ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (2019-2020)

Σκίτσα μαθητών για το σχολείο και τη σχολική ζωή (Γλώσσα, 1η και 2η ενότητα)

Μίνη Θεοδώρα, Α2

Μακρή Ευαγγελία, Ξυδιά Βασιλική, Α2

Πέτρου Ελένη, Α3

Πολυτροπικά κείμενα μαθητών

αφίσα για ανακύκλωση (Φωτόπουλος Παναγιώτης, Α3)

 

δελτίο καιρού (Τσιγκούνη Χριστίνα, Α3)

 

αφίσα για το κάπνισμα (Πέτρου Ελένη, Α3)

 

σήματα διαιτητών μπάσκετ (Παπαδόπουλος Αναστάσης, Α3)

 

Αναστασία, Καλλιόπη, Δέσποινα (Α3)

Η αληθινή φιλία (Ξυδιά Βασιλική, Α2)

Οι σαλταδόροι (Ξυδιά Βασιλική, Α2)

Ζαμπράκα Μαρία, Α1Ζιάκος Γιάννης – Αθανασίου Σπύρος, Α1Δεληγιάννης Λουκάς, Α1

ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α ΤΑΞΗΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ (2018-2019)

Ατομικές και ομαδικές εργασίες των μαθητών της Α τάξης στη Νεοελληνική Γλώσσα, με θέμα την παρουσίαση των αγαπημένων τους κινηματογραφικών ταινιών.

Δημήτρουλας ΠέτροςΒάνα Αριστέα, Δεμέτζου Δήμητρα
Γιαννούλη ΑγγελικήΜπρέλας Δημήτρης

Γιωργάκη Μαρίνα, Ζούμπερη Μαριτίνα 

Δαμάσκου Πολυξένη, Δεκαβάλα Αγγελική

Αθανασίου Βλάσης, Γιαβρής Ευθύμης, Θεοδωρακόπουλος Αλέξανδρος, Θωμάς Παναγιώτης

«ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ»: ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ Α1 ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ

 

 

ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΙΑ

Συνεργατική εργασία για τη φιλία έκαναν δύο μαθήτριες του Β4 στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, με αφορμή το Κείμενο του Αντουάν ντε Σαιντ Εξυπερύ «Ο μικρός πρίγκιπας και η αλεπού». Η Έρικα έφερε το παραμύθι για μεγάλους, απ’ όπου και οι φωτογραφίες, ενώ μαζί με την Αντωνία έκαναν την παρακάτω εργασία.

Ο πρίγκιπας, μοναδικός κάτοικος του μικρού πλανήτη του

και άρα πρίγκιπάς του

περιποιείται το «μοναδικό» του τριαντάφυλλο, τα τρία του ηφαίστια

και τα μπαομπάμπ του (είδος φυτών).

Ατενίζει τα γλυκά ηλιοβασιλέματα

και κάνει τις τελευταίες εργασίες, πριν φύγει από τον πλανήτη του, για να γνωρίσει τον κόσμο…

Σε έναν πλανήτη συναντά τον ματαιόδοξο, που θέλει όλοι να τον θαυμάζουν.

Σε έναν άλλο συναντά τον μεθύστακα, που ντρέπεται γιατί πίνει αλλά συνεχίζει να το κάνει.

Σε έναν άλλον συναντά τον ειχειρηματία, που μετρά χωρίς σταματημό τα αστέρια, πιστεύοντας πως έτσι γίνονται δικά του

και σε έναν άλλον πλανήτη βρίσκει έναν άνθρωπο που ανάβει κάθε πρωί και σβήνει κάθε βράδυ ένα φανάρι.

Ερχόμενος στη γη ο μικρός πρίγκιπας, στην έρημο Σαχάρα συναντά ένα φίδι

κι ένα μαγγανοπήγαδο, απ όπου βγάζει και πίνει δροσερό και γλυκόπιοτο νερό.

Αργότερα γνωρίζει την αλεπού και το νόημα της αληθινής φιλίας (εδώ ανήκει το απόσπασμα του βιβλίου)

Η αλεπού του ζητά να την «ημερώσει», για να πάψει η ζωή της να είναι μονότονη (κυνηγά τις κότες – την κυνηγούν οι άνθρωποι).

