4 Απριλίου 2025: Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Στις 4 Απριλίου γιορτάζεται η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας. Σκοπός της ημέρας αυτής είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών για  τη φροντίδα των ζώων, την ανάπτυξη της φιλοζωίας και την υπεύθυνη κηδεμονία ζώου συντροφιάς. Είναι σημαντικό να κατανοήσουν τα παιδιά τη σημασία της προστασίας της φυσικής βιοποικιλότητας  και να γνωρίσουν τα δικαιώματα των ζώων και την αντιμετώπιση των αδέσποτων.

Έτσι και εμείς μιλήσαμε στα παιδιά για τα δικαιώματα των ζώων , την ανάγκη προστασίας τους και τη σημασία της ενσυναίσθησης απέναντι σε όλα τα έμβια όντα. Διαβάσαμε το βιβλίο “Τα αδεσποτάκια” της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη που μιλά για την έμπρακτη αγάπη που μπορούμε να προσφέρουμε προς τα ζώα.

IMG 20250404 113100

IMG 20250404 094351 IMG 20250404 123835

Τα παιδιά παρακολούθησαν και βίντεο σχετικά με τη φιλοζωία.

Ακούσαμε το τραγούδι “Η ζωή ενός σκύλου” του Νικολάου Μαλιάτση Ράζου.

Όλοι μας λοιπόν μπορούμε να βοηθήσουμε με αγάπη και φροντίδα να προστατεύσουμε τα αδέσποτα ζώα στην κοινωνία μας.

2 Απριλίου 2025- Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Όπως κάθε χρόvo, στις 2 Απριλίου 2025 (ημέρα γενεθλίων του Hans Christian Andersen)  γιορτάζεται σ’ όλo τov κόσμο η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Ο εορτασμός αυτός καθιερώθηκε το 1966 από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (IΒΒΥ), τo Ελληνικό Τμήμα της οποίας αποτελεί o Κύκλος τoυ Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου. Ο ετήσιος αυτός εορτασμός συμβάλλει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τονώνει το ενδιαφέρον των παιδιών και των νέων για το βιβλίο.

Κάθε χρόνο, μια διαφορετική χώρα αναλαμβάνει να δημιουργήσει μια αφίσα και ένα μήνυμα, που μεταφράζεται σε όλες τις γλώσσες. Το 2025 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το τμήμα των Κάτω Χωρών. Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα και ποιήτρια Rian Visser.Το 2022, η Riαη Visser κέρδισε το Zilveren Griffel και το Gouden Poëziemedaille («Χρυσό μετάλλιο ποίησης»). Το εικαστικό της αφίσας φιλοτεχνήθηκε από τη συγγραφέα και εικονογράφο Janneke Ipenburg, έργα της οποίας ήταν υποψήφια, στη ευρεία λίστα, των World Illustration Awards.

«Φτιάξε εικόνες για το ποίημά μου και νιώσε ελεύθερος: αυτά τα λόγια σου ανήκουν, παρόλο που προήλθαν από μένα». Προσκαλεί τα παιδιά παγκοσμίως να εξερευνήσουν τη δύναμη της φαντασίας μέσω της τέχνης και της ποίησης .

Mhnyma 2025. 001 1536x864 1

Συζητήσαμε με τα παιδιά για την αξία του παιδικού βιβλίου και τα οφέλη που τους προσφέρει στη συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξή τους, στην καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικής τους σκέψης.

IMG 20250402 115008

Τα παιδιά ζωγράφισαν το εξώφυλλο του αγαπημένου τους παραμυθιού.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2024-2025 ,Γ’ θεματικός Κύκλος, “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”

Ολοκληρώθηκε ο Γ’ θεματικός κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που εντάσσεται στην ενότητα: “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”, με επιμέρους Θεματική Ενότητα: “Ανθρώπινα Δικαιώματα”  που υλοποιήθηκε το χρονικό διάστημα Φεβρουαρίου – Μαρτίου 2025. Το Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων είχε τίτλο: “Το Δεντρόσπιτο με τα Ζωάκια των Δικαιωμάτων του Παιδιού” από τον φορέα «Πρωτοβουλία για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12)».

