Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί της Γ’ και Δ’ τάξης του σχολείου μας την Τετάρτη 29 Απριλίου επισκέφθηκαν τα πέτρινα γεφύρια του Σπανού και του Σταυροποτάμου, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος του ΚΕ.ΠΕ.Α. Γρεβενών με θέμα «Πέτρινα Γεφύρια – Μνημεία Λαϊκού Πολιτισμού».

Περιδιαβαίνοντας το φυσικό τοπίο, στάθηκαν με θαυμασμό μπροστά στα γεφύρια, παρατηρώντας την κατασκευή τους και ανακαλύπτοντας τα μυστικά της τέχνης των παλιών μαστόρων.

Μέσα από την εμπειρία αυτή, οι μαθητές γνώρισαν την ιστορία και τη σημασία των γεφυριών για τη ζωή των ανθρώπων στο παρελθόν. Παράλληλα, προβληματίστηκαν για τον τρόπο με τον οποίο χτίστηκαν, προσπαθώντας να φανταστούν τις δυσκολίες αλλά και τη δεξιοτεχνία που απαιτούσε ένα τέτοιο έργο.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, τα παιδιά έγιναν μικροί παρατηρητές, «μάστορες» και αφηγητές: παρατήρησαν λεπτομέρειες, διατύπωσαν υποθέσεις, μοιράστηκαν σκέψεις και δημιούργησαν τις δικές τους ιστορίες γύρω από τα γεφύρια. Ο ενθουσιασμός, η χαρά και το ενδιαφέρον τους ήταν έκδηλα σε κάθε στιγμή της δράσης.

Πάνω απ’ όλα, συνειδητοποίησαν την αξία αυτών των μνημείων και την ανάγκη να τα προστατεύουμε και να τα διατηρούμε. Τα πέτρινα γεφύρια δεν είναι απλώς κατασκευές του παρελθόντος, αλλά πολύτιμα κομμάτια της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, που αξίζει να παραδοθούν ζωντανά στις επόμενες γενιές.

Ευχαριστούμε πολύ τους υπευθύνους του ΚΕ.ΠΕ.Α. Γρεβενών κ. Δημήτρη Γάγαλη και κ. Στέργιο Κίτσουλη για τη ζεστή φιλοξενία και την ξεχωριστή μαθησιακή εμπειρία που πρόσφεραν στους μαθητές μας.

 

Με ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό, οι μαθητές της ΣΤ τάξης του σχολείου μας συμμετέχουν φέτος στον δημιουργικό διαγωνισμό «Cineπαρμένοι Ποιητές». Στο πλαίσιο της συμμετοχής τους, επέλεξαν  να ερμηνεύσουν το αγαπημένο μελοποιημένο ποίημα «Γεια σου κύριε Μενεξέ» του Οδυσσέα Ελύτη.

Με κέφι, ζωντάνια και πολλή διάθεση, τα παιδιά τραγούδησαν το ποίημα, δίνοντας τον δικό τους ξεχωριστό τόνο στο έργο. Η προσπάθειά τους υποστηρίχθηκε με αφοσίωση από τη μουσικό του σχολείου, κα. Δέσποινα Πλαστάρα, η οποία τα καθοδήγησε με έμπνευση και δημιουργικότητα σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας.

Η δράση αυτή δεν περιορίστηκε μόνο στο τραγούδι, καθώς οι μαθητές συμμετείχαν και στη δημιουργία ενός βίντεο, αποτυπώνοντας με εικόνα και ήχο την ομαδική τους δουλειά. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, αναδείχθηκε η εξαιρετική συνεργασία μεταξύ των παιδιών, καθώς και η χαρά της συλλογικής δημιουργίας.

Ευχόμαστε καλή επιτυχία στους μαθητές μας και συγχαίρουμε όλους όσοι συνέβαλαν σε αυτή την όμορφη προσπάθεια!

Θα ήταν παράλειψη να μην εκφράσουμε ιδιαίτερες ευχαριστίες στον κ. Παναγιώτη Μάντζιο (εκπαιδευτικό Πληροφορικής) που συνέβαλε στη δημιουργία του βίντεο.

Ακολουθούν μερικά στιγμιότυπα…

 


Λήψη αρχείου


Λήψη αρχείου

Στο πλαίσιο του προγράμματος «ΡΙΣΠΕΚΤ στο σώμα σου», πραγματοποιήθηκε δίωρη ενημέρωση των μαθητών και μαθητριών των τάξεων Ε΄ και ΣΤ΄ του σχολείου μας, με θέμα το σώμα και τις αλλαγές που συμβαίνουν κατά την εφηβεία.

Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν για σημαντικά ζητήματα, όπως η έμμηνος ρύση, η υγιεινή του σώματος, καθώς και οι σωματικές και συναισθηματικές αλλαγές που χαρακτηρίζουν την περίοδο της εφηβείας. Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε με τρόπο κατανοητό και προσαρμοσμένο στην ηλικία των παιδιών, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της γνώσης και της αυτοφροντίδας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν τη δράση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, συμμετείχαν ενεργά και έθεσαν εύστοχες ερωτήσεις, δημιουργώντας ένα κλίμα ανοιχτού και ουσιαστικού διαλόγου.

Το πρόγραμμα υλοποιείται από το Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με τη UNICEF και στοχεύει στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα υγείας, σώματος και σεβασμού προς τον εαυτό.

 

Με ιδιαίτερη χαρά το σχολείο μας φέτος συμμετείχε στον διαγωνισμό του οργανισμού Make-A-Wish, συμβάλλοντας σε μια δράση με βαθύ ανθρωπιστικό μήνυμα.

Οι μαθητές μας έλαβαν μέρος με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα, αποδεικνύοντας έμπρακτα την ευαισθησία και την αλληλεγγύη τους προς παιδιά που αντιμετωπίζουν σοβαρές ασθένειες.

Η προσπάθειά τους αναγνωρίστηκε, καθώς απονεμήθηκε έπαινος στους μαθητές για τη συμμετοχή και τη συμβολή τους στον διαγωνισμό..

Συγχαίρουμε θερμά όλους τους μαθητές που συμμετείχαν, καθώς και τους εκπαιδευτικούς που στήριξαν την προσπάθεια αυτή.

Η εμπειρία αυτή θα μείνει αξέχαστη και μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε να συμμετέχουμε σε δράσεις που προάγουν την αγάπη και την ελπίδα.


Λήψη αρχείου

Σήμερα το σχολείο μας γέμισε χρώματα, χαμόγελα και δημιουργικότητα, καθώς βάψαμε πασχαλινά αυγά! Χρησιμοποιήσαμε πολύχρωμα χαρτιά και  αφήσαμε τη φαντασία μας ελεύθερη να δημιουργήσει μοναδικά σχέδια και συνδυασμούς.

Η διαδικασία ήταν διασκεδαστική αλλά και συνεργατική, καθώς ανταλλάσσαμε ιδέες και βοηθούσαμε ο ένας τον άλλον. Το αποτέλεσμα μας έκανε όλους περήφανους. Κάθε αυγό ήταν ξεχωριστό, όπως και ο καθένας από εμάς.

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα μάθαμε όχι μόνο για το έθιμο του βαψίματος των αυγών, αλλά και τη σημασία της συνεργασίας, της δημιουργικότητας και της ομαδικότητας. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία που θα θυμόμαστε με χαμόγελο!

Καλή Ανάσταση, καλό Πάσχα!

Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης του σχολείου μας υποδέχτηκαν τη συγγραφέα Γεωργία Χονδροπούλου, δημιουργό του βιβλίου «Η Λιόπη η αντιλόπη κάνει βόλτα στην Ευρώπη», με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

Η επίσκεψή της αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία για τα παιδιά, που είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον μαγικό κόσμο της συγγραφής. Μέσα από τη συζήτηση μαζί της, ανακάλυψαν πώς γεννιούνται οι ιστορίες και οι ήρωες, ενώ ταξίδεψαν με τη φαντασία τους στις σελίδες ενός βιβλίου.

Οι μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό, έκαναν ερωτήσεις, μοιράστηκαν σκέψεις και εμπνεύστηκαν να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες.

Μέσα από αυτή τη δράση καλλιεργήθηκε η αγάπη για το διάβασμα, ενισχύθηκε η δημιουργικότητα των παιδιών και αναδείχθηκε η αξία του παιδικού βιβλίου ως πολύτιμου εργαλείου γνώσης και φαντασίας.

Ευχαριστούμε θερμά τη συγγραφέα για την όμορφη παρουσία της, τον χρόνο που μας αφιέρωσε και την έμπνευση που μας χάρισε. Την ευχαριστούμε, επίσης, για τη δωρεά του βιβλίου στη σχολική μας βιβλιοθήκη. 

Ήταν μια μέρα που σίγουρα θα μας μείνει αξέχαστη!

Με μεγάλη χαρά πραγματοποιήθηκε στην Α’ τάξη του 4ου Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών η παρουσίαση του βιβλίου «Το Αλφαβητάρι που γελά» από τη συγγραφέα Μεταξία Φωτίου.

Τα αστεία και γουστόζικα γραμματάκια «ξεπήδησαν» μέσα από τις σελίδες του βιβλίου και γέμισαν την τάξη με φαντασία, γέλιο και δημιουργικότητα. Σαν να μην έφτανε αυτό, στην όμορφη αυτή συνάντηση προστέθηκαν και «Τα δίψηφα και οι φίλοι τους», μετατρέποντας τη δραστηριότητα σε μια ζωντανή, διαδραστική εμπειρία, όπου όλοι – μικροί και μεγάλοι – έγιναν μια όμορφη παρέα.

Οι μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό, απολαμβάνοντας κάθε στιγμή της παρουσίασης, σε μια δράση που συνδύασε τη μάθηση με τη χαρά και το παιχνίδι.

Θα θέλαμε, να εκφράσουμε τις πιο θερμές μας ευχαριστίες στη συγγραφέα Μεταξία Φωτίου για την όμορφη και ζωντανή παρουσίαση του βιβλίου της, που χάρισε χαμόγελα, γνώσεις και αξέχαστες στιγμές στα παιδιά μας.

Ήταν μια πραγματικά υπέροχη εμπειρία που θα μείνει αξέχαστη σε όλους!