Διακρίσεις


Διάκριση για το 3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ “ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΒΑΡΕΛΑ”

        

Το Σχολείο 3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ “ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΒΑΡΕΛΑ” αναδείχτηκε μεταξύ των καλύτερων σχολικών προσεγγίσεων στο Στόχο 10 στην κατηγορία «Δράση Συνεργασίας» με τίτλο Πρόγραμμα, Loud: «Επτά σχολεία μία καμπάνια – Σας ακούμε «δυνατά» και εντάσσεται στο ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΕΣΒΕΥΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LOUD

Εδώ και πολλά χρόνια, προσπαθούμε να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας στην κοινωνική προσφορά και αλληλεγγύη, στον εθελοντισμό. Οι δράσεις μας αφορούν τον συνάνθρωπο, το περιβάλλον, τους φίλους μας τα ζώα.

Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα του Δήμου Πέλλας για να συζητήσουμε τρόπους ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας για τη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων μας με αναπηρίες.

Κατά τη γνώμη μας, η δυνατότητα συμμετοχής όλων των πολιτών σε όλους τους τομείς των κοινωνικών δραστηριοτήτων είναι πολύ σημαντική και γι αυτό θεωρούμε ό,τι το πρόγραμμα που υλοποιείται είναι πάρα πολύ σημαντικό (Κάζογλου Χρυσαυγή, 3ο Γιαννιτσών)

Στο πρόγραμμα, Loud, ( Erasmus + )-Local Young Leaders for Inclusion ) με οργανωτή τον Δήμο Πέλλας, από το φθινόπωρο του 2019, συμμετέχουν 7 σχολεία, με τίτλο: «Επτά σχολεία μία καμπάνια – Σας ακούμε «δυνατά». «Η Οδύσσεια ενός τυφλού και άλλες ιστορίες» είναι μία σειρά από έξι βίντεο που το καθένα λέει μία διαφορετική ιστορία. Ο Γιάννης είναι ένα τυφλό παιδί που “ταξιδεύει” στα Γιαννιτσά και μέχρι να φτάσει στην Ιθάκη του βλέπουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ίδιος αλλά και τα άτομα με ειδικές ανάγκες γενικότερα…

Ο γενικός στόχος του έργου είναι η δημιουργία περιβάλλοντος ένταξης των νέων χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις.

Δράσεις:

9 καμπάνιες σε τοπικό επίπεδο σε 5 ευρωπαϊκές χώρες από νέους.

4 συντονιστικές συναντήσεις για την παρακολούθηση της εξέλιξης στις καμπάνιες σε τοπικό επίπεδο και ανταλλαγή φορέων αλλά και νέων.

Η διάχυση των αποτελεσμάτων θα γίνει μέσω:

  • Δημοσίευσης φυλλαδίου παρουσίασης από τις καμπάνιες σε τοπικό επίπεδο και τα αποτελέσματά τους.
  • Διάχυση κύριων μηνυμάτων από τις τοπικές καμπάνιες με μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
  • Εργαλεία ηλεκτρονικής εκπαίδευσης συμπεριλαμβάνοντας βίντεο για την κατανόηση σημαντικών απόψεων σε σχέση με τις καμπάνιες και την κινητοποίηση των νέων.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα του έργου

1. Αύξηση κοινωνικής συνοχής.

2. Ενδυνάμωση των δυνατοτήτων των τοπικών αυτοδιοικήσεων και των νέων για την παραγωγή εναλλακτικών λύσεων και την εξασφάλιση της αποτελεσματικής διάχυσης.

3. Ευαισθητοποίηση των εμπλεκόμενων φορέων σε ευρωπαϊκό επίπεδο με την εμπλοκή των νέων στις κοινωνικές πολιτικές πρόληψης

https://www.giannitsa.gr/index.php/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/erasmus-programme-loud.html )

Σε συνεργασία με την Δ/νση Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας και υπεύθυνους καθηγητές από τα Λύκεια του δήμου Πέλλας συγκροτήθηκε η ομάδα εργασίας των μαθητών που δούλεψαν ομαδικά και με μεράκι φέρνοντας σε πέρας την καμπάνια που έχει σχεδόν ολοκληρωθεί στοχεύοντας στην μείωση των διακρίσεων κατά της ομάδας στόχου και κατ’επέκταση την ευαισθητοποίηση του κοινού σε σχέση με το θέμα αυτό.

Τα 7 σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι:

1ο ΓΕΛ Γιαννιτσών,

το 1ο ΕΠΑΛ Γιαννιτσών,

το 2ο ΓΕΛ Γιαννιτσών,

το 2ο ΕΠΑΛ Γιαννιτσών,

το 3ο ΓΕΛ Γιαννιτσών,

το ΓΕΛ Αξού

και το Εσπερινό ΕΠΑΛ Γιαννιτσών.

Από το 3ο ΓΕΛ Γιαννιτσών συμμετέχουν οι μαθητές:

š  ΠΟΛΙΟΥΔΗ ΔΗΜΗΤΡΑ

š  ΤΑΤΟΓΟΥ ΜΑΡΙΑ

š  ΤΣΙΒΡΑΝΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

š  ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Υπεύθυνη καθηγήτρια : ΚΑΖΟΓΛΟΥ ΧΡΥΣΑΥΓΗ

Στόχος της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα είναι να βοηθήσουμε στην αντιμετώπιση & περιορισμό των διακρίσεων, της περιθωριοποίησης που υπάρχουν για Άτομα Μ Ε Α που οδηγούν στη διάκριση, στον κοινωνικός αποκλεισμό, στη φτώχεια

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πήραμε μέρος:ιμη συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία

  • στην επιμόρφωση των μαθητών του προγράμματος – 23 και 24 /9/2019
  • Συμμετείχαμε στην επίσκεψη στο ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ Γιαννιτσών- 24/9/2019
  • Δράση – εκπαίδευση στις 17/12/2019
  • 23/01/2020 -εκπαίδευση στο κοινωνικό θέατρο
  • Δημιουργήσαμε αφίσα και λογότυπο για την καμπάνια. Η Επιλογή έγινε μέσω διαγωνισμού από τις δημιουργίες των μαθητών -14-12-2020, με υπεύθυνη καθηγήτρια την Μαρία Κιουζέπη.
  • Δημιουργήσαμε βίντεο, 28-7-2020, με υπεύθυνο καθηγητή τον Γεώργιο Γρηγοριάδη
  • Συμμετοχή σε τηλεδιάσκεψη με τους συντελεστές του προγράμματος
  • Παράλληλα έξω από τα πλαίσια του παραπάνω προγράμματος συμμετείχαμε στη δράση που διοργάνωσε το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών- 1/12/2019

Το σχολείο μας, το 3ο ΓΕΛ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ “ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΒΑΡΕΛΑ”  διακρίθηκε στο #BravoSchools 2021 με τη συμμετοχή του στον Παγκόσμιο Στόχο 10, στην κατηγορία Δράση συνεργασίας. Συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς και μαθητές για την προσπάθειά τους! Δεσμευόμαστε όλοι μαζί να είμαστε Πρεσβευτές των 17 Στόχων για τη Δημιουργία ενός Καλύτερου Κόσμου!

 

ΙΣΤΟΡΙΑ 1η: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΕΝΟΣ ΤΥΦΛΟΥ (ελληνικά) 

Επτά σχολεία μία καμπάνια

Σας ακούμε «δυνατά»

Συμμετοχή του Δήμου Πέλλας στο πρόγραμμα Erasmus +

Έργο LOUD – Local Young Leaders for Inclusion

Με leader του έργου το Efus.

Συνεχίζουμε με το 2ο μέρος της εξαλογίας μας με τον τίτλο     «Αναπηρικό καρότσι στο αστικό» όπου μπορούμε  να διαπιστώσουμε την πιθανή έλλειψη εξοπλισμού στις μαζικές μεταφορές, αλλά και από την άλλη πλευρά διαπιστώνουμε την ευαισθησία και ευσυνειδησία του οδηγού του αστικού, καθώς δεν ήξερε τίποτα για το γύρισμα της ταινίας μας και οι αντίδρασή του είναι 100% αυθεντική.  Και  αυτή  η ταινία κυκλοφορεί με Ελληνικούς και Αγγλικούς υπότιτλους για τους κωφούς και ξενόγλωσσους συμπολίτες μας.

Την κινηματογράφηση και το μοντάζ επιμελήθηκε ο εκπαιδευτικός Γιώργος Γρηγοριάδης.

 

ΙΣΤΟΡΙΑ 2η: Η Οδύσσεια ενός τυφλού

 

The Odyssey of a blind person

Επτά σχολεία μία καμπάνια – Σας ακούμε «δυνατά»

Συμμετοχή του Δήμου Πέλλας στο πρόγραμμα Erasmus +

Έργο LOUD – Local Young Leaders for Inclusion

Με leader του έργου το Efus.    

Το τρίτο από τα έξι βίντεο της σειράς  «Η Οδύσσεια ενός τυφλού και άλλες ιστορίες» έχει τον τίτλο «Δεν είσαι μόνος».  Ένας κωφάλαλος πηγαίνει στο Δημαρχείο και βλέπουμε τα πρακτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει στις συναλλαγές του με το Δημόσιο.                         Θα καταφέρει να βρει άκρη ή θα μπλεχτεί στα γρανάζια της γραφειοκρατίας;                    Το τελευταίο πλάνο είναι εκπληκτικό και είναι έμπνευση της μαθήτριας που συμμετέχει στην ταινία.                                                                                                                                           Πείτε μας τη γνώμη σας στα σχόλια.

Φυσικά υπάρχουν υπότιτλοι στα Ελληνικά για τους συνανθρώπους μας που έχουν προβλήματα ακοής, και στα Αγγλικά για τους ανθρώπους του εξωτερικού.

ΙΣΤΟΡΙΑ 3η: ΤΟ 3ο VIDEO!

Την κινηματογράφηση και το μοντάζ απόλαυσε ο εκπαιδευτικός Γιώργος Γρηγοριάδης.

Seven schools one campaign

We can hear you loud

Municipality of Pella participating in the Erasmus+ programme

Project – Local Young Leaders for Inclusion-LOUD project-coordinated by the European Forum for Urban Security and co-financed by the Erasmus + programme

The 3rd of the six videos of the series “The Odyssey of a blind person and other stories” is called: “You are not alone” where a deaf mute person  goes to the town hall and there we can see the practical problems he faces trying to carry out an everyday procedure as a citizen in public services. He will eventually manage to find his way around or get stuck in bureaucracy? The final scene is amazing and was inspired by a student who participates in the film.

We are looking forward to your opinion in your comments…

This video of course is supported by Greek and English subtitles for our deaf and foreign citizens.

THE 3rd VIDEO!

Τhe 4th video will be uploaded….

The shooting and the film editing is supported by the teacher  George Grigoriadis

Επτά σχολεία μία – Σας ακούμε «δυνατά»

Συμμετοχή του Δήμου Πέλλας στο πρόγραμμα Erasmus +

Έργο LOUD – Local Young Leaders for Inclusion

Με leader του έργου το Efus.

Φτάσαμε αισίως στο τέταρτο από τα έξι βίντεο της σειράς  «Η Οδύσσεια ενός τυφλού και άλλες ιστορίες», που έχει τον τίτλο «Ραγισμένη καρδιά».  Η ιστορία μας επικεντρώνεται στο πως μία αναπηρία μπορεί να οδηγήσει κάποιους ανθρώπους σε κοινωνικό αποκλεισμό και να επηρεάσει τις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Προσεγγίσαμε το θέμα λίγο μεταφορικά και αντί για αναπηρία η πρωταγωνίστρια παθαίνει έναν τραυματισμό και παρατηρούμε την αλλαγή συμπεριφοράς του φίλου της.

Εννοείται ότι και αυτό το επεισόδιο κυκλοφορεί με Ελληνικούς και Αγγλικούς υπότιτλους, για αυτούς που έχουν προβλήματα ακοής και για αυτούς που δε γνωρίζουν Ελληνικά.

Θα ακολουθήσει το πέμπτο βίντεο…

Την κινηματογράφηση κατεύθυνε και το μοντάζ απόλαυσε ο εκπαιδευτικός Γιώργος Γρηγοριάδης.

ΙΣΤΟΡΙΑ 4η: Η Οδύσσεια ενός τύφλου

Seven schools one campaign

We can hear you loud

Municipality of Pella participating in the Erasmus+ programme

Project – Local Young Leaders for Inclusion-LOUD project-coordinated by the European Forum for Urban Security and co-financed by the Erasmus + programme

We hopefully reached the 4th of the six videos of the series “The Odyssey of a blind person and other stories” which is called: “the broken heart”. Our story focuses on the way a disability can lead some people to social exclusion and affect their interpersonal relationships.

We approached the issue a little metaphorically and instead of a disability our protagonist gets injured and then we observe the change of her boyfriend’s attitude.

This video of course is supported by Greek and English subtitles for the people with hearing problems and those who don’t speak Greek.

Τhe 5th video will be uploaded….

The shooting and the film editing is supported by the teacher  George Grigoriadis

The Odyssey of a blind person, 4th story

Η Οδύσσεια ενός τυφλού και άλλες ιστορίες” 5η Ιστορία

ΙΣΤΟΡΙΑ 5η: “Διαδρομές μετ΄ εμποδίων”

The Odyssey of a blind person and other stories -5th story

“Bumpy road”

Η “Οδύσσεια” ενός τυφλού και άλλες ιστορίες,
The “Odyssey” of a blind person and other stories,

ΣΚΕΨΕΙΣ των ΜΑΘΗΤΩΝ μας:

Μαρία

Το πρόγραμμα του Loud μας βοήθησε να έρθουμε κοντά σε ανθρώπους που τα προβλήματα τους μας ήταν άγνωστα, πληροφορώντας μας για αυτά κ ευαισθητοποιώντας μας, κάνοντας μας να παλέψουμε για την, έστω κ ελάχιστη, βελτίωση της καθημερινότητας τους. Ήταν μία αξέχαστη εμπειρία την οποία είμαι τυχερή που έζησα, καθώς περάσαμε πολλές όμορφες στιγμές, γνωρίσαμε αξιόλογους ανθρώπους κ το αποτέλεσμα άξιζε κάθε πρωινό ξύπνημα!

Δήμητρα

The idea of the project seemed to me in the beginning very interesting, so I wanted to take part in it, as I have never taken part in such programs before. I’ve always wanted to do something to help disabled people, because they weren’t treated equally in my country. During the program, I met many great people and we worked together. It was really fun! And I loved the opportunities that we were given during its run. I would definitely do this again!

Γιάννης

Από την αρχή μου ακούστηκε πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα καθώς οι δράσεις του δεν συμπεριλαμβανόταν στο αυστηρό σχολικό πλαίσιο και ήμασταν πιο ελεύθεροι σε ότι και αν κάναμε και ταυτόχρονα πιο δημιουργικοί. Άλλο ένα θετικό στοιχείο που συγκέντρωνε σαν πρόγραμμα και με έκανε να θέλω να γίνω μέρος αυτού, είναι ότι έχει πρακτικό σκοπό και αυτό που κάναμε ελπίζω ότι θα έχει κάποιο αντίκτυπο για να αντιμετωπίζονται όλοι οι άνθρωποι ίσα και όχι ισότιμα. Ειμαι πολύ χαρούμενος που συμμετείχα στις δράσεις του LOUD γιατί έζησα από κοντά ανθρώπους που χρειάζονται αλληλεγγύη και στήριξη. Αν μου ξαναδινόταν η ευκαιρία θα το έκανα ξανά.