Τσικνοπέμπτη – Ημέρα μυρωδιάς και γεύσεων

Τηρώντας το έθιμο της Τσικνοπέμπτης, τσικνίσαμε στο Νηπιαγωγείο μας λίγο διαφορετικά. Στήθηκε αυτοσχέδια ψησταριά και ψήθηκαν πολλά κρεατικά! Οι ψήστες έτοιμοι! Πέρασαν όλοι και αγόρασαν τα πάντα γιατί η μυρωδιά τους έσπασε τη μύτη! Χορέψαμε και περάσαμε καλά!

20240307 174532 0000 20240307 174532 0001 20240307 174532 0002

Καλώς ήρθες και πάλι τρελό καρναβάλι!

Το καρναβάλι μας φέρνει ζάλη και οι δράσεις μας ξεκίνησαν….!!!! Πάρτε μια γεύση από τις πρώτες μας δραστηριότητες….!!! Μάσκες και καπέλα από τα χεράκια μας! Ο χριστουγεννιάτικος χιονάθρωπος ντύθηκε και μεταμορφώθηκε σε ένα χαμογελαστό κλόουν! Ένα νέο photobooth για να μεταμορφωθούν σε κλόουν στο αποκριάτικο πάρτι και όχι μόνο!

20240307 175644 0000 20240307 175644 0001

Μ μ . . . όπως Μάρτιος

Η Άνοιξη ήρθε και η διάθεση μας άλλαξε! Αρχίσαμε να τη γνωρίζουμε! Πρώτη στάση ο Μάρτιος, ο πρώτος μήνας της Άνοιξης και μήνας του Καρναβαλιού ! Ευκαιρία να παίξουμε με το αρχικό του γράμμα! Ακούσαμε από την αγαπημένη μας εκπαιδευτική σειρά ”ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ” τη ”Μικρή Μαϊμού (Μ)”

Η ιστορία πάντα μας οδηγεί στη δημιουργία συννεφόλεξου αλλά αυτή τη φορά δεν αρκεστήκαμε σε ένα! Πέντε διαφορετικά συννεφόλεξα που αρχίζουν με το ”Μ μ” και είναι γεμάτα λέξεις που αρχίζουν από τη φωνούλα αυτή! Ζωγραφίσαμε κάτι από ”Μ μ”. Σχεδιάσαμε το μεγάλο και το μικρό ”Μ μ” με τουβλάκια. Βοηθήσαμε το μεγάλο Μ να συναντήσει το μικρό ”μ” περνώντας από ένα λαβύρινθο και τέλος γράψαμε τη λέξη μέσα σε κουτάκια!

1

Συννεφόλεξα του Μ μ

Μάρτης είναι… Νάζια κάνει….

Η ιστορία και το έθιμο για το βραχιόλι του Μάρτη. Ένα γλυκό καλωσόρισμα στις χελιδόνες!

Από τη 1η ως τις 31 του Μάρτη, τα παιδιά φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον Μάρτη ή Μαρτιά. Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο Μάρτης προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν.

Spring 20240303 221920 0000 1

Ζώα των πόλων

Αποχαιρετήσαμε το χειμώνα ολοκληρώνοντας τη θεματική των πολικών ζώων! Αναζητήσαμε πληροφορίες, παρατηρήσαμε φωτογραφίες με τα ζώα που ζουν στους πάγους. Ζώα του Βόρειου και του Νότιο Πόλου. Ζώα της Αρκτικής αλλά και της Ανταρκτικής. Απαντήσαμε σε ερωτήσεις ψηφιακών φύλλων εργασίας και χορέψαμε στο ρυθμό που μας ζήτησαν τα ζώα.

1 20240303 214629 0000

Ο Βόρειος πόλος των εσκιμώων και ο Νότιος πόλος των πιγκουίνων της Ανταρκτικής ενώθηκαν και δημιούργησαν ένα υπέροχο μόμπιλε.

