Ενημέρωση Γονέων

Παραθέτουμε συμβουλευτικά ερωτήσεις που μπορούν να συζητούν οι γονείς με τα παιδιά τους:

ΘΕΜΑ:  ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΞΑΝ

Α. Στην καλλιέργεια της γλώσσας και της σκέψης

  1. Ακούω προσεχτικά το παιδί μου;
  2. Δείχνω ενδιαφέρον σε ό,τι μου λέει το παιδί μου;
  3. Απαντώ σε ερωτήσεις του παιδιού μου;
  4. Συζητώ με το παιδί μου ή απαντώ σε εντολές μόνο;
  5. Απαντώ στο παιδί μου με πλήρεις προτάσεις ή θεωρώ πολλά πράγματα αυτονόητα;
  6. Κάνω δηλώσεις που δημιουργούν συνομιλία;
  7. Συζητώ με το παιδί μου αυτά που βλέπει στην τηλεόραση;
  8. Συζητώ με το παιδί μου πάνω στις εμπειρίες που κουβαλά στο σχολείο;
  9. Ενθαρρύνω το παιδί μου να γράφει;
  10. Το πρότυπο της γλώσσας που του παρέχω, προσπαθώ να είναι όσο το δυνατό πιο άρτιο;
  11. Διαβάζω ιστορίες, παραμύθια ή άλλα στο παιδί μου;
  12. Δίνω την ευκαιρία στο παιδί μου να με βλέπει να διαβάζω;
  13. Ενθαρρύνω το παιδί μου να μου διαβάζει τα μαθήματά του;
  14. Επισκέπτομαι τη βιβλιοθήκη του σχολείου, αν υπάρχει, ή της πόλης με το παιδί μου;
  15. Φέρνω βιβλία στο παιδί μου, αγοράζω βιβλία με το παιδί μου γι’ αυτό το ίδιο;
  16. Μαθαίνω στο παιδί μου να φροντίζει τα βιβλία του;
  17. Καταλαβαίνω πότε αντιμετωπίζει προβλήματα στο διάβασμα το παιδί μου;
  18. Δημιουργώ μια ήρεμη ατμόσφαιρα για διάβασμα;
  19. Εξηγώ στο παιδί μου το γιατί πρέπει να γίνει κάτι έτσι ή αλλιώς, ώστε να συνδέει την αιτία με το αποτέλεσμα και να γίνει ικανό στους συλλογισμούς;
  20. Υποστηρίζω το παιδί μου να ενδιαφέρεται και να υπηρετεί κοινές ευθύνες και συμφέροντα και όχι μόνο τα του εαυτού του;
  21. Βοηθώ το παιδί μου να έχει ομαλή σχέση με τη φύση και να την προστατεύει τόσο όσο αυτό είναι στις δυνάμεις του;

Β. Στην καλλιέργεια της λογικομαθηματικής σκέψης

  1. Ενθαρρύνω το παιδί μου στα μαθηματικά;
  2. Καταλαβαίνω το πρόγραμμα των μαθηματικών στο σχολείο και όταν αυτό δε συμβαίνει, ζητώ βοήθεια από το δάσκαλο;
  3. Γνωρίζω πώς πάει το παιδί μου στα μαθηματικά;
  4. Δημιουργώ καταστάσεις προβληματισμού που να καλλιεργούν τη μαθηματική σκέψη;
  5. Παίρνω το παιδί μου μαζί για ψώνια, ώστε να γίνεται η εφαρμογή (πρώτη) των μαθηματικών στη ζωή;
  6. Διδάσκω το παιδί μου τη σοφία της οικονομίας με το να τεκμηριώνω γιατί πρέπει να αγοράσω αυτό το προϊόν και όχι κάποιο άλλο;
  7. Διδάσκω στο παιδί μου να εκτιμά την αξία του χρήματος και την εργασία που κρύβει κάθε αγαθό;

Γ. Στην συναισθηματική του ισορροπία

  1. Χαμογελώ συχνά μέσα στο σπίτι;
  2. Επαινώ το παιδί μου για όλες τις προσπάθειές του που αποβλέπουν σε θετικές πράξεις;
  3. Συζητώ με το παιδί μου για τα λάθη του, για το καλό και το κακό, για το αληθινό και το ψεύτικο, για το ωραίο και το άσχημο;
  4. Αποφεύγω να το συγκρίνω με άλλα παιδιά ;
  5. Υποστηρίζω το παιδί μου να γίνει υπεύθυνο;
  6. Ενθαρρύνω το παιδί μου να δοκιμάζει νέα πράγματα;
  7. Στέλνω το παιδί μου στο σχολείο με χαρούμενη διάθεση;
  8. Αποφεύγω να συζητώ μπροστά στο παιδί μου για τα λάθη που κατά τη γνώμη μου, έχει κάνει ο δάσκαλος, συζητώντας αυτά μόνο με το δάσκαλο, αποφεύγοντας τη σύγκρουση στα πρότυπα;

Δ. Στις συναντήσεις με τους γονείς

  1. Παρακολουθώ τις συνελεύσεις των γονέων;
  2. Γνωρίζω το σκοπό του Συλλόγου Γονέων;
  3. Προσφέρω τις υπηρεσίες μου ως εθελοντής;
  4. Βοηθώ στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση του σχολικού προγράμματος;