Οικολογικά Σχολεία – Πραγματοποίηση περιβαλλοντικής έρευνας στο χώρο του νηπιαγωγείου μας και κατάρτιση του σχεδίου δράσης μας!

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 133057

Περιβαλλοντική Έρευνα

Στα πλαίσια της συμμετοχής του νηπιαγωγείου μας στο Δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων, τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας, τα οποία έχουν επιλέξει να εργαστούν πάνω στον άξονα της κλιματικής αλλαγής, πραγματοποίησαν ξεχωριστά περιβαλλοντική έρευνα στον εσωτερικό και εξωτερικό χώρο του σχολείου.

35

Οι μικροί/ές ερευνητές/τριες παρατήρησαν, κατέγραψαν, συζήτησαν και εντόπισαν στοιχεία που σχετίζονται με:

  • την κατανάλωση ενέργειας,
  • τη διαχείριση απορριμμάτων,
  • την ανακύκλωση,
  • τη φροντίδα του αύλειου χώρου,
  • τη χρήση φυσικών πόρων,
  • αλλά και γενικότερα τη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον.

 

IMG20260316092701 1 IMG20260316092703 1 IMG20260316093654 1 IMG20260316093926 1

Μέσα από τη διαδικασία αυτή τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες παρατήρησης, συνεργασίας, κριτικής σκέψης και ενεργού συμμετοχής.

Διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης

Με βάση τα αποτελέσματα της περιβαλλοντικής έρευνας, προχωρήσαμε στη διαμόρφωση του Σχεδίου Δράσης του σχολείου μας.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 153237

Θέσαμε ρεαλιστικούς και εφαρμόσιμους στόχους, οι οποίοι ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις δυνατότητες της σχολικής μας μονάδας, ενώ παράλληλα προβλέψαμε τρόπους παρακολούθησης, αξιολόγησης και αναστοχασμού των δράσεων που υλοποιούμε.

Το σχέδιό μας περιλαμβάνει δράσεις που στοχεύουν:

  • στη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος του σχολείου,
  • στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας,
  • στην ενεργή συμμετοχή των παιδιών,
  • αλλά και στη διάχυση των αειφορικών αξιών στη σχολική και τοπική κοινότητα.

Παρακολούθηση και Αξιολόγηση του Σχεδίου Δράσης

Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς παρακολουθούμε συστηματικά την πορεία των δράσεών μας, καταγράφουμε την πρόοδο, συζητούμε τα αποτελέσματα και αναστοχαζόμαστε πάνω στις πρακτικές μας.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 153611

Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία αξιολόγησης, εκφράζουν τις ιδέες και τις προτάσεις τους και γίνονται μικροί ενεργοί πολίτες που αντιλαμβάνονται ότι ακόμη και οι μικρές καθημερινές αλλαγές μπορούν να συμβάλουν στην προστασία του περιβάλλοντος.

Σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα και Υλοποίηση Δράσεων

Ξεκινήσαμε την εφαρμογή του Σχεδίου Δράσης μας μέσα από δραστηριότητες που συνδέονται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και βασίζονται στις αρχές της αειφορίας.

Οι δράσεις μας αναπτύχθηκαν μέσα από:

  • περιβαλλοντικά προγράμματα,
  • συνεργατικές δραστηριότητες,
  • καλλιέργεια φυτών,
  • κομποστοποίηση,
  • δράσεις ανακύκλωσης,
  • εικαστικές δημιουργίες,
  • συνεργασίες με φορείς,
  • αλλά και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning «Green Heroes: From Seed to Greenhouse» στο οποίο συμμετέχει το Τμήμα 2, το οποίο λειτούργησε συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς το πρόγραμμα των Οικολογικών Σχολείων.

Οικολογικά Σχολεία – Η Συγκρότηση της Περιβαλλοντικής μας Επιτροπής

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 133057

Το 2ο Νηπιαγωγείο Πικερμίου συμμετέχει κατά τα σχολικά έτη 2025-2026  και 2026-2027 στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία», υλοποιώντας το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης της σχολικής μας μονάδας με τίτλο:

«Ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας στην αειφορία και στην ενεργό πολιτειότητα μέσω της συμμετοχής στο Διεθνές Δίκτυο Π.Ε. “Οικολογικά Σχολεία”».

Η συμμετοχή μας στο Δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων αποτελεί ταυτόχρονα και το Σχέδιο Δράσης της Εσωτερικής Αξιολόγησης της σχολικής μας μονάδας για το σύνολο του σχολείου, και συνδέεται άμεσα με τη φιλοσοφία ενός ανοιχτού, δημοκρατικού και αειφορικού σχολείου, το οποίο επιδιώκει να καλλιεργήσει στα παιδιά στάσεις, αξίες και συμπεριφορές που συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενεργών και υπεύθυνων πολιτών.