2 20240303 214629 0001

Αρκούδες με κασκόλ

Ένας εύκολος τρόπος, βήμα προς βήμα για το πώς να σχεδιάσουμε μια αρκούδα με ένα κασκόλ. Ακολουθήσαμε τις οδηγίες της σελίδας “Arts Projects for Kids” και επικεντρωθήκαμε στο σχεδιασμό ενός προσώπου αρκούδας αρχικά, φροντίζοντας να φέρουν τα μάτια και τη μύτη τη σωστή θέση. Συνεχίσαμε με το σώμα της, της “φορέσαμε” ένα πολύχρωμο κασκόλ και έτοιμη για βόλτα!

1 20240227 174459 0000 2 20240227 174215 0001

Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία – “STEAM και η Γη γυρίζει

Ολοκληρώθηκαν τα εργαστήρια δεξιοτήτων με οδηγό το σχέδιο δράσης με τίτλο «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….» που δημιουργήθηκε από την κα Παρασκευή Φώτη και αναρτήθηκε στο ΙΕΠ.

Ακολουθεί μία παρουσίαση με το σύνολο των δραστηριοτήτων που ολοκληρώθηκαν κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Πατήστε στο σύνδεσμο που ακολουθεί και δείτε την παρουσίαση:

“STEAM και η Γη γυρίζει”

Η Bee bot κάνει μια βόλτα στο ηλιακό σύστημα 20240226 183755 0000

Ζώα σε Χειμερία Νάρκη

Πραγματοποιήθηκε βιωματική προσέγγιση μέσα από κινητικές δραστηριότητες, αυτοσχεδιασμό και µίµηση, συμβολικό παιγνίδι, δραματοποίηση µε βάση τις εμπειρίες των παιδιών για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Γίναμε αρκούδες και περπατήσαμε στα βουνά και στα δάση, ψάξαμε για τροφή, μέλι και ψάρια, ξύσαμε την πλάτη μας στα δέντρα , κρυώσαμε και ψάξαμε μία σπηλιά για να πάρουμε έναν υπνάκο. Κοιμηθήκαμε και μόλις μας ζέστανε λίγο ο ήλιος της άνοιξης, ξυπνήσαμε.

4

Συναντήσαμε φαλακρούς σκατζόχοιρους και ζωηρά ρακούν! Δημιουργήσαμε το συννεφόλεξο του “Ρ ρ” σε μορφή ρακούν!

1 12 1

Τα παιδιά έγιναν ξανά “Μικροί δημοσιογράφοι”.

3 1

Ζωγραφίζω όπως ο Van Gogh

Η μέρα ήταν αφιερωμένη στο Βίνσεντ βαν Γκογκ (Vincent Willem van Gogh), τον πασίγνωστο Ολλανδό ζωγράφο. Σήμερα αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους ζωγράφους όλων των εποχών. Είδαμε πλήθος έργων του, τα περιγράψαμε, τα σχολιάσαμε και μάθαμε τα ονόματα τους.

Παρακολουθήσαμε ένα εξαιρετικό βίντεο με τη βιογραφία του Βίνσεντ βαν Γκογκ, με ελληνικούς υπότιτλους (Προσοχή: αν θέλετε να το παρακολουθήστε στις ρυθμίσεις του βίντεο επιλέξτε αυτόματη μετάφραση – Ελληνικά)

Γίναμε μικροί ζωγράφοι και δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα τέχνης, όπως ο Van Gogh!

3

Ενίσχυση της ομαδικότητας και της συνεργασίας των μικρών ζωγράφων!

12

Αμυγδαλιά: το δέντρο της αγάπης

Η προβληματική μας ξεκίνησε με αφορμή την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου (14 Φεβρουαρίου), την οποία γνωρίσαμε ως την ημέρα της αγάπης.

Έτσι, διαβάσαμε το βιβλίο «Το δέντρο που έδινε», που πραγματεύεται την ξεχωριστή φιλία ενός αγοριού και μιας μηλιάς. Συζητήσαμε για το ποια άτομα εμείς αγαπάμε, τους λόγους που τα αγαπάμε, τα είδη της αγάπης και τον τρόπο εκδήλωσής της. Επίσης, συζητήσαμε γιατί είναι σημαντικοί οι φίλοι και τον τρόπο που μπορούμε με όμορφο τρόπο να τους δείξουμε την αγάπη μας. Η μακρόχρονη φιλία του αγοριού της ιστορίας μας οδήγησε να μιλήσουμε και για τον κύκλο ζωής του ανθρώπου.

Προεκτείνοντας το θέμα και συνδέοντάς το με την θεματική της εποχής του χειμώνα αναφερθήκαμε και στο δέντρο της αμυγδαλιάς. Μέσα από τον μύθο της Φυλλίς και του Δημοφώντα μιλήσαμε για την ιδιαιτερότητα του δέντρου της αμυγδαλιάς, ότι ανθίζει μέσα στον χειμώνα σε αντίθεση με τα υπόλοιπα, τι μας προσφέρει, τα μέρη της αμυγδαλιάς και τον κύκλο ζωής της. Τέλος γνωρίσαμε τον ζωγράφο Vincent van Gogh και γίναμε και εμείς ζωγράφοι.αγάπη

Κρύο πολύ… ήρθε ο χειμώνας παιδιά!

Ο «χειμώνας» ως θεματική ενότητα στο νηπιαγωγείο μας ήταν γεμάτος γνώσεις, σίγουρα δημιουργικός και εξαιρετικά όμορφος.

Μάθαμε για:

  • για την εναλλαγή των εποχών
  • τα χαρακτηριστικά της εποχής
  • τους μήνες
  • την κατάλληλη ένδυση
  • τα φρούτα και τα λαχανικά
  • τα μέσα θέρμανσης
  • τα κυρίαρχα χρώματα της εποχής
  • το γράμμα Χ,χ… όπως λέμε χειμώνας
  • το γράμμα Κ,κ… όπως λέμε κασκόλ
  • τα τραγούδια του χειμώνα: «Α,α,α, αρχίζει η παγωνιά», «Κρύο πολύ», «Ένα σπουργιτάκι τόσο δα»

χειμώνας

Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία – “STEAM και η Γη γυρίζει”

Ολοκληρώθηκαν τα εργαστήρια δεξιοτήτων με οδηγό το σχέδιο δράσης με τίτλο «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….» που δημιουργήθηκε από την κα Παρασκευή Φώτη και αναρτήθηκε στο ΙΕΠ. Όπως αναγράφεται στο σχέδιο δράσης το συγκεκριμένο πρόγραμμα “έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας“.

Ακολουθεί μία παρουσίαση με το σύνολο των δραστηριοτήτων που ολοκληρώθηκαν κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Πατήστε στο σύνδεσμο που ακολουθεί και δείτε την παρουσίαση:

Διάστημα 2 20240216 151046 0000 2 20240216 150004 0001Διάστημα 1 20240216 161950 0000

Ημέρα της Αγάπης

Η καλημέρα σήμερα συνοδευόταν από τη φράση “χρόνια πολλά” και πολλά χαμόγελα! Η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για την αξία της αγάπης. Τι είναι η αγάπη;  Ποιους αγαπάμε; Ποιοι μας αγαπούν; Τι χρώμα έχει η αγάπη; Συμφωνήσαμε ότι το χρώμα της αγάπης είναι ένα και είναι το κόκκινο! Δημιουργήσαμε λοιπόν μία κόκκινη καρδιά και τη χαρίσαμε σε κάποιον ή κάποια που αγαπάμε!

Ημερα 20240214 182035 0000

Γνωρίζοντας τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη

Υποενότητα της θεματικής προσέγγισης που αφορά την εποχή του χειμώνα είναι τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και σε χειμέριο ύπνο. Αναρωτηθήκατε γιατί μερικά ζώα το χειμώνα κοιμούνται και ξυπνάνε όταν έρχεται η Άνοιξη;

Εμείς γνωρίσαμε ποια είναι αυτά τα ζώα μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, πίνακες αναφοράς και αναφέραμε τι γνωρίζουμε για αυτά. Μέσω της δημιουργίας ήρθαμε πιο κοντά τους!

1 20240207 180456 0000 2 20240207 180456 0001

Γνωρίζω τα σχήματα

Μία ακόμα θεματική ενότητα, η οποία δουλεύεται από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ολοκληρώθηκε. Μέσα από παιχνίδια, κατασκευές, τραγούδια κ.ά. γνωρίσαμε τα βασικά σχήματα  (κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο και ορθογώνιο παραλληλόγραμμο) και τα χαρακτηριστικά τους.

gygtfrrtvy

Οι Τρεις Ιεράρχες

Οι Τρεις Ιεράρχες, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Βασίλειος ο Μέγας, ήταν Μεγάλοι Δάσκαλοι και Πατέρες της Εκκλησίας. Γιορτάζονται κάθε χρόνο στις 30 Ιανουαρίου. Είναι προστάτες των Γραμμάτων, της Παιδείας, των μαθητών και των δασκάλων.43c1e362 d369 4f30 b16e ef35e12f85f0

Χειμερία Νάρκη

Την τελευταία εβδομάδα ασχοληθήκαμε με την θεματική ενότητα της χειμερίας νάρκης. Ο Χειμώνας έχει κάνει πλέον αισθητή την εμφάνισή του και τα ζωάκια πρέπει να αντιμετωπίσουν τις κρύες μέρες του. Οι προετοιμασίες έχουν αρχίσει ήδη από το Φθινόπωρο, κάποια έχουν μεταναστεύσει, κάποια έχουν κάνει προμήθειες και προετοιμάσει τις φωλιές τους, και κάποια προτιμούν να πέσουν σε ύπνο όλο τον Χειμώνα!

Μιλήσαμε για το τι είναι η χειμερία νάρκη και ο χειμέριος ύπνος. Μερικά ζώα, όπως ο σκαντζόχοιρος, το φίδι, η νυχτερίδα, κάνουν έναν βαθύ ύπνο και δεν ξυπνάνε καθόλου όσο έχει κρύο. Σε αυτό το διάστημα η καρδούλα τους χτυπά πολύ αργά. «Κοιμούνται» γιατί δεν αντέχουν το κρύο και δυσκολεύονται να βρουν τροφή, αλλά νωρίτερα έχουν φάει πάρα πολύ και έχουν μαζέψει λίπος, το οποίο τα κρατάει ζεστά. Φυσικά, έχουν προνοήσει να φτιάξουν ή να βρουν μια ζεστή φωλιά που θα τα κρατάει ασφαλή από τους «εχθρούς» τους.

hjhjkhjjkm

Εργαστήριο Δεξιοτήτων- «Σεισμός και τώρα τι κάνω;»

Ο σκοπός του προγράμματος με τίτλο «Σεισμός –  και τώρα τι κάνω;» από την θεματική ενότητα «Φροντίζω το περιβάλλον» και πιο συγκεκριμένα από την υποθεματική «Φυσικές καταστροφές, πρόληψη και προστασία» στοχεύει στην απόκτηση γνώσεων προετοιμασίας πριν την εκδήλωση, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του ενός σεισμού μέσα από κατάλληλα διαμορφωμένες δημιουργικές δραστηριότητες.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • γνωριμία με τις φυσικές καταστροφές και την έννοια του φυσικού κινδύνου
  • συζήτηση και αλληλεπίδραση βάσει προσωπικών εμπειριών για το φαινόμενο του σεισμού
  • γνωριμία με το εσωτερικό της γης
  • γνωριμία και συζήτηση για τους μύθους δημιουργίας ενός σεισμού (π.χ. αρχαίος ελληνικός μύθος για τον Εγκέλαδο)
  • αναλογισμός των συνεπειών ενός σεισμού
  • απόκτηση δεξιοτήτων προστασίας από τον σεισμό
  • συμμετοχή σε προσομοίωση άσκησης σεισμού
  • εικαστική έκφραση (π.χ. χορός, τραγούδι, ζωγραφική)

σσσσσσ

Περισσότερα μπορείτε να δείτε και από τον παρακάτω σύνδεσμο: https://blogs.sch.gr/2nipnion/2023/10/21/seismos-askisi-etoimotitas/