πρόγραμμα εκδηλώσεων για την 28η Οκτωβρίου

images 

πρόγραμμα εκδηλώσεων για την 28η Οκτωβρίου

  1. Την Δευτέρα   27 Οκτωβρίου τα παιδιά θα έρθουν στο σχολείο μας 09.00-10.30 για την γιορτή της επετείου της 28ης Οκτωβρίου. Η γιορτή θα γίνει χωρίς την παρουσία γονέων. Το ολοήμερο δε θα λειτουργήσει.
  2. Την Τρίτη  28 Οκτωβρίου θα γίνει παρέλαση. Τα παιδιά θα φορούν κατά προτίμηση άσπρο πουκάμισο ή μπλούζα και μπλε παντελόνι ή φούστα .

Το πρόγραμμα εκείνη την ημέρα έχει ως εξής :

    • 10:00 π. μ. δοξολογία στον Ι. Ναό του Αγ. Αθανασίου   (τα παιδιά θα εκκλησιαστούν με ευθύνη των γονέων τους )
    • 10:30 π.μ. κατάθεση στεφάνων στο Δημοτικό Σχολείο όπου και θα συγκεντρωθούν τα παιδιά .Θα ακολουθήσει παρέλαση . Τα παιδιά θα  τα παραλάβετε μετά το τέλος της παρέλασης από το αρτοζαχαροπλαστείο « Διογένης »  . Παρακαλούμε να μας ενημερώνετε για κάθε παιδί που παραλαμβάνετε .

 

 

«στο κοφίνι δεν χωρούν στο μπαούλο περισσεύουν»

Σήμερα τα παιδιά παρακολούθησαν την θεατρική παράσταση  μικτής τεχνικής « στο κοφίνι δεν χωρούν στο μπαούλο περισσεύουν » από την καλλιτεχνική ομάδα HOCUS POCUS . Ήταν βασισμένη σε Λαϊκά Ελληνικά Παραμύθια και πραγματικά ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους . Προτείνουμε ανεπιφύλακτα την παράσταση αυτή, που καθήλωσε πενήντα παιδιά, χωρίς να κουράσει,χωρίς να χάσει το ενδιαφέρον των παιδιών ούτε στιγμή!!

Φωτογραφικό υλικό απο την παράσταση:

DSC06768    DSC06769

DSC06771     DSC06773

DSC06777     DSC06778

DSC06779     DSC06782

DSC06784     DSC06785

DSC06786      DSC06792

DSC06793      DSC06795

DSC06796      DSC06804

DSC06806     DSC06807

DSC06809     DSC06812

DSC06813      DSC06814

DSC06818      DSC06822

DSC06823     DSC06825

DSC06828

DSC06832

DSC06834     DSC06835

DSC06837

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

Aντισεισμική   προστασία

Στα πλαίσια δραστηριοτήτων που θα γίνουν στο Νηπιαγωγείο μας για την προστασία των παιδιών σε περίπτωση σεισμού , σας παρακαλούμε να μας  βοηθήσετε στα παρακάτω :

  1.  Συζητήστε με τα παιδιά για τα μέτρα προφύλαξης σε περίπτωση σεισμού ενώ βρίσκεστε στο σπίτι  .
  2. Σε περίπτωση σεισμού ενώ τα παιδιά βρίσκονται στο σχολείο παρακαλούμε μη χρησιμοποιείτε όλοι μαζί το τηλέφωνο του.
  3. Τα παιδιά θα τα παραλάβετε από την αυλή που είναι μπροστά από την είσοδο του σχολείου .
  4. Mη ξεχνάτε ότι οι ώρες εκείνες απαιτούν ψυχραιμία, θάρρος και περίσκεψη. Ο πανικός δημιουργεί μόνο προβλήματα .
  5. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Ο.Α.Σ.Π. :      http://www.oasp.gr/

ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

2Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΗΤΗΣ

 

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2014-15

 

ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ

 

Στα πλαίσια της αντισεισμικής προστασίας , οι νηπιαγωγοί του 2ου Νηπιαγωγείου Λητής: α) Νικολαΐδου Θωμαΐς  β) Mιχαηλίδου Ροδιά και  γ) Χατζηαντωνίου Πασχαλίνα , συσκέφθηκαν και συνέταξαν το παρακάτω σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση πιθανού σεισμού την ώρα λειτουργίας του σχολείου.

Το σχέδιο περιλαμβάνει τρία στάδια:

1.           Ενέργειες πριν από το σεισμό.

2.           Ενέργειες κατά τη διάρκεια του σεισμού.

3.           Ενέργειες μετά από το σεισμό.

 

1.           ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ

  • Ορίστηκαν υπεύθυνες νηπιαγωγοί για τα παρακάτω :

α) Η Νικολαΐδου  Θωμαΐς. ορίστηκε υπεύθυνη για τους γενικούς διακόπτες ρεύματος , του νερού , της κεντρικής θέρμανσης και του ραδιόφωνου. Σε περίπτωση που σεισμός γίνει στην απογευματινή βάρδια την ευθύνη για τα παραπάνω φέρουν ανάλογα με τη βάρδια τους οι : Mιχαηλίδου Ροδιά και  Χατζηαντωνίου Πασχαλίνα

β) Για το φαρμακείο και τους πυροσβεστήρες υπεύθυνες νηπιαγωγοί είναι οι : Mιχαηλίδου Ροδιά και   Χατζηαντωνίου Πασχαλίνα. ανάλογα με τη βάρδια τους

γ) Για την ασφαλή συγκέντρωση των παιδιών μετά τον σεισμό στο σημείο της αυλής που έχει οριστεί , υπεύθυνη είναι η Νικολαΐδου  Θωμαΐς . Σε περίπτωση που  o σεισμός γίνει στην απογευματινή βάρδια την ευθύνη για τη συγκέντρωση των παιδιών φέρουν ανάλογα  με τη βάρδια τους οι :    Mιχαηλίδου Ροδιά και  Χατζηαντωνίου Πασχαλίνα .

Οι υπεύθυνες νηπιαγωγοί ενημερώνονται για τη θέση στην οποία βρίσκονται οι γενικοί διακόπτες του ρεύματος, του νερού καθώς και για την εγκατάσταση της κεντρικής θέρμανσης. Η ενημέρωση αφορά και τον τρόπο λειτουργία και διακοπής των εγκαταστάσεων αυτών.

  •     Γίνεται ενημέρωση των νηπιαγωγών και μαθητών για τις ενέργειες στις οποίες θα προβούν σε περίπτωση σεισμού.
  • Οργανώνεται και πραγματοποιείται τρεις φορές το σχολικό έτος δοκιμαστική εφαρμογή του σχεδίου αντιμετώπισης του σεισμού, αφού πρώτα ενημερωθούν, όχι όμως για το χρόνο που θα συμβεί.
  • Προτροπή των γονέων να συζητήσουν με τα παιδιά για τα μέτρα προφύλαξης σε περίπτωση σεισμού , παράκληση προς αυτούς να μη χρησιμοποιούν το τηλέφωνο εκείνες τις ώρες και γνωστοποίηση του χώρου συγκέντρωσης απ’όπου θα παραλαμβάνουν τα παιδιά .
  • Τοποθέτηση στον πίνακα ανακοινώσεων των εκπαιδευτικών λίστα με τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης , όπως της Αστυνομίας, Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, Κέντρου Υγείας, ΟΤΕ, ΔΕΗ,  Δήμου Ωραιοκάστρου.
  •   Προμήθεια επαρκούς φαρμακευτικού υλικού.
  • Προμήθεια φορητού ραδιόφωνου με μπαταρίες , φακού και μια σφυρίχτρα που θα βρίσκονται σε εύκολα προσβάσιμο και γνωστό σε όλες τις νηπιαγωγούς σημείο .
  •  Τοποθέτηση σε χαμηλές θέσεις των αντικειμένων που έχουν μεγάλο βάρος ή όγκο.
  •      Δεν θα υπάρχουν στον τοίχο ράφια με βαριά αντικείμενα.
  •     Καλή στήριξη των βιβλιοθηκών, ώστε να αποφευχθεί η περίπτωση πτώσης τους προς τα εμπρός.. Δεν θα υπάρχουν βαριά αντικείμενα πάνω σ’ αυτήν.

 

2.           ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ  ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΟΥ

  • Αν τα παιδιά βρίσκονται στην αυλή θα παραμείνουν σ’αυτή συγκεντρωμένα στο σημείο ακριβώς έξω από την κεντρική είσοδο του νηπιαγωγείου όπου δεν υπάρχει κίνδυνος από καλώδια της ΔΕΗ και άλλες πτώσεις.
  • Αν τα παιδιά βρίσκονται στις αίθουσες κάθε νηπιαγωγός   θα φωνάξει: «Παιδιά, σεισμός» στη δική της τάξη . Οι νηπιαγωγοί θα ζητήσουν από τα παιδιά να παραμείνουν ψύχραιμα , να απομακρυνθούν από παράθυρα και βιβλιοθήκες και να μπουν κάτω από τα τραπέζια . Κανένα παιδί δεν θα απομακρυνθεί από τις αίθουσες

3.            ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ

  • Κανείς δε θα αποχωρήσει από τις αίθουσες αν δε δοθεί το σήμα από την  υπεύθυνη  νηπιαγωγό Νικολαΐδου Θωμαΐς, την οποία θα αναπληρώσει σε περίπτωση απουσίας της  η Mιχαηλίδου Ροδιά ή η Χατζηαντωνίου Πασχαλίνα ανάλογα με τη βάρδια τους .
  •  Τα παιδιά θα εξέρχονται των αιθουσών με τη συνοδεία των νηπιαγωγών  με την εξής σειρά: πρώτα το ολοήμερο τμήμα και μετά το κλασικό . Θα συγκεντρωθούν στο κέντρο της αυλής ακριβώς έξω από την κεντρική είσοδο του νηπιαγωγείου όπου δεν υπάρχει κίνδυνος από καλώδια της ΔΕΗ και άλλες πτώσεις.
  • Γίνεται καταμέτρηση των παιδιών για να διαπιστωθεί αν κάποιο απουσιάζει .
  • Δεν θα επιτραπεί σε κανένα μαθητή να απομακρυνθεί σε άλλους χώρους.
  • Αν παρατηρηθεί καλώδιο της ΔΕΗ που θα είναι κομμένο, θα ειδοποιηθεί αμέσως η υπηρεσία αυτή.
  •  Το τηλέφωνο θα χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις μεγάλης ανάγκης.
  •   Παρακολούθηση από το ραδιόφωνο των ειδήσεων και ανακοινώσεων για οδηγίες και πληροφορίες.
  •  Οι μαθητές για κανένα λόγο δεν θα επιστρέψουν μέσα στις αίθουσες, διότι ο κίνδυνος από τις μετασεισμικές δονήσεις είναι μεγαλύτερος.
  •   Οι υπεύθυνες νηπιαγωγοί θα ελέγξουν τις παροχές ρεύματος και νερού. Αν υπάρξει βλάβη θα κλείσουν τους κεντρικούς διακόπτες. Αν συμβεί πυρκαγιά, οι νηπιαγωγοί θα χρησιμοποιήσουν τους πυροσβεστήρες του σχολείου.
  •  Σε περιπτώσεις τραυματισμών θα ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα. Εφ΄ όσον υπάρξει κάποιος σοβαρότερος τραυματισμός θα μεταφερθεί στο Κέντρο Υγείας.

 

Η προισταμένη :                                                       Οι νηπιαγωγοί :

Νικολαΐδου Θωμαΐς                                             Mιχαηλίδου Ροδιά    , Χατζηαντωνίου Πασχαλίνα

Λητή  10– 10 – 2014

 

 

 

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 2014-15

2

2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΗΤΗΣ

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2014-15

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

 

 

 

Σας ενημερώνουμε  ότι την   Παρασκευή 10 Οκτωβρίου  ξεκινάει τη λειτουργία της η δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου και ευχόμαστε να αξιοποιηθεί δημιουργικά από τα παιδιά . Παρακαλούμε θερμά να διαβάσετε προσεχτικά το κείμενο που ακολουθεί για να βοηθήσετε αποτελεσματικά τα παιδιά σας .

  1. Η προσφορά της παιδικής λογοτεχνίας στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας .

Αποτελεί πλέον κοινή παραδοχή η άποψη ότι η ανάδυση των δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής στα παιδιά προσχολικής ηλικίας ξεκινά από την οικογένεια . Τα παιδιά που έχουν αρχίσει να κατανοούν τη λειτουργία του γραπτού λόγου προτού φοιτήσουν στο σχολείο, έχουν γονείς οι οποίοι συζητούν συχνά μαζί τους , τους παρέχουν πολλές ευκαιρίες για γραφή και ανάγνωση , τους διαβάζουν πολλά βιβλία και πιστεύουν ότι η μάθηση του γραπτού λόγου δεν είναι υπόθεση μόνο των δασκάλων αλλά και δική τους .

Πλήθος ερευνών τα τελευταία χρόνια αποδεικνύει περίτρανα την μεγάλη σημασία που έχει η ανάγνωση και η αφήγηση ιστοριών από τους ενήλικες στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας , για την περαιτέρω γλωσσική τους ανάπτυξη. Πολλοί ερευνητές  συνδέουν άμεσα και καθοριστικά , την μελλοντική πορεία των παιδιών ως μαθητών με τον αριθμό των ιστοριών που άκουσαν μέχρι την είσοδο τους στο νηπιαγωγείο .

Μέσα από την ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων τα παιδιά :

  • Μαθαίνουν να αγαπούν και να απολαμβάνουν το διάβασμα
  • Αναπτύσσουν σημαντικά το λεξιλόγιο τους
  • Αναπτύσσουν τη φαντασία τους
  • Διευρύνουν τις γνώσεις τους
  • Μαθαίνουν πολλές πληροφορίες για την ανάγνωση όπως ότι διαβάζουμε από πάνω προς τα κάτω , από αριστερά προς τα δεξιά ξεφύλλισμα σελίδων κ.α.
  • Μαθαίνουν να εκφράζουν πιο σωστά τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους

Ας βοηθήσουμε λοιπόν τα παιδιά να αγαπήσουν το διάβασμα και να πάρουν όλες εκείνες τις γνώσεις που θα τους χρειαστούν στο δημοτικό για τη συστηματική γραφή και ανάγνωση .

  1. Μικρά μυστικά για τον τρόπο ανάγνωσης παιδικών βιβλίων .
  • Το πρώτο που πρέπει να καταφέρουμε είναι να συνδέσουμε το διάβασμα με ευχαρίστηση . Αφιερώστε στα παιδιά μισή ώρα πριν τον ύπνο για να χαλαρώσετε και εσείς μαζί τους και να απολαύσετε παρέα ένα βιβλίο.
  • Φροντίζετε ώστε όλα τα παιδιά να έχουν στο σπίτι τα δικά τους βιβλία και υλικό για γραφή.
  • Καλλιεργήστε στο σπίτι θετικό κλίμα απέναντι στην ανάγνωση βιβλίων .
  • Σχολιάζετε τις εικόνες και αφήστε τα παιδιά να μιλήσουν όταν το θέλουν .
  • Εξηγήστε τους τι είναι συγγραφέας , εικονογράφος , σελίδα , εξώφυλλο , εκδόσεις .
  • Να ρωτάτε τα παιδιά τι συμβαίνει , τι συνέβη ή τι πρόκειται να συμβεί στην πλοκή της ιστορίας .
  • Προσπαθήστε να κάνετε τη φωνή σας πιο εκφραστική .
  • Όταν μπορείτε να δείχνετε με το δάκτυλο τη φορά των γραμμάτων που διαβάζετε (κυρίως σε μικρά κείμενα με μεγάλα και ευανάγνωστα γράμματα) .
  • Παρακινήστε τα παιδιά να αναγνωρίσουν στο κείμενο γνωστά τους γράμματα π.χ. αυτά που έχουν στο όνομα τους.
  • Παρακινείστε τα παιδιά να γράφουν όπως θέλουν . Δεν έχει σημασία εδώ η ορθή γραφή αλλά η σκέψη πάνω σ’αυτό που θέλουν να γράψουν .
  • Παρακινείστε τα παιδιά να  κάνουν υποθέσεις σχετικά με το περιεχόμενο του γραπτού λόγου σε ετικέτες , συσκευασίες τροφίμων , επιγραφές κ. α. και μετά διαβάστε το  μαζί τους
  • Επικοινωνήστε  με το σχολείο για ότι σας προβληματίζει ή σας δυσκολεύει .

Τα παραπάνω  σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν δεσμευτικές εντολές αλλά απλές υποδείξεις για έναν δημιουργικό τρόπο ανάγνωσης παιδικής λογοτεχνίας . Να θυμάστε πως το πιο σημαντικό από όλα είναι η σύνδεση , στο μυαλό του παιδιού , του βιβλίου με απόλαυση και χαρά .

 

  1. Κανόνες λειτουργίας της δανειστικής βιβλιοθήκης
  • Ο δανεισμός των βιβλίων θα γίνεται κάθε Παρασκευή  και  η επιστροφή τους την Δευτέρα .
  • Κάθε Παρασκευή θα είναι αφιερωμένη στα βιβλία και θα γίνονται δραστηριότητες φιλαναγνωσίας .
  • Η ευθύνη για την έγκαιρη επιστροφή των βιβλίων και την καλή κατάσταση αυτών , καλλιεργείται στα παιδιά αλλά είναι κυρίως ευθύνη των γονιών .
  • Σε περίπτωση φθοράς κάποιου βιβλίου , ο γονιός θα πρέπει να το αντικαταστήσει με ένα καινούργιο .
  • Τα βιβλία θα συνοδεύονται από ένα φύλλο εργασίας όπου το παιδί, αν το επιθυμεί θα μπορεί να εικονογραφήσει ότι θέλει από το βιβλίο που δανείστηκε και να αντιγράψει όπως μπορεί τον τίτλο. Επιβραβεύστε τα παιδιά για ότι καταφέρουν και μη ζωγραφίζετε εσείς γι’αυτά.
  •  Διαβάστε με τα παιδιά το « Συμβόλαιο » που θα σας στείλουμε και υπογράψτε  εσείς και το παιδί , όπως μπορεί . Το συμβόλαιο είναι σε δύο αντίτυπα ,το ένα επιστρέφεται στο σχολείο και το άλλο τοιχοκολλήστε το στο δωμάτιο του παιδιού για να του υπενθυμίζει τις υποχρεώσεις του απέναντι στο βιβλίο που δανείστηκε.
  • Χρήσιμες πληροφορίες για δραστηριότητες φιλαναγνωσίας με τα παιδιά σας μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα που δημιούργησε το σχολείο μας με σχετικό θέμα στην  παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση :

xaxana9.webnode.gr

 

Ελπίζουμε στη συνεργασία σας για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της βιβλιοθήκης από τα παιδιά .

 

Οι νηπιαγωγοί