🎄 Οι χριστουγεννιάτικες κάρτες μας! 🎄

Με πολλή αγάπη και δημιουργική διάθεση, τα παιδιά μας έφτιαξαν τις δικές τους χριστουγεννιάτικες κάρτες με πρωταγωνιστή τον Ρούντολφ, το αγαπημένο ελαφάκι! 🦌

Με τα μικρά τους χεράκια έκοψαν τα κέρατα του Ρούντολφ, στόλισαν τις κάρτες τους και έγραψαν μόνα τους όμορφες χριστουγεννιάτικες ευχές, γεμάτες αθωότητα και χαμόγελα. Κάθε κάρτα είναι μοναδική, γιατί κρύβει μέσα της τη σκέψη, την προσπάθεια και την καρδιά κάθε παιδιού.

Ένα μικρό έργο τέχνης, φτιαγμένο με αγάπη, για να ταξιδέψει και να μοιράσει χαρά, ζεστασιά και χριστουγεννιάτικη μαγεία! ✨❤️

IMG 2027 IMG 2044

🎁 Τα ημερολόγιά μας για το 2026 είναι έτοιμα! 🎁

Φέτος, το 2026 μας υποδέχεται με το πιο όμορφο δώρο: τα παιδικά μας χαμόγελα!
Κάθε παιδί συμμετείχε σε μια ξεχωριστή φωτογράφιση, όπου ένα μαγικό κουτί–δώρο ανοίγει… και από μέσα ξεπροβάλλει ο πιο πολύτιμος θησαυρός!

Με τα χεράκια ψηλά και τα μάτια γεμάτα χαρά, τα παιδιά μας «ξεπήδησαν» από το κουτί σαν μικρές εκπλήξεις.

Ένα δώρο από τα παιδιά μας, για να μας θυμίζει κάθε μέρα πόσο όμορφος μπορεί να είναι ο κόσμος μέσα από τα μάτια τους. 💖

Καλή χρονιά, γεμάτη χαμόγελα! 🌈

04D4901D 3528 4A89 BA13 AA0BD75DA3F8
CA15D919 CD60 4407 A00D C77C58521E3E 1

Η δική μας χριστουγεννιάτικη φάτνη

Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας συνεχίσαμε τις χριστουγεννιάτικες δημιουργίες με πολλή χαρά και φαντασία! Τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους φάτνες χρησιμοποιώντας γλωσσοπίεστρα. Με αυτά δημιούργησαν ένα μικρό ξύλινο «σπιτάκι», μέσα στο οποίο τοποθέτησαν τον Ιωσήφ, τη Μαρία και τον μικρό Χριστούλη στην κούνια του, στρωμένη με απαλά άχυρα.

Για να ολοκληρωθεί η κατασκευή, τα παιδιά κόλλησαν στην κορυφή της φάτνης ένα μεγάλο, λαμπερό αστέρι: το Αστέρι της Βηθλεέμ, που φωτίζει τη γιορτινή μας κατασκευή και θυμίζει το μήνυμα της Γέννησης.

Μια δραστηριότητα γεμάτη δημιουργικότητα, συμβολισμό και χριστουγεννιάτικη μαγεία! ✨🎄
7BE9FBE1 DE4B 40D9 A2E0 4988D7C9D7E5

Γράμμα στον Αη Βασίλη

Στο νηπιαγωγείο μας μπήκαμε για τα καλά στο πνεύμα των Χριστουγέννων! Τα παιδιά μας έγραψαν με πολλή χαρά τα γράμματά τους στον Αη Βασίλη, λέγοντάς του πόσο καλά παιδάκια ήταν όλη τη χρονιά και ποιο δωράκι θα ήθελαν να βρουν κάτω από το δέντρο. Μερικά μάλιστα σκέφτηκαν και τους ταράνδους, ζητώντας να αφήσουμε δίπλα στο τζάκι καρότα μαζί με το πιάτο με τα μπισκότα και το ποτήρι με το γάλα που θα περιμένει τον αγαπημένο Άγιο.

Αφού ολοκλήρωσαν τα γράμματα, τα παιδιά έκοψαν μόνα τους τα χαρτιά που έγιναν οι φάκελοι, και με τη βοήθεια των δασκάλων οι αυτοσχέδιοι φάκελοι διπλώθηκαν και γέμισαν με τις όμορφες ευχές τους. Στο τέλος, ένα ένα τα παιδιά έριξαν το γράμμα τους μέσα στο ειδικό «ταχυδρομικό κουτί» των ΕΛΤΑ, που κατασκεύασαν με μεράκι οι δασκάλες της τάξης.

Μια μαγική χριστουγεννιάτικη στιγμή, γεμάτη ενθουσιασμό, δημιουργία και παιδική αθωότητα! 🎄✨
E4E98444 08BE 4EE3 84F6 C15C6F5FBD7F

«Ο Ρούντολφ στο χιονισμένο μας χειμερινό δέντρο»

Ήρθε η ώρα να φτιάξουμε υπέροχα χειμωνιάτικα δεντράκια! Με καφέ δαχτυλομπογιά και πινέλο ζωγραφίσαμε τα κλαδιά και τον κορμό, ενώ με άσπρη μπογιά, πότε με πινέλο και πότε με τα δαχτυλάκια μας, δημιουργήσαμε χιονισμένο τοπίο γύρω γύρω. Δίπλα στο δέντρο τοποθετήσαμε και το δικό μας ελαφάκι Ρούντολφ: τα παιδιά έκοψαν ένα μικρό τριγωνάκι από χαρτί, το δίπλωσαν στη μέση, του κόλλησαν ένα κόκκινο πον-πον για μυτούλα, ματάκια και τα χαριτωμένα κερατάκια που έκοψαν μόνα τους.

Μια ακόμη τρυφερή χριστουγεννιάτικη δημιουργία, φτιαγμένη με πολλή χαρά και φαντασία! 🎄✨🦌

B80F1825 0F4E 4544 BE80 F1513635B540

🎄 Χριστουγεννιάτικες Κατασκευές: Η Μαγεία Ξεκίνησε!

Στο νηπιαγωγείο μας μπήκαμε για τα καλά σε γιορτινή διάθεση και τα παιδιά άρχισαν με ενθουσιασμό τις πρώτες τους χριστουγεννιάτικες κατασκευές.
Αρχικά, με αφορμή τα Χριστούγεννα μιλήσαμε στην τάξη για το πόσο σημαντικό είναι να προσπαθούμε κάθε μέρα να γινόμαστε καλύτεροι, να ωριμάζουμε, να νοιαζόμαστε και να προσφέρουμε. Γι’ αυτό δημιουργήσαμε ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης 25 ημερών.

Κάθε μέρα, ανοίγοντας ένα παραθυράκι, τα παιδιά θα βρίσκουν μια μικρή «αποστολή καλοσύνης» ή μια γιορτινή δραστηριότητα που θα τα βοηθά να νιώσουν τη μαγεία των Χριστουγέννων και να καλλιεργήσουν θετικές συνήθειες. Έτσι, με παιχνιδιάρικο και δημιουργικό τρόπο, μετράμε όλοι μαζί μέχρι τη μεγάλη γιορτή!
8B938E20 77D3 46EC 8725 BA78BF881380

Έπειτα, φτιάξαμε χριστουγεννιάτικα δέντρα με αποτύπωμα της παλάμης. Τα παιδιά χάρηκαν πολύ καθώς άφησαν το αποτύπωμά τους στο χαρτί και στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας τα δαχτυλάκια τους, δημιούργησαν πολύχρωμες «μπαλίτσες» για να στολίσουν το δέντρο τους.495C9AFD D121 498A 8AAC 93BB52DEA147

Φτιάξαμε μια εντυπωσιακή ζωγραφική – χειροτεχνία χριστουγεννιάτικου δέντρου πάνω σε μαύρο χαρτόνι, χρησιμοποιώντας παχύρευστα χρώματα για να δημιουργήσουμε υφή και τρισδιάστατο αποτέλεσμα. Τα παιδιά ξεκίνησαν σχηματίζοντας το δέντρο τους με πράσινη μπογιά, κάνοντας μικρές πινελιές και «αστεράκια» με το πινέλο ώστε να μοιάζει το φύλλωμα πλούσιο και γεμάτο.

Στη συνέχεια πρόσθεσαν λευκές πινελιές για το χιόνι και στόλισαν το δέντρο τους με κόκκινες, κίτρινες και πράσινες κουκίδες, που έγιναν με τις άκρες από πινέλα ή με το δάχτυλο για πιο έντονη υφή. Πολλά παιδιά ζωγράφισαν γύρω-γύρω ζαχαρωτά μπαστουνάκια, ενώ στο πάνω μέρος κάθε έργου έβαλαν ένα αστέρι για την κορυφή.

Το αποτέλεσμα ήταν πραγματικά εντυπωσιακό: κάθε έργο μοναδικό, φωτεινό και γεμάτο χρώμα πάνω στο σκούρο φόντο, δίνοντας μια δυνατή χριστουγεννιάτικη αντίθεση.

AE3B453D E86A 48EB 93CA 51B9C8D40AE2
Στη συνέχεια, κάθε παιδί έφτιαξε τον δικό του Ρούντολφ το ελαφάκι με τη μέθοδο της καθοδηγούμενης ζωγραφικής. Βήμα βήμα τους δείξαμε τη διαδικασία ώστε να δουν πώς από απλά σχήματα μπορεί να δημιουργηθεί ένας αγαπημένος χριστουγεννιάτικος φίλος. Αρχικά έβαψαν το φόντο με ξυλομπογιές, έπειτα σχεδίασαν με μαύρο μαρκαδόρο το περίγραμμα του Ρούντολφ και στο τέλος χρωμάτισαν με κηρομπογιές τη μύτη, τα αυτιά και το πρόσωπό του.

D129BAC7 0BA7 4A8A AF52 DC20F0F00C87

Ακόμη,  τα παιδιά στόλισαν τα ξωτικογράμματά τους — το αρχικό του ονόματός τους — με χριστουγεννιάτικα χρώματα των ξωτικών: κόκκινο, πράσινο, λαχανί και κίτρινο.

49B75558 BB9E 4770 ADD6 D3DBF4AFFD47
Επίσης, φτιάξαμε έναν χαριτωμένο Αϊ-Βασίλη με ρολό χαρτιού υγείας. Τα παιδιά δημιούργησαν τα γένια του βουτώντας το ρολό σε άσπρη μπογιά, σχηματίζοντας μια όμορφη υφή. Στη συνέχεια έκοψαν από χαρτόνι το τριγωνικό του καπέλο και μια στρογγυλή μυτούλα και τα κόλλησαν όλα μαζί, ολοκληρώνοντας έτσι τον δικό τους ξεχωριστό Αϊ-Βασίλη.

8E8C728D 516B 4424 A31E 013103AC24B9

Τέλος, φτιάξαμε μια όμορφη χριστουγεννιάτικη μπάλα με θέμα την Ιστορία της Γέννησης του Ιησού. Τα παιδιά γνώρισαν με απλό και τρυφερό τρόπο τα γεγονότα της Αγίας Νύχτας και στη συνέχεια δημιούργησαν τη δική τους μπαλίτσα, τοποθετώντας μέσα μικρές φιγούρες από τη Φάτνη. Μια κατασκευή γεμάτη νόημα, που έφερε λίγη από τη γαλήνη και τη μαγεία των Χριστουγέννων στην τάξη μας.

7BCA46A1 0993 4BC8 AE4E 042FD3A94145 DA7E2FE1 C64F 47DD 9EB5 BAA26A1581C4 DFFB5950 AB59 4572 98A3 7606F2205B35

Η τάξη μας έχει ήδη γεμίσει χρώματα, δημιουργία και γιορτινή μαγεία, και συνεχίζουμε με ακόμη περισσότερες χριστουγεννιάτικες εκπλήξεις! 🎄✨

⭐ Μια τρυφερή γνωριμία με τη Γέννηση του Χριστού ⭐

Συζήτηση – Βίντεο – Δημιουργίες των Παιδιών

Στο νηπιαγωγείο μας αυτές τις μέρες ζούμε το πνεύμα των Χριστουγέννων μέσα από μικρές, όμορφες δραστηριότητες. Παρακολουθήσαμε όλοι μαζί ένα σύντομο βίντεο για τη Γέννηση του Χριστού, συζητήσαμε στην ολομέλεια για όσα είδαμε και για το τι μας έκανε εντύπωση. Τα παιδιά είχαν πολλές απορίες, αλλά και πολλές τρυφερές σκέψεις που μοιράστηκαν με χαρά.

Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε ζωγραφιές με θέμα:
«Τι θα έκανα / τι θα έβλεπα αν ήμουν στη φάτνη;»

Κάθε παιδί φαντάστηκε τον εαυτό του μέσα στη σκηνή της Γέννησης και αποτύπωσε τις σκέψεις του με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Μερικές από τις όμορφες ιδέες που ακούστηκαν ήταν:

🌟 «Θα χάιδευα τον Χριστούλη.»
🎁 «Θα του πήγαινα ένα δώρο, όπως ο Μάγος.»
🤍 «Θα του χάιδευα το κεφαλάκι.»
🧣 «Θα του πήγαινα μια κουβερτούλα για να ζεσταθεί.»

Οι ζωγραφιές τους γέμισαν την τάξη με γλυκύτητα, χρώμα και χριστουγεννιάτικη ζεστασιά. Ήταν μια δραστηριότητα που βοήθησε τα παιδιά να εκφράσουν συναισθήματα, να αναπτύξουν τη φαντασία τους και να συνδεθούν με το νόημα των ημερών.

🎄✨ Καλά Χριστούγεννα σε όλους με αγάπη και φως! ✨🎄

processed 9C9C222A 397B 4528 A07C 139DC0BA69CB processed ACE8BDB0 CDF3 48BF B4EF 69FFFE9941FC processed ED6E47CC B1F3 4EC5 B846 E00153F7159F

🐻 Μαθαίνουμε για τη Χειμερία Νάρκη στο Νηπιαγωγείο μας!

1. Παρατήρηση & Εμπλοκή

Αυτές τις μέρες γνωρίσαμε τη χειμερία νάρκη μέσα από εικόνες και βίντεο με ζώα που κοιμούνται τον χειμώνα, όπως η αρκούδα, το σκιουράκι και ο σκαντζόχοιρος.
Συζητήσαμε τι βλέπουμε, τι κάνουν τα ζώα και γιατί μπορεί να κοιμούνται για τόσο μεγάλο διάστημα.
Στο κουτί–μυστήριο βρήκαμε ένα ζωάκι που… κοιμόταν πολύ βαθιά!

original A9F43CFA 1DDF 498B 89A7 FBBB473A3135processed B114434B DDAA 443D 906A B45021444128

2. Εξερεύνηση & Παιχνίδι

Στη συνέχεια, τα παιδιά εξερεύνησαν το θέμα μέσα από κέντρα μάθησης:

α) Κέντρο Παρατήρησης: Οι μαθητές ταξινόμησαν εικόνες ζώων ανάλογα με το αν πέφτουν σε χειμέριο ύπνο ή μένουν ξύπνια τον χειμώνα.

original 809063FB 6D88 4580 A301 28580D75A62C

β) Κέντρο Επιστήμης: «Χρησιμοποιήσαμε ρομποτική με το Bee-Bot: η μικρή μελισσούλα προγραμμάτιζε τις κινήσεις της και οδηγούσε τα ζώα στο ‘ξενοδοχείο χειμερίας νάρκης’, μαθαίνοντας παίζοντας!»

γ) Κέντρο Δραματοποίησης – «Χειμωνιάτικο Δάσος»: Υφάσματα, μαξιλάρια = φωλιές. Τα παιδιά «γίνονται» ζώα και ψάχνουν καταφύγιο. Αισθητηριακή Δραστηριότητα:«Σπηλιά» από μαξιλάρια – δοκιμή «βαθύ ύπνου».

original B8B7564D F6BC 483D 89B0 015CA3ED7619 original E7FC41CC 840C 40EE 823B D2DC78A1454C

3. Τι μάθαμε – Εξήγηση

Μιλήσαμε για το τι σημαίνει χειμερία νάρκη και γιατί μερικά ζώα κοιμούνται τον χειμώνα:
❄ κάνει κρύο
❄ η τροφή είναι λίγη
❄ έτσι εξοικονομούν ενέργεια
Διαβάσαμε και σχετική ιστορία και συζητήσαμε πώς προετοιμάζονται τα ζώα πριν μπει ο χειμώνας. Εικαστική Έκφραση: Τα παιδιά ζωγραφίζουν την αρκούδα και το όνειρό της κατά τη διάρκεια του χειμέριου ύπνου της.

OIPprocessed BF544AB4 9E5A 422E B8BD BB3551BED2FC

4. Δημιουργίες 

Ομαδική Κατασκευή: «Χειμωνιάτικος χάρτης του δάσους»: Σπηλιά για την αρκούδα, Φύλλα/φωλιά για τον σκαντζόχοιρο.

eikona Viber 2025 11 26 16 04 24 452 eikona Viber 2025 11 26 16 04 24 365 eikona Viber 2025 11 26 16 04 24 062 IMG 6916processed C0FFA648 D5CC 41A2 9929 9475C4C660BC


Γλώσσα: Δημιουργία ιστορίας: «Μια μέρα στη σπηλιά μιας αρκούδας…».

processed BD60140A 9708 44FF B921 F29090789841

5. Αξιολόγηση

Στόχος: Κατανόηση μέσω παιχνιδιού και αυτοαξιολόγησης.

Δραστηριότητες

  • Ατομικό Φύλλο Εργασίας:
    Τα παιδιά διαγράφουν τα ζώα που δεν πέφτουν σε χειμέριο ύπνο.
  • Συζήτηση Αναστοχασμού:
    «Τι έμαθα σήμερα για τα ζώα τον χειμώνα;»

  • Αυτοαξιολόγηση:
    Επιλογή φατσούλας 🙂 / 😐 / ☹ για το πώς κατάλαβαν το θέμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δραστηριότητες σχεδιάστηκαν με βάση το μοντέλο 5Ε (Engage–Explore–Explain–Elaborate–Evaluate), που υποστηρίζει τη διερευνητική μάθηση στο νηπιαγωγείο.”

 

Μαθαίνουμε για την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού

Στην ολομέλεια της τάξης μιλήσαμε για την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού και γνωρίσαμε τα βασικά δικαιώματα που έχει κάθε παιδί στον κόσμο. Συζητήσαμε γιατί είναι σημαντικά και πώς μας βοηθούν να μεγαλώνουμε με ασφάλεια, φροντίδα και αγάπη.

Μετά τη συζήτηση, δημιουργήσαμε όλοι μαζί ένα μικρό βιβλιαράκι με τίτλο “Τα δικαιώματά μου”. Κάθε μαθητής και μαθήτρια ζωγράφισε μέσα στο προσωπικό του βιβλιαράκι τέσσερα σημαντικά δικαιώματα:

  • Το δικαίωμα στην αγάπη

  • Το δικαίωμα στην εκπαίδευση

  • Το δικαίωμα στο παιχνίδι

  • Το δικαίωμα στην υγεία

Οι σελίδες γέμισαν με χρώματα, ιδέες και όμορφα μηνύματα, δείχνοντας πόσο καλά κατανόησαν τα παιδιά ότι όλα τα δικαιώματα είναι πολύτιμα και ανήκουν σε κάθε παιδί χωρίς εξαίρεση.

original 39C06C08 467A 4FC6 AD64 E66769E307F3

επίσης δημιουργώντας με χρώματα συνέθεσαν το λουλούδι των διακιωμάτων

eikona Viber 2025 11 20 16 16 19 482 eikona Viber 2025 11 20 16 16 19 514 eikona Viber 2025 11 20 16 16 19 532 eikona Viber 2025 11 20 16 16 19 550 eikona Viber 2025 11 20 16 16 19 568

Είμαι παιδί μικρό και έχω Δικαίωμα και εγώ!

«Μα πού πάνε τα μπαλόνια;»

Στο νηπιαγωγείο μας σήμερα ταξιδέψαμε με τα παιδιά μέσα από το όμορφο και τρυφερό παραμύθι «Μα πού πάνε τα μπαλόνια;» της Κατρίνας Τσάνταλη.

1

Το βιβλίο μας έδωσε την ευκαιρία να συζητήσουμε ένα σημαντικό οικολογικό μήνυμα:
🌍 Δεν αφήνουμε τα μπαλόνια να πετούν στον ουρανό, γιατί μπορούν να καταλήξουν στη θάλασσα και, όταν διαλυθούν σε μικρά κομμάτια, τα ψαράκια και άλλα θαλάσσια ζώα μπορεί να τα καταπιούν και να κινδυνεύσουν.

Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη συζήτηση και κατανόησαν ότι κάθε μικρή μας πράξη μπορεί να επηρεάσει το περιβάλλον. Μοιράστηκαν ιδέες για το πώς μπορούμε να προστατεύουμε τη φύση και να είμαστε πιο υπεύθυνοι.

✏️ Στη συνέχεια, οι μικροί μας μαθητές ζωγράφισαν ό,τι τους έκανε εντύπωση από το παραμύθι και εξήγησαν με δικά τους λόγια γιατί δεν πρέπει να αφήνουμε τα μπαλόνια από τα χέρια μας.

Οι δημιουργίες τους γέμισαν την τάξη χρώματα και οικολογικά μηνύματα, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά ότι η γνώση και η ευαισθησία ξεκινούν από μικρή ηλικία.

processed 60E00A41 9B57 41AD 8CA9 9BC244876F6A processed F68B7F92 A733 40C4 BDD3 B28DA9DA5377 processed 1648A356 0EA3 400A AE90 119CCC6D7805 processed A22122BC 8DD2 440B 9889 D3B28D994C57 processed 9322EB34 E0DA 42AC 9A63 A515E5767B29 processed F7B1E319 FE75 498E B0D6 0291C749FB48 processed 96AF5DA2 C40B 4401 B0D0 FB6EF8656FE2 processed 3B884C52 C396 4493 BCBE 1A5E99AB0B11 processed 78F228D1 B10A 4924 B8B3 D01D8FCDCB93

Μια Ομαδική Αφίσα… με πολλά μπαλόνια και ακόμη περισσότερη αγάπη!

Στο νηπιαγωγείο μας, και τα δύο τμήματα συνεργάστηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό για να δημιουργήσουν μια υπέροχη ομαδική αφίσα. Κάθε παιδί χρωμάτισε το δικό του μπαλόνι και έφτιαξε από κάτω τον εαυτό του να το κρατάει, «δένoντας» έτσι όλα τα μπαλόνια μαζί σε μια όμορφη, πολύχρωμη παρέα.

Το μήνυμα της αφίσας μας είναι δυνατό και σημαντικό:
«Κρατάμε τα μπαλόνια σφιχτά, να μη φύγουν μακριά – προστατεύουμε το περιβάλλον!»

Μέσα από αυτή τη δράση τα παιδιά έμαθαν πως ακόμη και οι μικρές μας συνήθειες μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά. Με συνεργασία, δημιουργικότητα και φαντασία, καταφέραμε να φτιάξουμε κάτι όμορφο που μας θυμίζει πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε τον κόσμο γύρω μας.

processed A16ACBB4 8E07 405C A725 60A14C5F338Dprocessed 34593FE3 00FC 44A2 8768 E2872A7EA3E6 processed 2BCE7A61 DA58 4B82 AD45 9652524EEEBFprocessed 9CF3D3FE E082 44A0 89DD DBA01105CA44IMG 0467

Στο τέλος παρακολουθήσαμε ένα απόσπασμα από την ταινία: Το κόκκινο  μπαλόνι

και ακούσαμε το τραγούδι