Το σχολείο μας έχει επιλέξει να εργαστεί πάνω στον άξονα της Κλιματικής Αλλαγής, εστιάζοντας στην καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης, στη μείωση του οικολογικού μας αποτυπώματος, στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας μέσα από βιωματικές, συνεργατικές και συμμετοχικές δράσεις.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 155721

Ακολουθώντας τη μεθοδολογία των 7 βημάτων των Οικολογικών Σχολείων, ξεκινήσαμε το δικό μας αειφορικό ταξίδι!

7vimata 2014 02 corr 800    60e4f906 7160 4ca4 82b5 b1cb280ab826

Δημιουργία Περιβαλλοντικής Επιτροπής

Συγκροτήσαμε την Περιβαλλοντική Επιτροπή του σχολείου μας, η οποία αποτελεί την «καρδιά» του προγράμματος και τη βασική κινητήρια δύναμη όλων των δράσεων.

Στην επιτροπή συμμετέχουν ενεργά:

  • οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τμημάτων του σχολείου μας, έχοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο,
  • οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας,
  • καθώς και δύο εκπρόσωποι γονέων για το κάθε τμήμα, από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, οι οποίοι συμμετείχαν εθελοντικά στη διαδικασία.

0e8a9277 b53e 42a2 b84e c7176c8dca2a    9098d5d1 2524 4e9c ad25 40b94e5b59b5

IMG 6f18812615d1b6b01f733dfe47fd6438 V

Η συμμετοχή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας ενίσχυσε τη συνεργασία, την αίσθηση συλλογικής ευθύνης και τη δημοκρατική λήψη αποφάσεων.

«Ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας στην αειφορία και στην ενεργό πολιτειότητα μέσω της συμμετοχής στο Διεθνές Δίκτυο Π.Ε. “Οικολογικά Σχολεία”»

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 133057

Το 2ο Νηπιαγωγείο Πικερμίου συμμετέχει κατά τα σχολικά έτη 2025-2026  και 2026-2027 στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία», υλοποιώντας το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης της σχολικής μας μονάδας με τίτλο:

«Ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας στην αειφορία και στην ενεργό πολιτειότητα μέσω της συμμετοχής στο Διεθνές Δίκτυο Π.Ε. “Οικολογικά Σχολεία”».

Η συμμετοχή μας στο Δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων αποτελεί ταυτόχρονα και το Σχέδιο Δράσης της Εσωτερικής Αξιολόγησης της σχολικής μας μονάδας για το σύνολο του σχολείου, και συνδέεται άμεσα με τη φιλοσοφία ενός ανοιχτού, δημοκρατικού και αειφορικού σχολείου, το οποίο επιδιώκει να καλλιεργήσει στα παιδιά στάσεις, αξίες και συμπεριφορές που συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενεργών και υπεύθυνων πολιτών.

Το σχολείο μας έχει επιλέξει να εργαστεί πάνω στον άξονα της Κλιματικής Αλλαγής, εστιάζοντας στην καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης, στη μείωση του οικολογικού μας αποτυπώματος, στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας μέσα από βιωματικές, συνεργατικές και συμμετοχικές δράσεις.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 155721

Ακολουθώντας τη μεθοδολογία των 7 βημάτων των Οικολογικών Σχολείων, ξεκινήσαμε το δικό μας αειφορικό ταξίδι!

7vimata 2014 02 corr 800      60e4f906 7160 4ca4 82b5 b1cb280ab826

Δημιουργία Περιβαλλοντικής Επιτροπής

Συγκροτήσαμε την Περιβαλλοντική Επιτροπή του σχολείου μας, η οποία αποτελεί την «καρδιά» του προγράμματος και τη βασική κινητήρια δύναμη όλων των δράσεων.

Στην επιτροπή συμμετέχουν ενεργά:

  • οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τμημάτων του σχολείου μας, έχοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο,
  • οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας,
  • καθώς και δύο εκπρόσωποι γονέων για το κάθε τμήμα, από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, οι οποίοι συμμετείχαν εθελοντικά στη διαδικασία.

0e8a9277 b53e 42a2 b84e c7176c8dca2a     9098d5d1 2524 4e9c ad25 40b94e5b59b5

IMG 6f18812615d1b6b01f733dfe47fd6438 V

Η συμμετοχή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας ενίσχυσε τη συνεργασία, την αίσθηση συλλογικής ευθύνης και τη δημοκρατική λήψη αποφάσεων.

