Βάψιμο αβγών και πασχαλινές κατασκευές με δημιουργικότητα, χρώματα και απεριόριστη χαρά από τους μαθητές του σχολείου.
Καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση!!!
Την Παρασκευή 12/6/26 στην αίθουσα εκδηλώσεων του 4ου δημοτικού σχολείου έγινε η διάχυση αποτελεσμάτων της μαθητικής κινητικότητας Erasmus+ στη Λιθουανία καθώς και η απονομή πιστοποιητικών στους συμμετέχοντες μαθητές και συνοδούς από την κ. Αλεξία Κασιμάκη.
Η παρουσίαση δεν ήταν απλώς για μια τυπική αναφορά, αλλά αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο η εμπειρία λίγων μαθητών μετατρέπεται σε κέρδος για ολόκληρο το σχολείο.
Ειδικά στο Δημοτικό σχολείο, η διάχυση έχει μεγάλη παιδαγωγική αξία γιατί
πολλαπλασιάζεται το όφελος για όλους τους μαθητές
Σε μια κινητικότητα συνήθως ταξιδεύει ένας μικρός αριθμός παιδιών. Μέσα από τη διάχυση (π.χ. παρουσιάσεις, βίντεο, εκθέσεις φωτογραφίας), οι μαθητές που έμειναν πίσω «ταξιδεύουν» νοερά. Βλέπουν πώς είναι ένα δημοτικό σχολείο στη Λιθουανία, πώς κάνουν μάθημα τα παιδιά εκεί, τι παιχνίδια παίζουν στα διαλείμματα και τι τρώνε. Έτσι, όλο το σχολείο έρχεται σε επαφή με μια νέα κουλτούρα, μειώνοντας τις προκαταλήψεις και χτίζοντας την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα.
Με ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό οι μαθητές της Γ΄ τάξης παρουσίασαν στην ολομέλεια του σχολείου τη δράση με τίτλο «Τα Πέτρινα Γεφύρια των Γρεβενών», με το οποίο ασχολήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Μέσα από την έρευνα και τις δραστηριότητες του προγράμματος, οι μαθητές γνώρισαν τα περίφημα πέτρινα γεφύρια της περιοχής των Γρεβενών, έμαθαν για τον τρόπο κατασκευής τους, τη σημασία που είχαν για τις τοπικές κοινωνίες και τους θρύλους και τις παραδόσεις που τα συνοδεύουν. Παράλληλα, ανακάλυψαν την ιστορική και πολιτιστική τους αξία, καθώς και τον σημαντικό ρόλο τους στη ζωή των ανθρώπων παλαιότερων εποχών.
Στο πλαίσιο του project, τα παιδιά δημιούργησαν όμορφες κατασκευές και μακέτες πέτρινων γεφυριών, αξιοποιώντας τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τις γνώσεις που απέκτησαν. Επίσης, είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν κάποια από τα γεφύρια από κοντά, να τα παρατηρήσουν και να γνωρίσουν τη μοναδική αρχιτεκτονική τους.
Η παρουσίαση των εργασιών τους πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία. Οι μαθητές μοιράστηκαν με τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς όλα όσα έμαθαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, μεταδίδοντας τον ενθουσιασμό τους και αναδεικνύοντας τη σημασία της διατήρησης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Συγχαρητήρια στους μαθητές της Γ΄ τάξης για την εξαιρετική τους προσπάθεια και τη δημιουργική τους δουλειά!
Με ιδιαίτερη συγκίνηση η σχολική μας κοινότητα αποχαιρέτησε την αγαπημένη συνάδελφο κ. Χριστίνα Μουστάκα, η οποία ολοκληρώνει την πολυετή εκπαιδευτική της πορεία και συνταξιοδοτείται.
Για πολλά χρόνια υπηρέτησε με αφοσίωση, συνέπεια και αγάπη το δημόσιο σχολείο, προσφέροντας πολύτιμο παιδαγωγικό έργο και αποτελώντας παράδειγμα ήθους, συνεργασίας και επαγγελματισμού. Με την ευγένεια, την καλοσύνη και την ακούραστη διάθεσή της για προσφορά, κέρδισε τον σεβασμό και την εκτίμηση μαθητών, γονέων και συναδέλφων.
Η παρουσία της στο σχολείο μας άφησε ένα ξεχωριστό αποτύπωμα. Οι όμορφες στιγμές συνεργασίας, η στήριξη που προσέφερε απλόχερα και η θετική της στάση θα παραμείνουν ζωντανές στη μνήμη όλων μας.
Την ευχαριστούμε θερμά για την πολύχρονη προσφορά της στην εκπαίδευση και για όλα όσα μοιράστηκε μαζί μας όλα αυτά τα χρόνια. Της ευχόμαστε ολόψυχα υγεία, χαρά, δημιουργικότητα και κάθε ευτυχία στο νέο κεφάλαιο της ζωής της.
Η φετινή τελική γιορτή του σχολείου μας ήταν μια ξεχωριστή εκδήλωση, γεμάτη χαρά, γέλιο, δημιουργία και έντονα συναισθήματα. Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς συγκεντρωθήκαμε για να γιορτάσουμε όλοι μαζί το τέλος μιας όμορφης και δημιουργικής σχολικής χρονιάς.
Οι μαθητές μας παρουσίασαν θεατρικά δρώμενα που είχαν προετοιμάσει με ενθουσιασμό και μεράκι. Με το ταλέντο, την εκφραστικότητα και το χιούμορ τους χάρισαν στο κοινό μοναδικές στιγμές. Το γέλιο και τα χειροκροτήματα γέμισαν τον χώρο, καθώς μικροί και μεγάλοι απόλαυσαν τις ευφάνταστες παραστάσεις.
Η γιορτή ήταν μια ευκαιρία να θυμηθούμε τις όμορφες στιγμές που μοιραστήκαμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς και να νιώσουμε περήφανοι για όσα πετύχαμε μαζί. Η ζεστή ατμόσφαιρα, τα χαμογελαστά πρόσωπα και η συμμετοχή όλων έκαναν την εκδήλωση πραγματικά αξέχαστη.
Ωστόσο, η μέρα έκρυβε και στιγμές συγκίνησης. Αποχαιρετήσαμε τους μαθητές που ολοκληρώνουν τη φοίτησή τους στο σχολείο μας και ανοίγουν ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή τους. Τα λόγια αγάπης, οι αναμνήσεις και οι ευχές για το μέλλον γέμισαν τις καρδιές μας με συγκίνηση. Δεν έλειψαν τα δάκρυα, καθώς αποχαιρετήσαμε παιδιά που μεγάλωσαν μαζί μας και άφησαν το δικό τους ξεχωριστό αποτύπωμα στη σχολική μας οικογένεια.
Ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές ένα όμορφο και ξέγνοιαστο καλοκαίρι και στους απόφοιτούς μας καλή πρόοδο, υγεία και επιτυχία σε κάθε νέο τους βήμα. Θα τους θυμόμαστε πάντα με αγάπη και περηφάνια.
Καλό καλοκαίρι σε όλους! 🌞
Με στόχο την ενημέρωση και υποστήριξη των γονέων πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας συνάντηση ενημέρωσης για τους γονείς των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με θέμα τη μετάβαση των παιδιών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Η δράση υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης Ορίζοντες και την Φανή Ιορδανίδου.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι γονείς είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις αλλαγές και τις προκλήσεις που συνοδεύουν τη μετάβαση των παιδιών στη νέα σχολική βαθμίδα, καθώς και για τρόπους με τους οποίους μπορούν να τα στηρίξουν και να τα προετοιμάσουν κατάλληλα σε αυτή τη σημαντική περίοδο της ζωής τους.
Η συζήτηση ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική, ενώ δόθηκε η δυνατότητα ανταλλαγής απόψεων και προβληματισμών γύρω από τις ανάγκες και τις ανησυχίες των παιδιών και των οικογενειών τους.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες προς την κ. Φανή Ιορδανίδου για την πολύτιμη παρουσία της, την ουσιαστική ενημέρωση και τη στήριξη που προσέφερε στους γονείς των μαθητών μας.
Τη βιβλιοθήκη επισκέφθηκε τμήμα της Α΄ τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου μαζί με την εκπαιδευτικό Θωμαή Νέστορα, με σκοπό να γνωρίσουν τον χώρο, τις υπηρεσίες της και να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας «Βιβλίο ή οθόνη;».
Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στη βιβλιοθήκη, γνώρισαν τον τρόπο αναζήτησης βιβλίων μέσω του ηλεκτρονικού καταλόγου και περιηγήθηκαν με ενθουσιασμό στο παιδικό τμήμα.
Στο αναγνωστήριο παρακολούθησαν την αφήγηση του βιβλίου «Είναι βιβλίο» του Lane Smith και συμμετείχαν σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για τα οφέλη του βιβλίου και της τεχνολογίας, καταλήγοντας πως η σωστή και ισορροπημένη χρήση της τεχνολογίας είναι το σημαντικότερο στοιχείο.
Η δράση ολοκληρώθηκε δημιουργικά, με τα παιδιά να εκφράζουν τις σκέψεις τους μέσα από ζωγραφιές και λέξεις, σε μια όμορφη εμπειρία συνεργασίας και συμμετοχής.
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Θεολογία Ταρλατζή, τον κ. Χρήστο Λέτσιο και την κ. Ευαγγελία Καραμπερίδου για τη φιλοξενία και την όμορφη δράση
Στα πλαίσια της Ολυμπιακής εβδομάδας από 25 – 29 Μαΐου υπήρχε η προτροπή από το Υπουργείο να φέρουμε σε επαφή τους μαθητές μας με κάποιον Ολυμπιονίκη με σκοπό να τους εμφυσήσουν το Ολυμπιακό πνεύμα και ιδεώδη. ‘Έτσι την Πέμπτη 28 Μαΐου καλέσαμε στο σχολείο μας τους Παραολυμπιονίκες Εύα Νίκου και τον οδηγό της Δημήτρη Προφέντζα και οι δύο πρώην μαθητές του σχολίου μας του 4ου Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών. Δυστυχώς η Εύα λόγω αναλυμένων υποχρεώσεων δεν μπόρεσε να είναι μαζί μας αλλά ο Δημήτρης μας πρόσφερε μια μοναδική παρουσίαση που συγκλόνισε τους μαθητές μας .
Η Εύα είναι αθλήτρια του Αλπικού σκι στην κατηγορία ΑS3 που αφορά αθλητές με προβλήματα όρασης. Εκπροσώπησε την Ελλάδα στους Χειμερινούς Παραολυμπιακούς Αγώνες του 2022 και τερμάτισε στην έκτη θέση στο αγώνισμα του super-G και στους Χειμερινοί Παραολυμπιακοί Αγώνες Μιλάνο Κορτίνα 2026 , κατέκτησε την έβδομη θέση. Επίσης αγωνίστηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αλπικού Σκι του 2023 και κέρδισε χάλκινα μετάλλια στα αγωνίσματα αλπικού συνδυασμού και Super-G.
Όλα αυτά η Εύα τα κατάφερε στηριζόμενη στον οδηγό της τον Δημήτρη ο οποίος προπορεύεται και της μεταφέρει τις οδηγίες μέσω της ενδοεπικοινωνίας που υπάρχει στα κράνη τους.
Τα παιδιά μέσα από την παρουσίαση του Δημήτρη αντιλήφθηκαν στο μέγιστο βαθμό την αξιοπρεπή αντιμετώπιση ενός τόσο σημαντικού προβλήματος που παρουσιάστηκε ξαφνικά στην Εύα στην ηλικία των δεκαέξι ετών , την θετική οπτική μέσα από τον αθλητισμό και την δύναμη της θέλησης που όπου ένα πρόβλημα μπορεί να το μετατρέψει σε ευκαιρία για μία νέα αρχή. Επίσης ο Δημήτρης μας μετέφερε και την δική του οπτική , την αξία της προσφοράς στον συνάνθρωπο και την χαρά που εισπράττει μέσα από τις επιτυχίες της Εύας.
Τους ευχαριστούμε για την υπέροχη παρουσίαση , αλλά και για τις αξίες και τα υγιή πρότυπα που κατάφεραν να μεταλαμπαδεύσουν στους μαθητές μας.
Εύα και Δημήτρη μας κάνατε για άλλη μια φορά υπερήφανους ως 4ο Δημοτικό σχολείο σας ευχόμαστε καλή συνέχεια και όλο επιτυχίες. Σας ευχαριστούμε.
Την ημέρα της σχολικής μας εκδρομής, οι μαθητές της Ε’ και της ΣΤ’ τάξης ζήσαμε μια ξεχωριστή εμπειρία στα όμορφα Ιωάννινα. Η εκδρομή μας συνδύασε γνώση, ιστορία, ψυχαγωγία και όμορφες στιγμές με τους συμμαθητές και τους δασκάλους μας.
Πρώτος μας σταθμός ήταν το Μουσείο Ελληνικής Ιστορίας Παύλου Βρέλλη, όπου θαυμάσαμε τα εντυπωσιακά κέρινα ομοιώματα και γνωρίσαμε σημαντικές στιγμές της ελληνικής ιστορίας. Οι σκηνές και οι μορφές που είδαμε μάς έκαναν να νιώσουμε σαν να ταξιδεύουμε πίσω στον χρόνο.
Στη συνέχεια κάναμε βόλτα δίπλα στη μαγευτική Λίμνη Παμβώτιδα, απολαμβάνοντας τη φύση και την όμορφη θέα. Περπατήσαμε όλοι μαζί, γελάσαμε, συζητήσαμε και βγάλαμε πολλές αναμνηστικές φωτογραφίες.
Έπειτα επισκεφθήκαμε το Μουσείο Αργυροτεχνίας μέσα στο κάστρο των Ιωαννίνων. Εκεί μάθαμε πολλά για την παραδοσιακή τέχνη της αργυροτεχνίας και είδαμε από κοντά μοναδικά εκθέματα και εργαλεία που χρησιμοποιούσαν οι τεχνίτες παλαιότερα.
Η εκδρομή μας ήταν μια υπέροχη εμπειρία που θα θυμόμαστε για πολύ καιρό. Περάσαμε όλοι πολύ όμορφα, διασκεδάσαμε και επιστρέψαμε γεμάτοι χαρά, νέες γνώσεις και όμορφες αναμνήσεις.
Με αφορμή την αυριανή Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, που τιμάται κάθε χρόνο στις 19 Μαΐου, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ενημερωτική δράση για τους μαθητές, από τον εκπαιδευτικό κ. Ευθύμιο Κουσίδη, με στόχο τη γνωριμία τους με ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας του Ελληνισμού.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα ιστορικά γεγονότα της Γενοκτονίας των Ποντίων, τις δύσκολες συνθήκες που βίωσαν οι Έλληνες του Πόντου, αλλά και για τον ξεριζωμό χιλιάδων ανθρώπων από τις πατρογονικές τους εστίες.
Παράλληλα, έγινε αναφορά στη σημαντική προσφορά των Ποντίων στον ελληνικό πολιτισμό, την παράδοση, τη μουσική, τα ήθη και τα έθιμα, καθώς και στη συμβολή τους στην ανάπτυξη και την πρόοδο της χώρας μας μετά την εγκατάστασή τους στην Ελλάδα.
Οι μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την ενημέρωση, προβληματίστηκαν και συζήτησαν για τη σημασία της ιστορικής μνήμης, του σεβασμού και της διατήρησης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Η δράση ολοκληρώθηκε με το μήνυμα ότι η γνώση της ιστορίας αποτελεί πολύτιμο οδηγό για το παρόν και το μέλλον, συμβάλλοντας στην καλλιέργεια της ειρήνης, της δημοκρατίας και του αλληλοσεβασμού.