“Χριστουγεννιάτικη διάθεση”

Η βδομάδα που πέρασε ήταν γεμάτη χρώματα, μουσικές, χρυσόσκονη και πολλές χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες.

Έχουμε μπει για τα καλά στο πνεύμα των Χριστουγέννων και  είμαστε πολύ χαρούμενοι γι’ αυτό. 

Ξεκινήσαμε φτιάχνοντας την κάρτα και το γράμμα για τον Άι Βασίλη. Επίσης φτιάξαμε και την χριστουγεννιάτικη φωτογραφία μας την οποία θα την στέλναμε και αυτή μαζί σαν γράμμα στο σπίτι μας!

image14 2 image15 2 image13 2

οθόνης 2022 12 12 234227

Στολίσαμε το δέντρο της τάξης μας με τα υπέροχα στολίδια που είχε φέρει κάθε παιδί από το σπίτι του.

Ευχαριστούμε πολύ όλες τις οικογένειες για την βοήθεια τους. 

image10 2 image9 2

Ακολούθησαν διάφορες χριστουγεννιάτικες κατασκευές. 

image12 1 image11 2 image8 2

 

image5 2 image6 2 image7 2

image3 2 image2 2 image1 2

image0 2

Τμήμα 2ο:

Κολοβός Λάμπρος 

Μορφονιού Κατερίνα 

“Πυρετώδης προετοιμασίες για τα Χριστούγεννα”

Τα ξωτικά και οι δύο μεγάλοι βοηθοί του Άι Βασίλη εδώ και έναν μήνα έχουν βάλει τα σκουφιά και τις στολές τους και με πολύ χαρά, ανυπομονησία και αγάπη ετοιμάζουν ότι χρειάζεται για την Χριστουγεννιάτικη τάξη αλλά και για το Χριστουγεννιάτικο σκηνικό της θεατρικής τους παράστασης. Μετά όμως από ένα συμβούλιο της ξωτικό ομάδας αποφασίσαμε να σας δώσουμε μια μικρή γεύση από αυτα που θα ακολουθήσουν τα Χριστούγεννα!

image21 image20

image17 image18 image19

image11 image13 image14 image15

image9 image8 image10 1

image5 image6

Και αφού μπήκε και ο μήνας, με τα ξωτικά φτιάξαμε το “Χιονάνθρωπο Ρολόι”

με το οποίο κάθε μέρα θα μετράμε τις μέρες μέχρι τα φτάσουν τα Χριστούγεννα!!!

image7

Τμήμα 2ο:

Κολοβός Λάμπρος 

Μορφονιού Κατερίνα

“ΕΝΑ ΞΩΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΜΟΥ!”

Δεν μπορούσε να ξεκινήσει καλύτερα ο μήνας και το νηπιαγωγείο μας είχε την χαρά να επισκεφτεί το θέατρο OLVIO και να παρακολουθήσει την Χειμωνιάτικη γιορτινή παράσταση από την ομάδα ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ “ΕΝΑ ΞΩΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΜΟΥ!”

Πλησιάζουν οι γιορτές και η αγαπημένη ομάδα ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ παρουσιάζει μια εορταστική, χειμωνιάτικη περιπέτεια, γεμάτη δράση, μουσική και τραγούδι, αλλά και όμορφες συγκινητικές στιγμές, που αποδίδει με τον πιο ευφάνταστο τρόπο το αληθινό νόημα των Χριστουγέννων: την ομορφιά του να δίνεις, να μοιράζεσαι και να αγαπάς.

Το πρωτότυπο κείμενο υπογράφουν οι αναγνωρισμένοι στο χώρο του θεάτρου για παιδιά, πολυβραβευμένοι συγγραφείς Άγγελος Αγγέλου και Έμη Σίνη (Ιδρυτικά μέλη της ομάδας ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ, βραβευμένοι το 2007 και το 2015 με Κρατικό βραβείο και το 2017 με τη διεθνή διάκριση White Raven) ενώ την σκηνοθεσία επιμελείται ο πολυμήχανος Γκάυ Στεφάνου (σκηνοθέτης των μεγάλων επιτυχίων: «Απαγορεύεται η μουσική», «Σβήσε το φως», «Δυο ξεροκέφαλες κουτάλες», «Ο κύριος ΚΙΧ και το μυστικό κουτί των ήχων», «Μίλα και Σουτ» κ.α.).