Περιβαλλοντική Έρευνα

Τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας πραγματοποίησαν ξεχωριστά περιβαλλοντική έρευνα στον εσωτερικό και εξωτερικό χώρο του σχολείου.

35

Οι μικροί/ές ερευνητές/τριες παρατήρησαν, κατέγραψαν, συζήτησαν και εντόπισαν στοιχεία που σχετίζονται με:

  • την κατανάλωση ενέργειας,
  • τη διαχείριση απορριμμάτων,
  • την ανακύκλωση,
  • τη φροντίδα του αύλειου χώρου,
  • τη χρήση φυσικών πόρων,
  • αλλά και γενικότερα τη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον.

Μέσα από τη διαδικασία αυτή τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες παρατήρησης, συνεργασίας, κριτικής σκέψης και ενεργού συμμετοχής.

Διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης

Με βάση τα αποτελέσματα της περιβαλλοντικής έρευνας, προχωρήσαμε στη διαμόρφωση του Σχεδίου Δράσης του σχολείου μας.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 153237

Θέσαμε ρεαλιστικούς και εφαρμόσιμους στόχους, οι οποίοι ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις δυνατότητες της σχολικής μας μονάδας, ενώ παράλληλα προβλέψαμε τρόπους παρακολούθησης, αξιολόγησης και αναστοχασμού των δράσεων που υλοποιούμε.

Το σχέδιό μας περιλαμβάνει δράσεις που στοχεύουν:

  • στη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος του σχολείου,
  • στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας,
  • στην ενεργή συμμετοχή των παιδιών,
  • αλλά και στη διάχυση των αειφορικών αξιών στη σχολική και τοπική κοινότητα.

Παρακολούθηση και Αξιολόγηση του Σχεδίου Δράσης

Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς παρακολουθούμε συστηματικά την πορεία των δράσεών μας, καταγράφουμε την πρόοδο, συζητούμε τα αποτελέσματα και αναστοχαζόμαστε πάνω στις πρακτικές μας.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 153611

Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία αξιολόγησης, εκφράζουν τις ιδέες και τις προτάσεις τους και γίνονται μικροί ενεργοί πολίτες που αντιλαμβάνονται ότι ακόμη και οι μικρές καθημερινές αλλαγές μπορούν να συμβάλουν στην προστασία του περιβάλλοντος.

Σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα και Υλοποίηση Δράσεων

Ξεκινήσαμε την εφαρμογή του Σχεδίου Δράσης μας μέσα από δραστηριότητες που συνδέονται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και βασίζονται στις αρχές της αειφορίας.

Οι δράσεις μας αναπτύχθηκαν μέσα από:

  • περιβαλλοντικά προγράμματα,
  • συνεργατικές δραστηριότητες,
  • καλλιέργεια φυτών,
  • κομποστοποίηση,
  • δράσεις ανακύκλωσης,
  • εικαστικές δημιουργίες,
  • συνεργασίες με φορείς,
  • αλλά και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning «Green Heroes: From Seed to Greenhouse» στο οποίο συμμετέχει το Τμήμα 2, το οποίο λειτούργησε συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς το πρόγραμμα των Οικολογικών Σχολείων. Μια δράση που αποτέλεσαι κοινό παρονομαστή της συμμετοχής μας τόσο στα οικολογικά σχολεία όσο και στο πρόγραμμα eTwinning, υπήρξε η εικαστική δημιουργία του τμήματος 2, που σχετίζεται με τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος. Τα παιδιά δημιούργησαν με ενθουσιασμό το δέντρο του οικολογικού αποτυπώματος.

9bb303f4 40af 411e b509 5e2bf9645178    a0b8fd0d 6535 4fac acf2 34960113cdd8

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 174021

12

Δημιουργία Οικοκώδικα

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 154207

Η δημιουργία του Οικοκώδικα του σχολείου μας αποτέλεσε μια ιδιαίτερα δημιουργική και συνεργατική διαδικασία.

Η αρχική δημιουργία ξεκίνησε από το Τμήμα 1, όπου οι μαθητές/τριες κατέγραψαν τις πρώτες περιβαλλοντικές δεσμεύσεις τους σχετικά με τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής. Παράλληλα δημιούργησαν σχετικά πινακιδάκια υπενθύμισης περιβαλλοντικών συμπεριφορών, τα οποία στόλισαν σε διάφορα σημεία της τάξης.