Η φιλία με την αλεπού του μαθαίνει πολλά μα κάποτε έρχεται η ώρα του τέλους: το δάγκωμα του φιδιού…

στέλνει την ψυχή του -σοφού πια- μικρού πρίγκιπα πίσω στον πλανήτη του…

 

     ΦΙΛΙΑ

ΟΝΟΜΑΤΑ: ΕΡΙΚΑ ΤΟΛΗ, ΑΝΤΩΝΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

ΜΑΘΗΜΑ: ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ: Β’4

ΑΥΤΑ ΣΙΓΟΥΡΑ ΣΥΝΘΕΤΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΦΙΛΙΑ:

  Αγάπη                                                         αφοσίωση

                                συμπαράσταση                    ειλικρίνεια

εμπιστοσύνη                     ευγένεια            συμπαράσταση

                          Σεβασμός         ενθάρρυνση  νοιάξιμο

       Αλληλοβοήθεια

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΙΑ?

Φιλία ονομάζεται η σχέση μεταξύ δύο ή περισσότερων ατόμων του ίδιου ή και διαφορετικού φύλου, με κύριο χαρακτηριστικό την αμοιβαία αγάπηαφοσίωση και κατανόηση, χωρίς να υπάρχει συμφέρον, κίνητρο ή ανώτερος στόχος Είναι να εμπιστεύεται ο ένας τον άλλον, και να είναι ειλικρινείς μεταξύ τους. Η φιλία δεν καθορίζεται από την φυλή, το χρώμα και την εθνικότητα.

Η φιλία βοηθάει σημαντικά στην κοινωνικοποίηση των παιδιών και στην ανάπτυξη υγειών σχέσεων στους ενήλικες. Οι φιλίες αρχίζουν να χτίζονται την περίοδο της ενηλικίωσης, συνήθως στην εφηβεία. Παίζει ρόλο στην ανάπτυξη του ατόμου, της προσωπικότητας, της σωματικής και ψυχικής υγείας. Οι φιλίες είναι αποτελούν ένα σημαντικό και αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας. Είναι γνωστό όμως ότι η φιλία δεν είναι μια εύκολη ή απλή υπόθεση.

Φίλος είναι αυτός που έρχεται όταν ο υπόλοιπος κόσμος Φεύγει!!!

Οι φίλοι είναι άγγελοι που μας σηκώνουν ψηλά στον ουρανό, όταν τα δικά μας φτερά ξεχνούν πως πετάνε.

ΔΙΑΣΗΜΕΣ ΦΙΛΙΕΣ:

ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΟΚΛΟΣ

Ο Πάτροκλος μετά από κάθε μάχη περιποιόταν με ιδιαίτερη αγάπη τα αθάνατα άλογα του Αχιλλέα. Όταν ο Αχιλλέας οργισμένος με τον Αγαμέμνονα αρνιόταν να πάει στη μάχη, ο Πάτροκλος προσπαθούσε να τον πείσει να αλλάξει γνώμη, αλλά μάταια. Τελικά, ο Πάτροκλος τον έπεισε να του δώσει τα όπλα του, για να πάει εκείνος στη μάχη να πολεμήσει εναντίον των Τρώων. Σε κάποια φάση του αγώνα κι ενώ ο Πάτροκλος είχε καταφέρει να σκοτώσει ένα σημαντικό αριθμό Αχαιών, ο Έκτορας καταφέρνει να τον σκοτώσει. Ο Αχιλλέας μαθαίνοντας το νέο για το χαμό του φίλου του, αρχίζει το θρήνο, παίρνει αιθαλόσκονη και τη ρίχνει στο κεφάλι του, με τα χέρια του τραβά τα μαλλιά του κι αντικρίζοντας το νεκρό σώμα του φίλου του ορκίζεται γεμάτος μίσος για τον Έκτορα, να εκδικηθεί το θάνατο του φίλου του.

ΔΑΜΩΝ ΚΑΙ ΦΙΝΤΙΑΣ

Μετά την απόφαση του τυράννου Διονυσίου να εκτελέσει τον Φιντία, ο Δάμωνας προσπαθεί να εκμαιεύσσει χάρη, όμως δεν εισακούγεται. Επειδή ο Φιντίας έχει κάποιες σοβαρές εκκρεμότητες, ο Δάμων μένει ως όμηρος, ανθρώπινο αμανάτι ή εγγύηση, και εκείνος φεύγει να τις τακτοποιήσει. Αν δεν επιστρέψει εγκαίρως, στη θέση του θα εκτελεστεί ο Δάμων. Δεν είναι βέβαιο πώς ακριβώς βρέθηκε ο Δάμων σε αυτή τη θέση αν και όλοι συμφωνούν ότι ήταν προθυμότατος. Πιθανόν να προσφέρθηκε μόνος του ώστε να τακτοποιήσει ο φίλος του τις υποθέσεις του, πιθανόν και να το πρότεινε ο Φιντίας σίγουρος ότι δεν θα αμφισβητείτο ο λόγος της τιμής του ότι θα επιστρέψει, ίσως και να ήταν ιδέα του Διονυσίου -όταν δηλαδή ο Φιντίας ζήτησε αναστολή εκτέλεσης της ποινής για λίγες ώρες ώστε να ρυθμίσει σοβαρά ζητήματα, πιθανόν ο Διονύσιος να του είπε «εντάξει, αλλά θα κρατήσω όμηρο τον Δάμωνα». Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο Δάμων με φυσικότητα και εμπιστοσύνη αποδέχτηκε την ομηρία. Αν ο Φιντίας δεν επέστρεφε, θα σταύρωναν ή θα αποκεφάλιζαν εκείνον στη θέση του. Στο μεταξύ ο Διονύσιος το έβρισκε διασκεδαστικό να λέει στο Δάμωνα ότι ήταν ανόητος να πιστέψει πως θα επέστρεφε ποτέ ο Φιντίας. Ο Δάμωνας υπερασπίζεται με σθένος τον Φιντία και λέει ότι σαν όλους τους πυθαγόρειους θα κρατήσει το λόγο του και ότι η μόνη περίπτωση να μην έρθει στην ώρα του, θα ήταν κάποιο απρόβλεπτο και μεγάλο εμπόδιο.

Καθώς τον οδηγούν πια στο σταυρό ή στη λαιμητόμο της εποχής, παρακαλάει όντως να υψωθεί κάποιο ανυπέρβλητο εμπόδιο να κρατήσει μακριά τον Φιντία για αρκετή ακόμα ώρα, ώστε να εκτελεστεί αυτός αντί εκείνου. Όμως πάνω που θα τον εκτελούσαν, εμφανίστηκε κάθιδρος ο Φιντίας. Ο Δάμων, από αγάπη για το φίλο του, επέμεινε να εκτελεστεί εκείνος «αφού ο Φιντίας έφθασε μετά την προθεσμία» αλλά ο Φιντίας αντέτεινε ότι έστω και αργοπορημένος πρόλαβε και ότι δεν θα έπρεπε να θανατωθεί στη θέση του κανένας. Καθώς οι δύο φίλοι πάλευαν να πείσουν τον Διονύσιο όχι για να γλιτώσουν τη δική τους ζωή, αλλά για να γλιτώσουν ο ένας τη ζωή του άλλου, ο κυβερνήτης των Συρακουσών συγκινήθηκε και είπε να αφεθούν και οι δύο ελεύθεροι και «να τον δεχτούν ως τρίτο φίλο» επειδή θαύμασε το βαθμό της φιλίας τους. Οι δύο φίλοι του εξήγησαν ότι αυτό ήταν αδύνατον -μάλλον επειδή δεν ήταν πυθαγόρειος και δεν μετείχε στις τελετές τους- και έφυγαν προς άγνωστη -σε εμάς- κατεύθυνση. Φέρεται δε ότι όλα αυτά τα ιστόρησε στον Αριστόξενο ο ίδιος ο Διονύσιος.

ΣΤΙΧΑΚΙΑ ΦΙΛΙΑΣ

ΦΙΛΙΑ!

Παράξενο δυναμωτικό της ψυχής!

Γλυκαντικό της ζωής !

Και συγκολλητικό της κοινωνίας!!

 

Η φιλία είναι πάντα μια γλυκιά ευθύνη ποτέ μια ευκαιρία!

Δεν υπάρχει καμία επιθυμία τόσο βαθιά όσο αυτή της φιλίας!

 

ΑΦΙΣΕΣ ΓΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (ΕΡΓΑΣΙΑ Α1 ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ)

Αφίσα για την αγαπημένη τους κινηματογραφική ταινία έφτιαξαν οι μαθητές και μαθήτριες του Α1, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (5η ενότητα). Δείτε τις προτιμήσεις τους: Maleficent, Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές, Πειρατές της Καραιβικής Νο 5, If I stay, Transformers No 5,  Iuri Boyka No 2, Ο Παπατρέχας, Me before you, Jumangi, Star wars: the last jedi, Save the last dance.

Ασημίνα

Ευγενία

Νικολέττα

Νίκη

Γιάννης

Νίκος

Αχιλλέας

Μαριτίνα

Μυρτώ

Βασίλης

Ραφαέλλα

ΒΛΑΠΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ (Α1, ΓΛΩΣΣΑ)

Ατομικές και ομαδικές εργασίες για τις βλαπτικές συνέπειες του καπνίσματος στην υγεία των καπνιστών έκαναν οι μαθητές του Α1 στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας με αφορμή την ενότητα 4 του σχολικού βιβλίου.

Να μερικές: (Νικολέτα, Ασημίνα, Μυρτώ-Ραφαέλα, Νίκη, Θάνος, Βασίλης, Αλέξανδρος-Βασίλης).

ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΓΙΑ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΝΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α1)

Ταξιδιωτικούς οδηγούς (πολυτροπικά κείμενα) για διάφορα μέρη της χώρας ετοίμασε το Α1 στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, που περιλαμβάνουν τα αξιοθέατα, τα καταλύματα, τα τοπικά προιόντα κ.λπ.

Μάταλα: Ευγενία Δ., Νάξος: Μυρτώ Αρ., Λίμνη Πλαστήρα: Θάνος Βλ. και Ασημίνα Α., Ιωάννινα: Νίκη Γ., Σχοινούσα: Νικολέττα Δ., Αμαλιάδα: Μαργαρίτα

 

ΦΤΕΡΩΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 2017-2018

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα οι μαθητές του Α3 εγκαινίασαν τη «Φτερωτή τους βιβλιοθήκη», για το σχολικό έτος 2017-2018, με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους κ. Καίσαρη Ευγ. στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Επιλέγουν, ανταλλάσσουν, διαβάζουν και παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης λογοτεχνικά βιβλία κατάλληλα για την ηλικία τους, σε μια δράση φιλαναγνωσίας που θα τους προσφέρει πολλά. 

Νικήτρια της δράσης στο τέλος της σχολικής χρονιάς αναδείχτηκε η Κωνσταντίνα Π., της οποίας το βιβλίο διαβάστηκε από τους περισσότερους μαθητές, προκαλώντας τις καλύτερες εντυπώσεις. 

Το δώρο για τη νίκη της ήταν …τι άλλο; ένα βιβλίο από την καθηγήτριά της: «Οι εννέα καίσαρες». 

ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΕΣ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ)

Οι μαθητές της Β τάξης έγραψαν δικές τους ιστορίες για τα προβλήματα της ζωής στις πολυκατοικίες, με αφορμή το λογοτεχνικό κείμενο «Στην εποχή του τσιμέντου και της πολυκατοικίας» της Μαρίας Ιορδανίδου, που βρίσκεται στο σχολικό τους βιβλίο. 

Να μερικές από τις αληθοφανείς ιστορίες τους:

     Το διαμέρισμα νοικιάστηκε σχεδόν αμέσως από μια διαζευγμένη μητέρα με τον πεντάχρονο ζωηρό -όπως αποδείχτηκε- γιο της.  Τα προβλήματα ηχορύπανσης ξεκίνησαν και η ησυχία τελείωσε. Κάθε μέρα εγώ κι η Νέλλη ακούγαμε τις φωνές του παιδιού, τη μπάλα που έπαιζε μέσα στο διαμέρισμα, το ποδήλατο που έκανε από τα υπνοδωμάτια μέχρι το μπαλκόνι, και τον εκνευριστικό ήχο από τα τακούνια της μητέρας.  Τα πράγματα γίνονταν χειρότερα κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή, που το παιδί έκανε ιδιαίτερα μαθήματα για να μάθει να παίζει βιολί και κάθε Πέμπτη απόγευμα, που η μητέρα του καλεί τις φίλες της να πιουν καφέ.
     Ένα πρωινό πίναμε καφέ με τη Νέλλη, όταν ξαφνικά ακούσαμε δυνατές φωνές από το διπλανό διαμέρισμα. Όλη η πολυκατοικία ταράχτηκε. Μετά από λίγη ώρα ακούσαμε μια φωνή να λέει: «Ασθενοφόρο! Καλέστε γρήγορα ένα ασθενοφόρο!» Οι μισοί ένοικοι πήγαν να καλέσουν βοήθεια κι οι υπόλοιποι πήγαμε να δούμε τι συμβαίνει. Όταν μπήκαμε στο διαμέρισμά της, η μητέρα είπε πολύ ταραγμένη: «Έτσι όπως έτρεχε, έπεσε και χτύπησε στο κεφάλι. Είναι πολύ ζωηρό…» Το ασθενοφόρο έφτασε σχετικά γρήγορα και μετέφερε το παιδί στο νοσοκομείο.
     Ευτυχώς, δεν ήταν κάτι σοβαρό. Δυο μέρες αργότερα η μητέρα ήρθε και μας ευχαρίστησε όλους που της σταθήκαμε αυτή τη δύσκολη στιγμή. Από τότε η φασαρία μειώθηκε. Το περιστατικό αυτό την είχε φοβίσει κι έκανε συχνά παρατηρήσεις στο παιδί, για να μην ξανασυμβεί κάτι παρόμοιο. Πάντως εμείς βγήκαμε κερδισμένοι!

(Λαμπρινή Χ.)

 

      Τελικά, μετά από ένα μήνα το διαμέρισμα νοικιάστηκε από κάτι φοιτητές, που είχαν κι ένα μουσικό συγκρότημα και το ήθελαν ως χώρο για να κάνουν  πρόβες… Όταν το έμαθα, διαμαρτυρήθηκα και με το δίκιο μου, γιατί οι κακές εξελίξεις δεν άργησαν να εμφανιστούν.

     Οι φοιτητές του διπλανού διαμερίσματος μαζεύονταν κάθε μέρα από τις 7 τι απόγευμα μέχρι τις 12-1 το βράδυ, με αποτέλεσμα όλοι οι ένοικοι να έχουμε χάσει τον βραδινό μας ύπνο. Η κατάσταση όσο πήγαινε και χειροτέρευε, ώσπου μια μέρα, όταν είχε πάει 3 η ώρα τα ξημερώματα και δεν έλεγαν να σταματήσουν, δεν άντεξα και τους χτύπησα την πόρτα, πολύ εκνευρισμένη αυτή τη φορά. 

_ Καλησπέρα σας!

_ Τι θα θέλατε, κυρία μου, τέτοια ώρα;

_ Θα ήθελα να σταματήσετε να παίζετε μουσική, γιατί η ώρα είναι 3 τα ξημερώματα…

_ Και ποια είστε εσείς που θα μας πείτε τι θα κάνουμε, κυρία μου;

_ Θέλουμε να κοιμηθούμε, τι δεν καταλαβαίνετε; Είναι ΄ώρα κοινής ησυχίας!

   Και μου έκλεισαν την πόρτα στα μούτρα. 

_ Θα σας φέρω την αστυνομία! άρχισα τότε να φωνάζω.

     Μια που το είπα και μια που το έκανα. ..Μετά από 10 λεπτά ένα περιπολικό ήταν εκεί κι αυτή τη φορά δεν τη γλίτωσαν. Αναγκάστηκαν να σταματήσουν χωρίς δεύτερη κουβέντα. 

     Το πρωί που σηκώθηκα κατά τις 10 μετά από αυτό το κουραστικό βράδυ, το διαμέρισμα ήταν άδειο. Απ΄ ό,τι μου είπαν, οι φοιτητές έφυγαν γιατί ο ενοικιαστής τους ανέβασε το νοίκι. Όπως και να ‘χει, τα νέα ήταν καλά για μένα! 

(Μαρίλεια Τσ.) 

 

     Το διαμέρισμα νοικιάστηκε γρήγορα από μια τριμελή οικογένεια. Επιφανειακά φαίνονταν αξιοπρεπείς άνθρωποι και στην αρχή δεν είχαμε κανένα πρόβλημα μαζί τους.

     Ένα μεσημέρι η κόρη μου μού είπε ότι άκουσε φωνές από το διπλανό διαμέρισμα. Δεν την πολυπίστεψα, μέχρι το το  βραδάκι, που τελικά αποδείχτηκε αληθές το περιστατικό που μου μου ανέφερε η Νέλλη. ‘Όταν γύρισε ο άντρας της διπλανής μας από τη δουλειά του, άρχισαν να ακούγονται φωνές, όχι μόνο του ζευγαριού αλλά και του μικρού κοριτσιού. Δεν δώσαμε και πολλή σημασία.

     Το επόμενο πρωί, καθώς μπαίναμε στην είσοδο της πολυκατοικίας, είδαμε το κοριτσάκι να κάθεται στα σκαλιά, χτυπημένο. Καθίσαμε μαζί του για λίγο, μέχρι που ήρθε η μητέρα του, γεμάτη σημάδια κι αυτή. Ήταν πολύ θυμωμένη. Μας εξήγησε ότι ήταν απογοητευμένη απ΄τον άντρα της, γιατί δεν περίμενε ποτέ μια τόσο άσκημη συμπεριφορά απ΄αυτόν, αλλά και θυμωμένη με τον εαυτό της, που τόσο καιρό ντρεπόταν να ζητήσει βοήθεια στο πρόβλημά της. Της προτείναμε να απευθυνθεί σε ειδικούς φορείς για βοήθεια, για να δώσει στην κόρη της και στον εαυτό της ένα καλύτερο μέλλον! Το αξίζουν κι οι δυο!

(Σοφία Χ.) 

 

     Μετά από δυο μήνες ήρθε και νοίκιασε το απέναντι διαμέρισμα ένας τενόρος.  Όλη την ώρα τραγουδούσε όπερα. Όλες τις ώρες όμως. Από το πρωί που ξύπναγε μέχρι την ώρα που θα έπεφτε για ύπνο, δηλαδή γύρω στη μία τη νύχτα.      Έτσι, κάποια μέρα αποφάσισα να του μιλήσω. Πήγα και χτύπησα την πόρτα του. 

_ Γεια σας. 

_ Γεια σας. Συγνώμη για την ενόχληση αλλά έχω ένα πρόβλημα με το ταλέντο σας. 

_ Τι πρόβλημα; Μήπως δεν σας αρέσει η φωνή μου; Χρησιμοποιώ πολύ βαριές νότες;

_ Εμ, όχι, δε νομίζω… Απλά τραγουδάτε όλη την ώρα… 

_ Μα αυτή είναι η δουλειά μου, πρέπει να έχω τέλεια φωνή για την πρεμιέρα μου.

_ Ναι, αλλά τραγουδάτε και τις ώρες κοινής ησυχίας!

_ Αγαπητή μου, ζητώ χίλια συγγνώμη αλλά μου αρέσει τόσο πού αυτό που κάνω που ξεχνιέμαι…

   Καμιά φορά νιώθω πως βρίσκομαι εκτός τόπου και χρόνου…

_ Ε… εντάξει, όμως εγώ που βρίσκομαι στην ίδια πολυκατοικία με εσάς κι όχι εκτός τόπου, την επόμενη φορά θα ειδοποιήσω την αστυνομία, για να σας υπενθυμίσει τον χρόνο. Οπότε δεν θα ξαναβρεθείτε εκτός τόπου και χρόνου! Πάντως μπράβο σας, έχετε ωραία φωνή, αλλά θα προτιμούσα να την ακούω στο Μέγαρο…

_ Ωχ, είστε λίγο αυστηρούλα… αλλά σας υπόσχομαι ότι την επόμενη φορά θα προσέχω!

_ Το καλό που σας θέλω!

(Αγγελική Χ.)

 

     Η ζωή μου σ΄αυτή την πολυκατοικία έχει καταντήσει αφόρητη. Εκεί που ξεφορτώθηκα την οικογένεια με το κοριτσάκι, άλλοι μου κουβαλήθηκαν δίπλα. Από την πρώτη κιόλας μέρα που ήρθαν, τακτποιήθηκαν και ξεκίνησαν τα ντράγκα ντρούγκα. Νανπεις ότι έπαιζαν κι ωραία, άντε, θα το δεχόμουν, τώρα όμως, που χορδές και νότες ξεχείλιζαν από παντού χωρίς κανένα ρυθμό, τι να πω;Εε, δεν το δέχομαι! 

     Μια μέρα τους βρήκα στην εξώπορτα και τους τα ΄ψαλλα. 

_ Δε γίνεται αυτό, παιδιά μου, κάθε μέρα. Δεν αφήνετε κανέναν ένοικο της πολυκατοικίας να ησυχάσει. 

Μας συγχωρείτε, μαντάμ, αλλά κάνουμε πρόβες, γιατΊ συμΜετέχουμε σε έναν μουσικό διαγωνισμό. 

   Μόνο από το «μαντάμ» που είπε, δεν τους συμπάθησα. 

_ Να πάτε σ΄ ένα θεατράκι, αγόρι μου, δε γίνεται να ξεσηκώνετε όλη την πολυκατοικία στο πόδι μ΄ αυτά τα πράγματα! 

_ Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε, είπαν κι έφυγα. Συνέχισαν όμως τα ίδια και δεν το ‘βλεπα να έχουν σκοπό να σταματήσουν. Έπαιζαν μάλιστα και πιο δυνατά. Επίτηδες το ‘καναν, είμαι σίγουρη. Στην αρχή σκέφτηκα να τους ξαναπώ δυο κουβέντες αλλά θεώρησα ότι δεν θα με υπολογίσουν.

     Έτσι αποφάσισα να νοικιάσω ένα άλλο σπίτι, μονοκατοικία αυτή τη φορά, και να μετακομίσω.

     Τι να λέμε; Βρήκα την ηρεμία μου! 

(Ελένη Τσ.) 

 

Χτες το απόγευμα μετακόμισαν στο διπλανό διαμέρισμα οι καινούργιοι μου γείτονες! Στην αρχή νόμιζα πως ήταν άνθρωποι μεγάλης ηλικίας αλλά μετά κατάλαβα ότι αυτοί που είδα αρχικά ήταν οι γονείς τους. Είναι φοιτητές! Όταν το έμαθα, η καρδιά μου χτύπησε κόκκινο. Δεν αντέχω άλλο φασαρίες και μουσικές!

Σήμερα τα ξημερώματα ξύπνησα από σεισμό, τουλάχιστον έτσι νόμιζα. Τελικά απλά οι καινούργιοι ακούγανε μουσική και απ ότι φαίνεται με καλό ηχοσύστημα. Δεν άντεξα για πολύ. Σηκώθηκα πάνω και τους χτύπησα την πόρτα. Τους κοίταξα αγριεμένα και τους είπα: «Αν δεν κλείσετε αμέσως τη μουσική, θα καλέσω την αστυνομία.» Ο ένας μου απάντησε ειρωνικά: «Καλά, ηρέμησε λιγάκι, δεν σε σκοτώσαμε κιόλας!» Ευτυχώς όμως με άκουσε και σταμάτησε τη μουσική. Πάντως τα πνεύματα είναι τεταμένα. Δεν θα τα πάμε καθόλου καλά με αυτούς τους νεαρούς!

(Βαγγέλης Χ.)

ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ)

Ένα γράμμα στους γονείς τους –με τα παράπονα ή/και τις ευχαριστίες τους-έγραψαν οι μαθητές της Β τάξης με αφορμή το «Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Ακολουθούν μερικά από τα γράμματα αυτά:

     Μανούλα μου,

     Είμαι πολύ ευτυχισμένη που εγώ κι η αδερφή μου σε έχουμε μαμά. Δεν θα μπορούσα ποτέ να σκεφτώ ότι υπάρχει κάποια καλύτερη μητέρα από σένα. Ωστόσο πολλές φορές αντιδράς με έναν εκνευρισμό όταν σου μιλάω κι αυτό είναι που με αναγκάζει να θυμώνω κι εγώ. Ξέρω ότι πολλές φορές δεν έχω δίκιο αλλά θα προτιμούσα να μου εξηγούσες τι κάνω λάθος παρά να έχεις μια έντονη χροιά στη φωνή σου, που με κάνει να σου αντιμιλάω περισσότερο. Ξέρεις πόσο πολύ σε λατρεύω αλλά έχω αυτό το παράπονο, που ήθελα να στο πω.

Με αγάπη

Η κόρη σου Ελένη Τσ.

 

     Αγαπημένη μου μητέρα,

     Όπως οι γονείς έχουν απαιτήσεις από τα παιδιά τους, να είναι καλά παιδιά, να διαβάζουν, να ξέρουν τα όρια σε καθετί, έτσι κι εμείς τα παιδιά έχουμε τα δικά μας παράπονα απ αυτούς. Στη δική μας περίπτωση όμως δεν έχω απολύτως κανένα παράπονο από εσάς. Εσύ κι ο μπαμπάς έχετε κατανόηση, βρίσκεστε κοντά μου στις δύσκολες στιγμές, με βοηθάτε να ξεπεράσω τα εμπόδια και φυσικά, πάνω απ όλα, ξέρω πως μπορώ να βασιστώ πάνω σας. Σας ευχαριστώ για όλα.

Η κόρη σας

Σοφία Χ.

 

     Αγαπητοί μου γονείς,

     σας γράφω αυτό το γράμμα για να σας ευχαριστήσω για τα τόσα χρόνια που είστε δίπλα μου και με στηρίζετε. Και για να σας δείξω πως οτιδήποτε κι αν κάνετε, από το πιο απλό μέχρι το πιο σύνθετο, για μένα είναι σημαντικό. Κι όλα μαζί σας κάνουν να έχετε έναν ξεχωριστό ρόλο στην καρδιά μου.

     Το πρώτο πράγμα για το οποίο θα ήθελα να σας ευχαριστήσω είναι που πριν από 7 χρόνια μου χαρίσατε ένα από τα καλύτερα δώρα της ζωής μου, τον αδερφό μου. Ήταν και είναι ένα από τα σημαντικότερα άτομα της ζωής μου. Τον αγαπώ όσο τίποτα στον κόσμο κι αν πάθει κάτι, θα πεθάνω.

     Το δεύτερο καλύτερο δώρο που μου έχετε κάνει είναι το σκυλί μου. Το να αποκτήσω ένα σκυλί μόνο δικό μου, ήταν όνειρο ζωής που με αφήσατε να πραγματοποιήσω. Το σκυλάκι μου το αγαπάω και το φροντίζω σαν τον εαυτό μου. Είμαι πολύ τυχερή που το έχω και υπόσχομαι να μην αφήσω ποτέ κανέναν να του κάνει κακό. Είναι πια κομμάτι της ζωής μου σαν τον αδερφό μου.

     Πραγματικά αισθάνομαι πολύ τυχερή που σας έχω γονείς. Πιστεύω πως όλα τα παιδιά θα ήθελαν να έχουν γονείς σαν τους δικούς μου!

Με πολλή αγάπη

Η Μαρίλεια σας

 

     Αγαπημένοι μου γονείς,

     σας αγαπάω πολύ και σας θαυμάζω για όλα όσα   κάνετε για μένα. Μου έχετε διδάξει τις πραγματικές αξίες της ζωής, την αξιοπρέπεια και την ευγένεια! 

     Παρόλ΄ αυτά θα ήθελα να σας εκφράσω ορισμένα παράπονα. Καταρχάς, επειδή είμαι το πρώτο παιδί, έχετε φοβερές απαιτήσεις από μένα. Συνεχώς με πιέζετε να είμαι συνεπής στις υποχρεώσεις μου και περιμένετε από μένα να πετύχω τους στόχους μου. Αυτό όμως με αγχώνει και με καταπιέζει.

 Σε αντίθεση με μένα, δεν είστε τόσο αυστηροί με τ΄ αδέρφια μου. Αυτούς τους έχετε πιο ελεύθερους και χαλαρούς κι αυτό το θεωρώ άδικο, γιατί δεν έχω ζήσει στιγμές ξεγνοιασιάς και χαλάρωσης. Επιπλέον, θα ήθελα να είστε πιο αυστηροί μαζί τους, γιατί κάνουν υπερβολική φασαρία και δε μπορώ να συγκεντρωθώ στα μαθήματά μου, ώστε να ικανοποιήσω τις απαιτήσεις σας. 

   Πάντως, σας αγαπώ και σας  θαυμάζω για όσα έχετε προσφέρει σε μένα, όπως το να έχω καλή υγεία, να μαθαίνω ξένες γλώσσες, να αθλούμαι και πάνω απ΄ όλα να έχω την αγάπη σας. 

Σας αγαπώ

Αντωνία Φ. 

Τα καλά πράγματα παίρνουν χρόνο!⏳

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Το σχολείο κατά τους θερινούς μήνες θα είναι ανοιχτό κάθε Παρασκευή

Σαν σήμερα!!!

  1. 18/04/1951: Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Βέλγιο, Ολλανδία και Λουξεμβούργο υπογράφουν στο Παρίσι την ιδρυτική πράξη της Ευρωπαϊκής Κοινότητας ʼνθρακα και Χάλυβα (ΕΚΑΧ), προπομπό της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Απρίλιος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαρ    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Σκακιστική άσκηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων