Δράσεις

«Εγώ κι Εσύ μαζί: Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα»

ΑΦΙΣΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ

 

Κατά το σχολικό έτος 2022 – 2023, στο 3ο ΓΕΛ Γιαννιτσών υλοποιήθηκε το πρόγραμμα «Εγώ κι Εσύ Μαζί» το οποίο είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Διεθνούς Αμνηστίας που έχει ως στόχο να φέρει τα ανθρώπινα δικαιώματα στις σχολικές τάξεις. Η Διεθνής Αμνηστία, η μεγαλύτερη οργάνωση ανθρώπινων δικαιωμάτων στον κόσμο, έχει αναπτύξει διεθνώς ένα δίκτυο για την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα, το οποίο τροφοδοτείται με δράσεις και υλικά από κάθε χώρα. Με αυτό τον τρόπο έχει αποκτήσει την εμπειρία και την τεχνογνωσία να προσεγγίζει πολύπλοκα και ευαίσθητα θέματα που άπτονται των δικαιωμάτων του ανθρώπου με τρόπο απλό και κατανοητό ανάλογα με το ακροατήριο στο οποίο απευθύνεται.

Σκοπός του εκπαιδευτικού υλικού που παρέχει το πρόγραμμα είναι αφενός η αποσαφήνιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων του παιδιού και των νέων και αφετέρου μέσα από τις προτεινόμενες βιωματικές και εκπαιδευτικές δράσεις η καλλιέργεια της κουλτούρας της ευαισθητοποίησης και του σεβασμού της διαφορετικότητας και της ανάγκης διαμόρφωσης μίας κοινωνίας ίσων και ελεύθερων πολιτών. Επίσης αποσκοπεί στην εμπέδωση των βασικών αξιών που συνδέονται με τα ανθρώπινα δικαιώματα, (όπως η αξιοπρέπεια, η ελευθερία και η δικαιοσύνη), στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και στην ενεργό συμμετοχή των μαθητριών και των μαθητών για την προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων με στόχο την αρμονική συνύπαρξη με τους γύρω τους.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε, σε συνδυασμό με τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, στα τμήματα της Β΄ τάξης καθώς και στα τμήματα Α1 και Γ2 του σχολείου μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία μέσω βιωματικών δράσεων και την παρακολούθηση οπτικού υλικού να ανταλλάξουν απόψεις και να προβληματιστούν σχετικά με την κατάσταση των ανθρώπινων δικαιωμάτων ανά τον κόσμο.

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος, η μαθήτρια του Α1 τμήματος, Δήμτση Ευαγγελία δημιούργησε μια αφίσα για να μας υπενθυμίσει ότι η προσβασιμότητα και η συμπερίληψη στο σχολείο είναι ανθρώπινο δικαίωμα.

Υπεύθυνες του προγράμματος οι φιλόλογοι του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών: Γαλαντάρη Κωνσταντία, Καράμαλη Σεραφεία, Κυριαζή Ευαγγελία, Σύρμαλη Κυριακή, Τζιάλη Ελένη, Τσιλίκα Μαρία.

 


3ο ΓΕΛ Γιαννιτσών-Εκδηλώσεις μνήμης 16-17 Μαϊου 2023

100 χρόνια μνήμες (Σαν να’χαν ποτέ τελειωμό τα πάθια και οι καημοί του κόσμου)

 

Η 19η Μαΐου είναι μια συμβολική ημερομηνία που η Βουλή των Ελλήνων αναγνώρισε επισήμως με νόμο το 1994 ως μια Ημέρα Μνήμης για τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου. Στις 19 Μαΐου 1919 ο Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάστηκε στη Σαμψούντα και ξεκίνησε η βιαιότερη περίοδος της γενοκτονίας του ποντιακού ελληνισμού.

ASLANIDIS XRISTINA

Το 3ο ΓΕΛ Γιαννιτσών «Αικατερίνη Βαρελά» τίμησε τη μέρα αυτή με εκδηλώσεις στο σχολείο την Τρίτη 16 και την Τετάρτη 17-5. Εκεί παρουσιάστηκε η δουλειά των μαθητών/τριών στο πλαίσιο του προγράμματος «100 χρόνια μνήμες». Παρουσιάστηκε η συνέντευξη που πήραν οι μαθήτριες της Α΄τάξης Άννας Καπανάτζε, Θεοδώρας Πετρίδου και Χριστίνας Τοπαλίδου από τον πρώην πρόεδρο και ενεργό μέλος της Ευξείνου Λέσχης Γιαννιτσών Απόστολο Ασλανίδη. Επίσης, παρουσιάστηκε ένα βίντεο που ετοιμάσανε τα παιδιά του Β3 του σχολείου μας για την 13η Σεπτεμβρίου 1922 στη Σμύρνη, την ημέρα της κορύφωσης του δράματος του μικρασιατικού ελληνισμού.

KORITSIA 2 1

Η φετινή χρονιά όμως στιγματίστηκε και από τον καταστροφικό σεισμό στην περιοχή της Μικράς Ασίας, στις 6 Φεβρουαρίου 2023 που ισοπέδωσε ολόκληρες πόλεις, οδήγησε σε χιλιάδες νεκρούς και ακόμη περισσότερους άστεγους. Τα παιδιά του Β3 εξέφρασαν τις σκέψεις τους με αφορμή φωτογραφίες από τον σεισμό. 

b3

Εύλογα, ήρθε στο νου μας η φράση του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη σε μορφή ερώτησης:

Έχουν ποτέ τελειωμό τα πάθια και οι καημοί του κόσμου;

Η απάντηση βέβαια στην ερώτηση είναι προφανής. Σας καλούμε όμως όλους και όλες να προβληματιστείτε πάνω στη μοίρα του ανθρώπου, να νιώσετε τον απώτερο πόνο που μπορεί να αντέξει ένας άνθρωπος αλλά και να αναρωτηθείτε:

ΓΙΑΤΙ θα πρέπει να συμβαίνουν όλα αυτά;

Παρακάτω δίνονται δύο σύνδεσμοι video σχετικών με το πρόγραμμα:

video 1                    video 2

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί οι φιλόλογοι: Σύρμαλη Κυριακή και Γαλαντάρη Κων/να


Η κοπή της βασιλόπιτας της ομάδας Διαμεσολάβησης του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών

0

Την Τετάρτη 18/1 οι μαθήτριες και οι καθηγήτριες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Διαμεσολάβησης του σχολείου μας έκοψαν βασιλόπιτα. Τυχερό αναδείχθηκε… το σχολείο, κάτι που ικανοποίησε όλους τους παρευρισκόμενους αφού βγήκαν όλοι κερδισμένοι. Και του χρόνου με υγεία, ενσυναίσθηση και λιγότερες συγκρούσεις!!!

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί του προγράμματος οι φιλόλογοι: Καράμαλη Ευθυμία, Κυριαζή Ευαγγελία και Τσιλίκα Μαρία


Στο Μουσείο των ψευδαισθήσεων το 3ο ΓΕΛ Γιαννιτσών

Την Παρασκευή 23/12/2022 η Β τάξη του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών πραγματοποίησε την τελευταία εκπαιδευτική επίσκεψη του έτους στο Μουσείο ψευδαισθήσεων στη Θεσσαλονίκη. Ήταν μια μοναδική απολαυστική εμπειρία για τα παιδιά αλλά και για τις συνοδούς εκπαιδευτικούς!

Viber 2022 12 24 18 29 55 035

Viber 2022 12 24 18 29 55 188


Την παράσταση «Η Ιστορία ενός Αιχμαλώτου ή πώς πέρασα τα σύνορα» παρακολούθησαν οι μαθητές/τριες του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών στις 6/11/22Viber 2022 12 07 20 35 17 321 1

Μαθητές του σχολείου μας είχαν τη χαρά να παρακολουθήσουν σήμερα την παράσταση «Η Ιστορία ενός Αιχμαλώτου ή πώς πέρασα τα σύνορα», που παρουσιάστηκε στο Πνευματικό Κέντρο της πόλης μας απ’ την θεατρική ομάδα Ομάδα Hippo Theatre Group. Βασισμένο στο ομώνυμο διήγημα του Στρατή Δούκα, το έργο διεκτραγωδεί τις συνέπειες της προσφυγιάς και του ξεριζωμού του 1922. Ο διαδραστικός χαρακτήρας της παράστασης έδωσε πολλές φορές την ευκαιρία στους μαθητές μας να μπουν στη θέση του ήρωα, να έρθουν αντιμέτωποι με ηθικά διλήμματα και να συνειδητοποιήσουν την ικανότητα που έχει η καλή τέχνη να συγκινεί, να διδάσκει και να προάγει.

 

Viber 2022 12 07 20 35 16 860 1


ΔΡΑΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΟΥ 3ου ΓΕΛ ΓΙΝΝΙΤΣΩΝ

« Βιώσιμα Κλωστοϋφαντουργικά Προϊόντα» 

Η εθελοντική ομάδα του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών συμμετείχε στη δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης με τίτλο « Βιώσιμα Κλωστοϋφαντουργικά Προϊόντα» που διοργάνωσε το Τμήμα Ανακύκλωσης του Δήμου Πέλλας.

3

Την Τρίτη, 22/11/2022, στο Πνευματικό Κέντρο Γιαννιτσών, το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση «bazaar ανταλλαγής» με 21 μαθητές/τριες στο πλαίσιο της οποίας ενημερώθηκαν για την έννοια της επαναχρησιμοποίησης και ανταλλαγής των αντικειμένων. Οι μαθητές/τριες έφεραν ένα ρούχο, σε καλή κατάσταση, πλυμένο και σιδερωμένο μαζί με ένα σημείωμα για την ιστορία του ρούχου ή μια ευχή για το πως θα ήθελαν να συνεχίσει η χρήση του και το αντάλλαξαν με κάποιο άλλο που έφεραν μαθητές/τριες από άλλο σχολείο.

1 1

Σκοπός της δράσης αυτής ήταν η ενημέρωση των μαθητών/τριων για την επαναχρησιμοποίηση ορισμένων ρούχων ή αντικειμένων όπως για παράδειγμα ένα τζιν παντελόνι μπορεί να γίνει μια όμορφη τσάντα καθώς και για την αξία της ανταλλαγής ως έναν διαφορετικό τρόπο ανακύκλωσης

2

Οι μαθητές/τριες έμαθαν ότι ακόμα και αν χαθεί η αξία χρήσης ενός αντικειμένου που χρησιμοποιούν, μπορεί να είναι χρήσιμο για κάποιον άλλον, όπως ήταν κάποτε για αυτούς, χωρίς να χρειάζεται να το πετάξουν ως άχρηστο.

Υπεύθυνοι καθηγητές/τριες: Λάζου Γεωργία, Κάζογλου Αυγή, Τσακίρη Μαριάνθη, Καψάλη Βούλα, Κουρουτζίδης Νίκος.

 

4Οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν:

  1. Ντιλούδης Θεοχάρης Α2
  2. Πετρίδου Θεοδώρα Α2
  3. Κανάνι Ελεονόρα Β1
  4. Κυρανούδη Στυλιανή Β2
  5. Μαυρομάτη Ελένη Β2
  6. Ντουβαλέτη Μαρκέλλα Β2
  7. Πατσάνη Αντωνίνα Β2
  8. Πιπερίδης Γρηγόριος Β2
  9. Πόπη Κυριακή Β2
  10. Σαλονικίδης Κωνσταντίνος Β2
  11. Κοκονόζη Δέσποινα Β3
  12. Βουδρισλή Ελισάβετ Β3
  13. Στράντζαλη Καλλιόπη Β3
  14. Αρνάκη ΑθανασίαΒ3
  15. Νεοκοσμίδου Παρασκευή Δανάη Β3
  16. Γραμματικού Θεοδώρα Β3
  17. Τομπάζη Μυρσίνη Β3
  18. Καρουμπάκη Παλλημέρη Αγγελική Β3
  19. Δάντση Ολυμπία Β3
  20. Στεργιούλας Σωκράτης Β4
  21. Συγγούνη Βασιλική Β4

9η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού-Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2022

 

DSC00126

Στο πλαίσιο της εναρμόνισης του εορτασμού της 9ης Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2022 με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022, με κοινό σύνθημα «ΑΘΛΗΣΗ κάθε μέρα, ΥΓΕΙΑ μια ΖΩΗ» και στόχο την ανάδειξη της ωφελιμότητας της άθλησης στη σωματική και πνευματική υγεία εφ’ όρου ζωής, καλούνται οι σχολικές μονάδες της Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης της χώρας να οργανώσουν και να υλοποιήσουν αθλητικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου.

DSC00115

DSC00137

Οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων μπορούν να συναποφασίσουν τις αθλητικές δραστηριότητες, οι οποίες δύναται να διεξαχθούν εντός ή/και εκτός του σχολικού χώρου, προκειμένου να αναδειχθεί η θεμελιώδης σημασία της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία.

DSC00111Στόχος της σχολικής κοινότητας, μέσω των αθλητικών δράσεων και δραστηριοτήτων, είναι η αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής, προς όφελος όλων των μαθητών/μαθητριών.

kylikioΣτο κλίμα της ημέρας και το κυλικείο του σχολείου

Ευχάριστη έκπληξη η επίσκεψη των παλιών μαθητών μας Θανάση και Αναστασία Βαρσαμά, που δίδαξαν στους μαθητές μας λατινοαμερικάνικους χορούς.

Για να δείτε απόσπασμα από τον χορό πατήστε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=XBd5ohMLqDA

 

Στο πλαίσιο της ίδιας ημέρας Ομάδα μαθητών με τη συνοδεία των καθηγητών τους πραγματοποίησαν ορειβατικό περίπατο στο βουνό Πάικο.

Viber 2022 10 02 15 37 12 688

Viber 2022 10 02 15 37 12 568

Viber 2022 10 02 15 37 13 083

Υπεύθυνοι εκδηλώσεων, Βόλτσου Σοφία ΠΕ11 και Γαλέγκας Αντώνιος ΠΕ11


Ειλικρινής απολογισμός ενός απογεύματος

                Κι ένα βράδυ ενώ κοίταζα

                Τα τοξωτά μπαλκόνια

                Του μαιευτηρίου «Έλενα»

 

Μια εύσωμη κυρία κατεβαίνει τον δρόμο μιλώντας δυνατά στο κινητό της. Ένας οδηγός παραβιάζει το STOP. Πιτσιρίκια τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα δεξιά κι αριστερά σε μια ασυναίσθητη προσπάθεια απομίμησης των ενήλικων ρυθμών ζωής. Και κάπου εκεί εγώ καθισμένη σ’ ένα παγκάκι μ’ εσένα να φλυαρείς ασταμάτητα στο πλάι μου για όλα τα κατά τη γνώμη σου σημαντικά ζητήματα της αδιάφορης ρουτίνας μας, βρήκα την ώρα να κάνω το δικό μου απολογισμό:

Άκουσα ήχο πιάνου

Έχω ξυπνήσει στις 6:30 το πρωί, έχω πιει έναν απαίσιο καφέ τρώγοντας ξερό κουλούρι, πέρασα ένα εξαντλητικό οκτάωρο εργασίας και έφαγα απαίσιες πατάτες. Χαράμισα μία ώρα διαβάζοντας ένα βιβλίο, από αυτά που τα μισείς για τον χρόνο που σπατάλησες.

Κάποιος από τους Ρουμάνους

Έπαιζε από συνήθεια το ίδιο κομμάτι

Και μεταμόρφωνε τους δήμιους της Αμερικάνικης Πρεσβείας

Τους μεταμόρφωνε πάλι

Σε χάδι

Πόσο αντιαισθητικός απολογισμός, θεέ μου! Μόνο στα βιβλία και στις ταινίες καταφέρνει να δείχνει αξιόλογος. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις μάς υπενθυμίζει πόσο άδειο είναι το εσωτερικό μας.

Πόσο μ’ αρέσει ν’ ακούω τους ανθρώπους

Ν’ ανεβαίνουν με τ’ ασανσέρ

Και να μιλάνε ρουμάνικα

Ο κόσμος εξακολουθεί να περνάει από μπροστά μας χωρίς να μας αντιλαμβάνεται και χωρίς να τον αντιλαμβανόμαστε ούτε στο ελάχιστο.

Ένα  μεσημέρι, σκυφτή κι ανώνυμη

Μέσα στους σκοτεινούς διαδρόμους μιας πολυκατοικίας

Είναι ένα ατέρμονο κουβάρι ενός ατέρμονου απογεύματος εν μέσω ατέρμονων συλλογισμών.

Τους άκουσα να μιλάνε ρουμάνικα

Καθώς ανέβαιναν με το ασανσέρ

Και κάπου εκεί μια φωνή, η δική σου φωνή με επαναφέρει στην πραγματικότητα:

-Μπορείς να μου πεις τι σκατά σκέφτεσαι και δεν απαντάς σ’ αυτό που σε ρωτάω;

-Ότι είσαι μαλάκας, απαντάω και ψάχνω τα τσιγάρα μου.

Να μιλάνε ρουμάνικα

-Τι είπες;

-Τίποτα, λέω ρουφώντας τον καπνό και απομακρύνομαι για να γίνω ένα με το ανθρώπινο κουβάρι που μόλις μας προσπέρασε. Το δικό μου κουβάρι.

Και τότε τραγούδησα

Πόσο μ’ αρέσει ν’ ακούω τους ανθρώπους

Ν’ ανεβαίνουν με τ’ ασανσέρ

Και να μιλάνε ρουμάνικα

 

Το κείμενό της μας έστειλε ο βραβευμένος συγγραφέας και καθηγητής της Παναγιώτης Χ. Χατζημωυσιάδης με το εξής σημείωμα:

«Είναι ωραίο να βλέπεις τη νέα γενιά να ανοίγει τα φτερά της, να κάνει δυο τρεις γύρους πάνω απ’ την αυλή του σχολείου κι ύστερα κατερχόμενη να σου δείχνει τα γαμψά της νύχια, ενόσω εσύ κάνεις την καθηγητική σου εφημερία μια Τρίτη νωρίς το μεσημέρι σκεπτόμενος: να μου την προσέξετε την Βασιλικούλα, θα ‘ρθει κάποτε καιρός να δοκιμάζει τα γαμψά της νύχια στους φαλακρούς μας κροτάφους. Δικαίως» Π.Χ. Χατζημωυσιάδης

* Η Βασιλική Συσούρκα είναι Μαθήτρια Β’ Λυκείου, 3ο ΓΕΛ Γιαννιτσών


ΣΜΥΡΝΗ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 1922, 100 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ…

Μικρασιατική Καταστροφή 1922 : Η μεγαλύτερη συμφορά του ελληνισμού | in.gr

Αυτός ο Σεπτέμβριος του 2022 είναι διαφορετικός από τους προηγούμενους και τους επόμενους… Είναι ένας Σεπτέμβρης μνήμης για τους Έλληνες και όχι μόνο. 100 χρόνια πριν, στη Σμύρνη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας τότε, της πόλης με τον μεγαλύτερο χριστιανικό πληθυσμό των πόλεων της Μικράς Ασίας, σημειώθηκε μία από τις μεγαλύτερες ανθρωπιστικές καταστροφές. Η καταστροφή της πόλης σηματοδότησε ουσιαστικά το τέλος της ελληνικής παρουσίας στη Μικρά Ασία. Βέβαια, δυστυχώς, δεν ήταν η μόνη που συντελέστηκε το διάστημα από το 1915 έως το 1923 στην περιοχή (γενοκτονία Αρμενίων το 1915, Ποντίων το 1919 και εξής).

Στο ιστολόγιό μας θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τον Σεπτέμβρη του 1922 (https://xerizomos1922.blogspot.com/2022/09/1922-100.html) καθώς και μαρτυρίες από τον ξεριζωμόΤο 3ο Γενικό Λύκειο Γιαννιτσών «Αικατερίνη Βαρελά» τιμά την επέτειο των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή με τη συμμετοχή στις εκδηλώσεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Πέλλας και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στις οποίες παρουσιάστηκε η δουλειά των μαθητριών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «1922, Εκατό χρόνια μετά…). Για το σκοπό αυτό συγκεντρώσαμε μαρτυρίες από τους /τις απογόνους των προσφύγων, τα παιδιά δημιούργησαν κείμενα με βάση τα οποία διάβασαν στο βίντεο που ακολουθεί. (https://drive.google.com/file/d/1qprehoUyib_cuvmBjXnJawxE8w7i64tK/view?usp=sharing)

Στο ιστολόγιό μας υπάρχει και η φόρμα για τη συμπλήρωση στοιχείων σχετικά με τον τόπο από όπου έφυγαν οι πρόσφυγες, τον τρόπο μετακίνησης, τον τόπο εγκατάστασης στην Ελλάδα. Όποιος/α θέλει και γνωρίζει από τις αφηγήσεις των παππούδων και των γιαγιάδων του μπορεί να τη συμπληρώσει και να την υποβάλει προκειμένου να αξιοποιηθούν από τους μαθητές /τις μαθήτριες που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα τη νέα σχολική χρονιά (https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScOiRRyQCtVd8DAwiHE0oAKWkFypi6tz25EXT9_uaIQkW-fAQ/viewform )

Η δουλειά μας θα συνεχιστεί και φέτος με συνεντεύξεις, δραματοποιήσεις, έρευνα, αναρτήσεις στο ιστολόγιό μας, καλλιτεχνικές δημιουργίες, βίντεο.


Η Διαμεσολάβηση Ομηλίκων είναι μια δομημένη διαδικασία ειρηνικής επίλυσης διαφορών σχολικής καθημερινότητας μεταξύ μαθητών/τριών από τους/τις ίδιους/ιες τους/τις μαθητές/τριες, έτσι, ώστε να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση από τους διαφωνούντες.

1

Επιδιώκει την όσο το δυνατό μεγαλύτερη ικανοποίηση των διαφωνούντων μέσα από ένα δίκαιο αποτέλεσμα κοινά αποδεκτό από τις αντιμαχόμενες πλευρές. Η διαμεσολάβηση ως θεσμός εργάζεται στον τομέα πρόληψης και αντιμετώπισης της σχολικής βίας. Στόχος της εφαρμογής του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση και η ανάπτυξη θετικών στάσεων των μαθητών/τριών ως συνιστωσών αντίστασης στη χρήση βίας και η βελτίωση του σχολικού κλίματος με τη δραστηριοποίηση των μελών των σχολικών κοινοτήτων προς την ελαχιστοποίηση της εμφάνισης περιστατικών σχολικής βίας.

 

Οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:

Καράμαλη Σεραφεία

Κυριαζή Ευαγγελία

Σταματοπούλου Ελευθερία

Τσιλίκα Μαρία

 

Οι μαθήτριες-διαμεσολαβήτριες:

Καπάκογλου Έλενα

Καρουμπάκη-Παλλημέρη Αγγέλικα

Κυρανούδη Στέλλα

Μπαντιμαρούδη Δάφνη

Μυλοθρίδου Ευαγγελία

Νεοκοσμίδου Δανάη

Χατζηιωάννου Ευαγγελία

Χατζηιωάννου Όλγα

 

Βίντεο στο youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=DqDadkbkCLc

 

Λινκ εκδήλωσης της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας:

https://www.youtube.com/watch?v=Go_96Y4ciXk


Δράση στο πλαίσιο του προγράμματος URBACT του Δήμου Πέλλας, από τους μαθητές/τριες του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών

afisa 50x70 1

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος URBACT του Δήμου Πέλλας, οι μαθήτριες του σχολείου μας, Κοκονόζη Δ. ( Α4), Κυρανούδη Σ. (Α2), Μπαντιμαρούδη Δ. ( Β2), Πατσάνη Α. (Α3) και Τσακιρίδου Γ. (Γ4) δημιούργησαν μία αφίσα με έργα τους με σκοπό την ευαισθητοποίηση των συμπολιτών μας και την ενθάρρυνση των εμπλεκομένων φορέων στο να προσεγγίσουν το θέμα της αστικής ασφάλειας.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Καψάλη Παρασκευή ΠΕ06, Κουρουτζίδης Νικόλαος ΠΕ07, Λάζου Γεωργία ΠΕ04 και Τσακίρη Μαριάνθη ΠΕ01.


A7404516

 

A7404521

για να διαβάσετε περισσότερα πατήστε εδώ

 


Η Εθελοντική Ομάδα του 3ου ΓΕΛ μαζί με τις ευχές της δώρισε στη μονάδα Covid του Νοσοκομείου Γιαννιτσών 5 πιεσόμετρα χειρός.

Μπορεί να είναι εικόνα 5 άτομα, άτομα που στέκονται και εσωτερικός χώρος


ΤΕΠ-OpenDay-2022 – Εκδήλωση ενημέρωσης για το Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

277885503 7623544167663660 5092326292512260144 n

Την παρουσίαση παρακολούθησαν οι μαθητές/τριες τησ Γ’ Λυκείου την Πέμπτη 7 Απριλίου 2022

277894114 1432276357230277 1155079113836567247 n

 


.png

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΙΡΚΙΝΕΖΙ

ΥΠ. ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ

 Την Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2022, ο κ. Τσουγκράκης Γιάννης, δασολόγος – ορνιθολόγος, υλοποίησε, σε συνεργασία με την κα Ευσταθίου Κατερίνα ΠΕ02 και την κα Κάζογλου Αυγή ΠΕ78, στο σχολείο μας το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα (Αρ. Πρωτοκόλλου: Φ1/ΕΠ/150282/ 165201/Δ7) του Φορέα: «Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία», με θέμα: «[…] στ. «Κιρκινέζι, ένα γεράκι στα κεραμίδια μας […]», το οποίο απευθύνεται διαμέσου των εκπαιδευτικών σε μαθητές και μαθήτριες μεταξύ των άλλων και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Γυμνασίου-Λυκείου,  για το σχολικό έτος 2021-2022.

IMG 20220318 110253

Πριν την παρουσίαση του θέματος, ο κ. Τσουγκράκης – ο οποίος είναι και γονέας μαθητή του σχολείου μας –, στο πλαίσιο της Ομάδας Δράσης για τον επαγγελματικό προσανατολισμό, ενημέρωσε τους μαθητές και τις μαθήτριες των τμημάτων 1,2 και 5 της Α’ τάξης, για το επάγγελμα του Δασολόγου – Ορνιθολόγου.

Η διάρκεια της παρουσίασης για κάθε τμήμα χωριστά διήρκησε 1 διδακτική ώρα.

IMG 20220318 113500

Οι μαθητές και οι μαθήτριες, μετά το πέρας της παρουσίασης, κατά τη διάρκεια της επόμενης διδακτικής ώρας, κατέγραψαν τις παρατηρήσεις και τις εντυπώσεις τους. Η ανταπόκριση των μαθητών και μαθητριών ήταν ιδιαίτερα θετική. Όλοι και όλες βρήκαν ενδιαφέρουσες τις πληροφορίες για το επάγγελμα του δασολόγου και, κυρίως, εντυπωσιάστηκαν με το κιρκινέζι, τις διαφορές ανάμεσα στο αρσενικό και στο θηλυκό και τις λεπτομέρειες για τον τρόπο διαβίωσής του. Το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών θα ήθελε περισσότερο χρόνο, για να τεθούν ερωτήματα και εκδήλωσαν ενδιαφέρον και για άλλες παρόμοιες δράσεις σχετικές με την πανίδα της περιοχής μας.

IMG 20220318 111233

Μία εβδομάδα πριν, οι μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν από την κα Ευσταθίου Κατερίνα για το πρόγραμμα με λίγες εισαγωγικές πληροφορίες για το κιρκινέζι και την επικείμενη επίσκεψη του κ. Τσουγκράκη Γιάννη. Επίσης, μεταφέρθηκαν στο σχολείο δύο φωλιές, οι οποίες κατασκευάστηκαν σύμφωνα με τις οδηγίες και τις προδιαγραφές του εγχειριδίου της NCC & Ορινιθολογικής Εταιρείας.

.jpg

Την Πέμπτη, 24 Μαρτίου, οι φωλιές τοποθετήθηκαν στην ανατολική πλευρά του σχολείου, σε χώρο μόνιμα σκιασμένο, για την προστασία των νεοσσών από τον καύσωνα.

ΣΧΟΛΕΙΟ

Το ίδιο πρόγραμμα θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί τον Μάιο, σε συνεργασία με την κυρία Λήδα Ράμμου, αμέσως μετά την επιστροφή από τις διακοπές του Πάσχα, με θέμα τον «λαγόγυρο» στον αρχαιολογικό χώρο της Αγοράς ή του Ανακτόρου της αρχαίας Πέλλας. Στόχος της δράσης είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να δουν από κοντά και να παρατηρήσουν το τρωκτικό αυτό στο φυσικό του χώρο, να πληροφορηθούν για το επάγγελμα του/της βιολόγου και ταυτόχρονα να ξεναγηθούν στο Μουσείο της Πέλλας.

 

Ευχαριστούμε πολύ τον κύριο Τσουγκράκη Γιάννη, ο οποίος με μεγάλη προθυμία υλοποίησε μαζί μας την προαναφερόμενη δράση. Ευελπιστούμε στη συνέχεια της συνεργασίας μας

 Λίγα λόγια για το Κιρκινέζι…

Το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί την εισαγωγή του εγχειριδίου: «Προσφέροντας στέγη στα Κιρκινέζια, Βελτίωση των χώρων φωλιάσματος του κιρκινεζιού» της NCC & Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας.

«Το Κιρκινέζι είναι από τα ελάχιστα άγρια ζώα που δεν ενοχλείται από την παρουσία του ανθρώπου, ακόμη και κοντά στη φωλιά του. Φωλιάζει εδώ και αιώνες εντός οικισμών στις στέγες ή εσοχές των κτιρίων. Χαρακτηριστικό, μάλιστα, είναι το γεγονός ότι σε περιοχές όπου το Κιρκινέζι φωλιάζει, η τοπική κοινωνία του έχει δώσει διάφορα ονόματα, όπως: Κιρκινέκα στη Θεσσαλία, Κιληλαίος στα Γιάννενα, Τιρικλής στην Κοζάνη, Ανεμολάτης στη Λήμνο.

Το Κιρκινέζι χρειάζεται μεγάλες ποσότητες εντόμων για να τραφεί, ειδικά κατά την περίοδο που έχει να ταΐσει και τα νεαρά του. Έτσι, επιλέγει ως τόπο κυνηγιού καλλιέργειες με χαμηλά και αραιά φυτεμένα φυτά ή πρόσφατα θερισμένες και ως τόπο φωλιάσματος οικισμούς που βρίσκονται κοντά σε αυτές.

Από την πλευρά του ο αγρότης παραδοσιακά γνώριζε ότι η ύπαρξη Κιρκινεζιών ωφελεί τη σοδειά του, αφού τον απαλλάσσει από επιζήμια έντομα, όπως για παράδειγμα οι ακρίδες και οι κρεμμυδοφάγοι. Για τον λόγο αυτό, υποδεχόταν με ευχαρίστηση την ύπαρξη φωλιών στο σπίτι ή την αποθήκη του.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μείωση των διαθέσιμων θέσεων φωλιάσματος για το είδος, κυρίως λόγω της αλλαγής στην κατασκευή των κτιρίων, που δεν παρέχουν τις απαραίτητες εσοχές. Κατά συνέπεια, προκύπτει η ανάγκη για τη διατήρηση των υπαρχόντων θέσεων φωλιάσματος, τη μέριμνα για τη δημιουργία κατάλληλων εσοχών στις νέες κατασκευές, καθώς και την παροχή επιπλέον θέσεων φωλιάσματος με τοποθέτηση τεχνητών φωλιών.

Το παρόν εγχειρίδιο απευθύνεται σε φορείς και κατοίκους των περιοχών όπου αναπαράγεται το Κιρκινέζι […]. Παρέχει χρήσιμες πληροφορίες, συμβουλές και προτάσεις για την πραγματοποίηση παρεμβάσεων στα κτίρια όπου φωλιάζουν Κιρκινέζια, με στόχο την παροχή ασφαλών θέσεων φωλιάσματος γι’ αυτά και την αρμονική συμβίωσή τους με τους χρήστες των κτιρίων.»

 


Την επέτειο της επανάστασης του 1821 τίμησε το 3ο ΓΕΛ Γιαννιτσών

lykeia5 0


Το 3ο ΓΕΛ Γιαννιτσών γιόρτασε την εαρινή ισημερία συμμετέχοντας στο Πείραμα του Ερατοσθένη μαζί με το 4ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών

277230213 345764887565303 3549107113932116391 n

Το 4ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών επισκέφτηκε ομάδα μαθητών/τριών του σχολείου μας για να συμμετάσχει στο «Πείραμα του Ερατοσθένη»

Τους μαθητές μας προετοίμασε και συνόδευσε η Καθηγήτρια Βιολογίας κ. Λάζου Γεωργία

Για περισσότερα πατήστε εδώ


Συμμετοχή του 3ου ΓΕΛ στην Διαδικτυακή Εκδήλωση της Δ.Δ.Ε. Πέλλας με θέμα: έμφυλη Βία-Γυναικοκτονίες

275387015 3120508634873852 636859448397186782 n 18-3-2022: παρακολούθηση από τους μαθητές/τριες του Β1 της διαδικτυακής ενημέρωσης για την έμφυτη βία- γυναικοκτονίες που διοργάνωσε η ΔΔΕ Πέλλας με το Ε.Κ Γιαννιτσών

275434789 1006443413331689 5245126558057447620 n 1Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κάζογλου Χρυσαυγή ΠΕ78


3  Μαρτίου 2022 – Συμμετοχή του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών σε διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση του τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ

274799472 2868612956763890 1850147687390981821 n

Η εκδήλωση είχε διάρκεια περίπου μία ώρα και περιελάμβανε:
1. Προβολή του video για το Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών (10 min)
2. Παρουσίαση του Προγράμματος Σπουδών (κατευθύνσεις) (15 min)
3. Μιλούν φοιτητές και φοιτήτριες (15 min)
4. Ερωτήσεις μαθητών/τριών (20 min)
Προβολή video από τις Ερευνητικές δραστηριότητες του Τμήματος – Ανοικτές Πύλες (1 min)

274842566 286603180228989 1855411796384397833 n 1

Την παρακολούθηση συντόνισε η ομάδα δράσης ΣΕΠ του 3ου ΓΕΛ Γιαννιτσών


 


ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ 

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Φιλοσοφίας ( Β Λυκείου), με αφορμή τον πίνακα του Μαγκρίτ, δόθηκε από τη διδάσκουσα (Κάζογλου Αυγή) μια εργασία, σύμφωνα με την οποία, οι μαθητές/τριες, έπρεπε να γράψουν μια εργασία με τις συγκεκριμένες λέξεις: αυγό, ακακία, παπούτσι, φεγγάρι, καπέλο, χιόνι, κερί, οροφή, ποτήρι, θύελλα, σφυρί, έρημος.

Από τις 33 ιστορίες, δημοσιεύουμε με την συγκατάθεση των δημιουργών τους, τις δύο καλύτερες.

Ο Κήπος των βιβλίων: ΡΕΝΕ ΜΑΓΚΡΙΤ, Το κλειδί των ονείρων

Ρενέ Μαγκρίτ, Η ερμηνεία των ονείρων (η ακακία, το φεγγάρι, το χιόνι, το ταβάνι, η καταιγίδα, η έρημος), 1930.

Ιστορία 1η

Παραμονή Χριστουγέννων. Όλοι ήταν χαρούμενοι και περίμεναν πως και πως να έρθει επιτέλους η αγαπημένη τους μέρα σε όλο τον χρόνο.

Όλοι οι άνθρωποι βασικά. Το ξεχασμένο αυγό στο ψυγείο δεν άντεχε άλλο την μοναξιά. Το παλιό και ταλαιπωρημένο παπούτσι ήθελε ξανά την λάμψη του, δεν άντεχε να μένει άλλο κλεισμένο στην ντουλάπα. Το καπέλο του πατέρα της οικογένειας, τόσο πολυφορεμένο από τον ίδιο, αντίκρυσε τόσο πολλά που ζήλευε την ελευθερία του. Το κερί στην μέση του τραπεζιού πάσχιζε να ζεστάνει τα δύο μικρά παιδιά της φτωχής αυτής οικογένειας. Το ποτήρι με το κρασί της μητέρας δεν άντεχε άλλο να βλέπει την άθλια κατάσταση της μεθυσμένης μητέρας. Το σφυρί που πλέον είχε «διορθώσει» ολόκληρο το σπίτι ήταν έτοιμο να σπάσει. Κι έτσι, μετά τα μεσάνυκτα, όταν πια η ώρα είχε περάσει και όλοι γιόρταζαν με τους αγαπημένους του, σαν θαύμα από τον Θεό, το αυγό μετατράπηκε σε ακακία. Ήταν πλέον όμορφο και όχι μοναχικό. Το παπούτσι έγινε το τεράστιο και λαμπερό φεγγάρι που φώτιζε τους δρόμους τούτης της μέρας. Το καπέλο δεν εξαρτιόταν πια από τον πατέρα για τα ταξίδια του, ήταν πλέον ελεύθερο ως χιονονιφάδα ταξιδεύοντας σε ένα σύννεφο και θα επέλεγε το ίδιο τον προορισμό του. Το κερί μεταμορφώθηκε σε οροφή και μπορούσε πλέον να προστατέψει καλύτερα τα δυο παιδιά. Η οργή μετέτρεψε το ποτήρι σε θύελλα για να καταφέρει επιτέλους να ξεσπάσει. Και το σφυρί έγινε τελικά έρημος. Μπορούσε πλέον να αναπαυθεί και να ξεκουραστεί όσο καιρό χρειαστεί.

Ιωάννου Γεωργία, Β1

Ιστορία 2η

Το ποτήρι στο τραπέζι
Και το φως να τρεμοπαίζει
Το καπέλο αρπάζει τρέχει
Τη βροχή δεν την αντέχει
Στάζει στάζει η οροφή
Καταιγίδα φοβερή
Τότε παίρνει ένα σφυρί
Και χτυπά την οροφή
Αντικρίζει το φεγγάρι
Που ναι σαν μαργαριτάρι
Ξεκινά πια, πέφτει χιόνι
Μια καταστροφή ζυγώνει
Θύελλα και παγωνιά
Το κερί με μιας κρατά
Στο κοτέτσι προχωρά
Και η κότα τον κοιτά
Με καμάρι και χαρά
Το αυγό της το κρατά
Μέσα σε σύγχυση ξυπνάει
Μ΄ ένα παπούτσι προχωράει
Σαν να ναι σε έρημο πατάει
Μια ακακία αντικρύζει
Στο μυαλό στριφογυρίζει
Όνειρο ήταν; Και σαστίζει

 

Τζήντρου Ηλιάνα, Β4