IMG20260310100112

29fa53d5 8a37 46a6 9436 0e3fff38c9b0     887886b5 317e 4a18 8895 04e98760b4e9

Στη συνέχεια, το προσχέδιο του Οικοκώδικα παραδόθηκε στους μαθητές και τις μαθήτριες του Τμήματος 2. Οι μαθητές/τριες του Τμήματος 2, αφού μελέτησαν τις προτάσεις των συμμαθητών/τριών τους και πραγματοποίησαν τη δική τους περιβαλλοντική έρευνα σε όλους τους χώρους του νηπιαγωγείου, εμπλούτισαν τον Οικοκώδικα με νέες περιβαλλοντικές δεσμεύσεις και ιδέες.

37d18759 96c1 47b2 a4d2 219e24b2ea0b    d2af5a86 89b4 465e 9b06 c7f55897603f

ce15a054 eb70 4da6 b82f ced125edd923    ee95ab79 1127 4065 8189 ea3fa5251040

37ec64f1 3113 47b4 8751 b03e6fb34d11    6e494515 065b 4c26 a96c b316b46d4c32

2c6e2e2f a02e 4709 91f1 89f869507348    0a557362 00cd 4c38 af08 2a1446f9fb4f

Ακολούθησε κοινή συνάντηση των δύο τμημάτων, κατά την οποία όλοι μαζί – μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί – συνεργάστηκαν δημιουργικά και προχώρησαν στη διαμόρφωση του τελικού Οικοκώδικα του σχολείου μας.

94ffdae5 d961 42c6 9b28 a51064e50b26

dd63a812 8714 44b5 8dd5 a2f6805404c9    f52c59b1 a72c 489a 9452 b77912760525

42b1b359 d48c 4505 ae10 444bdb77776c     4e48f105 7ca1 487d 83bf 1d5c07df61ad

9c54400e 770a 4e53 b012 60de4b0a0f95 1     5decdbd4 4db3 43b8 afcc e68e19faa50d

61930a4a 4859 4b05 baec b65647dcbaff

 

Ο τελικός Οικοκώδικας αποτελεί προϊόν συλλογικής εργασίας και συνεργασίας των μαθητών των δύο τμημάτων του 2ου Νηπιαγωγείου Πικερμίου και των εκπαιδευτικών:

  • Χριστίνας Νταλαμπίρα,
  • Ειρήνης Μαγκουσάκη,
  • Σοφίας Πανταζίδου.

Ενημέρωση και Εξωστρέφεια της Σχολικής Κοινότητας

Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας και της διάχυσης των δράσεών μας προς τη σχολική και τοπική κοινότητα, συμμετείχαμε στο 15ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ραφήνας – Πικερμίου, όπου παρουσιάσαμε τις αειφορικές δράσεις και το περιβαλλοντικό έργο του σχολείου μας.

Στη δράση αυτή συμμετείχαν ενεργά:

  • οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου,
  • οι εκπαιδευτικοί,
  • οι γονείς,
  • ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων,
  • το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού,
  • καθώς και η περιβαλλοντική οργάνωση Aegean Rebreath, η οποία δραστηριοποιείται στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και στην αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης.

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε και δράση καθαρισμού παραλίας, μέσα από την οποία τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να βιώσουν έμπρακτα την αξία της ενεργού πολιτειότητας και της περιβαλλοντικής ευθύνης.

Ο Οικοκώδικας του σχολείου μας παρουσιάστηκε  στο φεστιβάλ, δίνοντας την ευκαιρία στη σχολική και τοπική κοινότητα να γνωρίσει τις δεσμεύσεις και τις αξίες που έχουμε επιλέξει να ακολουθούμε ως μικροί ενεργοί πολίτες.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 17 151046

Στο 2ο Νηπιαγωγείο Πικερμίου συνεχίζουμε καθημερινά το αειφορικό μας ταξίδι με όραμα ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, φιλικό προς το περιβάλλον και προσανατολισμένο στη διαμόρφωση αυριανών ενεργών πολιτών που αγαπούν, σέβονται και προστατεύουν τον κόσμο γύρω τους.

c69c0015 efb9 4df3 9230 f7e143d2cf56

«Ο Μάης έφτασε στο νηπιαγωγείο μας!»

  Με μεγάλη χαρά τα παιδιά συμμετείχαν στη δημιουργία του πρωτομαγιάτικου στεφανιού του σχολείου μας, φέρνοντας λουλούδια από το σπίτι τους και γεμίζοντας τον χώρο με χρώματα και αρώματα της άνοιξης. Με ενθουσιασμό και δημιουργική διάθεση, κάθε παιδί πρόσθεσε το δικό του λουλούδι στο στεφάνι, συμβάλλοντας με τον δικό του μοναδικό τρόπο σε αυτή την όμορφη συλλογική δράση.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 22 192627

Stigmiotypo othonhs 2026 05 22 192532    Stigmiotypo othonhs 2026 05 22 192512

  Μέσα από τη δημιουργία του Πρωτομαγιάτικου στεφανιού, υλοποιήθηκε μια βιωματική και παιδαγωγική δράση που ενίσχυσε την αντίληψη, την αναγνώριση χρωμάτων και φυτών, καθώς και τη δημιουργική έκφραση των παιδιών. Η δραστηριότητα προώθησε τη συνδιδασκαλία και τη συνεργασία μέσα στο πλαίσιο του νηπιαγωγείου, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές και στις μαθήτριες να αλληλεπιδράσουν, να ανταλλάξουν ιδέες και να εργαστούν ομαδικά.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 22 192552    Stigmiotypo othonhs 2026 05 22 192612

Παράλληλα, μέσα από τη συνεργασία, τη συμμετοχή και την ομαδικότητα, τα παιδιά βίωσαν το πνεύμα της Πρωτομαγιάς και κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα υπέροχο στεφάνι που στόλισε το σχολείο μας, φέρνοντας την άνοιξη σε κάθε γωνία του.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 22 192421    Stigmiotypo othonhs 2026 05 22 192331

  Από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά απέκτησαν πολύτιμές εμπειρίες, ήρθαν ακόμη πιο κοντά στη φύση και καλλιέργησαν την αγάπη και τον σεβασμό προς το φυσικό περιβάλλον, βιώνοντας τη χαρά της δημιουργίας και της συμμετοχής.

Stigmiotypo othonhs 2026 05 22 192202    Stigmiotypo othonhs 2026 05 22 192303

  Το αποτέλεσμα της δράσης ήταν ένα πανέμορφο Πρωτομαγιάτικο στεφάνι, γεμάτο χρώματα, πολλά χαμόγελα και με την μαγεία της άνοιξης, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά «Να πιάσουν τον Μάη».

  Η δράση πραγματοποιήθηκε με τη στήριξη και τη συνεργασία των εκπαιδευτικών του 1ου και του 2ου τμήματος του νηπιαγωγείου μας με την Ειρήνη Μαγκουσάκη (Τμήμα 1), Χριστίνα Νταλαμπίρα (Τμήμα 2), Σοφία Πανταζίδου (Τμήμα Ένταξης), Σύλια Βεργούνη (Ολοήμερο Τμήμα), Αθηνά Νασσάρ & Ευαγγελία Ρόζου ( Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης).

 

Επιμέλεια άρθρου: Ευαγγελία Ρόζου

Πασχαλινό εργαστήρι!

Η τελευταία εβδομάδα πριν τις διακοπές του Πάσχα έκρυβε πολλές εκπλήξεις για τους μικρούς μας μαθητές! Το πασχαλινό εργαστήρι φέτος τα είχε όλα!

Αρχικά τα παιδιά έμαθαν για τα πασχαλινά έθιμα! Μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο για τις ημέρες της Μεγάλης εβδομάδας και σχετικό εποπτικό υλικό εμπλούτισαν τις γνώσεις τους, μιλώντας για τις εμπειρίες και εκφράζοντας τις σκέψεις τους. Στη συνέχεια παρακολούθησαν την ψηφιακή αφήγηση αγαπημένων πασχαλινών παραμυθιών όπως “Η πασχαλίτσα της Αγάπης και “Το Πάσχα της νόνας χελώνας”, έπαιξαν πασχαλινά παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα κι έμαθαν τραγούδια για την Πασχαλιά!

Φυσικά δεν έλειψαν και οι πασχαλινές κατασκευές που φέτος είχαν πρωταγωνιστή το λαγό! Πασχαλινά καλαθάκια που διακόσμησαν τα παιδιά με ποικίλα υλικά (λουλούδια, πασχαλίτσες, διάφορα αυτοκόλλητα), πασχαλινές κάρτες  που ζωγράφισαν τα ίδια με διάφορα μοτίβα/σχέδια, κρεμαστοί λαγοί /διακοσμητικά και πασχαλινές τσάντες λαγουδάκι….. όλα από τα χεράκια τους!

Την τελευταία μέρα παίξαμε το κυνήγι των πασχαλινών αυγών, όπου τα παιδιά με την ομάδα τους έψαχναν σε διάφορα σημεία της τάξης να βρουν τα αυγά με το όνομα τους!!!

Αυτή η εβδομάδα κύλησε τόσο όμορφα και τελείωσε με τις πιο γλυκές ευχές από το στόμα των μικρών παιδιών και τις πιο ζεστές αγκαλιές τους!

IMG 20260407 190554 IMG 20260407 190638 IMG 20260407 185143 IMG 20260407 185832 IMG20260403093216 IMG 20260407 185238 IMG 20260407 185445 IMG 20260407 185650IMG 20260407 191352 IMG 20260407 191931

Καλή Ανάσταση με υγεία, χαρά κι αγάπη!

Φρουροί του περιβάλλοντος εν δράσει!

Τη Δευτέρα 9/3 υποδεχτήκαμε στην τάξη μας δύο μαμάδες του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας, προκειμένου να συμμετέχουν στην Περιβαλλοντική επιτροπή του προγράμματος για το περιβάλλον με θέμα την κλιματική αλλαγή στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου μας στα “Οικολογικά σχολεία “. Αφού άκουσαν με ενθουσιασμό τις ιδέες και τις απόψεις των παιδιών για τη μεγάλη αυτή απειλή που λέγεται κλιματική αλλαγή, συζητήσαμε όλοι μαζί και δημιουργήσαμε τον πρώτο μας Οικοκώδικα! Πρόκειται ουσιαστικά για ένα σύνολο κανόνων ορθής συμπεριφοράς απέναντι στο περιβάλλον και τη δέσμευση όλων μας να τους τηρούμε σε κάθε στάδιο του προγράμματος!

Στο τέλος ακολούθησαν προτάσεις για την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών της κλιματικής αλλαγής, ενώ σχεδιάσαμε μια σειρά δράσεων για το πώς μπορούμε να μεταδώσουμε το ηχηρό μήνυμα αυτό των παιδιών και να μειώσουμε το οικολογικό μας αποτύπωμα! “Να φυτέψουμε δέντρα”,” Να οργανώσουμε τον καθαρισμό μιας παραλίας από τα σκουπίδια”,”Να τυπώσουμε μπλουζάκια με το λογότυπο “Ομάδα διάσωσης του Περιβάλλοντος”, “Να γράψουμε και να μοιράσουμε ενημερωτικά φυλλάδια!” είναι μερικές από αυτές! Ευχαριστούμε πολύ τις μαμάδες για την όμορφη και εποικοδομητική ημέρα που περάσαμε!Περιμένουμε τις προτάσεις όλων καθώς τα παιδιά σας χρειάζονται αρωγούς σε αυτή την αξιόλογη προσπάθεια!

IMG 6f18812615d1b6b01f733dfe47fd6438 VIMG20260310093150IMG20260310095339IMG20260310102520IMG20260310100112

«Ένας μικρός λαογραφικός θησαυρός στην τάξη μας…»

Stigmiotypo othonhs 2026 05 21 103443

Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό υποδεχθήκαμε στο 2ο Νηπιαγωγείο Πικερμίου μια ξεχωριστή μουσειοσκευή με παραδοσιακό λαογραφικό υλικό από το Λύκειο Ελληνίδων Ραφήνας, σχετική με την εποχή της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.

1a3512cb dcd7 4ef8 acad 56d17a4a30ed    76757453 183e 4224 b45e 863e8c9c7a48

Η μουσειοσκευή αποτέλεσε μια υπέροχη έκπληξη για τα παιδιά, τα οποία με μεγάλη περιέργεια και ανακαλυπτική διάθεση άνοιξαν ένα παλαιό ξύλινο σεντούκι γεμάτο αντικείμενα πολιτιστικής κληρονομιάς και λαϊκής παράδοσης. Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία, οι μικροί μας μαθητές είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν νοερά σε μια άλλη εποχή και να γνωρίσουν στοιχεία της ιστορίας και της παράδοσής μας με τρόπο άμεσο, παιγνιώδη και δημιουργικό.

Ανάμεσα στα αντικείμενα που περιείχε η μουσειοσκευή ξεχώρισαν οι παραδοσιακές ποδιές των Ελληνίδων γυναικών της Επανάστασης, τις οποίες φορούσαν πάνω από τα παραδοσιακά μακριά ενδύματά τους. Τα κορίτσια του σχολείου μας δοκίμασαν με μεγάλο ενθουσιασμό τις ποδιές και για λίγο ένιωσαν σαν μικρές Σουλιωτοπούλες της Επανάστασης! Η χαρά και ο ενθουσιασμός ζωγραφίστηκαν στα πρόσωπά τους, χαρίζοντάς μας όμορφες και συγκινητικές στιγμές.

4ba7375f 387a 4932 9596 be65c10516f1 1    55369938 5b0c 4249 9b41 3f3e2da9b9c6

Η μουσειοσκευή περιείχε επίσης έντυπο ενημερωτικό υλικό, παραδοσιακά παζλ, παιχνίδια μνήμης και πολλές ακόμη δραστηριότητες που κέντρισαν το ενδιαφέρον των παιδιών και εμπλούτισαν τη μαθησιακή διαδικασία. Ένας μικρός λαογραφικός θησαυρός φιλοξενήθηκε στην τάξη μας και έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να εξερευνήσουν, να παρατηρήσουν, να αγγίξουν και να συνδεθούν βιωματικά με την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου μας.

a9fe6ff7 289e 469b a35e 49f33ad68de3    c8d3b318 7ca9 413e aa08 6b01eae954b1

Ήταν ένα ξεχωριστό δρώμενο που διάνθισε τις παιδαγωγικές μας πρακτικές και ενίσχυσε τη βιωματική μάθηση, τη συνεργασία και την αγάπη των παιδιών για την πολιτιστική μας κληρονομιά.

Ευχαριστούμε θερμά το Λύκειο Ελληνίδων Ραφήνας για τη συνεργασία, την εμπιστοσύνη και το υπέροχο υλικό που μας δάνεισε, προσφέροντας στα παιδιά μας μια τόσο όμορφη και πολύτιμη εμπειρία μάθησης.

Ένας περιβαλλοντολόγος στο νηπιαγωγείο!

Στο πλαίσιο των δράσεων του σχολείου μας για την περιβαλλοντική εκπαίδευση (Ετήσιο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας: Οικολογικά Σχολεία_Κλιματική Αλλαγή) και πιστεύοντας στη σημασία ενός σχολείου ανοιχτού προς την κοινότητα, ήρθαμε σε επαφή με το κοντινό μας Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ). Εκεί είχαμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε με τον κ. Σιούλα Κωνσταντίνο,Περιβαλλοντολόγο, MSc, Προϊστάμενο Τμήματος Εκπαίδευσης & Επικοινωνίας της Διεύθυνσης Ενεργειακής Πολιτικής του ΚΑΠΕ, ο οποίος επισκέφτημε με χαρά το Νηπιαγωγείο μας.

viber image 2026 03 07 23 34 34 756 1

viber image 2026 03 07 23 34 38 246 1 viber image 2026 03 07 23 34 36 616 1 viber image 2026 03 07 23 34 35 954 1

Μαζί του συζητήσαμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προσεγγίσουμε το ζήτημα της ενέργειας με τρόπους κατάλληλους για την αναπτυξιακή ηλικία των παιδιών του νηπιαγωγείου. Μέσα από την ανταλλαγή ιδεών και προτάσεων ενισχύθηκε η προσπάθειά μας να καλλιεργήσουμε στα παιδιά στάσεις υπευθυνότητας απέναντι στο περιβάλλον και να τα φέρουμε σε επαφή με βασικές έννοιες που σχετίζονται με την εξοικονόμηση ενέργειας και τις ανανεώσιμες πηγές.

viber image 2026 03 07 23 34 38 988 1 viber image 2026 03 07 22 50 22 313 1 viber image 2026 03 07 22 50 22 269 1

Στην παρακάτω παρουσίαση  μπορείτε να δείτε την πληροφορία που επικοινωνήθηκε στα παιδιά.

 

Στο επόμενο στάδιο, δημιουργήθηκε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τον έλεγχο της ενεργειακής κατανάλωσης στο σπίτι των παιδιών. Οι γονείς προσκαλούνται να συνεργαστούνε με τα παιδιά για να ερευνήσουν πόσο “φιλικό” προς το περιβάλλον είναι η οικία τους.

«Πόσο φιλικό είναι το σπίτι μας προς τη Γη;»

Περιμένουμε με αγωνία τα αποτελέσματα της έρευνας!!!

Η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης, Σοφία Πανταζίδου

σε συνεργασία με την Νηπιαγωγό του Τμήματος 2, Χριστίνα Νταλαμπίρα

«Μπαίνω στη θέση του άλλου και λέω ΟΧΙ στη βία»

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού (6 Μαρτίου), το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην πανελλήνια δράση «Μπαίνω στη θέση του άλλου και λέω όχι στη βία και στον εκφοβισμό», που έχει στόχο να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση, τον σεβασμό και την αποδοχή μεταξύ των παιδιών και τελεί υπό την Αιγίδα του Δικτύου Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης, στο οποίο είμαστε μέλος.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων μας, τα παιδιά συμμετείχαν σε βιωματικά παιχνίδια και ομαδικές δράσεις που τα βοήθησαν να κατανοήσουν καλύτερα τα συναισθήματα των άλλων. Μέσα από το παιχνίδι «ο καθρέπτης» προσπάθησαν να μιμηθούν τις κινήσεις των συμμαθητών τους, καλλιεργώντας την προσοχή, την παρατήρηση και την ικανότητα να «μπαίνουν στη θέση του άλλου». Στη συνέχεια συμμετείχαν σε ομαδικές δραστηριότητες κίνησης, όπου χρειάστηκε να συνεργαστούν, να συντονίσουν τις κινήσεις τους και να κινηθούν μαζί ως ομάδα.

Παράλληλα, στον χώρο του νηπιαγωγείου δημιουργήθηκε ένα μικρό installation με κεντρικό μήνυμα τη λέξη «ΟΧΙ», ως μια συμβολική δράση που καλεί όλους μας να πάρουμε θέση απέναντι στη σχολική βία και τον εκφοβισμό. Μέσα από αυτή τη συμβολική καλλιτεχνική παρέμβαση τα παιδιά συζήτησαν για τη σημασία του να υπερασπιζόμαστε τον εαυτό μας και τους άλλους, λέγοντας «όχι» στη βία και «ναι» στη φιλία, τον σεβασμό και τη συνεργασία.

Μέσα από αυτές τις δράσεις τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα και να στείλουν το δικό τους μήνυμα:
στο σχολείο μας λέμε ΟΧΙ στη βία και ΝΑΙ στη φιλία.

Στα παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε στιγμές από τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο νηπιαγωγείο μας.

https://youtu.be/lCOE8iPGs44

https://youtu.be/QMjTXXUzR9w

Αποχαιρετώντας το Χειμώνα!

Με την έλευση του νέου μήνα ένας κύκλος εργαστηρίων έφτασε στο τέλος του και φυσικά αποχαιρετήσαμε τον Χειμώνα! Πιο συγκεκριμένα ο δεύτερος κύκλος εργαστηρίων είχε θέμα τον εθελοντισμό ως μια ανιδιοτελή πράξη προσφοράς, αγάπης και αλληλεγγύης προς τον συνάνθρωπο που χρειάζεται βοήθεια. Μέσα από ιστορίες, εκπαιδευτικά κατάλληλο εποπτικό υλικό και απλά καθημερινά παραδείγματα τα παιδιά καλλιέργησαν την κοινωνικό- συναισθηματική τους αντίληψη κι έμαθαν ότι το να προσφέρεις και να βοηθάς χωρίς αντάλλαγμα είναι αυτό που πραγματικά γεμίζει την καρδιά με φως, το φως της αγάπης και της ενσυναίσθησης. Τα παιδιά ζωγράφισαν τις δικές τους αφίσες με μηνύματα αγάπης, φτιάχνοντας “γέφυρες ” και “αλυσίδες ” ζωής! Με αφετηρία τις σκέψεις και τις εμπειρίες τους οργανώσαμε μικρές δράσεις εθελοντισμού που θα πραγματοποιήσουμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς! Και φυσικά πήραν το βραβείο του καλύτερου εθελοντή!!

IMG20260303094722 IMG20260217104144 IMG20260217104245 IMG20260217105032 IMG20260217104954

Αυτοί οι δύο μήνες είχαν και άλλες ενδιαφέρουσες δραστηριότητες. Τα παιδιά έμαθαν για το Χειμώνα, τα χειμωνιάτικα ρούχα, τα μέσα θέρμανσης, εμπνεύστηκαν από το τραγούδι του Χειμώνα με το κρύο και τους βοριάδες κι έφτιαξαν τα δικά τους χειμωνιάτικα έργα! Η γωνιά που διακόσμησαν τις δημιουργίες τους είχε τίτλο: “Αααα, Χειμώνα, παγωνιά!!!”. Φυσικά δε θα μπορούσαμε να ξεχάσουμε τα ζώα μέσα στο κρύο! Τα παιδιά αφού έμαθαν για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, αποφάσισαν να τα…. κοιμίσουν, φτιάχνοντας με τις ομάδες τους τις φωλιές των ζώων κι ετοίμασαν ένα χειμωνιάτικο βιβλίο σχετικά με το θέμα.

IMG20260303093451 1 IMG20260129090524 1 IMG20260129090507 1 IMG20260303093029 1 IMG20260303102910 1

Ο Φεβρουάριος αν και “μικρός” είχε και τις χαρές του! Τα παιδιά διασκέδασαν στο καρναβάλι των ζώων και χόρεψαν το παραδοσιακό γαϊτανάκι!

IMG 20260303 202843 IMG 20260303 202451 IMG 20260303 202706

IMG20260220100730 IMG20260220100834

Και αποχαιρετήσαμε τις Απόκριες με τον πιο ευχάριστο τρόπο: Φτιάχνοντας την κυρά  Σαρακοστή!

IMG20260303093901 IMG20260303093853 IMG20260303093847

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση