Τέσσερις εκπαιδευτικοί του 4ου Δημοτικού Σχολείου Τυρνάβου συμμετείχαν με απόλυτη επιτυχία σε ένα εξαήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο στη Δανία, από
1 έως 6 Ιουλίου 2025, στο πλαίσιο του εγκεκριμένου έργου Erasmus+ «Ανοιχτοί Ορίζοντες: Καλλιεργώντας Διεθνείς Εκπαιδευτικούς Δεσμούς» (2024-1-EL01-KA122-SCH-000232868).
Το σεμινάριο είχε τίτλο “Positive Education: Well-being and Happiness in the Classroom and Beyond” και επικεντρώθηκε στη Θετική Εκπαίδευση και Ευημερία στην τάξη και πέρα από αυτήν. Μέσα από μια ολιστική προσέγγιση, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί διερεύνησαν τρόπους προαγωγής της ευτυχίας και της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών, βασισμένους στις αρχές της Θετικής Ψυχολογίας — της επιστήμης που μελετά τη λειτουργική ανάπτυξη, τις αρετές και τις δυνάμεις που οδηγούν άτομα και κοινότητες στην άνθηση.
Κατά τη διάρκεια των έξι ημερών, οι συμμετέχοντες:
-
Εξοικειώθηκαν με τις θεμελιώδεις θεωρίες της Θετικής Ψυχολογίας και τη σύνδεσή τους με την εκπαιδευτική πράξη.
-
Παρακολούθησαν εργαστήρια Mindfulness, μαθαίνοντας τεχνικές συγκέντρωσης, χαλάρωσης και επίγνωσης του παρόντος.
-
Συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες αυτογνωσίας και ενδυνάμωσης, συνδυάζοντας γνωστικά και συναισθηματικά στοιχεία της μάθησης.
-
Δημιούργησαν προσωπικά σχέδια δράσης για την προώθηση της Θετικής Εκπαίδευσης στο σχολικό τους περιβάλλον.
Η εμπειρία υπήρξε εξαιρετικά δημιουργική και ενέπνευσε τους εκπαιδευτικούς να φέρουν τη Θετική Εκπαίδευση στο σχολείο τους, προάγοντας ένα κλίμα ευεξίας, εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ μαθητών και δασκάλων.
Κατά τη λήξη του προγράμματος, οι συμμετέχοντες παρουσίασαν τα προσωπικά τους σχέδια και έλαβαν πιστοποιητικά παρακολούθησης. Η απόκτηση νέων γνώσεων και εργαλείων ενίσχυσε τη δέσμευσή τους να εφαρμόσουν τις αρχές της Θετικής Εκπαίδευσης στο επόμενο σχολικό έτος, μέσω δράσεων που θα ενδυναμώνουν τη θετική σκέψη, τη συναισθηματική νοημοσύνη και την ψυχική ευημερία των μαθητών.
Η δράση αυτή επιβεβαιώνει για ακόμη μία φορά τη σημασία του προγράμματος Erasmus+ ως κινητήριας δύναμης επαγγελματικής ανάπτυξης και εκπαιδευτικής καινοτομίας, που ενισχύει τη διεθνή διάσταση και τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό του σχολείου μας

