Σκοπός του προγράμματος είναι να εξοικειώσει, με βιωματικό και ευχάριστο τρόπο, τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας με τα δικαιώματα του παιδιού, όπως έχουν κατοχυρωθεί στη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (ν. 2101/1992). Προάγεται η συμμετοχή των παιδιών σε διεργασίες διαλόγου και συλλογικής λήψης αποφάσεων για θέματα που σχετίζονται με τη συνύπαρξη τους και μέσω αυτών η ανάπτυξη δεξιοτήτων έκφρασης, επικοινωνίας, συνεργασίας, αλληλοσεβασμού, πολιτειότητας, υπευθυνότητας και συμμετοχής στα κοινά.

Περιλαμβάνει 12+1 καρτέλες με ζωάκια που εκπροσωπούν σημαντικά δικαιώματα των παιδιών και τα οποία συνοδεύονται από μικρές ιστορίες και απλά τραγουδάκια, όπως και προτάσεις για παιδαγωγικές δραστηριότητες και διεξαγωγή συνελεύσεων με θεματικές συναφείς με τα δικαιώματα. Το κάθε ζωάκι – δικαίωμα συνοδεύεται από μικρή συναφή ιστορία και απλό τραγουδάκι σε γραπτή και ηχητική μορφή.

1ο Εργαστήριο :Εισαγωγή – Δικαίωμα στο όνομα 

Τα παιδιά γνώρισαν το ζωάκι “Ετσιμελέν”, άκουσαν την ιστορία του και το τραγούδι του.

Φτιάξαμε το ληξιαρχείο της τάξης μας όπου όλα τα παιδιά έγραψαν το όνομά τους, το αγαπημένο τους ζωάκι  και ζωγράφισαν τον εαυτό τους.

IMG 20250220 092748 IMG 20250310 091315 

2ο Εργαστήριο : Δικαίωμα σε σπίτι, ρούχα, φαγητό. Δικαίωμα στη φροντίδα

Τα παιδιά γνώρισαν το Σιγουράκι και την ιστορία του και άκουσαν το τραγούδι του. Εντόπισαν τα τρία πράγματα που χρειάζεται το Σιγουράκι: σπίτι, ρούχα, φαγητό. Κατασκεύασαν τα δικά τους σπίτια με την οικογένειά τους.

Γνώρισαν το Αγαπάκι και μιλήσαμε για το δικαίωμα των παιδιών να έχουν φροντίδα και αγάπη από τους γονείς τους.

3ο Εργαστήριο : Δικαίωμα στη γνώμη. Δικαίωμα στην ξεκούραση και στο παιχνίδι

Τα παιδιά  άκουσαν την ιστορία και το τραγούδι του Ναπωκάτι και συζητήσαμε για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να εκφράσουν  τη γνώμη τους και πως παίρνουμε αποφάσεις.

Επόμενο δικαίωμα των παιδιών είναι το παιχνίδι, η ξεκούραση και η ψυχαγωγία! Εξέφρασαν το αγαπημένο τους παιχνίδι και ζωγράφισαν. IMG 20250311 130636

4ο Εργαστήριο : Δικαίωμα στη διαφορετικότητα. Δικαίωμα στην εκπαίδευση

Τα παιδιά άκουσαν την ιστορία και συζητήσαμε για την διαφορετικότητα του Πολυχρωμίξ. Στη συνέχεια το κάθε παιδί ζωγράφισε ένα “φανταστικό” φίλο/ φίλη.

Τα παιδιά γνωρίζουν την Κουκουβάκου και ακούν την ιστορία και το τραγούδι της. Συζητούν στη μεγάλη ομάδα για το δικαίωμα να μαθαίνουν όπου κι αν βρίσκονται. Ζωγραφίζουν για τις δραστηριότητες που τους αρέσει να κάνουν στο νηπιαγωγείο.

5ο Εργαστήριο :Δικαίωμα στην υγεία. Δικαίωμα στην προστασία από τη βία

Τα παιδιά  άκουσαν την ιστορία και το τραγούδι του Περαστικάκι και συζητήσαμε για την αξία της υγείας. Πολλά από τα παιδιά μοιράστηκαν με την ομάδα περιστατικά κατά τα οποία ήταν άρρωστα ή είχαν σπάσει το χέρι τους καθώς και πως ένιωθαν για αυτό. Στη συνέχεια ζωγράφισαν τι κάνουν, όταν πονούν κάπου.

Τα παιδιά γνώρισαν το Μηπονάκι, άκουσαν την ιστορία του και το τραγούδι του ενώ στη συνέχεια συζητήσαμε στην ολομέλεια σχετικά με το ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που κάνουν οι άνθρωποι και πονάνε ο ένας τον άλλο. Ζωγράφισαν στο χαρτί τι τους κάνει να πονάνε.

 

6ο Εργαστήριο :Δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή. Δικαιώματα των παιδιών με αναπηρίες

Τα παιδιά γνώρισαν  την ιστορία και το τραγούδι του Ρώτα -Πρώτα. Συζητήσαμε για τη σημασία της ιδιωτικότητας και του δικαιώματος να έχουμε κάποιο μυστικό. Στη συνέχεια  δόθηκε σε όλα τα παιδιά ένα χαρτί και η οδηγία να ζωγραφίσουν μέσα σε κουτί, πράγματα που θα τα δείχνουν μόνο σε όποιον θέλουν. Τους εξηγήσαμε ότι αυτό είναι το κουτί με τα μυστικά τους κι ότι απαγορεύεται να ανοίξει το μυστικό κουτί τους κάποιο άλλο πρόσωπο.

Γνωρίζουμε στα παιδιά το Μπορούλι, μια καμηλοπάρδαλη με δυσκολίες και ικανότητες. Κινείται με αναπηρικό καροτσάκι και δεν βλέπει, όμως ξέρει να παίζει πιάνο και να τραγουδά. Συμμετέχει στη μεγάλη γιορτή του σχολείου. Συζητάμε με τα παιδιά τί σημαίνει η λέξη αναπηρία. Βλέπουμε σχετικό βίντεο με αθλήματα που μπορούν να συμμετέχουν άτομα με αναπηρία. Στο τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν και παρουσίασαν στους συμμαθητές τους τι δραστηριότητες θα μπορούσαν να κάνουν με ένα φίλο τους που έχει αναπηρία. Επίσης μίλησε το κάθε παιδί για τις ικανότητές του.

IMG 20250328 112456

7ο Εργαστήριο :Δικαιώματα των παιδιών προσφύγων. Δικαίωμα στον σεβασμό

Τα παιδιά  είχαν την ευκαιρία να  γνωρίσουν το Φλαφυγάκι,  την ιστορία του και άκουσαν το τραγούδι του.υπάρξει μια συζήτηση για το τι χρειάζεται ένα παιδί που αλλάζει τόπο κατοικίας. Αφού εντόπισαν τι χρειάζεται τέθηκε το επόμενο ερώτημα σχετικά με το τι θα έκαναν αν συναντούσαν ένα παιδί που έχει ερθει από άλλη χώρα. Στο τέλος αφού αντάλλαξαν απόψεις, ζωγράφισαν το τι θα έκαναν.

Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα μιλήσαμε με τα παιδιά για το δικαίωμα που περιλαμβάνει κατά κάποιο τρόπο
όλα τα δικαιώματα, το δικαίωμα του σεβασμού. Παρακολουθήσαμε την ιστορία και το τραγούδι από το Σεβαστάκι και κάναμε μια ανακεφαλαίωση των δικαιωμάτων που μάθαμε μέχρι σήμερα.

Για το κλείσιμο του εργαστηρίου οι μαθητές μας κατασκεύασαν το δέντρο των δικαιωμάτων του παιδιού, όπου κόλλησαν το κάθε ζωάκι των δικαιωμάτων.

Στα παιδιά άρεσε το πρόγραμμα με τα δικαιώματα  και περίμεναν με ανυπομονησία πότε θα γνωρίσουμε το επόμενο ζωάκι και την ιστορία του.

IMG 20250304 115208

IMG 20250331 081554  IMG 20250328 111949

 

Παράταση εγγραφών στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2025-26



Λήψη αρχείου

Διδακτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Λέρνας

Την Τετάρτη 19-03-2025 επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο της Λέρνας  στα πλαίσια των δράσεων γνωριμίας με τον αρχαίο πολιτισμό μας. Ο οικισμός της Λέρνας, στη δυτική πλευρά του Αργολικού Κόλπου, στο σημερινό χωριό των Μύλων, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες θέσεις των προϊστορικών χρόνων στην Ελλάδα. Η χρήση του χώρου για 5.000 χρόνια περίπου, από τη Νεολιθική μέχρι και τη Μυκηναϊκή εποχή (6 η -1 η χιλιετία π.Χ.) σχημάτισε με τα αλλεπάλληλα στρώματα κατοίκησης ένα χαμηλό τεχνητό λόφο. Στα βαθύτερα στρώματα ερευνήθηκαν οικίες της Πρώιμης και Μέσης Νεολιθικής εποχής.

Μας υποδέχτηκε  ο κ. Αντωνιάδης Χαράλαμπος, ως εκπρόσωπος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αργολίδας και μας ξενάγησε στον αρχαιολογικό χώρο.

IMG 20250319 095806 IMG 20250319 100300

Νεολιθική Οικία

IMG 20250319 101042 IMG 20250319 101018

Επισκεφτήκαμε την “Οικία των Κεράμων”, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τα αρχαιολογικά ευρήματα και να μάθουν για τον αρχαίο πολιτισμό που αναπτύχθηκε εκεί. Στο νότιο από τα δύο μικρά δωμάτια που είχαν πρόσβαση μόνο από την εξωτερική πλευρά του κτηρίου βρέθηκαν πάνω από 150 πήλινα σφραγίσματα με αποτυπώματα από 60 περίπου σφραγίδες που διασώθηκαν χάρη στην πυρκαγιά που κατέστρεψε το κτήριο. Οι πήλινες αυτές μάζες, με τις άλλες σφραγίζονταν το περιεχόμενο αγγείων και καλαθιών αποτελούν αδιάψευστες μαρτυρίες για την ύπαρξη ενός πρώτου αστικού συστήματος κεντρικής διοίκησης.

IMG 20250319 101558 IMG 20250319 101018

Είδαμε αγγεία που αποθήκευαν τρόφιμα.

IMG 20250319 103046 IMG 20250319 103055

Τύποι τάφων

IMG 20250319 103312 IMG 20250319 103317

Τα παιδιά με πηλό έφτιαξαν τις δικές τους χειροποίητες σφραγίδες παρόμοιες με τα αρχαία ευρήματα που βρέθηκαν στην περιοχή.

IMG 20250319 103653 IMG 20250319 103844

Έπειτα, κατευθυνθήκαμε προς τη Λίμνη της Λέρνας, ένα εξαιρετικό παράδειγμα υγροβιότοπου πλούσιου σε βιοποικιλότητα. Σύμφωνα με το μύθο, φώλιαζε η Λερναία Ύδρα, ένα τέρας με σώμα φιδιού και εννέα κεφάλια, την οποία εξολόθρευσε ο ημίθεος Ηρακλής στο δεύτερο άθλο του. Το τέρας συμβολίζει την πηγή των υπόγειων ποταμών της περιοχής και η εξόντωσή της παραπέμπει στην επιτυχή αποξήρανση του έλους .

IMG 20250319 105438 IMG 20250319 105452

Περπατήσαμε στις όχθες του ποταμού Ποντίνου όπου οι πηγές του, γνωστές ως πηγές της Λέρνας, ρέουν στη θάλασσα από το λόφο Ποντίνο.

  IMG 20250319 111240     IMG 20250319 111610 

Στην επιστροφή μας στο νηπιαγωγείο τα παιδιά ζωγράφισαν με διάφορα χρώματα την “Οικία των Κεράμων” όπως τη φαντάστηκαν οι αρχαιολόγοι.

IMG 20250319 115942 IMG 20250319 115946

IMG 20250319 123950 IMG 20250319 124003 IMG 20250319 124027

Η περιβαλλοντική αυτή επίσκεψη ευαισθητοποίησε τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη σημασία της προστασίας του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος  και του σεβασμού που οφείλουμε απέναντι στην ιστορία μας που είναι ζωντανή εδώ και χιλιάδες χρόνια.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Αντωνιάδη για την εξαιρετική του ξενάγηση και τις όμορφες εμπειρίες που αποκομίσαμε.

 

 

6 Μαρτίου-Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

IMG 20250306 145957 IMG 20250306 121134

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Τα παιδιά ενημερώθηκαν για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Στα πλαίσια ευαισθητοποίησης, παρακολουθήσαμε το βίντεο για τον σχολικό εκφοβισμό με τίτλο: “Ο Όλιβερ Μπάτον είναι φλούφλης”.

IMG 20250306 095353

Συζητήσαμε με τα παιδιά για τους τρόπους αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού, ανταλλάξαμε σκέψεις, ιδέες και μάθαμε το σύνθημα:    “Μίλα τώρα!”

IMG 20250306 130539

Διαβάσαμε και αναλύσαμε την ιστορία “Ο Ορφέας και οι νταήδες με τα κίτρινα ποδήλατα” του Μερκούριου Αυτζή.

Ο ΟΡΦΕΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΤΑΗΔΕΣ ΜΕ ΤΑ ΚΙΤΡΙΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ // ΦΡΑΟΥΛΙΤΣΑ

Τον τελευταίο καιρό ο Ορφέας κλείνεται στο δωμάτιό του και δε μιλάει ούτε στη μαμά του. Μια παρέα αγοριών, τα Κίτρινα Ποδήλατα, τον ενοχλούν συνεχώς. Τον κοροϊδεύουν, τον σπρώχνουν, τον απειλούν, του τρώνε το κολατσιό, του παίρνουν το χαρτζιλίκι… Κι ο Ορφέας φοβάται. Ώσπου μια μέρα παίρνει την απόφαση να τους αντιμετωπίσει. Άραγε θα τα καταφέρει; Τι χρειάζεται το μπλοκ ζωγραφικής του; Και τι σχέση μπορεί να έχουν ένα μυρμήγκι κι ένας ελέφαντας; (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)

Ζωγράφισε το κάθε παιδί χωριστά : “Ναι στη φιλία και όχι στη βία!”.

IMG 20250306 125742 IMG 20250306 125812

IMG 86f1b5da013dae8202bb254b652478fa V  IMG 7568104ccab634327b884c29ae61b583 V

IMG a2d92c74c8dc3da3546c2c9fbab6a7e6 V IMG ce6827194d65a8c34d3191cdb82a05ee V

IMG 4569f3ace11cdc26e03d2e28f98d94ad V

ομαδική εργασία παιδιών

Καθημερινά λοιπόν πρέπει να υπάρχει σεβασμός και αλληλεγγύη και να διώξουμε κάθε βία και φόβο μακριά!

Εγγραφές μαθητών/τριών για το σχολικό έτος 2025-2026

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).

Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ, οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α΄ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου- προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνουμέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα  (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του/της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης- δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/ νήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση προνηπίων/νηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Η εγγραφή των νηπίων στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).

Η σχολική περιφέρεια του Νηπιαγωγείου μας περικλείεται από

α) από τη συμβολή της οδού Άργους με την οδό Π. Τσαλδάρη έως τις Νέες Εργατικές Κατοικίες Ναυπλίου

β) την οδό Π. Τσαλδάρη και εν συνεχεία Ανδρέα Φλούδα  (μονοί αριθμοί) μέχρι και τη συμβολή με την οδό Ομήρου

γ) τη Λεωφ. Ναυπλίου-Ν. Κίου από τη συμβολή της οδού Μητροπολίτου Χρυσοστόμου (περιλαμβάνεται η περιοχή από  τη συμβολή της Ομήρου με την Ανδρέα Φλούδα) και μέχρι την περιοχή των Νέων Εργατικών Κατοικιών, όρια πόλης.

Μέιλ 4ου Νηπιαγωγείου Ναυπλίου:  mail@4nip-nafpl.arg.sch.gr

Τηλέφωνο 4ου Νηπιαγωγείου Ναυπλίου: 2752028937

Το έθιμο της Κυρα -Σαρακοστής

Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε σήμερα Τρίτη 4 Μαρτίου 2025 στο σχολείο μας τον ιερέα του ιερού Ναού Αγίου Νεκταρίου Εργατικών Κατοικιών, πατέρα Βασίλειο Γκολέμη μαζί με την πρεσβυτέρα κ. Αθανασία που θέλησαν να μας δείξουν πώς φτιάχνουμε την Κυρα- Σαρακοστή με αλεύρι και νερό. Μας έφεραν ακόμη και μία έτοιμη για να τη δούμε και έτσι το κάθε τμήμα θα έχει τη δική του.

Την κυρά Σαρακοστή
που ‘ναι έθιμο παλιό,
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν
με αλεύρι και νερό.

Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι ένα σταυρό,
μα το στόμα της ξεχνούσαν,
γιατί νήστευε καιρό.

Και τις μέρες τις μετρούσαν
με τα πόδια της τα επτά,
κόβαν’ ένα τη βδομάδα
μέχρι να ‘ρθει η Πασχαλιά.

Αρχικά βάζουμε σε ένα μεγάλο μπολ το αλεύρι. Προσθέτουμε το αλάτι και το νερό. Αναμειγνύουμε τα υλικά και το ζυμώνουμε καλά μέχρι να γίνει το ζυμάρι. Με τον πλάστη ανοίγουμε τη ζύμη και κόβουμε τα μέρη της Κυρά- Σαρακοστής (φούστα, σώμα, κεφάλι, μαντήλι, πόδια). Διακοσμούμε με γαρύφαλλα. Την τοποθετούμε σε ταψί στρωμένο με λαδόκολλα και την ψήνουμε για περίπου μία ώρα στους 150° C.IMG 20250304 100615 IMG 20250304 101213Τα παιδιά βοήθησαν στην προετοιμασία της Κυρά-Σαρακοστής με ενθουσιασμό.

IMG 20250304 102618

IMG 20250304 122215

Η Κυρά Σαρακοστή είναι ένα από τα παλαιότερα έθιμα της Ελληνικής κοινωνίας που σχετίζονται με τη γιορτή του Πάσχα. Αποτελεί ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο για την περίοδο της Σαρακοστής, ενώ ολόκληρη η παρουσία της Κυράς Σαρακοστής συμβολίζει τη νηστεία και την κατάνυξη των ημερών.

Στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας, η κυρά Σαρακοστή ήταν μια χάρτινη ζωγραφιά που απεικόνιζε μια γυναίκα, με επτά πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της Σαρακοστής, με σταυρωμένα χέρια γιατί προσεύχεται και με κλειστό στόμα γιατί νηστεύει, δεν κουτσομπολεύει και δεν κατακρίνει.

Ζωγραφίσαμε επίσης την Κυρά -Σαρακοστή σε χαρτόνι για να έχει κάθε παιδί την δική του και να μετρά το διάστημα μέχρι το Πάσχα.

IMG 8ee4a6116d1ce36a475eed438d3e90cf V IMG 20250304 122209 IMG 20250304 123012

Στο τέλος τα παιδιά είχαν κέρασμα από τον πάτερ Βασίλειο και την πρεσβυτέρα κ. Αθανασία. Τους ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία τους στο σχολείο μας.

IMG 3500882915d247b1260075c616378a21 V

Το τραγούδι της Σαρακοστής

 

Απόκριες

IMG 20250219 125309 IMG 20250219 125325

IMG 20250219 125359 IMG 20250219 122607

IMG 3f3d2e83d919c03d134da9abb32d53c7 V IMG 6366f90c080bc5ee238a023bc09f7bb5 V IMG 952c1b8251b1d1cc9450bb5730df02ef V

οι χάρτινοι κλόουν μας

IMG 26bccb2cf7b0a1f03ae0c392d685410c V      IMG 6065cb9a313b59ce1c0defb9223dde48 V

        IMG 20250224 115103

οι  αποκριάτικες μάσκες και τα καπέλα μας

IMG b8c99dbb6e3e1471cc7fc6fbc3348f7f V

IMG 341f0ef29a61c3d140a197a86a7867a6 V

 

 

 

 

 

IMG 20250226 115455 IMG 6b819ab106cae1e7ea1e18c7987c870c V IMG b1189cd4b62dd5f63fc4bfccac87b287 V

Διαβάσαμε το παραμύθι “Το γαϊτανάκι” της Ζωρζ Σαρή και τα παιδιά ζωγράφισαν γαϊτανάκια πολύχρωμα.

Επίσης με το λαϊκό παραμύθι “Φλεβάρης Κουτσοφλέβαρος” τα παιδιά έμαθαν γιατί έχει λιγότερες μέρες ο Φλεβάρης σύμφωνα με το παραμύθι, μέτρησαν, μοίρασαν δίκαια το “κρασί” και ύστερα κεραστήκανε.

IMG 2b7ab5f8f43380e67f28d1fb188eaa47 V IMG ae588d3689888aa5b5f20c4197227367 V IMG 4ac0d3e4c99558bc30a8236c0a4def2b V

Στην αποκριάτικη γιορτή μας, χορέψαμε όλοι μαζί το τραγούδι “Πώς το τρίβουν το πιπέρι” της Δόμνας Σαμίου, “Τη γριά μπαμπόγρια” και άλλους παραδοσιακούς αποκριάτικους χορούς.

IMG 20250226 113830 IMG 20250226 113844 IMG b08bc7dca92775cdff3fa4f3d183d689 V

Οι πολύχρωμοι χαρταετοί μας

IMG 20250226 125403 IMG 20250226 125419 IMG 20250226 125423 IMG 20250226 111040

Καλές Απόκριες! Καλή Σαρακοστή σε όλους με υγεία!