“Let’play every day” eTwinning 2020-21 November

etwinning_logo_656x369 (2)

Σε συνέχεια των online επικοινωνιών των εκπαιδευτικών του έργου αποφασίστηκε η δημιουργία συνεργατικών παιχνιδιών. Το νηπιαγωγείο μας  θα συμμετέχει σε ένα ομαδικό puzzle και ζωγράφισε ένα Αστέρι με πολλά χρώματα μέσω της πλατφόρμας webex. 

 

Online επικοινωνία, το Σάββατο 28 Νοέμβρη, είχαμε οι συνεργάτες εκπαιδευτικοί του έργου μας με θέμα την οργάνωση και πορεία του για το μήνα Δεκέμβριο.

Διαβάζοντας το βιβλίο “Little’s bird internet security adventure”συζητήσαμε για τους κανόνες και την ασφάλεια στο διαδίκτυο, εκφράσαμε ιδέες και σκέψεις και ζωγραφίσαμε.

Σήμερα κάναμε Online επικοινωνία με το 1ο Νηπιαγωγείο Βόλου. Τραγουδήσαμε και παίξαμε το παιχνίδι “Μάντεψε το Ζώο”.Διασκεδάσαμε και ανυπομονούμε για την επόμενη.

 

Συζητούμε και ζωγραφίζουμε το αγαπημένο μας παιχνίδι.Στη συνέχεια στην εφαρμογή WordArt δημιουργούμε συννεφόλεξο με το αγαπημένο μας παιχνίδι.

Σχηματίσαμε ένα ιστόγραμμα με θέμα το αγαπημένο μας παιχνίδι.

 

Tην Τρίτη 10/11/2020 επικοινωνήσαμε με τις συναδέλφους από τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία του προγράμματος για να συζητήσουμε λεπτομέρειες για τις επικοινωνίες με τους μαθητές μας (3ο Νηπ. Ρεθύμνου-1ο Νηπ. Βόλου – 9ο Νηπ.Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης)

Online επικοινωνία συνεργατών εκπαιδευτικών του έργου με θέμα την πορεία και εξέλιξή του την Παρασκευή 6/11 2020.

Μετά την ψηφοφορία των παιδιών των συνεργαζόμενων σχολείων επιλέχθηκε η μασκότ του έργου μας “The Heart Friend” για την οποία συνεργάστηκαν τα 2ο Νηπιαγωγείο Πλαγιαρίου και 9ο Νηπιαγωγείο Αμπελοκήπων.Συγχαρητήρια στη μασκότ μας και συγχαρητήρια στα παιδιά και τις εκπαιδευτικούς της Ελλάδας, Κύπρου, Τουρκίας, Σερβίας και Σλοβακίας που συνεργάστηκαν συμμετέχοντας στη διάρκεια αυτής της διαδικασίας.

 

Ο Νοέμβριος ξεκίνησε με την ψηφοφορία μασκότ για το έργο μας.Τα συνεργαζόμενα σχολεία σε ομάδες των  2 και 3 δημιούργησαν τις υποψήφιες μασκότ οι οποίες αναρτήθηκαν στο συνεργατικό εργαλείο ψηφοφορίας tricider.Τα παιδιά ψήφισαν την μασκότ που τους άρεσε περισσότερο συμμετέχοντας σε αυτή τη δημοκρατική διαδικασία.

Οι υποψήφιες μασκότ

 

Οι μασκότ μας εμπνέουν και τις ζωγραφίζουμε…

Σεισμός – άσκηση σεισμού Οκτώβρης 2020

Ο σεισμός , η προστασία μας , τα μέτρα πρόληψης και η συμπεριφορά μας σε ώρα σεισμού μας απασχόλησαν σήμερα Παρασκευή 30 Οκτώβρη.

Το βαλιτσάκι του σεισμού του σχολείου μας με τα είδη πρώτης ανάγκης.

 

 

 

 

Ζωγραφίζουμε τα είδη πρώτης ανάγκης

Μελετούμε πληροφοριακό υλικό για το σεισμό σαν φυσικό φαινόμενο, τα χαρακτηριστικά του, τις συνέπειες του και τα μέτρα προστασίας που παίρνουμε.

Συζητήσαμε και εφαρμόσαμε τα μέτρα προφύλαξης και εκκένωσης της αίθουσας κατά την άσκηση σεισμού.

     

Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε τον μύθο του Εγκέλαδου που έχασε από την θεά Αθηνά και βρίσκεται  “θαμμένος”κάτω από την Σικελία.

          

 

28η Οκτωβρίου 2020-21

 

Η επέτειος της 28ης  Οκτωβρίου προσεγγίζεται  στο Νηπιαγωγείο μας με ιδιαίτερη προσοχή και σεβασμό στις αξίες της ελευθερίας, της ειρήνης, της πατρίδας , της σημαίας και του αγώνα των προγόνων μας για τον τόπο μας και τους ανθρώπους του.Τα παιδιά μας μέσα από διάφορες δραστηριότητες με αποκορύφωμα τη γιορτή της επετείου στις 27 Οκτώβρη  έρχονται σε επαφή με τα γεγονότα της εποποιίας του ’40.

Με σημαίες, πανό, στεφάνι, τραγούδια, μουσικοκινητικά δρώμενα, παρουσίαση εργασιών των παιδιών με σχετικό υλικό για την επέτειο, γιορτάσαμε στην αυλή του σχολείου μας την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου τιμώντας τα ιδανικά και τους αγώνες του λαού μας και των προγόνων μας. Ξεχωριστή στιγμή της γιορτής μας η παρουσίαση των εργασιών των παιδιών με υλικό που αναζήτησαν και επεξεργάστηκαν με τη βοήθεια των γονέων τους με τραγούδια, ποιήματα, κείμενα της εποχής, συνθήματα, το ΟΧΙ και ζωγραφίστηκαν από τα παιδιά υπέροχα.Συγχαρητήρια στα παιδιά μας και στους γονείς τους. Ζήτω η 28η Οκτωβρίου 1940!!!

Χρόνια πολλά !!!

Παρουσιάζουμε…

“Μια μέρα θα νικήσει ο άνθρωπος.”Γ.Ρίτσος

Παρουσιάζουμε το ποίημα του Γ.Ρίτσου “ΟΚΤΩΒΡΗΣ 1940”

Πόλεμος και Ειρήνη

”Τα παιδιά της Ελλάδας” παρελαύνουν περήφανα μαζί με τις ”γυναίκες της Πίνδου” και όλοι γιορτάζουν την Ειρήνη!

  

 

 

 

Η σημαία μας 

     

Συζητούμε και ζωγραφίζουμε το ποίημα “Η σημαία”

Παρατηρούμε Α/Μ φωτογραφίες εποχής με παιδιά του πολέμου και ζωγραφίζουμε τις σκέψεις μας

Δραματοποιήσαμε την ιστορία <<Ο Γίγαντας και ο Νάνος >> με αναφορές στο έπος του 1940

Παρατηρήσαμε φωτογραφίες για την Ειρήνη και τον Πόλεμο και εκφραστήκαμε με την ζωγραφική

“Εκεί πάνω στης Πίνδου μας τις κορφές…”

Βλέπουμε και παρατηρούμε φωτογραφικό υλικό της περιόδου του 1940

Δημιουργούμε το δικό μας δάφνινο στεφάνι για να τιμήσουμε την εθνική μας επέτειο.

Φιλαναγνωσία 2020-21 α’μέρος

book-fairy-tale-clip-art-book-thumbnail

Πρόγραμμα φιλαναγνωσίας

3ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου

σχολ.έτος 2020-21

Αγαπητοί γονείς,

για το παιδί της σύγχρονης κοινωνίας, όπου κυριαρχεί ο γραπτός λόγος, θεωρείται απαραίτητη η απόκτηση της αναγνωστικής ικανότητας.Στο πρόγραμμα του σχολείου μας το βιβλίο έχει βασική θέση. Κατά το πρώτο εξάμηνο του σχολικού έτους 2020-21 και λαμβάνοντας υπόψιν τα μέτρα πρόληψης για την πανδημία του Covid-19 oργανώνουμε:

Πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με κέντρο το βιβλίο.

Σκοπός του προγράμματος  είναι να αναπτύξουν τα παιδιά καλή σχέση με το βιβλίο. Για να πετύχουμε όμως το σκοπό αυτό, απαιτείται η στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας.

