Απρίλη μου . . .
Ας μάθουμε και ένα τραγούδι για την Άνοιξη γιατί Άνοιξη σημαίνει τραγούδι, χορός και χαρά…!!!Ακούσαμε το τραγούδι “Απρίλη μου Ξανθέ” και το ζωγραφίσαμε.
Ας μάθουμε και ένα τραγούδι για την Άνοιξη γιατί Άνοιξη σημαίνει τραγούδι, χορός και χαρά…!!!Ακούσαμε το τραγούδι “Απρίλη μου Ξανθέ” και το ζωγραφίσαμε.
Υπάρχουν πολλές δραστηριότητες που μπορούμε να κάνουμε ακόμα και στο σπίτι για να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναπτύξουν επιδεξιότητα στη λεπτή κινητικότητα. Μία ευχάριστη και συγχρόνως καλή άσκηση για τη λεπτή κινητικότητα είναι να δώσουμε στο παιδί ένα κορδόνι ή σπάγκο και κοφτό μακαρονάκι ή χάντρες ώστε να τα περάσει στο κορδόνι.
Μιλώντας για την έννοια της ομαδικότητας και της φιλίας φτιάξαμε τα βραχιόλια φιλίας της τάξης μας με ένα κορδόνι και χάντρες.
Τα παιδιά ανέπτυξαν ευχάριστα τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητες τους, διασκεδάζοντας πολύ με τους πολύχρωμους μαγικούς μαρκαδόρους νερού!
Ζωγράφισαν ότι ήθελαν στο μαγικό κουτάλι και το βούτηξαν σε νερό. Τα παιδιά απόλαυσαν τη διαδικασία καθώς σχεδίασαν φατσούλες, ψάρια, λουλούδια, πεταλούδες και άλλα, τα οποία αφήσαμε να επιπλεύσουν στο νερό! Μια δραστηριότητα που θα καθιερωθεί!
Η ημερομηνία αυτή καθιερώθηκε από το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY), το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805).
Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.
Στην Ελλάδα, το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου φρόντισε να μεταφραστεί το μήνυμα στα ελληνικά και παροτρύνει τους φορείς που ενδιαφέρονται για τα παιδιά και τα βιβλία τους να συμμετάσχουν στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου. Το μήνυμα μετέφρασε στα ελληνικά η συγγραφέας Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου.
Μία ιστορία γεμάτη αγάπη για το βιβλίο και το διάβασμα. Μια ιστορία που θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης για μικρούς και μεγάλους και θα ανοίξει διάπλατα τις καρδιές τους για να ταξιδέψουν στον φανταστικό κόσμο των παραμυθιών.
| Συγγραφέας: Claudio Gobbetti | Εικονογράφηση: Diyana Nikolova |
| Μετάφραση: Ράνια Δ. Τζιαμπίρη | Εκδόσεις: Τζιαμπίρης Πυραμίδα |
| Όλοι οι αναγνώστες έχουν δικαιώματα! Έτσι και ο μικρός αναγνώστης έχει τα δικαιώματα του!!!
Ο συγγραφέας Βαγγέλης Ηλιόπουλος μας εξηγεί ποιά είναι αυτά!! |
![]() |
Σήμερα αφού τονίσαμε την αξία του βιβλίου με αφηγήσεις παραμυθιών και δράσεις όπως να έρθουμε σε επαφή με συγγραφείς παιδικών παραμυθιών και να μάθουμε τα μέρη ενός βιβλίου, προχωρήσαμε στη δημιουργία ομαδικής αφίσας με ζωγραφική και κολάζ. Τέλος φτιάξαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες.
Πρωταπριλιά λοιπόν και τι καλύτερο από το κλασικό παραμύθι “Πινόκιο”. Προσοχή μη μεγαλώσει η μύτη σας, αν πείτε κάνα μικρό ψεματάκι!!
Το “Penny’s light seminar” Εκπαιδευτικά προγράμματα και βιβλία, που έχει σχεδιάσει η Δρ. Πέννυ Χατζηευστρατίου Μιχελινάκη παρουσίασε στο Νηπιαγωγείο μας ένα ενδιαφέρον εκπαιδευτικό διαδραστικό πρόγραμμα με το φως! Ευχαριστούμε πολύ την κα Πέννυ Χατζηευστρατίου Μιχελινάκη για την υπέροχη παρουσίαση της!!!
Οι στόχοι του προγράμματος είναι τα παιδιά:
Πηγή: Penny’s light seminar” Εκπαιδευτικά προγράμματα και βιβλία
Η 25η Μαρτίου είναι εθνική και θρησκευτική γιορτή. Γιορτάζουμε την ελληνική επανάσταση ενάντια στην οθωμανική κυριαρχία και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Οι εκδηλώσεις για την γιορτή της 25ης Μαρτίου μας έκαναν να δουλέψουμε εντατικά για να μάθουμε τα ποιήματά μας, να ετοιμάσουμε όμορφες κατασκευές και να στολίσουμετην τάξη μας!
Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές μαθητών και μαθητριών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία παρατείνονται μέχρι και την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024.
Η Καθαρά Δευτέρα σηματοδοτεί την λήξη των Αποκριών και την έναρξη της Σαρακοστής για την Ορθόδοξη Εκκλησία. Ονομάστηκε έτσι γιατί οι Χριστιανοί «καθαρίζονται» σωματικά και πνευματικά για να είναι έτοιμοι για το Πάσχα και την Ανάσταση του Χριστού. Την ημέρα αυτήν συνηθίζεται το έθιμο του πετάγματος του χαρταετού και η βρώση νηστίσιμων εδεσμάτων (π.χ. ταραμάς, χαλβάς, όσπρια).
Εκτός από το πέταγμα του χαρταετού είναι γνωστό έθιμο η κατασκευή της Κυράς Σαρακοστής, ένα ημερολόγιο που χρησιμοποιούνταν για την μέτρηση των εβδομάδων από την Καθαρά Δευτέρα έως και το Πάσχα.
Οι Απόκριες είναι από τις πιο αγαπημένες γιορτές μικρών και μεγάλων! Έτσι και στο Νηπιαγωγείο μας μπήκαμε στους ρυθμούς της τρελής Αποκριάς!
Γνωρίσαμε αποκριάτικα έθιμα, κάναμε κατασκευές, ταξιδέψαμε, παίξαμε, τραγουδήσαμε, χορέψαμε, γελάσαμε, διασκεδάσαμε, μεταμφιεστήκαμε…Περάσαμε όμορφα και δημιουργικά!
Ο Κλόουν είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τις Απόκριες και το καρναβάλι! Αυτές τις ημέρες είχε την τιμητική του! Ένας χορός πολύχρωμων Κλόουν στόλισε αποκριάτικα τις τάξεις μας!
Η ενασχόληση μας μαζί του ήταν η ευκαιρία να μάθουμε το γράμμα “Κ κ”! Παίξαμε με τη φωνούλα! Το γράψαμε όπως μπορούσαμε και το σχηματίσαμε με πολύχρωμα τουβλάκια!
Το τρίτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων για την φετινή χρονιά ανήκει στην θεματική ενότητα «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία – Ψηφιακές Δεξιότητες».
Η μεθοδολογία STEAM προσφέρει μαθησιακές στρατηγικές βασισμένες σε προγράμματα που εμπλέκουν και τους 5 τομείς-πεδία (φυσικές επιστήμες, τεχνολογία, επιστήμες των μηχανικών, τέχνες, μαθηματικά) και δημιουργούν ένα περιβάλλον μάθησης χωρίς αποκλεισμούς, όπου όλα τα νήπια μπορούν να συμμετάσχουν και να συνεισφέρουν καλλιεργώντας και ενισχύοντας παράλληλα πολλές και σημαντικές δεξιότητες.
Μέσα από τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής και βιωματικής μάθησης οι μαθητές/τριες αναζητούν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και τους πλανήτες μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, δημιουργία μηχανικών κατασκευών, καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης.
Η άνοιξη έφτασε και ο Μάρτιος μας έκανε το ποδαρικό του. Αφού φτιάξαμε το ημερολόγιο του μήνα, μιλήσαμε για τον πρώτο μήνα της άνοιξης και τι να περιμένουμε από γιορτές (Απόκριες και 25η Μαρτίου) και καιρικά φαινόμενα.
Γνωρίσαμε την ιστορία της Ρίτα Μπούμη «Ο Μάρτης και η μάνα του», που περιγράφει τον άστατο και αναποφάσιστο χαρακτήρα ενός μικρού αγοριού, του Μαρτίου, το οποίο χαλάει την μπουγάδα της μητέρας του. Αναφερθήκαμε στις λαϊκές ονομασίες του (π.χ. πεντάγνωμος, Βαγγελιώτης, Ανοιξιάτης), στο έθιμο «μαρτάκια» και σε σχετικές παροιμίες.
Η παροιμία «Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει και πότε γελάει.» ήταν η αφορμή για να μιλήσουμε και για τα συναισθήματα της χαράς και της λύπης. Επίσης μας ενέπνευσε για την κατασκευή μας.