«Η Ελιά, το λάδι – Πολυτεχνείο”

Η βδομάδα μας ξεκίνησε με την θεματική της “Ελιάς”.  Δεν θα μπορούσαμε να μην ξεκινήσουμε  ίσως με τον πιο γνωστό μύθο  για την ελιά! “Ελιά, το δέντρο της Αθηνάς”.  Όταν ο Κέκροπας, γιος της Γης και του Ουρανού, ίδρυσε την πόλη που αργότερα ονομάστηκε Αθήνα δύο θεοί, η Αθηνά και ο Ποσειδώνας, διεκδίκησαν την προστασία της. Έτσι με τα παιδιά μέσα από εποπτικό υλικό γνωρίσαμε και συζητήσαμε για τον μύθο αυτό. 

image11 1 3 image12 1 2

Εν συνεχεία, παρατηρήσαμε από κοντά ένα κλαδί ελιά, είδαμε πως είναι, τι χρώμα έχει, πως είναι ο καρπός και σιγά σιγά γνωρίσαμε όλη την διαδικασία ανάπτυξης του φυτού μέχρι να το πάρει ο άνθρωπος και να το χρησιμοποιήσει για δική του χρήση.

image5 8 1 image4 9 1 image3 9 1 image2 8 1 image7 8 1 image5 6 1 image6 7 1 image8 5 1

Έπειτα σαν αξιολόγηση το τι κατανοήσαμε μέσα από το μάθημα, ενισχύσαμε την λεπτή μας κινητικότητα, σχεδιάζοντας ένα κλαδί ελιάς και γράφοντας την λέξη, όπως αποτυπώσαμε την διαδικασία του λιομαζώματος. 

image0 7 1 image4 7 1 image2 6 1 image3 7 1 image1 7 1

Στο πλαίσιο της φυσικής, κάναμε το «ΠΕΙΡΑΜΑ ΜΕ ΤΟ ΛΑΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ». Στόχος ήταν, να κατανοήσουν τα παιδιά ότι το λάδι, δεν αναμιγνύεται με το νερό και ότι το νερό ως βαρύτερο κάθεται στον πυθμένα του ποτηριού, ενώ το λάδι επιπλέει!!! Στο τέλος, συμπληρώσαμε και το φύλλο καταγραφής πειράματος για το λάδι.

image12 5 1 image11 5 1 image10 4 1 image9 6 1 image14 3 1 image13 5 1 image15 3 1

Η πρώτη κατασκευή που επιχειρήσαμε, ήταν να αποδώσουμε τρισδιάστατα όλη την διαδικασία του λιομαζώματος. Έτσι τα παιδιά ελεύθερα, ζωγράφισαν μόνα τους την κάθε εικόνα και στην συνέχει με πλαστελίνη σχημάτισαν τις ελιές που έπεσαν από το δέντρο καθώς κόλλησαν αληθινά φύλλα στην γη. Το αποτέλεσμα μας άρεσε πολύ. 

image16 2 1 image15 1 2 image14 8 image13 2 2 image12 2 3 image11 2 4 image10 1 6 image2 1 8 image1 3 3 image0 3 4 image3 3 4 image8 1 6 image7 5 2 image6 3 3 image5 1 8 image4 3 4 image9 3 3

Στο αγαπημένο μας μπλοκ αποτύπωσα με την ελιά. Χρησιμοποιήσαμε νερομπογιές, σφουγγάρια και τα δάχτυλά μας. 

image16 4 1 image15 4 1 image14 4 1 image11 6 1 image9 7 1 image7 9 1 image5 7 1 image4 8 1 image3 8 1 image2 7 1 image1 8 1 image0 8 1

Αλλά μας ήρθε και μία ιδέα να ζωγραφήσουμε με την τεχνική των λαδοπαστέλ και έτσι φτιάξαμε την ελιά μας στη οποία κολλήσαμε αληθινά φύλλα και για ελιά γκοφρέ. 

image13 4 1 image14 2 2 image10 3 1 image12 4 1 image11 4 1 image8 4 3 image7 7 1 image6 6 1 image4 6 1 image5 5 2 image2 5 3 image0 6 1

Δεν γινόταν να μην κατασκευάσουμε και το καδράκι της ελιάς. Η βάση ήταν ρολό χαρτί. 

image17 5 image16 3 1 image15 2 2 image14 1 3 image10 2 3 image9 4 1 image8 3 3

Η θεματική έκλεισε με μαγειρική. Φτιάξαμε τα δικά μας ελιόψωμα. Η τάξη μοσχομύρισε. 

image0 4 2 image1 4 2 image2 4 2 image3 4 2 image4 4 2 image5 4 2 image6 4 2 image8 2 4 image9 2 4

Η βδομάδα μας τελείωσε με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και  οι αγώνες των φοιτητών για την ελευθερία και την δημοκρατία μας. Οι ήρωες και οι περιπέτειες της “Ντενεκεδούπολης” της Ευγενίας Φακίνου, μας έδωσαν την ευκαιρία να προσεγγίσουμε με έναν τρόπο διαφορετικό την δημοκρατία και την δικτατορία, δύο έννοιες δύσκολες στην κατανόηση για τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Τα παιδιά ζωγράφησαν τους ήρωες, την ίδια την ντενεκεδούπολη και παίξαμε κουκλοθέατρο. 

image0 5 2 image2 3 4 image1 5 3 image3 5 4 image4 5 2 image5 3 4 image24 3 image23 2 image19 5 image21 4 image13 9 image9 11 image10 10 image11 10 image7 12 image6 13 image0 13

Αποδώσαμε καλλιτεχνικά την έννοια της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ με ένα σκίτσο που μας έκανε εντύπωση. 

image9 1 6 image8 11 image7 3 3 image6 1 7 image5 13 image4 1 8 image1 1 8 image20 1 2 image0 1 8 image3 1 9

Τέλος, γράψαμε, ζωγραφίσαμε και φωνάξαμε  δυνατά το σύνθημα του Πολυτεχνείου “Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία”

image18 4 image16 6 image16 1 2 image2 13 image1 12 image3 13 image4 13

Ολοήμερο και Διευρυμένο Πρόγραμμα:

Δεμίρη Βασιλική 

Κολοβός Λάμπρος