“Πρωτοβρόχια”

Με αφορμή την κακοκαιρία του σαββατοκύριακου η βδομάδα μας ξεκίνησε με μία συζήτηση για τα Πρωτοβρόχια. Αφού αναλύσαμε τον όρο, συζητήσαμε και είδαμε το εποπτικό μας υλικό η μέρα μας ξεκίνησε με ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι που βασικό αντικείμενο ήταν η ομπρέλα. Είχαμε πει στα παιδιά να φέρουν τις ομπρέλες τους. Τις παρατηρήσαμε, είδαμε από τι υλικό είναι φτιαγμένες και πειραματιστήκαμε. 

image19

Στην συνέχεια ασχοληθήκαμε με την πρώτη μας κατασκευή. Σε ένα Α4 κολλήσαμε στον ουρανό βαμβάκι για σύννεφα και ζωγραφίσαμε ένα βροχερό τοπίο. Αλλά αντί να ζωγραφίσουμε την βροχή, χρησιμοποιήσαμε το σταγονόμετρο και με χρώμα ζαχαροπλαστικής αραιωμένο σε νερό δημιουργήσαμε την αίσθηση της βροχής. 

 

image5 10 image3 11 image1 11 image0 12

Όλα τα παιδιά αγαπάνε τα πειράματα, αλλά το ίδιο και εμείς. Τι θα λέγατε σήμερα να συνδυάσουμε τις γνώσεις μας για τα καιρικά φαινόμενα με λίγο αφρό ξυρίσματος και χρώμα ζαχαροπλαστικής;  Πάμε να φτιάξουμε σύννεφα βροχής με αφρό ξυρίσματος.

Τα υλικά μας:

Νερό

1 διαφανές ποτήρι

Αφρός ξυρίσματος

Χρώμα ζαχαροπλαστικής

Γεμίζουμε το βαζάκι μας στα 3/4 με νερό και ό,τι περισσεύει το γεμίζουμε με αφρό ξυρίσματος. Για να γίνει περισσότερο εντυπωσιακό το αποτέλεσμα, μπορείτε να ρίξετε μερικές σταγόνες από τα χρώματα ζαχαροπλαστικής. Στη συνέχεια τα χρώματα θα αρχίσουν να τρέχουν μέσα στο σύννεφο από τον αφρό ξυρίσματος και θα πέφτουν στο νερό. Έτσι εξηγήσαμε στα παιδιά ότι κάπως έτσι δημιουργείται η βροχή, καθώς το νερό γίνεται πολύ βαρύ για να το κρατάει το σύννεφο κι έτσι μεταμορφώνεται σε βροχούλα. 

 

image14 2image17image16image15 1image18

Τέλος αφού συζητήσαμε και είδαμε όλα τα στάδια της βροχής και από ποια στοιχεία αποτελείται κατασκευάσαμε την δική μας τρισδιάστατη κατασκευή με τα στοιχεία της βροχής που τα δέσαμε σε ένα κλαδί. Μας άρεσε πολύ η διαδικασία και το αποτέλεσμα μας αντάμειψε. 

image1 image0

Τμήμα 2ο:

Κολοβός Λάμπρος 

Μορφονιού Κατερίνα