Με αφορμή την κακοκαιρία του σαββατοκύριακου η βδομάδα μας ξεκίνησε με μία συζήτηση για τα Πρωτοβρόχια. Αφού αναλύσαμε τον όρο, συζητήσαμε και είδαμε το εποπτικό μας υλικό η μέρα μας ξεκίνησε με ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι που βασικό αντικείμενο ήταν η ομπρέλα. Είχαμε πει στα παιδιά να φέρουν τις ομπρέλες τους. Τις παρατηρήσαμε, είδαμε από τι υλικό είναι φτιαγμένες και πειραματιστήκαμε.
Στην συνέχεια ασχοληθήκαμε με την πρώτη μας κατασκευή. Σε ένα Α4 κολλήσαμε στον ουρανό βαμβάκι για σύννεφα και ζωγραφίσαμε ένα βροχερό τοπίο. Αλλά αντί να ζωγραφίσουμε την βροχή, χρησιμοποιήσαμε το σταγονόμετρο και με χρώμα ζαχαροπλαστικής αραιωμένο σε νερό δημιουργήσαμε την αίσθηση της βροχής.
Όλα τα παιδιά αγαπάνε τα πειράματα, αλλά το ίδιο και εμείς. Τι θα λέγατε σήμερα να συνδυάσουμε τις γνώσεις μας για τα καιρικά φαινόμενα με λίγο αφρό ξυρίσματος και χρώμα ζαχαροπλαστικής; Πάμε να φτιάξουμε σύννεφα βροχής με αφρό ξυρίσματος.
Τα υλικά μας:
Νερό
1 διαφανές ποτήρι
Αφρός ξυρίσματος
Χρώμα ζαχαροπλαστικής
Γεμίζουμε το βαζάκι μας στα 3/4 με νερό και ό,τι περισσεύει το γεμίζουμε με αφρό ξυρίσματος. Για να γίνει περισσότερο εντυπωσιακό το αποτέλεσμα, μπορείτε να ρίξετε μερικές σταγόνες από τα χρώματα ζαχαροπλαστικής. Στη συνέχεια τα χρώματα θα αρχίσουν να τρέχουν μέσα στο σύννεφο από τον αφρό ξυρίσματος και θα πέφτουν στο νερό. Έτσι εξηγήσαμε στα παιδιά ότι κάπως έτσι δημιουργείται η βροχή, καθώς το νερό γίνεται πολύ βαρύ για να το κρατάει το σύννεφο κι έτσι μεταμορφώνεται σε βροχούλα.
Τέλος αφού συζητήσαμε και είδαμε όλα τα στάδια της βροχής και από ποια στοιχεία αποτελείται κατασκευάσαμε την δική μας τρισδιάστατη κατασκευή με τα στοιχεία της βροχής που τα δέσαμε σε ένα κλαδί. Μας άρεσε πολύ η διαδικασία και το αποτέλεσμα μας αντάμειψε.
Τμήμα 2ο:
Κολοβός Λάμπρος
Μορφονιού Κατερίνα