Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί της Γ’ και Δ’ τάξης του σχολείου μας την Τετάρτη 29 Απριλίου επισκέφθηκαν τα πέτρινα γεφύρια του Σπανού και του Σταυροποτάμου, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος του ΚΕ.ΠΕ.Α. Γρεβενών με θέμα «Πέτρινα Γεφύρια – Μνημεία Λαϊκού Πολιτισμού».
Περιδιαβαίνοντας το φυσικό τοπίο, στάθηκαν με θαυμασμό μπροστά στα γεφύρια, παρατηρώντας την κατασκευή τους και ανακαλύπτοντας τα μυστικά της τέχνης των παλιών μαστόρων.
Μέσα από την εμπειρία αυτή, οι μαθητές γνώρισαν την ιστορία και τη σημασία των γεφυριών για τη ζωή των ανθρώπων στο παρελθόν. Παράλληλα, προβληματίστηκαν για τον τρόπο με τον οποίο χτίστηκαν, προσπαθώντας να φανταστούν τις δυσκολίες αλλά και τη δεξιοτεχνία που απαιτούσε ένα τέτοιο έργο.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, τα παιδιά έγιναν μικροί παρατηρητές, «μάστορες» και αφηγητές: παρατήρησαν λεπτομέρειες, διατύπωσαν υποθέσεις, μοιράστηκαν σκέψεις και δημιούργησαν τις δικές τους ιστορίες γύρω από τα γεφύρια. Ο ενθουσιασμός, η χαρά και το ενδιαφέρον τους ήταν έκδηλα σε κάθε στιγμή της δράσης.
Πάνω απ’ όλα, συνειδητοποίησαν την αξία αυτών των μνημείων και την ανάγκη να τα προστατεύουμε και να τα διατηρούμε. Τα πέτρινα γεφύρια δεν είναι απλώς κατασκευές του παρελθόντος, αλλά πολύτιμα κομμάτια της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, που αξίζει να παραδοθούν ζωντανά στις επόμενες γενιές.
Ευχαριστούμε πολύ τους υπευθύνους του ΚΕ.ΠΕ.Α. Γρεβενών κ. Δημήτρη Γάγαλη και κ. Στέργιο Κίτσουλη για τη ζεστή φιλοξενία και την ξεχωριστή μαθησιακή εμπειρία που πρόσφεραν στους μαθητές μας.











