Λίγα λόγια για το έργο:

Σε ένα εργοστάσιο παιχνιδιών, ο πλούσιος ιδιοκτήτης του, ενθουσιάζεται όταν στην πόρτα του εμφανίζεται ένα καλόψυχο ξωτικό των Χριστουγέννων, που φτιάχνει υπέροχα παιχνίδια! Του προσφέρει αμέσως δουλειά, χρησιμοποιώντας το για να κερδίσει περισσότερα χρήματα. Δεν γνωρίζει όμως πως το ξωτικό έχει μια κρυφή αποστολή. Σύντομα τα μοχθηρά του σχέδια μπλέκονται με την αποστολή του ξωτικού και η κοινή τους πορεία θα τους αλλάξει για πάντα!»

Πρόκειται για μια παράσταση άκρως χιουμοριστική, αλλά και περιπετειώδη, με πρωτότυπα τραγούδια που ερμηνεύονται ζωντανά επί σκηνής από τέσσερις υπέροχους ηθοποιούς και μια ιδιαίτερη πολυμορφική κούκλα. Είναι μια ιστορία που μιλάει για την προσφορά, τη γενναιοδωρία αλλά και τα λάθη μας, που, όταν τα αναγνωρίσουμε υπάρχει πάντα τρόπος να τα διορθώσουμε! Για την αξία της φιλίας και την αφοσίωση, την ικανοποίηση του να μοιράζεσαι με εκείνους που αγαπάς και να δίνεις χωρίς να περιμένεις αντάλλαγμα.

Και τότε, με έναν τρόπο μαγικό, όλα τα όμορφα επιστρέφονται!

xotiko 19 20 1002

image3 image4

image1 image0 image2

Περάσαμε φανταστικά. Ευχαριστούμε πολύ για την φιλοξενία και το όμορφο θέαμα!

50ο Νηπιαγωγείο Αθηνών

“Μουσείο Πειραμάτων”

Την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου το Νηπιαγωγείο μας είχε την τιμή να επισκεφτεί το Μουσείο Πειραμάτων. Μικροί και μεγάλοι ανυπομονούσαμε με χαρά να γνωρίσουμε τον κόσμο των πειραμάτων και να μεταμφιεστούμε σε επιστήμονες. 

.png

Τα παιδιά παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα:

Η μάγισσα Ξερόλα και το παραμύθι πειραμάτων

Ένα παραμύθι, μας βάζει στο μαγικό κόσμο της επιστήμης, όσο μικροί και εάν είμαστε! Η μάγισσα Ξερόλα, κάνει πως τα ξέρει όλα, αλλά στην πραγματικότητα δεν έχει καθόλου γνώσεις! Όμως, αντί να πάει στο σχολείο, προτιμά να κλέψει τις γνώσεις των παιδιών, για να μην κουραστεί καθόλου! Τότε, τρεις νεράιδες μαζί με τα παιδιά αναλαμβάνουν δράση! Η Μπία Βιολογία, η Φίφη Φυσική και η Ντία Χημεία βοηθούν τα παιδιά να φτιάξουν φίλτρα και να περάσουν διάφορες δοκιμασίες με αληθινά πειράματα. Εάν όλοι οι γρίφοι λυθούν, θα καταφέρουν τα παιδιά να πάρουν πίσω τις γνώσεις τους; Θα καταφέρουν να διώξουν τη μάγισσα Ξερόλα από το αγαπημένο τους σχολείο; Γινόμαστε όλοι μέρος του παραμυθιού και στο τέλος το συνθέτουμε στο δικό μας βιβλιαράκι!

 

image7 2 1 image15 2

image14 3 image13 2

image6 2 1 image5 2 1 image4 2 1 image3 2 1 image2 2 1 image1 3 image0 3 image1 1 3 image0 1 3 image10 2 image9 3

Κάναμε και έκπληξη στην κυρία Κατερίνα γιατί εκείνη την ημέρα είχε τα γενέθλια της.

Χρόνια Πολλά κυρία Κατερίνα. 

image16 1

Ευχαριστούμε πολύ το Μουσείο Πειραμάτων για την φιλοξενία.!

50ο Νηπιαγωγείο Αθηνών  

“Ο Κύκλος του Νερού”

Με το ξεκίνημα των πρώτων βροχών έχουμε μία καλή ευκαιρία να αναπτύξουμε το θέμα του “Κύκλου του νερού”. Έτσι σχεδιάσαμε το πρόγραμμα της εβδομάδας, το οποίο θα συμπεριλαμβάνει  δραστηριότητες που αγγίζουν τα πεδία της γλώσσας, των μαθηματικών, των φυσικών επιστημών, της εικαστικής τέχνης, αλλά και τις κοινωνικές προεκτάσεις που εμπεριέχονται ( χρησιμότητα και ορθή χρήση του νερού, έλλειψη νερού σε κάποιες χώρες, φαινόμενο του θερμοκηπίου και κλιματικές αλλαγές ).
Είναι πάντα ωφέλιμο να διερευνούμε τις αρχικές αντιλήψεις των παιδιών καθώς και το τί θα τα ενδιέφερε να μάθουν.

