Με το ξεκίνημα των πρώτων βροχών έχουμε μία καλή ευκαιρία να αναπτύξουμε το θέμα του “Κύκλου του νερού”. Έτσι σχεδιάσαμε το πρόγραμμα της εβδομάδας, το οποίο θα συμπεριλαμβάνει δραστηριότητες που αγγίζουν τα πεδία της γλώσσας, των μαθηματικών, των φυσικών επιστημών, της εικαστικής τέχνης, αλλά και τις κοινωνικές προεκτάσεις που εμπεριέχονται ( χρησιμότητα και ορθή χρήση του νερού, έλλειψη νερού σε κάποιες χώρες, φαινόμενο του θερμοκηπίου και κλιματικές αλλαγές ).
Είναι πάντα ωφέλιμο να διερευνούμε τις αρχικές αντιλήψεις των παιδιών καθώς και το τί θα τα ενδιέφερε να μάθουν.
Μία παρουσίαση του κύκλου του νερού που περιλαμβάνει και το βασικό λεξιλόγιο που χρειάζεται να κατακτηθεί:
Αφού αναλύσαμε και κατανοήσαμε τον κύκλο του νερού, τον αποτυπώσαμε ελεύθερα στο χαρτί μας με όλα τα στάδια του.
Στην συνέχεια συνεργαστήκαμε και φτιάξαμε μία ομαδική αφίσα για τον κύκλο του νερού. Την κολλήσαμε στην τάξη μας.
Επίσης κατασκευάσαμε και την τρισδιάστατη σταγόνα νερό η οποία μέσα περιλάμβανε ζωγραφισμένα από εμάς όλα τα στάδια του κύκλου του νερού.
Δεν γινόταν να μην μεταμφιεστούμε σε μικρούς επιστήμονες και να παρατηρήσουμε μέσα από πείραμα πως μπορεί να εξελιχθεί ο κύκλος του νερού σε φυσικό περιβάλλον.
Τέλος η βδομάδα μας έκλεισε με την επίσκεψη μας στο “Μουσείο Πειραμάτων” που είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα:
Η μάγισσα Ξερόλα και το παραμύθι πειραμάτων
Ένα παραμύθι, μας βάζει στο μαγικό κόσμο της επιστήμης, όσο μικροί και εάν είμαστε! Η μάγισσα Ξερόλα, κάνει πως τα ξέρει όλα, αλλά στην πραγματικότητα δεν έχει καθόλου γνώσεις! Όμως, αντί να πάει στο σχολείο, προτιμά να κλέψει τις γνώσεις των παιδιών, για να μην κουραστεί καθόλου! Τότε, τρεις νεράιδες μαζί με τα παιδιά αναλαμβάνουν δράση! Η Μπία Βιολογία, η Φίφη Φυσική και η Ντία Χημεία βοηθούν τα παιδιά να φτιάξουν φίλτρα και να περάσουν διάφορες δοκιμασίες με αληθινά πειράματα. Εάν όλοι οι γρίφοι λυθούν, θα καταφέρουν τα παιδιά να πάρουν πίσω τις γνώσεις τους; Θα καταφέρουν να διώξουν τη μάγισσα Ξερόλα από το αγαπημένο τους σχολείο; Γινόμαστε όλοι μέρος του παραμυθιού και στο τέλος το συνθέτουμε στο δικό μας βιβλιαράκι!
Με ομαδική δουλειά και πολλά πειράματα καταφέραμε να λύσουμε τους γρίφους και να διώξουμε μακριά την μάγισσα Ξερόλα.
Ευχαριστούμε πολύ!
Τμήμα 2ο:
Κολοβός Λάμπρος
Μορφονιού Κατερίνα