ο κλόουν

Ένας κλόουν μια φορά είχε να μας πει πολλά…
Πώς περνάει και πως ζει πως είν’ όλη του η ζωή!
Είναι  σίγουρα μία  φυσιογνωμία της αποκριάς και  αγαπημένος των παιδιών !!!!
Ερωτήσεις εισαγωγής στο θέμα :
  • τι είναι ο κλόουν ;
  • τι δουλειά κάνει ;
  • τι ρούχα φοράει ;
  • που τον συναντάμε ;

 

 

 

Ας τον γνωρίσουμε καλύτερα μέσα από ένα παραμύθι….

 

https://www.slideshare.net/pappa_anna/ss-31425734

Μπορούμε να διαβάσουμε μερικά ποιήματα για τον κλόουν…. να φανταστούμε και να ζωγραφίσουμε τις εικόνες τους …..
 «Η ζημιά »

της Ειρήνης Γενειατάκη Αρβανιτίδη “Από της Χαράς τη Χώρα”

Παραπάχυνε ένας κλόουν ,μια φορά καλέ παιδιά
και του ήρθανε τα ρούχα, της παράστασης στενά.
Σφίγγει, σφίγγει το ζωνάρι και τεντώνει τα κουμπιά,
παίρνει φόρα και ορμάει κι η παράσταση αρχινά.

Με το νούμερο το πρώτο, κρακ, πετιούνται τα κουμπιά

και του φάνηκε του δόλιου , η χοντρή του η κοιλιά!

Με το νούμερο το άλλο, φίλοι μου, τι να σας πω,

σκίστηκε το παντελόνι και του φάνηκε ο ποπός.

Ξεκαρδίστηκαν στα γέλια, γέροι, νέοι και παιδιά

κι από τη ντροπή του κλόουν δίαιτα αυστηρή αρχινά!
« Ο κλόουν » του Γ. Μαρίνου από το βιβλίο: «Τα ποιήματα του κλόουν«.
Βρήκες τον κώλο μου να παίξεις μπάλα;
Πάνω στην πλάτη μου , να κάνεις τραμπάλα;
Τις δυο τιράντες μου, να κάνεις κούνια;
Βρε! Το καπέλο μου για τα γουρούνια;
Βρε! Το παπιόνι μου προπέλα κάνεις;
Τα δυο παπούτσια μου θα τα ξεκάνεις.
Το παντελόνι μου για πατσαβούρα;
Βρήκες τη μύτη μου να παίξεις σβούρα;
Βλέπω, πήρες και χρώματα! Μα πριν με βάψεις,
να τα δυο  μάτια μου για να με κλάψεις!
κατασκευή κλόουν
Στο υλικό που πήρατε θα βρείτε ένα χάρτινο πιάτο και  πατρόν από καπέλο και φιόγκο.
Εμείς σας δίνουμε μια ιδέα, η φαντασία σας θα κάνει περισσότερα  . Καλή διασκέδαση !!!
το τραγούδι του κλόουν του Γ. Σακελλαρίδη  σε εικονόλεξο :
και μερικά παιχνίδια που μπορείτε να παίξετε στο σπίτι …..
  • Μέσα από παιχνίδι και πολλή πολλή μουσική:

Βάφουμε κόκκινες τις μύτες σαν τον Κλόουν και χορεύουμε στο ρυθμό μιας χαρούμενης μουσικής

«Όσο παίζει η μουσική τρέχω χορεύω εδώ κι εκεί, 

μόλις πάψει η μουσική εκτελώ την εντολή!»

Τα παιδιά στην παύση της μουσικής εκτελούν την εντολή που θα τους δοθεί: Πχ. «Πηδώ στο ένα πόδι, κάνω μια τούμπα, περπατώ σε τεντωμένο σκοινί, κάνω αστείες γκριμάτσες» κοκ.

  • Παίζουμε  με ομοιοκαταληξία:
    Φτιάχνουμε αυτοσχέδια δίστιχα. Δίνουμε την αρχή στα παιδιά και βρίσκουν την λέξη που ταιριάζει για να σχηματίσουν ομοιοκαταληξία.
    Ένας κλόουν μα ποιος κλόουν; Ένας κλόουν με μύτη αστεία…
    κάνει βόλτα στην…πλατεία!
    Που γελάει…χωρίς αιτία!
    που θα πάει….στα καλλιστεία!
    που ήρθε από…άλλη πολιτεία!
    που τρώει σοκολάτες στην Ελβετία!
    Ένας Κλόουν μα ποιος Κλόουν; Ένας Κλόουν με καπέλο…
    που κρατάει…ένα πινέλο!
    που φωνάζει όλο ΘΕΛΩ!
    που του αρέσει να παίζει…βιολοντσέλο!
    που παριστάνει… το μοντέλο!
    Ένας Κλόουν μα ποιος Κλόουν; Ένας Κλόουν με στολή φαρδιά, κόκκινο στόμα…
    και πεταχτά αυτιά!
    και χοντρή κοιλιά!
    και μαλλιά πορτοκαλιά!
    που αγαπάει τα παιδιά!
    που έχει καλή καρδιά!
    που κάνει βόλτα στην ακρογιαλιά!
    που του αρέσει η ζαβολιά!
    που διασκεδάζει τα παιδιά!
    που ζητάει μια λιχουδιά!
    που δε βγάζει τσιμουδιά!
    που τραγουδάει τσιριχτά!
    που του αρέσει η τεμπελιά!
    που περπατάει στην αμμουδιά!

φτιάξτε παζλ με θέμα τον κλόουν :

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3ec993f593a5