Μία παρουσίαση του κύκλου του νερού  που περιλαμβάνει και το βασικό λεξιλόγιο που χρειάζεται να κατακτηθεί:

34

image8 1 1 image6 3 1 image7 3 1

Αφού αναλύσαμε και κατανοήσαμε τον κύκλο του νερού, τον αποτυπώσαμε ελεύθερα στο χαρτί μας με όλα τα στάδια του. 

image3 3 1 image12 1 1 image5 3 1 image4 3 1

Στην συνέχεια συνεργαστήκαμε και φτιάξαμε μία ομαδική αφίσα για τον κύκλο του νερού. Την κολλήσαμε στην τάξη μας. 

image11 1 1

Επίσης κατασκευάσαμε και την τρισδιάστατη σταγόνα νερό η οποία μέσα περιλάμβανε ζωγραφισμένα από εμάς όλα τα στάδια του κύκλου του νερού. 

image2 3 1

Δεν γινόταν να μην μεταμφιεστούμε σε μικρούς επιστήμονες και να παρατηρήσουμε μέσα από πείραμα πως μπορεί να εξελιχθεί ο κύκλος του νερού σε φυσικό περιβάλλον.

Τέλος η βδομάδα μας έκλεισε με την επίσκεψη μας στο “Μουσείο Πειραμάτων” που είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: 

Η μάγισσα Ξερόλα και το παραμύθι πειραμάτων

Ένα παραμύθι, μας βάζει στο μαγικό κόσμο της επιστήμης, όσο μικροί και εάν είμαστε! Η μάγισσα Ξερόλα, κάνει πως τα ξέρει όλα, αλλά στην πραγματικότητα δεν έχει καθόλου γνώσεις! Όμως, αντί να πάει στο σχολείο, προτιμά να κλέψει τις γνώσεις των παιδιών, για να μην κουραστεί καθόλου! Τότε, τρεις νεράιδες μαζί με τα παιδιά αναλαμβάνουν δράση! Η Μπία Βιολογία, η Φίφη Φυσική και η Ντία Χημεία βοηθούν τα παιδιά να φτιάξουν φίλτρα και να περάσουν διάφορες δοκιμασίες με αληθινά πειράματα. Εάν όλοι οι γρίφοι λυθούν, θα καταφέρουν τα παιδιά να πάρουν πίσω τις γνώσεις τους; Θα καταφέρουν να διώξουν τη μάγισσα Ξερόλα από το αγαπημένο τους σχολείο; Γινόμαστε όλοι μέρος του παραμυθιού και στο τέλος το συνθέτουμε στο δικό μας βιβλιαράκι!

image7 2 1 image6 2 1 image5 2 1 image3 2 1 image4 2 1 image2 2 1 image1 3 image0 3

Με ομαδική δουλειά και πολλά πειράματα καταφέραμε να λύσουμε τους γρίφους και να διώξουμε μακριά την μάγισσα Ξερόλα. 

Ευχαριστούμε πολύ!

Τμήμα 2ο:

Κολοβός Λάμπρος

Μορφονιού Κατερίνα 

 

“ΕΛΙΑ”

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με την ελιά. Αφορμή ο μύθος της Αθηνάς και του Ποσειδώνα. Το βιντεάκι άρεσε στα παιδιά και μας έδωσε τη δυνατότητα να συζητήσουμε και να μάθουμε τον καρπό της και όλη τη διαδικασία επεξεργασίας του λαδιού.

image1 2 2

Φτιάξαμε με πινέλα και τέμπερα τα δικά μας ελαιόδεντρα σαν μικροί ζωγράφοι να στολίσουμε την τάξη μας.

image0 2 1

Αρκετά γλωσσικά παιχνίδια με το γράμμα Λλ του λαδιού και μαθηματικές έννοιες μικρότερο ,μεγαλύτερο μέσα από εικόνες με μπουκάλια λαδιού.

Ακόμα δημιουργήσαμε με τα παιδιά την δική μας μακέτα για το λιομάζωμα. Χρησιμοποιήσαμε καρπό ελιάς, φύλλα από το δέντρο, χαρτόνια και τέμπερές.

image2 1 2 image3 1 2 image4 1 2 image5 1 2

Φτιάξαμε την δική μας σαλάτα χρησιμοποιώντας λάδι ντομάτες  αγγουράκια και ελιές και έπειτα δοκίμασαν όλοι.

image7 1 2 image6 1 2

Δραματοποιήσαμε τον μύθο της Αθήνας και του Ποσειδώνα.

image8 2

Γίναμε μικροί επιστήμονες κάνοντας πειράματα για τα υλικά που διαλύονται ή όχι στο νερό. Τα παιδιά πειραματίστηκαν με την ζάχαρη το κακάο και το λάδι, και ανακάλυψαν ότι το λάδι δεν διαλύεται στο νερό !Καθώς και για το ποια εξατμίζονται πιο γρήγορα. Χρησιμοποιήσαμε χαρτί, οινόπνευμα, λάδι και νερό. Στη συνέχεια τα τοποθετήσαμε πάνω σε ζεστή επιφάνεια και είδαμε ποιο από όλα εξατμίζεται πιο γρήγορα και το αντίθετο.

image15 image14 1 image13 1 image12 1 image11 2 image10 1 image9 2

Τμήμα 3 ο & Ολοήμερο
Αμαλία Βόσικα
Δέσποινα Λάσκαρη
Ευαγγελία Μουλοπούλου
Μαρία Χιονίδου

 

 

“Προετοιμασίες για τα Χριστούγεννα”

Η αγαπημένη γιορτή των παιδιών και όχι μόνο ξεκινάει! Η βδομάδα που πέρασε, λοιπόν, ήταν βδομάδα οργάνωσης και προετοιμασιών…

image0 1 2

Επιλέξαμε την ιστορία που θα δραματοποιήσουμε στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας…

image1 1 2

Ξεκινήσαμε πυρετωδώς την κατασκευή των πρώτων σκηνικών…

image3 3 image2 3

…και των μικρών χριστουγεννιάτικων χειροτεχνημάτων μας…

Επιχειρήσαμε τις πρώτες μας πρόβες…

image4 3

…και επισκεφθήκαμε στο Μουσείο Πειραμάτων τη μακρινή εξαδέλφη της Φρικαντέλας, τη μάγισσα Ξερόλα.

image5 3

ακολούθησαν δοκιμασίες με διάφορα υλικά και παρατήρηση των αποτελεσμάτων…δηλαδή πειράματα…

image7 3 image6 3

…για να λυθούν τα ξόρκια της μάγισσας.

Επιστρέψαμε στο σχολείο μας με ανανεωμένη διάθεση και όρεξη για τη συνέχεια των προετοιμασιών μας…
Τα Χριστούγεννα είναι πολύ κοντά…

Τμήμα 1ο:

Αλευρά Γεωργία

Μπαρμπούνης Φάνης

“Ελιά και Δημοκρατία”

Την εβδομάδα αυτή ασχολούμαστε με την Ελιά. Η αυλή μας γέμισε ελιές και αυτό στάθηκε αφορμή να γνωρίσουμε το εξαιρετικό αυτό προϊόν. Τα παιδιά γνωρίσανε όλες τις διαδικασίες από το μάζεμα της ελιάς μέχρι την παρασκευή του πολύτιμου λαδιού μέσα από εικόνες και πολλά βιντεάκια του διαδικτύου. Αφού αφομοιώσαμε τις πληροφορίες προχωρήσαμε στην κατασκευή μας που είχε σχέση με την ελιά. 

image7 2 image6 2 image5 2 image4 2

image3 2 image2 2 image1 2 1 image0 1 1

Στην συνέχεια μεταμφιεστήκαμε σε μικρούς επιστήμονες και επειδή αγαπάμε πολύ τα πειράματα, πειραματιστήκαμε με το πείραμα “Lava lamp effect”. Ουσιαστικά μιλάμε για την ανάμιξη υγρών διαφορετικής πυκνότητας υπό πίεση. Όλοι θυμόμαστε εκείνες τις ωραίες λάμπες που είχαν υγρό και χρωματιστές μπάλες που πηγαινοέρχονταν μέσα σαν λάβα μόλις την ανάβαμε! Το πείραμα αυτό μαθαίνει στα παιδιά τις διαφορετικές πυκνότητες υγρών και την ανάμιξη τους υπό πίεση.

Χρειάστηκαν 4 υλικά:

Ηλιέλαιο, νερό, χρώμα ζαχαροπλαστικής, ένα αναβράζον δισκίο. 

image14 image13

Όλοι μαζί δημιουργήσαμε μία ομαδική αφίσα η οποία αποτυπώνει το μάζεμα των ελιών, επηρεασμένοι από τον πίνακα   «Το μάζεμα των ελαιών εν Μυτιλήνη» του λαϊκού Ζωγράφου Θεόφιλου. 

image6 1 1 image5 1 1 image4 1 1

 

Με τις εκλογές  που κάναμε προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε την έννοια της Δημοκρατίας και να την κάνουμε όσο το δυνατόν πιο κατανοητή από τα παιδιά. Σε αυτό μας βοήθησε ένα από τα αγαπημένα μας παραμύθια “Οι εκλογές των ζώων”. 

9786180130065 1image8 1 image12 image9 1

Τέλος με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου ολοκληρώσαμε την θεματική μας με την δραστηριότητα για το σπίτι. 

image1 1 1image2 1 1image7 1 1

image3 1 1

Τμήμα 2ο:

Κολοβός Λάμπρος 

Μορφονιού Κατερίνα 

“Η αξία της Δημοκρατίας”

Δικαιώματα, υποχρεώσεις και ελευθερίες
Μετά την ιστορία της Ντενεκεδούπολης, με την οποία ασχοληθήκαμε την προηγούμενη βδομάδα, σειρά πήρε η ανάγνωση της ιστορίας “Η σοφή ελιά” που μας έφερε ένα βήμα πιο κοντά στις αξίες της Δημοκρατίας, της Δικαιοσύνης, του Διαλόγου.

image0 2

Τα παιδιά, έχοντας εγκλιματιστεί στις παραπάνω έννοιες με τη βοήθεια της λογοτεχνίας…

image1 2

…ήταν σε θέση πια να ακούσουν, να προβληματιστούν και να συζητήσουν με την παιδική ματιά τους τα γεγονότα του Πολυτεχνείου.

Όπως ήταν φυσικό η συζήτηση επικεντρώθηκε στην αξία της Δημοκρατίας και η απόφαση που πάρθηκε ήταν να οργανώσουμε τη γιορτή της Δημοκρατίας, διεξάγοντας ένα δημοψήφισμα. Πιάσαμε λοιπόν αμέσως δουλειά…

Ο προβληματισμός που τέθηκε στα παιδιά, προκειμένου να ρίξουν στην κάλπη “ναι” ή “όχι”, αντλήθηκε φυσικά από ένα παιδικό παραμύθι, ώστε να υπάρχει ενδιαφέρον…

image2 1

Στην ιστορία οι ήρωες των παραμυθιών, που φόβιζε ο λύκος έχουν την παρακάτω διαφωνία…

image3 1

…και να ποιο ήταν το ερώτημα που μας έφερε στην κάλπη, για να ψηφίσουμε δημοκρατικά.

Την προηγούμενη του δημοψηφίσματος χωριστήκαμε σε ομάδες εργασίας…

image4 1

Η μια ομάδα ετοίμασε τους εκλογικούς καταλόγους…

image5 1

Οι άλλες τα ψηφοδέλτια…

image6 1image7 1

Την ημέρα της γιορτής όλα τα παιδιά ανέλαβαν υπεύθυνα και σοβαρά το ρόλο τους

image8image9

Έγινε προσεχτική καταμέτρηση των ψήφων…

image10image11

…και καταλήξαμε στο αποτέλεσμα…

Μένει τώρα το να καλέσουμε το Λύκο στο σχολείο μας…

Χρόνια πολλά Δημοκρατία!

Τμήμα 1ο:

Αλευρά Γεωργία

Μπαρμπούνης Φάνης 

Με αφορμή την επέτειο του πολυτεχνείου διαβάσαμε την  ντενεκεδούπολη, συζητήσαμε τις έννοιες δημοκρατία, δικτατορία και τι συμβαίνει στην καθεμία. Τα παιδιά γνώριζαν πολλά πράγματα και αβίαστα καταλήξαμε πως μας αρέσει η κυρία Δημοκρατία.

image7image6image5

Είδαμε εικόνες από το πολυτεχνείο, ακούσαμε τραγούδια και φτιάξαμε το δικό μας πολυτεχνείο και τη ντουντούκα μας για να φωνάξουμε τα συνθήματά μας.

image4image3image2image0 1

image1 1

Τμήμα 3 ο & Ολοήμερο
Αμαλία Βόσικα
Δέσποινα Λάσκαρη
Ευαγγελία Μουλοπούλου
Μαρία Χιονίδου