Υλοποίηση ενημερωτικών συναντήσεων-Ανοιχτής συζήτησης με γονείς/κηδεμόνες
Αγαπητοί γονείς,
Σας ενημερώνουμε ότι θα υλοποιηθεί στο χώρο του Νηπιαγωγείου σειρά συναντήσεων σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας «Ελπίδα Ζωής» σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ, στο πλαίσιο υποστήριξης δράσεων ενημέρωσης γονέων/κηδεμόνων για θέματα κοινού ενδιαφέροντος.
- 1η Συνάντηση: « Όταν τα όρια και οι κανόνες γίνονται σύμμαχοι»
Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 17:30-19:30
- 2η Συνάντηση: «Ενισχύοντας τα παιδιά μας στην αποδοχή της διαφορετικότητας»
Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2026 και ώρα 17:30-19:30
- 3η Συνάντηση: «Διαχείριση συγκρούσεων μας»
Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2025 και ώρα 17:30-19:30
- 4η Συνάντηση: «Παιδική Κακοποίηση: από την πρόληψη στην αντιμετώπιση»
Δευτέρα 23 Μαρτίου 2026 και ώρα 17:30-19:30
- 5η Συνάντηση: «Διαδίκτυο, αυτός ο άγνωστος κόσμος»
Δευτέρα 4 Μαΐου 2026 και ώρα 17:30-19:30
Γνωριμία με το σταφύλι και τον τρύγο
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, της Α’ θεματικής ενότητας ” Ζω Καλύτερα- Ευ Ζην”, υποθεματική: “Υγεία: Διατροφή και άσκηση” με τίτλο: “Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό” ασχοληθήκαμε με το σταφύλι, που αποτελεί από τα αρχαία χρόνια, το δημοφιλέστερο ίσως φρούτο στη χώρα μας. Δόθηκε η ευκαιρία να ανακαλύψουν τα παιδιά τη μεγάλη διατροφική του αξία, καθώς είναι πλούσιο σε βιταμίνες A, B και C, καθώς επίσης και σε κάλιο. Είναι εύγευστο, ευκολοχώνευτο, θρεπτικό, και με ιδιότητες θεραπευτικές σε πολλές περιπτώσεις. Το σταφύλι τρώγεται φρέσκο ή και αποξηραμένο δηλαδή η σταφίδα. Καλλιεργείται από τους αμπελουργούς σε αμπέλια.
Μιλήσαμε για το αμπέλι, τον τρύγο, το πάτημα των σταφυλιών στο πατητήρι, για τον θεό Διόνυσο και πώς αυτός συνδέεται με το αμπέλι και το σταφύλι.
Ακούσαμε το γνωστό μύθο του Αισώπου: «η Αλεπού και τα σταφύλια» και τα παιδιά έβαλαν σε χρονική σειρά τις εικόνες του μύθου.
Διαβάσαμε το μύθο για το Διόνυσο, τον κεφάτο θεό που διέδωσε στον κόσμο την καλλιέργεια του αμπελιού και τα χαρακτηριστικότερα σύμβολά του ήταν εκτός από τον κισσό, το κλήμα, το σταφύλι και το κρασί και ζωγράφισαν αγγείο με τη μορφή του.
Στην Ελλάδα ο τρύγος μαζί με το πάτημα των σταφυλιών που τον ακολουθούν, είναι από τις σημαντικότερες εργασίες των αγροτών και γίνονται αφορμή για μεγάλη γιορτή που συνοδεύεται με ανάλογα έθιμα. Παλιά οι αγρότες χρησιμοποιούσαν τα γνωστά πατητήρια για να πατήσουν τα σταφύλια που ήταν πέτρινα και βρισκόντουσαν μέσα ή έξω από τον αμπελώνα. Άρχιζαν το πάτημα, πατούσαν μέσα στο μούστο και στα σταφύλια και εν τέλει χυνόταν ο μούστος στη λεκάνη. Έβαζαν το μούστο σε μεγάλες «νταμιτζάνες» (μποτίλιες γυάλινες) μαζί με τα φλούδια όπου έμενε εκεί μέσα 24 ώρες, σε δροσερό μέρος και μετά ξεκινούσε η ζύμωση. Αφαιρούσαν τα φλούδια και τα στέμφιλα και παρέμεναν οι φιάλες στο σκιερό και δροσερό μέρος. Σε λίγο καιρό (περίπου σαράντα ημέρες) είχαν πεντανόστιμο κρασί έτοιμο για κέρασμα.
Έτσι και τα νήπια με τη σειρά τους αφού δοκίμασαν σταφύλια, τα έστυψαν, τα πατήσανε με τα πόδια όπως στα πατητήρια και έβγαλαν το μούστο.
Κεράσαμε σταφύλια και τα παιδιά του άλλου πρωινού τμήματος.
Τέλος έφτιαξαν χρωματιστά τσαμπιά σταφύλι και τραγουδήσαμε το παιδικό τραγούδι: Τσιριτίρι, Τσιριτρό
Δημιουργίες για την Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940
Θερμές ευχαριστίες
Παρακολούθηση μουσικο-θεατρικής παράστασης: “Ο Δικός μας Μουσικός, Μίκης Θεοδωράκης”
Την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025 τα παιδιά του 4ου Νηπιαγωγείου Ναυπλίου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την μουσικοθεατρική παράσταση: “Ο Δικός μας μουσικός” Μίκης Θεοδωράκης από την Παιδική Σκηνή «Βίκυ Πάνου» ειδικά σχεδιασμένη για μαθητές βασισμένη σε ντοκουμέντα από το Επίσημο Αρχείο του Μίκη Θεοδωράκη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, με αφορμή το Έτος Μίκη Θεοδωράκη (100 χρόνια από τη γέννησή του). Όλο του το αρχείο χαρίστηκε, σε μία ένδειξη αγάπης του προς την πατρίδα στην Μουσική Βιβλιοθήκη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ώστε να είναι προσβάσιμο σε όλους και φέτος για πρώτη φορά στα παιδιά!
Τα παιδιά απόλαυσαν, τον «ίδιο το Μίκη» μέσα από την ενσάρκωση του ηθοποιού, που αφηγήθηκε τη ζωή του και σημαντικές άγνωστες στιγμές του, όπως την στιγμή που πήρε το πρώτο του βιολί μέχρι την στιγμή που πέρασε στο Ωδείο και ένας Καινούργιος κόσμος ξεδιπλώθηκε μπροστά του!
Ανακαλύψαν, ιστορίες που κρύβονται πίσω από τα τραγούδια του!
Και τραγούδησαν, με ζωντανή συνοδεία μουσικών οργάνων κάποια από τα πιο εμβληματικά του Τραγούδια : Μυρτιά, Μαργαρίτα – Μαργαρώ, Βάρκα στο γιαλό, Στο περιγιάλι, Άξιον Εστί, Ένα το χελιδόνι, Λεβέντης, Ζορμπά.
Η μουσική του έγινε σύμβολο ελπίδας και ελευθερίας!
Τα παιδιά μετά την επιστροφή τους στο νηπιαγωγείο ζωγράφισαν τι τους άρεσε από τη σημερινή εκδρομή μας για την παρακολούθηση της παράστασης.
Άσκηση ετοιμότητας σεισμού
Στα πλαίσια των ενεργειών για τη διαχείριση κινδύνων στη σχολική μονάδα, και με αφορμή την Διεθνή Ημέρα Μείωσης των Επιπτώσεων των Φυσικών Καταστροφών, την 13-10-2025 έγινε πρώτη άσκηση ετοιμότητας σεισμού με τους μαθητές και μαθήτριες των δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας.
Μιλήσαμε στα παιδιά για το φαινόμενο του σεισμού, το οποίο είναι συχνό στη χώρα μας. Εξηγήσαμε πώς γίνεται ο σεισμός και ποια είναι τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνουμε είτε είμαστε στο σχολείο, είτε στο σπίτι, είτε στο δρόμο.
Ο τρόπος προστασίας είναι να μπούμε κάτω από τα τραπεζάκια της τάξης:
“Σκύψε και καλύψου κάτω από ένα γερό ξύλινο τραπέζι και κράτησε με τα χέρια σου το πόδι του!”
Ακόμα δείξαμε στα παιδιά έντυπα του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ) που παρατίθενται παρακάτω.
Τα παιδιά ακολούθησαν πιστά τις οδηγίες μας και ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στις οδηγίες μας.
Είναι απαραίτητο να είμαστε προετοιμασμένοι, ώστε όταν εκδηλωθεί ο σεισμός να αντιδράσουμε σωστά και με ψυχραιμία!
Ακούσαμε και το τραγούδι “Σεισμός, σεισμός” από τα Ημισκούμπρια.
Φτιάχνοντας μπισκότα μήλου στο νηπιαγωγείο μας
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, της Α’ θεματικής ενότητας ” Ζω Καλύτερα- Ευ Ζην”, υποθεματική Υγεία: Διατροφή και άσκηση με τίτλο: “Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό” αποφασίσαμε να γίνουμε μικροί ζαχαροπλάστες και να φτιάξουμε μπισκότα μήλου με τα παιδιά στο νηπιαγωγείο μας.
Αρχικά συγκεντρώσαμε τα υλικά που θα χρειαστούμε για την παρασκευή της συνταγής μας:
1 κούπα λάδι
1 κούπα ζάχαρη καστανή
2 μήλα λιωμένα στο multi
1 πορτοκάλι στυμμένο
το ξύσμα του πορτοκαλιού
1 κουταλιά κανέλλα
1 βανίλια
1 κουταλάκι baking powder
1 κουταλάκι στη μύτη σόδα
Ψήνουμε στους 180° για 15’ λεπτά στο φούρνο στις αντιστάσεις
Τα μπισκότα μήλου έγιναν πεντανόστιμα και με μεγάλη επιτυχία!
Φθινοπωρινές δημιουργίες
Φτιάχνοντας φρουτοσαλάτα
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, της Α’ θεματικής ενότητας ” Ζω Καλύτερα- Ευ Ζην”, υποθεματική Υγεία: Διατροφή και άσκηση με τίτλο: “Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό” μιλήσαμε με τους μαθητές και τις μαθήτριες για τα φρούτα του φθινοπώρου και τις βιταμίνες που μας προσφέρουν.
Η τάξη μας γέμισε με χρώματα και αρώματα. Συγκεντρώσαμε στην ολομέλεια διάφορα φθινοπωρινά φρούτα, (μήλα, αχλάδια, ρόδια, σταφύλια, μπανάνες) τα τεμαχίσαμε και αποφασίσαμε να κάνουμε μια νόστιμη και γευστική φρουτοσαλάτα. Τοποθετήσαμε τα τεμαχισμένα φρούτα σε ένα ποτήρι, έγινε μείξη των φρούτων και ακολούθησε το σερβίρισμα της φρουτοσαλάτας. Όλοι έφαγαν και απόλαυσαν ένα υγιεινό πρωινό!
Γνωριμία με τα φρούτα
Τεμαχισμός των φρούτων (ολόκληρο- μισό)





































































