμιο επίπεδο.

προστασία και δικαιώματα του παιδιού - Βιβλιοθήκη Clip Art

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Κληρονομιά

Το εργαστήριο : «Φύλαξε το μην το πετάς, ανακύκλωσε με μας» είναι το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2022-23.

Ανήκει στο πεδίο Φροντίζω το περιβάλλον – Οικολογία παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά.

Βασικοί στόχοι του εργαστηρίου ήταν :

  • Η γνωριμία με τα άχρηστα και ανακυκλώσιμα υλικά και την αξιοποίησή τους.
  • Η καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης και ευαισθητοποίησης των νηπίων για την προστασία του περιβάλλοντος με την ενεργή συμμετοχή τους στην ανακύκλωση.
  • Η ανάπτυξη επικοινωνιακής και συνεργατικής ικανότητας

Στο 1ο εργαστήριο τα νήπια συστήθηκαν με το θέμα της ανακύκλωσης.

Στο 1ο εργαστήριο με τίτλο «Τι γίνεται με τα άχρηστα» έγινε προσπάθεια να καλλιεργηθεί η δεξιότητα μάθησης και κριτικής σκέψης των νηπίων σε σχέση με τα απορρίμματα.

Μαζί με την εκπαιδευτικό δημιούργησαν ένα εννοιολογικό χάρτη με όσα γνώριζαν για τα σκουπίδια και την ανακύκλωση.

Ακολούθησε ανάγνωση του παραμυθιού «ο κύριος Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια» στο οποίο παρατήρησαν εικόνες σκουπιδιών και στη συνέχεια παρακ0λούθησαν βίντεο από χωματερές.

Ζωγράφισαν πώς μυρίζουν τα σκουπίδια ή εικόνες με πολλά απορρίμματα.

Στο τέλος έπαιξαν το παιχνίδι «Από πού έρχεται αυτή η μυρωδιά»

1α 1β 1γ 1δ

Στο 2ο εργαστήριο με τίτλο «Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας», οι στόχοι ήταν : 

  • Να μάθουν τα νήπια να παρατηρούν να συγκρίνουν και να διαχειρίζονται κριτικά τις πληροφορίες σχετικά με τη συλλογή των απορριμμάτων και την ανακύκλωση.
  • Να μάθουν τρόπους διαχείρισης των απορριμμάτων και να αναπτύξουν κοινωνική ενσυναίσθηση με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος

Κατά τη διάρκεια του 2ου εργαστηρίου τα νήπια παρακολούθησαν το βίντεο «HD PERIPOLL» και προβληματίστηκαν με το βρώμικο περιβάλλον.

Ακολούθησε η ανάγνωση του παραμυθιού «Το σκουπιδονήσι».

Έπειτα ζωγράφισαν πώς ήταν με τα σκουπίδια  και μετά τον καθαρισμό του.

Στο τέλος έπαιξαν παιχνίδια στο photo δέντρο

1)  Βρείτε τις διαφορές στις εικόνες με τα απορρίμματα και

2)  έφτιαξαν εικόνες για τα απορρίμματα

2α 2β 2γ 2δ

Στο 3ο εργαστήριο με  τίτλο « και τι κάνουμε με τα σκουπίδια; », οι στόχοι ήταν :

  • να μάθουν να παρατηρούν να διακρίνουν τα απορρίμματα σε ανακυκλώσιμα και μη
  • να μάθουν τη χρησιμότητα του μπλε κάδου και την ύπαρξη των άλλων κάδων σύμφωνα με τα προϊόντα που συλλέγουμε εκεί.
  • να επεξεργάζονται και να αναλύουν στοιχεία από διαφορετικές πηγές
  • να αναπτύξουν φιλο-περιβαντολλογικές στάσεις και συμπεριφορές

Στο 3ο εργαστήριο τα νήπια περιηγήθηκαν στην αυλή και είδαν αν είναι καθαρή. Αναζήτησαν και εντόπισαν περιμετρικά του σχολείου πόσοι είναι οι κάδοι και τι χρώμα έχουν.

Όσα είδαν τα αποτύπωσαν σε φύλλο εργασίας.

Ακολούθησε συζήτηση και προβολή του βίντεο «Ο Πέρη το περιβάλλον» και «Ο μπλε κάδος ανακύκλωσης».

Στη συνέχεια παρατήρησαν τα απορρίμματα που είχαν συλλέξει από το σχολείο και το σπίτι και τα χώρισαν σε ανακυκλώσιμα και μη ανακυκλώσιμα αυτή η διαδικασία έγινε σε μεγάλο πίνακα και σε φύλλο εργασίας.

 

3α 3β 3γ3δ

 

 

Στο 4ο εργαστήριο με τίτλο « Ας δώσουμε εξηγήσεις και στα προβλήματα λύσεις », οι στόχοι ήταν :

  • να ταξινομούν τα σωστά απορρίμματα στους κατάλληλους κάδους
  • να διαμορφώνουν εξηγήσεις βασισμένες σε επιστημονικά κριτήρια
  • να κάνουν οργανωμένες συσκέψεις για την ανακύκλωση

Το 4ο εργαστήριο ξεκίνησε με την παρακολούθηση δύο εκπαιδευτικών βίντεο «Τι μπορούν να γίνουν τα υλικά μετά την ανακύκλωση» και «Ανακύκλωση συσκευών δεν είναι παραμύθι».

Στη συνέχεια έγινε ομαδοποίηση των ανακυκλώσιμων υλικών σε κατηγορίες κόκκινο, κίτρινο, μπλε, πράσινο κάδο ανάλογα με τα υλικά από αλουμίνιο, χαρτί, πλαστικό ή γυαλί.

4α 4β

 

4γ 4δ 4ε 4ζ

4θ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στο 5ο εραστήριο με τίτλο « Ας δείξουμε σε όλους τι μάθαμε – Η κυρία ανακύκλωση φωνάζει μηνύματα », οι στόχοι ήταν :

  • να μάθουν τρόπους ανακύκλωσης κομποστοποίηση οικιακή κομποστοποίηση
  • να πειραματιστούν να φτιάξουμε ανακυκλώσιμο χαρτί
  • να αυξήσουν τη δημιουργικότητά τους
  • να συνεργαστούν και να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση

Στο 5ο εργαστήριο προβλήθηκε το βίντεο της κομποστοποίησης.

Έμαθαν τα νήπια να κάνουν φυσικό λίπασμα.

Μετά στην αυλή έσκαψαν λακκούβες και τοποθέτησαν διάφορα υλικά όπως σακούλα, πλαστικό, συνδετήρα, χαρτί, ξύλο, γυαλί με σκοπό μετά από δύο μήνες να δουν ποια θα έχουνε διασπαστεί και ποια όχι.

Ακολούθησε βίντεο «Πως γίνεται ανακυκλώσιμο υλικό» και αμέσως τα νήπια έλαβαν δράση και ξεκίνησαν τη δική τους παραγωγή ανακυκλώσιμου χαρτιού.

Έγινε ομαδική αφίσα σε κάθε τμήμα με συνθήματα υπέρ της ανακύκλωσης.

Τελειώνοντας δημιουργήθηκε νέος εννοιολογικός χάρτης με όσα νέα έμαθαν τα νήπια.

Έπαιξαν παιχνίδι αρίθμησης με ανακυκλώσιμα υλικά.

Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε τραγουδώντας το τραγούδι της Ανακύκλωσης.

5α 5β 5γ 5δ

51 52 53 54 55 56

5ε 5ζ

BRABEIO