Σήμερα πραγματοποιήσαμε μια βιωματική δράση μαζί με τη Κοινωνική λειτουργό, με αφορμή τη μετάβαση και τις αλλαγές που φέρνει κάθε νέα σχολική χρονιά. Μέσα από συζήτηση, οπτικό υλικό και παραδείγματα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για σκέψεις, συναισθήματα και απορίες που μπορεί να συνοδεύουν ένα νέο ξεκίνημα, είτε αυτό αφορά τη μετάβαση στο Δημοτικό είτε τις αλλαγές και τις νέες εμπειρίες που συναντάμε καθώς μεγαλώνουμε.
Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στην αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων, όπως η χαρά, η ανυπομονησία, η αγωνία ή η αβεβαιότητα, τονίζοντας πως κάθε συναίσθημα είναι φυσιολογικό και σημαντικό. Τα παιδιά παρατήρησαν τι αλλάζει σε ένα νέο σχολικό περιβάλλον, αλλά και τι παραμένει σταθερό, όπως οι φιλίες, η συνεργασία, η ασφάλεια και η ανάγκη να νιώθουμε αποδοχή.
Μέσα από τη δράση, στόχος ήταν τα παιδιά να αισθανθούν πως κάθε αλλαγή μπορεί να συνοδεύεται από διαφορετικά συναισθήματα και πως είναι σημαντικό να τα εκφράζουμε, να τα συζητάμε και να ζητάμε στήριξη όταν τη χρειαζόμαστε. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, της προσαρμοστικότητας και της θετικής εικόνας των παιδιών για κάθε νέο τους ξεκίνημα.
Στη συνέχεια διαβάσαμε το βιβλίο «Το μεγάλο σχολείο» της Γιούλης Μιγείρου, το οποίο αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση γύρω από τις αλλαγές, την προσαρμογή και τη δύναμη που κρύβουμε μέσα μας όταν δοκιμάζουμε κάτι καινούριο.
Η δράση ολοκληρώθηκε με δημιουργική δραστηριότητα ζωγραφικής, όπου τα παιδιά αποτύπωσαν αγαπημένες στιγμές και αναμνήσεις από το νηπιαγωγείο τους, εκφράζοντας με τον δικό τους μοναδικό τρόπο όσα αισθάνονται για το σχολείο και τις εμπειρίες τους.