Η ανάγνωση ιστοριών σε παιδιά από ενηλίκους τους περιβάλλοντος τους, εκτός από μια ευχάριστη, ψυχαγωγική δραστηριότητα, καλλιεργεί στα παιδιά την αγάπη για το βιβλίο και επηρεάζει τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές. Μέσω της ανάγνωσης προάγεται η διανοητική ανάπτυξη του παιδιού, ενισχύεται το λεξιλόγιό του, αναπτύσσεται η φαντασία του, βελτιώνεται η συγκέντρωσή του, κεντρίζεται το  ενδιαφέρον του και προάγεται η συναισθηματική του ανάπτυξη.

Είναι επομένως απαραίτητο κάποιο πρόσωπο της οικογένειας ασχοληθεί έστω και για λίγο χρόνο με την ανάγνωση και το σχολιασμό του βιβλίου.

Οργάνωση-σχεδιασμός του προγράμματος μας

Κάθε Παρασκευή θα δίνεται στο παιδί ένα φύλλο εργασίας σε χαρτί Α4 από το Νηπιαγωγείο με οδηγίες για τη δραστηριότητα που θα επεξεργαστείτε μαζί το Σαββατοκύριακο και θα επιστρέφεται στο Νηπιαγωγείο μας κάθε Δευτέρα. Είναι βασική η συνέπεια στο χρόνο παράδοσης στο σχολείο για το παιδί καθώς το βοηθά να μάθει να ακολουθεί οδηγίες, να διαχειρίζεται και να σέβεται το χρόνο του και τους κανόνες μιας δραστηριότητας.

Τα φύλλα εργασίας θα συγκεντρώνονται στον σχετικό φάκελο του παιδιού αφού παρουσιαστούν στην «παρεούλα μας».Παρακαλούμε τα φύλλα εργασίας να διατηρούνται σε καλή κατάσταση. 

Με εκτίμηση ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ

  • Καθόμαστε αναπαυτικά μαζί με το παιδί μας με τα πρόσωπά μας κοντά και διαβάζουμε έχοντας το βιβλίο ανοιχτό μπροστά μας.
  • Συζητάμε μαζί του για το εξώφυλλο και τις εικόνες.
  • Σχολιάζουμε τι μας άρεσε περισσότερο και ποιος είναι ο αγαπημένος μας ήρωας.
  • Δραματοποιούμε το περιεχόμενο του βιβλίου, ή επινοούμε παιχνίδια και δραστηριότητες, μετατρέποντας την ανάγνωση σε μια ευχάριστη εμπειρία.
  • Συζητάμε με το παιδί και μοιραζόμαστε τα συναισθήματα που γεννήθηκαν κατά την ανάγνωση.

Πριν την ανάγνωση

  • Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο(για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
  • Προτρέψτε τα, να αναγνωρίσουν στον τίτλο του βιβλίου γνωστά γράμματα.
  • Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει κάποιον που να είναι χαρούμενος ή λυπημένος 😉
  • Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
  • Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.                                                                                                                     

Μετά την ανάγνωση 

  • Βοηθήστε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα τις δικής τους ζωής.
  • Να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψουν μερικές απ’ αυτές.
  • Να συνθέσουν μια παρόμοια δικιά τους ιστορία.

Καλές αναγνώσεις! 

 

10η Δραστηριότητα: «Ήθη και Έθιμα των Χριστουγέννων» ebook

Διαβάζουμε μαζί με το παιδί το ebook και συζητούμε  τα ήθη και έθιμα του τόπου μας για τα Χριστούγεννα. Ενθαρρύνουμε το παιδί να ζωγραφίσει ό,τι του άρεσε ή του έκανε εντύπωση περισσότερο.

Όνομα:———————————————————————————————

Ημερομηνία:18-12-2020

 

9η Δραστηριότητα: « Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά, δημιουργία πρότασης»

Ενθαρρύνουμε το παιδί να συνθέσει προτάσεις και να τις εικονογραφήσει. Οι προτάσεις θα συγκεντρωθούν  για τη δημιουργία συνεργατικής ιστορίας.

Όνομα:—————————

Ημερομηνία:11-12-2020

Πρόταση του παιδιού: ——————————————————————–

Οι ιστορίες μας εδώ: Xριστούγεννα τα βιβλία μας

8η Δραστηριότητα: « Δεκέμβρης» ποίημα 

Διαβάζουμε το ποίημα και συζητούμε με το παιδί τις εικόνες του μήνα που παρουσιάζει. Ενθαρρύνουμε να ζωγραφίσει.

 Όνομα:—————————————-

Hμερομηνία: 4-12-2020

 

 ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 

Ο Δεκέμβρης με σκουφί

κάλαντα βγήκε να πει,

μα το κρύο τσουχτερό,

δες, πως σφίγγει το παλτό!

 

Τώρα γάντια θα φορέσει

χιονοπόλεμο να παίξει.

Να, η χιονόμπαλα σφυρίζει

και η μύτη κοκκινίζει!

 

Σκούφο και παλτό θα βγάλει

στο χιονάνθρωπο να βάλει,

γρήγορα στο σπίτι τρέχει.

Αχ! Το κρύο δεν τ’ αντέχει! 

Μεταξία Φωτίου

πατήστε:Δεκέμβρης-ποίημα 2o τμήμα

 

 

 

 

 

7η δραστηριότητα: «Μικρή φθινοπωρινή ιστορία

Διαβάζουμε με το παιδί την ιστορία και το ενθαρρύνουμε να ζωγραφίσει.

Όνομα:——————————————————————————-

Ημερομηνία: 27-11-2020

Μικρή φθινοπωρινή ιστορία

Σε ένα πανέμορφο δάσος γεμάτο καστανιές, βελανιδιές, καρυδιές, βατομουριές και θάμνους υπήρχε ένα σχολείο που πήγαιναν όλα τα ζώα. Εκεί τα μικρά μάθαιναν  τρόπους να προφυλάσσονται από τους εχθρούς τους, να ξεχωρίζουν τα δηλητηριώδη μανιτάρια, να μαζεύουν τους καρπούς και να αλληλοβοηθούνται όταν χρειαζόταν. Την Άνοιξη και το Καλοκαίρι έπαιζαν ανάμεσα στα λουλούδια και στους καταπράσινους θάμνους. Το Φθινόπωρο έτρεχαν πάνω στα ξερά φύλλα και μάζευαν καρπούς. ΄Ηταν όλοι φίλοι και τους άρεσε  το σχολείο τους.

Μια γκρίζα φθινοπωρινή μέρα ένας από όλους ο αρκούδος ο Καφετούλης δεν εμφανίστηκε. Ο σκίουρος, ο σκαντζόχοιρος, ο ασβός,ο βατραχούλης, η χελωνίτσα και η μαρμότα τον έψαξαν παντού, αλλά δεν κατάφεραν να το βρουν. Πήγαν λοιπόν, να τον ψάξουν στη φωλιά του, αλλά ήταν κλειστή κι έτσι δεν μπόρεσαν να μπουν, αλλά ούτε και να κοιτάξουν μέσα.

Την επόμενη μέρα ρώτησαν τη δασκάλα, την κυρά- Κουκουβάγια πού μπορεί να ήταν ο φίλος τους. Αυτή τους απάντησε:  “Ο φίλος σας ήδη έχει πέσει σε χειμερία νάρκη!”. Τα ζωάκια δεν κατάλαβαν αμέσως και ρώτησαν τι είναι αυτή η “χειμερία νάρκη” κι εκείνη αποκρίθηκε: “Είναι ένας μακρύς ύπνος που διαρκεί όλον το χειμώνα. Πολλά ζώα του δάσους, ακόμη κι εσείς, κοιμούνται το χειμώνα γιατί δεν αντέχουν το κρύο και την παγωνιά. Σήμερα είναι η τελευταία μέρα του σχολείου σε λίγο δε θα κρατιέστε από τη νύστα και θα κοιμηθείτε σαν το φίλο σας τον αρκούδο και θα ξυπνήσετε την Άνοιξη”.

Ο μικρός σκαντζόχοιρος επαναστάτησε γιατί δεν ήθελε να μείνει κλεισμένος και να κοιμηθεί τόσο καιρό. ο σκίουρος στενοχωρήθηκε, γιατί δε θα μπορούσε πια να ανεβαίνει και να χοροπηδά στα κλαδιά των δέντρων για να μαζέψει φουντούκια και καρύδια που τόσο του αρέσουν. Ο βατραχούλης κι αυτός απογοητεύτηκε γιατί δε θα μπορεί πλέον να πλατσουρίζει στο ποταμάκι και να παίζει με τους φίλους του νεροπόλεμο. Η χελωνίτσα αποφάσισε να κρατηθεί ξύπνια για να γνωρίσει το χειμώνα, εξάλλου τι το φοβερό έχει και όλοι τον αποφεύγουν; Ο ασβός χασμουρήθηκε και σκέφτηκε σα να έχει δίκιο η δασκάλα…ενώ η μαρμότα άρχισε να κλαίει με μαύρο δάκρυ. Έκλαψαν και τα χάμστερ, τα ποντικάκι, οι τυφλοπόντικες, τα φίδια, οι νυχτεριδούλες οι ατακτούλες, αλλά και τα σαλιγκάρια, τα σκουλήκια και όλα τα μικρούλια έντομα γιατί δεν ήθελαν να πέσουν σε χειμερία νάρκη.

Τότε η κυρα- Κουκουβάγια για να τα παρηγορήσει τους είπε: ” Η χειμερία νάρκη είναι μια ευχάριστη ξεκούραση. Ούτε θα καταλάβετε πότε θα έρθει η Άνοιξη και θα βρεθούμε ξανά όλοι μαζί. Τώρα πηγαίνετε να παίξετε και μαζέψτε φρούτα και καρπούς όσα μπορείτε να κουβαλήσετε. Θα τα χρειαστείτε όταν θα ξυπνήσετε….

Οι μικροί σκαντζόχοιροι άρχισαν να κυλιούνται πάνω στα ξερά φύλλα, τα σκιουράκια έτρεχαν πάνω κάτω μαζεύοντας όσους καρπούς έβρισκαν και μασουλώντας βελανίδια και φουντούκια, τα βατραχάκια απολάμβαναν το τελευταίο πλατσούρισμα στο νερό ενώ οι μαρμότες έτρεχαν στο δάσος παίζοντας κυνηγητό. Η χελωνίτσα μασουλούσε τα τελευταία φυλλαράκια μιας αγριοφραουλιάς και οι ασβοί βιαστικοί έσκαβαν πιο βαθιές τρύπες και κουβαλούσαν ξυλαράκια και ξερά φύλλα για να φτιάξουν το πιο ζεστό και αναπαυτικό κρεβατάκι. Λίγο το ‘χεις τόσο καιρό θα μέναν κρεβατωμένοι! Οι νυχτεριδούλες πετάριζαν δεξιά κι αριστερά μη ξέροντας τι να κάνουν.

Το απόγευμα όλα τα ζώα μαζεύτηκαν σε ένα χαλί από φύλλα γύρω από την κυρα Κουκουβάγια που τραγουδούσε ένα όμορφο τραγουδάκι με τη βραχνή φωνή της. Σιγά σιγά ένιωσαν τα βλέφαρά τους να βαραίνουν τόσο που με δυσκολία άκουγαν τη φωνή της δασκάλας τους.  Κουλουριάστηκαν κι αποκοιμήθηκαν αγκαλιά σαν μικρές μπαλίτσες το ένα δίπλα στο άλλο. Προτού βραδιάσει οι γονείς τους πήγαν να τα πάρουν για να τα πάνε στις φωλιές τους που έκλεισαν ερμητικά.

Την επόμενη μέρα το δάσος φαινόταν έρημο. Ούτε φωνές, ούτε χαχανητά…Πού και πού κανένα λαγουδάκι ξεμυτούσε από τη φωλιά του ψάχνοντας συντροφιά μα κι αυτό γρήγορα κρυβόταν στο πρώτο βουητό του κρύου βοριά. Οι μικροί φίλοι κοιμόντουσαν ήσυχα και μόνο τις νύχτες το ουρλιαχτό του λύκου που έψαχνε για τροφή ακουγόταν και το αλύχτισμα της αλεπούς που τριγυρνούσε κι αυτή πεινασμένη στο έρημο δάσος. Κι όλα τους ονειρεύονταν την Άνοιξη και τα παιχνίδια που τους περίμεναν. Και η κυρα- Κουκουβάγια τους νανούριζε και μας συμβουλεύει     “Κουκουβά κουκουβά μη ξυπνάτε τα μικρά!”

πατήστε: Μικρή φθινοπωρινή ιστορία  2o τμήμα

 

 

 

    

 

 

6η Δραστηριότητα, εξ’αποστάσεως: <<Δεν μ’ακούς;>>

Στο ποίημα το Φθινόπωρο προσωποποιείται και απευθύνεται στα παιδιά περιγράφοντας χαρακτηριστικές εικόνες. Ας το απολαύσουμε διαβάζοντάς το μαζί με το παιδί και ας το ενθαρρύνουμε να ζωγραφίσει ό,τι του αρέσει περισσότερο.

Όνομα:———————————————————————————–

Hμερομηνία:20-11-2020

Δεν μ’ακούς;

Έρχομαι μαζί με τα κιτρινισμένα φύλλα.

Έλα, έλα, κοριτσάκι,

………

Έλα, έλα αγοράκι,

κάτσε σ΄ ένα ιπτάμενο φύλλο να φύγουμε μαζί,

φτιάξε χάρτινες βαρκούλες να τις πάρει η βροχή.

…………..

Έρχομαι μαζί με τα πρωτοβρόχια.

Τρέξε, τρέξε να ψήσουμε κάστανα

γέμισαν πάλι τ΄ ανθοπωλεία πολύχρωμα

χρυσάνθεμα.

Πώς οργώνουν τα χωράφια τα τρακτέρ!

…….

Έρχομαι μαζί με τη βαριά μυρουδιά των σταφυλιών

του τρύγου.

……

Δε μ΄ ακούς;

Είμαι το Φθινόπωρο.

Μ.Λοΐζου



Λήψη αρχείου

 

5η Δραστηριότητα: « Πολυτεχνείο»

Οι υπέροχες δημιουργίες των παιδιών για το ποίημα του Γ.Ρίτσου είναι αναρτημένες στο άρθρο “Πολυτεχνείο 2020”.

πατήστε:https://blogs.sch.gr/3niprethymn/polytechneio-2020/

Η επέτειος του Πολυτεχνείου είναι η γιορτή της Δημοκρατίας, Ελευθερίας και Ειρήνης. Ας διαβάσουμε το ποίημα του Γ.Ρίτσου «Ειρήνη» και ας ανακαλύψουμε τις εικόνες της ειρηνικής ζωής που περιέχει. Ενθαρρύνουμε το παιδί να ζωγραφίσει τι το συγκίνησε περισσότερο.

 

Όνομα: 

Ημερομηνία:—————————————————————————————————–

 

                        Ειρήνη

Τ’ όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη.

Τ’ όνειρο της μάνας είναι η ειρήνη.

Τα λόγια της αγάπης κάτω απ’ τα δέντρα

                          είναι η ειρήνη. 

Ο πατέρας που γυρνάει 

τ’ απόβραδο μ’ένα φαρδύ χαμόγελο στα

                                 μάτια

μ’ένα ζεμπίλι* στα χέρια του γεμάτο φρούτα

κι οι σταγόνες του ιδρώτα στο μέτωπο του

είναι όπως οι σταγόνες του σταμνιού που παγώνει το νερό στο παράθυρο,

                            είναι η ειρήνη.

Ειρήνη είναι ένα ποτήρι ζεστό γάλα κι ένα βιβλίο μπροστά στο

                             παιδί που ξυπνάει. 

Η ειρήνη είναι τα σφιγμένα χέρια των ανθρώπων

είναι το ζεστό ψωμί στο τραπέζι του κόσμου

είναι το χαμόγελο της μάνας.

                              Μονάχα αυτό.

                    Τίποτ’άλλο δεν είναι η ειρήνη. 

                                                                                             Γιάννης Ρίτσος

4η Δραστηριότητα: « Το Αρκάδι»

το Ολοκαύτωμα της Μονής Αρκαδίου αποτελεί κορυφαίο γεγονός στην τοπική ιστορία αλλά και στην ιστορία της Ελλάδας στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας. Παρακαλούμε αναζητήστε πληροφορίες σχετικά με το γεγονός, μαρτυρία, ποίημα, τραγούδι…Γράψτε με συντομία και ενθαρρύνετε το παιδί να ζωγραφίσει σχετικά.

Όνομα:————————————————-

Ημερομηνία————————————————————

Πληροφορίες——————————————————————–

 

3η Δραστηριότητα :<<To αγαπημένο μου βιβλίο>>

Διαβάζουμε με το παιδί  ένα αγαπημένο του βιβλίο και το ενθαρρύνουμε να ζωγραφίσει κάτι που του άρεσε από αυτό στο παρακάτω φύλλο εργασίας ως εξής:

Όνομα:————————————————-

Τίτλος βιβλίου:——————————————————————– 

Ημερομηνία:——————————————————-

Ζωγράφισε κάτι που σου άρεσε από το αγαπημένο σου βιβλίο

  2η Δραστηριότητα:<< 28η Οκτωβρίου>>

Αναζητήστε μαζί με τα παιδιά, πληροφορίες για τον ερτασμό της 28ης Οκτωβρίου ( π.χ. τραγούδι,ιστορία,μαρτυρία). Γράψτε τη με συντομία και ο μαθητής θα ζωγραφίσει κάτι σχετικά με αυτό. Η παρουσίαση θα γίνει στο νηπιαγωγείο την Τρίτη.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ …………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………..

Η ΖΩΓΡΑΦΙΑ:

 

1η Δραστηριότητα: « Το αγαπημένο μου βιβλίο»

Διαβάζουμε με το παιδί  ένα αγαπημένο του βιβλίο και το ενθαρρύνουμε να ζωγραφίσει κάτι που του άρεσε από αυτό στο παρακάτω φύλλο εργασίας ως εξής:

Όνομα: το παιδί γράφει-αντιγράφει το όνομά του (ή εμείς στην αρχή)

Τίτλος βιβλίου:το παιδί γράφει-αντιγράφει τον τίτλο του βιβλίου (ή εμείς στην αρχή)

Ημερομηνία:αναγράφεται από τη Νηπιαγωγό

Πλαίσιο όπου θα ζωγραφίσει κάτι που του άρεσε από το βιβλίο.

Όνομα:————————————————-

Τίτλος βιβλίου:——————————————————————– 

Ημερομηνία:——————————————————-

Ζωγράφισε κάτι που σου άρεσε από το αγαπημένο σου βιβλίο

 

  

 

“Lets’play every day” eTwinning 2020-21 October

etwinning_logo_656x369 (2)

Η πρώτη μας επικοινωνία με συνεργαζόμενα σχολεία του έργου μας πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 30 Οκτώβρη μέσω etwining live.Γνωριστήκαμε με τα παιδιά και τις εκπαιδευτικούς του 2ου Νηπιαγωγείου Αλμυρού και του 1ου Νηπιαγωγείου Ανωγείων.Παίξαμε παντομίμα και υποσχεθήκαμε πως θα τα ξαναπούμε online και θα ξαναπαίξουμε.

Η πρότασή μας για μασκότ του έργου μας, “Lucky Joy” που δημιουργήθηκε από τα παιδιά του σχολείου μας και των συνεργαζόμενων σχολείων της Τουρκίας και της Σλοβακίας. Η μασκότ αναρτήθηκε μαζί με τις άλλες υποψήφιες στο συνεργατικό εργαλείο tricider για να γίνει η ψηφοφορία από τα παιδιά.Καλή τύχη ” Lucky Joy”

 

Επικοινωνίες συνεργατών-εκπαιδευτικών στο etwinning live για την πορεία και εξέλιξη του έργου “Let’s play every day”στην οποία συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας.

Συνεργατικό λογότυπο έργου

Η συμβολή μας στο λογότυπο του έργου “Let’s play every day” είναι η δημιουργία του γράμματος e με …παιχνίδια.Ο ενθουσιασμός ήταν μεγάλος και οι ιδέες των παιδιών πολλές . Σχηματίσαμε το γράμμα με φρούτα, ξύλινα τουβλάκια, κουκλάκια, ζώα και αυτοκινητάκια. Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας και επιλέξαμε το γράμμα  e από ζώα!

 

 

 

Το πρόγραμμά μας συστήνεται με ένα υπέροχο παιχνιδιάρικο video το οποίο παρακολουθήσαμε και ετοιμαζόμαστε μαθαίνοντας για το eTwinning, τον τίτλο του έργου καθώς και τα σχολεία με τα παιδιά που συμμετέχουν.

 

Η γνωριμία μας με τον υπολογιστή και τα μέρη του

Code Week 2020-21

Λάβαμε τα πιστοποιητικά αριστείας για τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα.

 

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει με τα δύο τμήματά του στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού μέσω του eTwinning project “Let’s play every day”. Η δραστηριότητα έχει την ονομασία “Favorite toys” “Αγαπημένα παιχνίδια”. Περισσότερες πληροφορίες για τη δραστηριότητα  εδώ.

Eπίσης συμμετέχουμε στη δραστηριότητα που οργάνωσε το Νηπιαγωγείο Μεσορόπης-Καβάλας με την ονομασία “Βρίσκω φίλους και παίζω”. Πληροφορίες εδώ.

 

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

CodeWeek
10-25 Οκτωβρίου 2020
Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Οκτώβρης 2020-21

Κλείνουμε την τελευταία μέρα του Οκτώβρη στο σχολείο με τη δημιουργία ενός συννεφόλεξου μέσω WordArt με μια λέξη για το σχολείο μας.Το αποτέλεσμα σε μια καρδιά αγαπημένο μας σχήμα.

Η αγαπημένη ομάδα μας!!!

 

Είμαστε όλοι μια ομάδα και ο καθένας έχει την αξία του!

Τα αρχικά των ονομάτων μας.

 

Φθινόπωρο

Διαβάζουμε το βιβλίο “Φθινόπωρο και ο σκίουρος χάνει το φαΐ του”, Loughrey Anita εκδ. Πατάκη και ζωγραφίζουμε ό,τι μας άρεσε.

  

Δημιουργούμε με πλαστελίνη.

 “Παίζουμε” με τα ονόματά μας και βρίσκουμε το αρχικό γράμμα

   

    

 

Κόβουμε χαρτιά εφημερίδας και κάνουμε τις συνθέσεις μας χρησιμοποιώντας κόλλα και ψαλίδι.

 

  

Ζωγραφίζουμε τον Εαυτό μας!

 

Το Δέντρο της φιλίας στολίζει την τάξη μας

 

Η καρδιά της τάξης μας φτιαγμένη από τις καρδιές όλων μας

“Σε μια ρώγα από σταφύλι”

 

Μετά από συζήτηση συμφωνήσαμε τους κανόνες της τάξης μας και τους συγκεντρώσαμε σε ένα βιβλίο που εμείς δημιουργήσαμε.

eTwinning 2020-21 “Let’s play every day”

etwinning_logo_656x369 (2)

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε ένα ετήσιο πρόγραμμα-έργο eTwinning  με τον τίτλο «Lets play every day», «Aς παίξουμε κάθε μέρα».Στο έργο συμμετέχουν 23 σχολεία από την Ελλάδα, 1 από την Κύπρο, 1 από τη Σερβία, 1 από τη Σλοβακία, 1 από την Πολωνία και 1 από την Τουρκία.

Το στίγμα του σχολείου  μας στον χάρτη του έργου

 

Η συμμετοχή μας ξεκινά με την παρουσίαση της χώρας και της πόλης μας, του σχολείου ,των εκπαιδευτικών και των παιδιών μας των τμημάτων μας σε κοινό padlet  του έργου.

 

 

 

 

Η παρουσίαση των συνεργαζόμενων σχολείων, εκπαιδευτικών και χωρών στο συνεργατικό padlet που ακολουθεί:

πατήστε εδώ:https://el.padlet.com/stamgeron1/dvnb33zbtdfbrkjj

 

Λίγα λόγια για το έργο

Το παιχνίδι είναι ένας τρόπος μάθησης και ανάπτυξης της προσωπικότητας των παιδιών που αλληλεπιδρούν με τους γύρω τους, αντιλαμβάνονται τον κόσμο, εκφράζουν ιδέες και σκέψεις αναπτύσσοντας τη δημιουργικότητα και την αυτονομία τους.

Η αξία του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μοναδική καθώς οδηγεί τα παιδιά να μάθουν μέσω της πράξης με διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο. Μέσω αυτού του προγράμματος με τα παιχνίδια οι μαθητές μας θα ενισχύσουν την κοινωνική τους αλληλεπίδραση, την έκφραση, την επικοινωνία, θα αποκτήσουν νέες εμπειρίες, δεξιότητες και γνώσεις. Θα συνεργαστούν μέσω ΤΠΕ για να παράγουν συνεργατικά προϊόντα με παιχνίδια και κοινωνικο-συναισθηματικές δραστηριότητες καλλιεργώντας δεξιότητες και αξίες που είναι διαχρονικές και απαραίτητες για τον εαυτό τους και την κοινωνία του 21ου αιώνα.

Βασικοί στόχοι του έργου είναι τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν την αξία και διαχρονικότητα του παιχνιδιού καθώς και τη σημασία του για την σωματική και ψυχική τους υγεία.Να απολαύσουν και ψυχαγωγηθούν παίζοντας, να επικοινωνήσουν, αλληλεπιδράσουν και συνεργαστούν με τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων και χωρών.

Λίγα λόγια για το eTwinning

To eTwinning είναι η κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης. Το eTwinning προσφέρει μία ασφαλή πλατφόρμα για το προσωπικό (εκπαιδευτικούς, διευθυντές, βιβλιοθηκάριους κπλ) που εργάζεται σε σχολεία των συμμετεχουσών Ευρωπαϊκών χωρών, προκειμένου να επιικοινωνήσουν, να συνεργαστούν, να αναπτύξουν σχέδια, να μοιραστούν και εν ολίγοις να νιώσουν ότι αποτελούν μέρος της πιο συναρπαστικής μαθησιακής κοινότητας στην Ευρώπη. Το eTwinning συγχρηματοδοτείται από το Erasmus+, το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την Εκπαίδευση, την Κατάρτιση, τη Νεολαία και τον Αθλητισμό.

 

Με εκτίμηση ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Νηπιαγωγείου

Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα και τα αναμενόμενα αποτελέσματα του έργου

Σεπτέμβρης

September

Γνωριμία εκπαιδευτικών, παιδιών , σχολείων , χωρών

Acquaintance of teachers, children, schools, countries

 

Οκτώβρης

October

Μασκότ λογότυπος

Παιχνίδια γνωριμίας παρουσίαση αγαπημένου παιχνιδιού

Mascot logo

Αcquaintance games ,presentation of a favorite game

 

Νοέμβρης

November

Γνωριμία με υπολογιστή ασφάλεια στο διαδίκτυο

Παιχνίδια εντός τάξης

Αcquaintance games ,presentation of a favorite game

 

Νοέμβρης

November

Γνωριμία με υπολογιστή ασφάλεια στο διαδίκτυο

Παιχνίδιαεντόςτάξης

Familiarity with computer internet safety

Classroom games

 

Δεκέμβρης

December

Επιτραπέζια Παιχνίδια που κατασκευάζουμε σχετικά με Χριστουγεννα

Board games that we make about Christmas

 

Ιανουάριος

January

Online παιχνίδια που δημιουργούμε εμείς

Online συνεργατικό παιχνίδι

Online games that we create

Οnline cooperative game

 

 

Φεβρουάριος

February

Αποκριάτικα παιχνίδια

Παιχνίδια από άλλες χώρες και πολιτισμούς

Carnival games

Games from other countries and cultures

 

 

Μάρτιος

March

Εμπλοκή γονέων τι έπαιζαν μικροί

Parental involvement with games since their childhood

 

Απρίλης

April

Παιχνίδια στην αυλή

Games in the yard

 

Μάης

May

Το παιχνίδι μέσα από την τέχνη

Αξιολόγηση του έργου μας

The game through art

Evaluation of our project

 

 

Ιούνης

June

Διάχυση του έργουμας

Dissemination of our project

Αναμενόμενα αποτελέσματα

  • Συνεργατική ιστορία
  • Συνεργατικό online παιχνίδι
  • e-book σχετικά με τα παιχνίδια

Τα παιδιά να αναπτύξουν την αυτοεκτίμησή τους ,να εκφραστούν και να νιώσουν ευτυχία

  • Collaborative story
  • Collaborative online game
  • e-book about games
  • Children to develop their self-esteem, to express themselves and feel happy

 

 

eTwinning 2019-20 Ετικέτες ποιότητας

Συγχαρητήρια! Το σχολείο σας βραβεύθηκε με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για την τελειότητα της εργασίας σας στο έργο eTwinning “Autumn Festival in My Country”. Αυτό σημαίνει πως η εργασία σας, η εργασία των μαθητών και του σχολείου σας έχει αναγνωριστεί στο υψηλότερο Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Συγχαρητήρια! Το σχολείο σας βραβεύθηκε με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για την τελειότητα της εργασίας σας στο έργο eTwinning “Soil STEAM”. Αυτό σημαίνει πως η εργασία σας, η εργασία των μαθητών και του σχολείου σας έχει αναγνωριστεί στο υψηλότερο Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Σαν αποτέλεσμα, θα λάβετε ένα πιστοποιητικό το οποίο μπορείτε να επισυνάψετε στην ιστοσελίδα σας και να το εκθέσετε σε μία περίοπτη θέση στο σχολείο σας. Επίσης, το έργο σας θα εμφανιστεί σε έναν ειδικό χώρο της Ευρωπαϊκής Διαδικτυακής Πύλης στο www.etwinning.net.

Για μία ακόμη φορά, συγχαρητήρια για αυτό το μοναδικό επίτευγμα και ελπίζω να συναντηθούμε σε κάποια από τις εκδηλώσεις eTwinning κατά τη διάρκεια του έτους.

Με τους καλύτερους χαιρετισμούς μου
eTwinning Team

      

Το σχολείο μας με μεγάλη χαρά δέχτηκε την επιβράβευση με την ετικέτα ποιότητας στα έργα eTwinning που συμμετείχαμε κατά το σχολικό έτος 2019-20.Η επιβράβευση μας κάνει περήφανους και μας ενθαρρύνει να συμμετέχουμε σε παρόμοια έργα, εκπαιδευτικοί και μαθητές και να πειραματιζόμαστε σε πρακτικές και μεθόδους που προάγουν την εκπαιδευτική διαδιακασία, τη συνεργασία και την ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των σχολείων της Ελλάδας και της Ευρώπης.

Τα έργα μας που βραβεύτηκαν είναι “Η παρέα των ζωγράφων η παλέτα των χρωμάτων” , “Soil STEAM” και “Autumn festival in my country”.

Ευχαριστούμε την εθνική υπηρεσία eTwinning και κυρίως τα παιδιά μας και τους γονείς τους που συμμετείχαν με ενθουσιασμό και δημιουργική διάθεση κατά την πραγματοποίηση των προγραμμάτων μας.

Λίγα λόγια από την αξιολόγηση των έργων:

“Η παρέα των ζωγράφων η παλέτα των χρωμάτων” 

Συγχαρητήρια! Μόλις σου απονεμήθηκε η Ετικέτα Ποιότητας για το έργο Η παρέα των ζωγράφων -Η παλέτα των χρωμάτων .

Υλοποιήσατε ένα καινοτόμο έργο που προσέφερε εικαστικές εμπειρίες στους μικρούς μαθητές σας.

Θετικά στοιχεία
-Θεματολογία
-ξεκάθαροι στόχοι
-οργάνωση TwinSpace
-χρονοδιάγραμμα δραστηριοτήτων
-επικοινωνία / συντονισμός και συνεργασία των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στο έργο
-χρήση εργαλείωνΤΠΕ για την παραγωγή παρουσιάσεων, βιβλίων, κολλάζ και βίντεο
-δράσεις για την ασφάλεια στο διαδίκτυο
-Διάχυση / προβολή του έργου
-Αξιολόγηση

“Soil STEAM”

Συγχαρητήρια! Μόλις σου απονεμήθηκε η Ετικέτα Ποιότητας για το έργο Soil STEAM.

Το έργο σας αποτελεί μία ενδιαφέρουσα πρόταση ενεργοποίησης των μαθητών στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής αγωγής.
Θετικά σημεία:
-η θεματολογία, οι ξεκάθαροι στόχοι και η μέθοδος που επιλέξατε για την υλοποίησή του
-η ενεργή εμπλοκή μαθητών στις δραστηριότητες
-η επικοινωνία και συνεργασία των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στο έργο
-σωστά σχεδιασμένες και υλοποιήσιμες δραστηριότητες για το περιβάλλον, το έδαφος και την προστασία του
-χρήση εργαλείων ΤΠΕ από τις εκπαιδευτικούς για την δημιουργία των συνεργατικών προϊοντων

“Autumn festival in my country”

Συγχαρητήρια! Μόλις σου απονεμήθηκε η Ετικέτα Ποιότητας για το έργο Autumn Festival in My Country.

Το έργο που υλοποιήσατε ήταν μια αξιόλογη πρόταση ενεργοποίησης των μικρών μαθητών. Στα θετικά σημεία του έργου μπορούμε να αναφέρουμε τα εξής: το έργο διακρίνεται από πρωτοτυπία θέματος ,αξιοποιεί ποικίλες παιδαγωγικές μεθόδους, υπάρχει σαφής ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων στο αναλυτικό πρόγραμμα, το έργο βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν τις δεξιότητες και ικανότητές τους, τα εργαλεία ΤΠΕ υποστηρίζουν τη συνεργασία των εταίρων, υπάρχει αποτελεσματική επικοινωνία και συνεργασία. Με βάση τα προαναφερθέντα, είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι σας απονέμεται η Ετικέτα Ποιότητας για το έργο σας.

Έναρξη σχολικής χρονιάς 2020-21

 

Τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου μας γνωρίζονται στην αυλή κρατώντας αποστάσεις και ανταλλάσουν δώρα που έφτιαξαν με πολλή αγάπη.Στη συνέχεια θυμηθήκαμε κάποια ωραία παιδικά λαχνίσματα ποιήματα και τραγούδια και τα είπαμε. Προσαρμοζόμαστε στις αναγκαίες συνθήκες αλλά δεν χάνουμε την επαφή και την επικοινωνία μας γιατί για μας είναι πολύ σημαντικά και αναγκαία. 

Τα δώρα που αντάλλαξαν τα τμήματά μας στολίζουν τις τάξεις μας.

Οι παλάμες μας 

Ζωγραφίζουμε έναν φίλο από τη φετινή μας τάξη

   

Κανόνες υγιεινής και ασφάλειας με δραστηριότητες παιγνιώδους μορφής, προβολή ενημερωτικών video, σωστή χρήση της μάσκας, διατήρηση απόστασης και συγχρωτισμού κατά το μέτρο του δυνατού στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους μας, αποτέλεσαν το περιεχόμενο του προγράμματος της πρώτης εβδομάδας του Νηπιαγωγείου μας. Κάθε μέρα προσπαθούμε παιδιά , εκπαιδευτικοί και γονείς να προσαρμοστούμε στην φετινή πραγματικότητα με υπομονή και αισιοδοξία για την υγεία όλων μας. 

Αγαπημένα μας παιδιά και γονείς, την Δευτέρα 14 Σεπτέμβρη 2020 αρχίζει η φετινή μας σχολική χρονιά. Το Νηπιαγωγείο μας με πολλή φροντίδα και αγάπη ετοιμάστηκε και σας περιμένει.Ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει προετοιμάσει και οργανώσει το χώρο και το πλαίσιο της φετινής λειτουργίας ακολουθώντας τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η φετινή μας χρονιά είναι λίγο διαφορετική λόγω των μέτρων για τον Covid -19 αλλά πιστεύουμε όλοι μαζί με συνεργασία και κατανόηση θα προχωρήσουμε με ασφάλεια και σύνεση δίνοντας στα παιδιά μας όσο το δυνατόν το καλύτερο.

Ο αγιασμός θα πραγματοποιηθεί στις 8.30 π.μ. στο προαύλιο του Δημοτικού Σχολείου

Καλή σχολική χρονιά!!!

Ακολουθεί ο σύνδεσμος του Υπουργείο Παιδείας  με οδηγίες και χρήσιμο υλικό για την ασφάλειά μας στο σχολείο και τις εκπαιδευτικές δομές με τίτλο: ” Μαθαίνουμε Ασφαλείς”. 

https://mathainoumeasfaleis.gov.gr/

Συνέδριο eTwinning 2020

Η συμμετοχή και παρουσίαση του έργου μας “Be cool recycle in school” στο 6ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Συνέδριο eTwinning μας έδωσε ικανοποίηση και περηφάνια.Ευχαριστούμε όλες και όλους για τη συμβολή τους στο αποτέλεσμα, είμαστε περήφανοι που συμμετείχαμε σε αυτό το έργο και ευχαριστούμε  την κ.Καίτη μας,  για την εξαιρετική παρουσίαση του έργου και των ωφελειών τους για παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς.

 

Συμμετοχή στο 6o Πανελλήνιο Διαδικτυακό συνέδριο του etwinnning:

“Αξιοποίηση των τεχνολογιών Πληροφορίας και επικοινωνίας στα Συνεργατικά σχολικά Προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»
Οι εκπαιδευτικοί του 3ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου, του Νηπιαγωγείου μας,  συμμετέχουν στο 6o Πανελλήνιο Διαδικτυακό συνέδριο του etwinnning: “Αξιοποίηση των τεχνολογιών Πληροφορίας και επικοινωνίας στα Συνεργατικά σχολικά Προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» μαζί με τη συνιδρύτρια Άννα Φανουργιάκη από το 13ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου και τους συνεργάτες μας Παρθένα Αλευρίδου,Στέλλα Αντωνακοπούλου, Ειρήνη Ξυλούρη, Γεωργία Βουδούρη, Σοφία Γάκη, Αικατερίνη Γαστεράτου, Μαρία Γκιζλή, Μαρία Θεοδωρακάκου, Πολυξένη Καραγιαννάκου, Αναστασία Κωνσταντίνου, Σοφία Μαγλαρίδου, Ειρήνη Μαυρίδου, Σοφία Νικολιδάκη, Γεωργία Παγανιά, Όλγα Παππά,  Μαρία Σταθούλη, Ευτέρπη Ταραλάικου, Δέσποινα Τζιάκη, Ευγενία Τσακίρη, Ελένη, Χωλίδου παρουσιάζοντας το Σάββατο 4 Ιουλίου 2020 στη 1η Συνεδρία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης το περυσινό μας έργο etwinnning :

«Be cool recycle in school»

Η παρουσίαση του έργου μας θα γίνει από την δική μας κυρία Καίτη Ρεμπατσουλέα,εκπαιδευτικό  του Νηπιαγωγείου μας  στην οποία ευχόμαστε καλή επιτυχία.
Ευχαριστούμε επίσης όλους τους συνεργάτες του be cool για τη συνεργατική και δημιουργική εμπειρία που ζήσαμε μαζί την προηγούμενη σχολική χρονιά !https://blogs.sch.gr/3niprethymn/files/2020/07/Be-cool-recycle-in-school-συνέδριο.pdf

Be-cool-recycle-in-school-συνέδριο

Καλοκαίρι 2020

Έφτασε στο τέλος και αυτή η σχολική χρονιά. Συγκινημένοι δώσαμε στους μαθητές μας τις τσάντες τους με τα αναμνηστικά και τους φακέλους τους. Μέσα στις τσάντες όμως δεν χωράνε οι αγκαλιές, τα χάδια , τα παραπονάκια, όσα είπαμε και όσα δεν είπαμε αλλά νιώσαμε  στην “παρέα μας’! Αυτά  είναι ο θησαυρός μας και τον κρατάμε μέσα στην καρδιά μας…

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς και τον σύλλογό τους για την άψογη συνεργασία που είχαμε.

Ευχόμαστε σε όλους τους αγαπημένους μαθητές μας  να έχουν καλά  ταξίδια στις καινούργιες θάλασσες της ζωής τους.

“Τα πρώτα μου χρόνια τ’αξέχαστα 

τα’ζησα κοντά στ’ακρογιάλι

στη θάλασσα εκεί την ρηχή και την ήμερη

στη θάλασσα εκεί τη πλατιά, τη μεγάλη

Κωστής Παλαμάς 

Κ   α   λ   ό        Κ   α   λ   ο   κ   α   ί   ρ   ι 

    

 

 

 

  

 

 

Soil STEAM eTwinning 2019-20 the end

 

Το 3ο έργο eTwinning που συμμετείχε το Νηπιαγωγείο μας για τη φετινή σχολική χρονιά 2019-20 με τίτλο «Soil STEAM» μαζί με 3 σχολεία της Ελλάδας, 2 της Τουρκίας . 

Τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, το έδαφος, τη διάβρωση και την αναδάσωση αποκτώντας ταυτόχρονα περιβαλλοντική συνείδηση. Η καλλιέργεια των παιδιών στην αγάπη για τη φύση θα τους δώσει τη δυνατότητα να έχουν ένα τρόπο ζωής συνδεδεμένο με αυτή στη ζωής τους. Τα παιδιά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες απέκτησαν γνώσεις, αναζήτησαν πληροφορίες, δημιούργησαν πρωτότυπα έργα, έκαναν πειράματα και έμαθαν πως η φύση είναι απαραίτητη για τη ζωή των ανθρώπων και τον πλανήτη μας και προβληματίστηκαν ώστε να αναζητήσουν λύσεις στα περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος μας. Τέτοιου σκοπού και περιεχομένου έργο ήταν το Soil STEAM στο οποίο ασχοληθήκαμε με το έδαφος σαν άβιο αντικείμενο αλλά και το έμβιο περιβάλλον του (οργανισμοί, φυτά). 

Παρουσίαση του έργου σε video  ακολουθεί.Πατήστε την εικόνα!

Το σκιάχτρο μας φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά.

Παρουσίαση των σκιάχτρων που κατασκεύασαν τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων του έργου:

https://prezi.com/view/NkYM8XxsaNlQfqsWh7BP/

Το συνεργατικό μας τραγούδι με τους ήρωες της συνεργατικής ιστορίας:    https://youtu.be/su4CnyeNq-4

Τα παιδιά αξιολογούν το πρόγραμμα απαντώντας σε σχετικό ημερολόγιο αλλά και δημιουργώντας ιστόγραμμα με συνεργατική ζωγραφική.

Συμμετέχουμε στη συγγραφή της συνεργατικής ιστορίας του έργου.

Μαθηματικές δραστηριότητες

Επικοινωνία συνεργατών

“Η παρέα των ζωγράφων η παλέτα των χρωμάτων” eTwinning 2019-20 Ιούνιος

Το eTwinning  έργο “Η παρέα των ζωγράφων η παλέτα των χρωμάτων” , στο οποίο συμμετέχουν 20 σχολεία της Ελλάδας από την Κρήτη ως τη Μακεδονία, μας έδωσε συνεργατικά και πρωτότυπα έργα, τα παιδιά απέκτησαν μέσα από τις δραστηριότητες εικαστικές εμπειρίες, καλλιέργησαν τις ψηφιακές τους δεξιότητες συμμετέχοντας και δημιουργώντας με φαντασία και εκφραστικότητα. Το έργο κατά την περίοδο που τα σχολεία ήταν κλειστά από τις 10 Μαρτίου έως το τέλος Μαΐου 2020 συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε εξ’αποστάσεως στα σπίτια των παιδιών τα οποία με την ακούραστη βοήθεια των γονέων τους παρήγαγαν συνεργατικά έργα μέσω των ΤΠΕ , δημιουργίες μοναδικές στηρίζοντας το έργο και τον εικαστικό χαρακτήρα του.“Η παρέα των ζωγράφων η παλέτα των χρωμάτων” φέρνοντας 10 από τους μεγαλύτερους ζωγράφους στο Νηπιαγωγείο και στα σπίτια των παιδιών καλλιέργησε τον αισθητικό γραμματισμό εκπαιδευτικών, παιδιών και γονέων. 

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε πλήρως στο έργο με τα 2 τμήματά του και όλους/ες  τους/τις εκπαιδευτικούς μας. Ευχαριστούμε παιδιά, γονείς και συναδέλφους για αυτό το πανέμορφο ταξίδι τέχνης και δημιουργίας.

Το ακόλουθο thninglink περιέχει τα videos και όχι μόνο με τα έργα των παιδιών του Νηπιαγωγείου μας για τους 10 ζωγράφους του έργου:

Με μεγάλη περηφάνια πήραμε τα αναμνηστικά μας διπλώματα.

 

3ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου!Συμμετέχουμε στην “Ατέλειωτη ιστορία ή Ιστορία δίχως τέλος ” του 8ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης δίνοντας το δικό μας τέλος.Ευχαριστούμε, φίλοι μας!

Ξεφυλλίστε την Ατέλειωτη ιστορία ή Ιστορία δίχως τέλος πατώντας στην εικόνα:

Διαβάσουμε τη συνεργατική ιστορία του έργου να της δώσουμε το δικό μας τέλος. Θαυμάσαμε τα έργα φίλων μας και ταξιδέψαμε στα μέρη τους.Στέλνουμε μία μαντινάδα:
“Στων χρωμάτων την παλέτα τα χρώματα δεν μένουν σκέτα
στων ζωγράφων την παρέα επεράσαμε ωραία!”
Ξεφυλλίστε τη συνεργατική ιστορία του έργου μας πατώντας στην εικόνα:
Η συνεργατική σχεδιοθήκη με τα έργα 20 Νηπιαγωγείων,φτιαγμένη  με μεράκι παιδιών, εκπαιδευτικών και γονέων. Πατώντας πάνω στην εικόνα ξεφυλλίστέ την: 
Οι φάκελοι μας του προγράμματος έτοιμοι!
Το έργο έφτασε στη φάση αξιολόγησης του από όλους, εκπαιδευτικούς, παιδιά και γονείς.
Τα παιδιά αξιολόγησαν το πρόγραμμα.
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συνεργατών του έργου φαίνεται στο παρακάτω συννεφόλεξο
Η αξιολόγηση του έργου από τους γονείς φαίνεται στο παρακάτω συννεφόλεξο

Το eTwinning έργο μας ,“Η παρέα των ζωγράφων η παλέτα των χρωμάτων”, μας έδωσε την ευκαιρία να συμμετέχουμε στη σχεδιοθήκη, ένα συνεργατικό προϊόν που δημιουργήθηκε με τη φαντασία και το μεράκι των παιδιών και των εκπαιδευτικών των 20 σχολείων που συμμετέχουμε. Η σχεδιοθήκη με το μπλοκ ζωγραφικής και τα δώρα της Πινελούδας οργανώθηκε από το Νηπιαγωγείο μας και ταξίδεψε σε όλα τα σχολεία του έργου από την Κρήτη ως τη Μακεδονία μας.Σε μας έφτασε όταν τα σχολεία ήταν κλειστά και για αυτό δώσαμε το μπλοκ σε έναν μαθητή μας για να συμπληρώσει με την τέχνη του τη δική μας συμμετοχή. Δεν γνωρίζαμε αν θα ανοίξουν τα σχολεία αλλά άνοιξαν και με πολλή χαρά, ξεφυλλίσαμε το μπλοκ της σχεδιοθήκης θαυμάζοντας τα έργα των φίλων μας. Ζωγραφίσαμε με πολλή διάθεση, ετοιμάσαμε τη συσκευασία της για να πάει στον επόμενο και τελευταίο προορισμό της, το 13ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου.Ευχαριστούμε, Πινελούδα!

 

Οι τελικές παρουσιάσεις των 20 συνεργαζόμενων σχολείων του έργου μας

Επιστροφή στο σχολείο Ιούνιος 2020

Η περίοδος του ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ τελείωσε και το αγαπημένο μας σχολείο λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης και υγιεινής με αλλαγές στη διαρύθμιση των τάξεων του για να υποδεχτεί τα παιδιά μας άνοιξε.Το σύνθημά μας είναι ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ. Κρατούμε τις αποστάσεις, πλένουμε τακτικά τα χέρια μας, χρησιμοποιούμε το αντισηπτικό.

Με δραστηριότητες παιγνιώδους χαρακτήρα μιλήσαμε για τα μέτρα πρόληψης και την απόσταση ασφαλείας.Ο αγαπημένος μας ήρωας του κουκλοθέατρου, ο Πιπίνος μας, με ζωντάνια και παραστατικότητα μας έδειξε τον κορονοϊό και πώς να τον “πολεμήσουμε”. Σχετικά videos και βιβλία  μας βοήθησαν να επαναλάβουμε ώστε να εμπεδώσουμε τις οδηγίες αλλά και βιωματικές δραστηριότητες με τη βοήθεια και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών σε κάθε βήμα μας.

 

Διαβάσαμε το βιβλίο “Το όνομά μου είναι κορονοϊός” και εκφράσαμε το συναίσθημα που νιώθουμε όταν ακούμε το όνομά του.

Τα λόγια-μηνύματα που είπαν τα παιδιά των δύο ομάδων που έρχονται εκ περιτροπής στο Νηπιαγωγείο

Μπορεί να χωριστήκαμε σε 2 υποτμήματα αλλά βρήκαμε ένα τρόπο να επικοινωνούμε! Ο πίνακας της τάξης μας έγινε Πίνακας Επικοινωνίας και εκεί αφήνουμε τα μηνύματά μας .

Το πρώτο τμήμα έγραψε “Σας αγαπάμε” και το δεύτερο “Θέλουμε να σας ξαναδούμε. Πολλά φιλιά και αγκαλιές”

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ Θ’ Δραστηριότητα “Collage με τον Ηenri Matisse, κολάζ με τον Ανρί Ματίς”

“Η παρέα των ζωγράφων η παλέτα των χρωμάτων” παρουσιάζει τον Ανρί Ματίς (Henri Matisse), έναν  από τους σημαντικότερους Γάλλους ζωγράφους του 20ου αιώνα. Θεωρείται ιδρυτής του καλλιτεχνικού κινήματος του φωβισμού καθώς και μία από τις σημαντικότερες μορφές της μοντέρνας τέχνης

Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ήταν καθηλωμένος σε αναπηρική καρέκλα. Παρά το γεγονός αυτό, δεν εγκατέλειψε το έργο του, αντιθέτως ασχολήθηκε ενεργά με την τεχνική του κολάζ. Άφησε το πινέλο του και πήρε το ψαλίδι και το χαρτί δημιουργώντας μερικά από τα ιδιαίτερα αναγνωρίσιμα σήμερα έργα του.

The Snail 1953 Henri Matisse 1869-1954 Purchased with assistance from the Friends of the Tate Gallery 1962 http://www.tate.org.uk/art/work/T00540

 

 Έμπνευση για κολλάζ από τον ζωγράφο Ανρί Ματίς (Henri Matisse). 

Απολάυστε τα μοναδικά έργα των μαθητών στο video.

 

Οδηγίες θ’ δραστηριότητας: “ Collage με τον Ηenri Matisse, κολάζ με τον Ανρί Ματίς”19-25 Μαΐου 2020 

Παρακαλούμε δείτε μαζί με το παιδί το video παρουσίασης του ζωγράφου Ανρί Ματίς, Henri Matisse που δημιούργησαν οι εκπαιδευτικοί-συνεργάτες του έργου μας των 2ου Νηπιαγωγείου Ευκαρπίας και 2ου Νηπιαγωγείου Πλαγιαρίου και απολαύστε την σπουδαία τέχνη του. Στη συνέχεια ενθαρύννετε το παιδί να πάρει το ψαλίδι χαρτοκοπτικής και με ό,τι χαρτιά υπάρχουν στο σπίτι και οδηγό τη φαντασία του ας δημιουργήσει το δικό του κολάζ με ελεύθερο θέμα δίνοντας έναν τίτλο σε αυτό. Παρακαλούμε στείλετέ μας φωτογραφία αυτού του κολάζ με τον τίτλο του. 

Πατώντας στην παρακάτω εικόνα θα οδηγηθείτε στο video παρουσίασης για τον  Matisse

παιδαγωγικά παιχνίδια σχετικά με τον ζωγράφο και το έργο του

https://learningapps.org/watch?v=p99zvr0w320  

online puzzles

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=184a51151646 

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2bb03861009d

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0bfc8a7bda7f 

 https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2ab877a438b4

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=35a5ec4d92e1 

 https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1f911853535d

 

με αγάπη ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου

 

Λίγα λόγια για το collage (κολάζ)

Η λέξη «collage» (κολάζ) προέρχεται από το γαλλικό ρήμα «coller» που σημαίνει κολλάω και περιγράφει την τεχνική που δημιουργείται κολλώντας διαφορετικές φόρμες από διάφορα υλικά δημιουργώντας ένα ενιαίο σύνολο και που χρησιμοποιήθηκε ιδιαίτερα στον χώρο της τέχνης μέσα στον 20ο αιώνα. 

 Τα υλικά τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τεχνική του collage είναι πολλά και διάφορα με πρωταγωνιστή το χαρτί σε διάφορες ποιότητες, κομμάτια από χαρτιά, ύφασμα ή ταπετσαρίες, κομμάτια από ξύλο, φωτογραφίες, σύρματα, κλπ.

                                                                                                                 “Η παρέα των ζωγράφων η παλέτα των χρωμάτων” eTwinning 2019-20 εξ’αποστάσεως

 Προβολή βίντεο YouTube e Twinning Henri Matisse 720p

e Twinning Henri Matisse 720p

 

«Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2020-2021».

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές των μαθητών/τριών για το σχολικό έτος 2020-21 γίνονται από 15 έως 30 Μαΐου 2020.

Πληροφορίες: 3ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου

Τηλ. 2831022984

Οδός:Ψιλλάκη 1 

Τα όρια του 3ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου

Ακολουθεί η σχετική εγκύκλιος



Λήψη αρχείου

Μάιος τηλεδιασκέψεις

Η 2η online επικοινωνία μας με τα παιδιά και τους γονείς του Νηπιαγωγείου μας πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 20 Μαΐου 2020. Θέμα της τηλεδιάσκεψής μας ήταν ο ζωγράφος Henri Matisse  με το έργο του δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην τεχνική του κολλάζ. Παρουσιάσαμε το video παρουσίασης του ζωγράφου από το έργο eTwinning “Η παρέα των ζωγράφων η παλέτα των χρωμάτων” 2019-20 που συνεχίζεται και ολοκληρώνεται εξ’αποστάσεως.

Kατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης εκτός των άλλων ζητήθηκε από τα παιδιά να μαντέψουν τον τίτλο του έργου του Μatisse “Το σαλιγκάρι”.Oι απαντήσεις των παιδιών στο παρακάτω συννεφόλεξο:

 

Μετά την παρακολούθηση του  βίντεο εξέφρασαν κα την γνώμη τους για τα έργα του ζωγράφου

 

 

————————————————————————————

 

Την Τετάρτη 13 Μάη επικοινωνήσαμε με τηλεδιάσκεψη -μέσω της πλατφόρμας Webex-εκπαιδευτικοί,μαθητές και γονείς . Μερικοί από εμάς  “ειδωθήκαμε” και μιλήσαμε για πρώτη φορά μετά από 2 μήνες και νιώσαμε χαρά και συγκίνηση. Είπαμε τα νέα μας, στείλαμε φιλιά και χαιρετισμούς και εκφράσαμε την λαχτάρα μας να ξαναβρεθούμε όλοι μαζί στο νηπιαγωγείο μας!

Στην ερώτηση << Τί σας λείπει πιο πολύ από το σχολείο;>> τα παιδιά απάντησαν με χαρά :

 

Μία λέξη για την τηλεδιάσκεψη μας από τα παιδιά 

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ Η’ Δραστηριότητα “Gustav Klimt o ζωγράφος του χρυσού χρώματος”

Tα έργα μας εμπνευσμένα από τον ζωγράφο Gustav Klimt στο παρακάτω video:

 

Gustav Klimt video με τα έργα των παιδιών

“Η παρέα των ζωγράφων η παλέτα των χρωμάτων” eTwinning 2019-20 εξ’αποστάσεως

Αγαπημένα μας παιδιά και γονείς, 

το πρόγραμμά μας “Η παρέα των ζωγράφων η παλέτα των χρωμάτων” όπως γνωρίζετε είναι ένα έργο eTwinning στο οποίο ιδρυτές/συντονιστές είναι το σχολείο μας το 3ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου μαζί με  το 13ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου. Στο έργο μας συμμετέχουν ακόμη 19 Νηπιαγωγεία από όλη την Ελλάδα από την Κρήτη ως τη Μακεδονία μας.Το έργο μας με τη σύμφωνη γνώμη των συνεργατών εκπαιδευτικών συνεχίζεται εξ’αποστάσεως και με τη δική σας συμμετοχή και ανταπόκριση με τα παιδιά από το σπίτι μας δίνει  συγκινητικά αποτελέσματα και σας ευχαριστούμε πολύ για αυτό.
 
 ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ Η’ Δραστηριότητα “Gustav Klimt, ο ζωγράφος του χρυσού χρώματος” 12-18 Μαΐου 2020
Οδηγίες δραστηριότητας
Παρακαλούμε δείτε και απολαύστε το video παρουσίασης του ζωγράφου Gustav Klimt που δημιούργησαν οι εκπαιδευτικοί των 3ου και 13ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στους πίνακες του ζωγράφου  παρατηρώντας τα χρώματα, τα σχέδια και τα μοτίβα τους. Στη συνέχεια σας δίνουμε διάφορες ιδέες προτάσεις ώστε να επιλέξετε μαζί με το παιδί το οποίο θα ασχοληθεί και θα εκφραστεί όπως θέλει, με ό,τι θέλει και ό,τι του αρέσει. Αφεθείτε στον κόσμο του ζωγράφου με τα χρυσά χρώματα, τις ωραίες φιγούρες, τα ζωντανά τοπία, τα σχήματα και τις ξεχωριστές συνθέσεις.
Το παιδί μπορεί να …
  • ζωγραφίσει όποιον πίνακα του άρεσε περισσότερο 
  • αναπαραστήσει με το σώμα του  έναν πίνακα
  • εκφραστεί ελεύθερα με το σώμα του δείχνοντας  συναισθήματα που ένιωσε βλέποντας τους πίνακες
  • πει (εσείς θα… το γράψετε) μία λέξη ή πρόταση ή μια μικρή ιστορία σε συνεργασία μαζί σας για όποιον πίνακα του άρεσε περισσότερο 
  • παίξει με τα online παιδαγωγικά παιχνίδια του προγράμματος που αφορούν τον ζωγράφο Klimt
  • όποια ιδέα δική σας σχετική με το θέμα είναι αποδεκτή  
Παρακαλούμε επιλέξτε μαζί με το παιδί 1 έως 2 από τις προτεινόμενες ιδέες μας ή τη δική σας και στείλετέ μας φωτογραφία έως την Δευτέρα 18 Μαΐου 2020
Με αγάπη ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου