Το Σχολείο

«Κανείς δεν μπορεί από μόνος του να τραγουδήσει μια Μουσική Συμφωνία.

Χρειάζεται μια ολόκληρη ορχήστρα, για να παιχτεί.»

H.E. Luccock

 

Στο σχολείο μας κάθε μέρα συνθέτουμε και εκτελούμε ένα υπέροχο κομμάτι μιας υπέροχης, άυλης μεν απτής δε, Συμφωνίας.

Οι νότες της είναι τα όνειρα, τα οράματα, οι στόχοι, οι υψηλές επιδιώξεις, οι φιλοδοξίες που τα θέτουμε με υπομονή και επιμονή σε αρμονία. Οι νότες της είναι ο σεβασμός στον συνάνθρωπο και το περιβάλλον, τα χρώματα και τα σχήματα που την αναδεικνύουν σε Τέχνη, η έμπρακτη ποικιλία των απόψεων και ο δημιουργικός τους συνδυασμός.

Το αποτέλεσμα που αυτές οι νότες συνθέτουν είναι ένα σχολείο που η χαρά και η δημιουργία, η συμμετοχικότητα και η συμπερίληψη, η συνεργατικότητα και η μετάπλαση των γνώσεων σε ποιοτικές δράσεις παραμένουν και νοηματοδοτούν την κάθε μέρα μας.

Εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, κηδεμόνες, τοπική κοινωνία, σε αγαστή συνεργασία, αποτελούν τα μέλη αυτής της ορχήστρας που χρειάζεται ο ένας τον άλλον, που αντλεί έμπνευση και βοήθεια ο ένας από τον άλλον.  Προχωρούμε όλοι μαζί σε δράσεις περιβαλλοντικές, κοινωνικές, ανθρωπιστικές, πολιτιστικές, αγωγής σταδιοδρομίας, ευρωπαϊκά προγράμματα.

Μετέχουμε όλοι σε όλα με σεβασμό, εκτίμηση, αξιοποίηση και ανάδειξη του διαφορετικού.

Γι’ αυτό και η Συμφωνία μας είναι εύηκοη, παραμυθητική και συναρπαστική.

 

Η διευθύντρια του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών

 Μαρία Χρ. Πασχούδη

καθηγήτριαφιλόλογος

ΠΕ02

https://blogs.sch.gr/3lykgian/

https://www.facebook.com/profile.php?id=100082665818394


Αικατερίνη Βαρελά
     
         Η τρομοκρατία των Βουλγάρων στη Μακεδονία και ιδιαίτερα στην πόλη των Γιαννιτσών δεν σταματά με την επανάσταση των Νεότουρκων του Κεμάλ το 1908. Στις 2 Αυγούστου του 1903, με την επανάσταση του ΗΛΙΝΤΕΝ οι κάτοικοι της περιοχής θα θυμούνται αυτήν την ημερομηνία για πάρα πολλά χρόνια, επειδή είναι συνυφασμένη με πράξεις βίας, εμπρησμούς και σφαγές με σκοπό τον βίαιο εκβουλγαρισμό της περιοχής.
     Το ξύπνημα των Ελλήνων της Μακεδονίας άρχισε σχετικά αργά ήταν στην ουσία μια απελπισμένη πράξη άμυνας για την επιβίωσή τους και για την διατήρηση της εθνικής τους υπόστασης. Δεν άργησε όμως να δοθεί η απάντηση. Ένα σύνθημα κυκλοφόρησε μυστικά παντού. Στο σύνθημα προσχώρησε με όλες τις δυνάμεις και η Αικατερίνη Βαρελά, το γένος Πάνου, σύζυγος Χρήστου Βαρελά, παρά τις πολύχρονες πιέσεις, απειλές, εκφοβισμούς από την οργανωμένη Βουλγαρική προπαγάνδα που οργίαζε στην περιοχή των Γιαννιτσών την εποχή εκείνη. Η Αικατερίνη Βαρελά συνέχιζε να στέλνει τα δύο παιδιά της Μιχαήλ και Ελισάβετ στο Διδασκαλείο και Παρθεναγωγείο Θεσσαλονίκης, που διατηρούσε η Ελληνική Κοινότητα εκεί στο τέλος του 1900 με σκοπό τα παιδιά τους να έχουν κύριο μέλημα να κρατήσουν και να στηρίξουν τα ελληνικά ιδεώδη και να διατηρήσουν τις ελληνικές παραδόσεις. Αποτέλεσμα της ηρωικής της αυτής προσπάθειας ήταν την εποχή του Βουλγαρικού κομιτάτου της περιοχής που το αποτελούσαν ο Χρίστο Ταταρτσέφ, ο Ντάμε Γκούεφ και τον Δημητρώφ, να σφαγιασθεί στο κατώφλι του σπιτιού της με τσεκούρι τον Αύγουστο του 1904.
    Λίγο αργότερα τα παιδιά της Μιχάλης και Ελισάβετ Βαρελά προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον Μακεδονικό αγώνα με διπλή ιδιότητα των δασκάλων και αγωνιστών. Αρχίζουν να διδάσκουν ο μεν Μιχάλης Βαρελάς στην περιοχή των Γιαννιτσών μέχρι το 1935 και η Ελισάβετ στα σχολεία της Θεσσαλονίκης και στο Παπάφειο Ορφανοτροφείο μέχρι και το 1940.
Αικατερίνη Βαρελά (1866 – 1904)
Μιχάλης Βαρελάς, δάσκαλος (1866 – 1935)
Ελισάβετ Βαρελά, δασκάλα (1890 – 1972)

 


dialeimma

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΩΝ

1.        9:40 -9:50

2.    10:30-10:35

3.    11:15-11:20

4.    12:00-12:10

 


  2023-2024

Σχέδια Δράσης

ΙΕΠ σχεδια

Για να κατεβάσετε τα σχέδια δράσης: year-2023-school-3851012-form-14-synopsis

 


2022-23

Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας

a3iologhsh

Για να διαβάσετε την έκθεση αξιολόγησης πατήστε εδώ: ekthesi exoterikis axiologisis 2022

 


2022-2023

Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας

download 1

Για να διαβάσετε την έκθεση αξιολόγησης πατήστε εδώ:year-2022-school-3851012-form-10-export