Φύτευση Δενδρυλλίου “λιγούστρο το αειθαλές” στη Σχολική αυλή
“Φυτεύουμε το σήμερα, προστατεύουμε το αύριο!”
Στο πλαίσιο ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών μας σε θέματα περιβαλλοντικής προστασίας και αειφόρου ανάπτυξης, την Παρασκευή 27 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε δράση Δεντροφύτευσης στον αύλειο χώρο του σχολείου μας. Οι μικροί μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη φύτευση του Ligustrum sempervirens (λιγούστρο το αειθαλές), αποκτώντας πολύτιμες εμπειρίες μέσα από τη βιωματική μάθηση και τη συνεργασία.
Στόχοι της δράσης:
- Να αναπτύξουμε την οικολογική συνείδηση και την υπευθυνότητα των μαθητών/τριών.
- Να προάγουμε την αξία της συνεργασίας σχολείου – τοπικής κοινότητας.
- Να συμβάλλουμε στη βελτίωση και τον εμπλουτισμό του δημόσιου χώρου.
- Να κατανοήσουμε τη σημασία των δέντρων στην ποιότητα ζωής, την απορρόφηση του διοξειδίου του άνθρακα και την προστασία του εδάφους.
- Να βιώσουμε τη χαρά της προσφοράς και της συλλογικής δράσης.
Η δράση αυτή εμπλουτίστηκε από το γεγονός ότι το δέντρο αποτέλεσε ευγενική δωρεά του Περιφερειακού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Σχολικός Λαχανόκηπος: Καλλιεργούμε αξίες, φυτεύουμε το μέλλον», με το οποίο το Νηπιαγωγείο μας συνεργάζεται ενεργά κατά το σχολικό έτος 2025-2026, στο πλαίσιο υλοποίησης δράσεων σχολικών μονάδων.
Η δεντροφύτευση εντάσσεται σε ένα ευρύτερο παιδαγωγικό πλαίσιο, καθώς ευθυγραμμίζεται με το Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου, το ΔΕΠΠΣ, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, καθώς και τα προγράμματα «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» και «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη».
Στο πλαίσιο της STEM προσέγγισης, οι μαθητές/τριες γνώρισαν βασικές έννοιες της επιστήμης και της φύσης, όπως τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει (ήλιος, νερό, χώμα), πειραματίστηκαν με εργαλεία φύτευσης, παρατήρησαν το περιβάλλον και συμμετείχαν ενεργά σε μια διαδικασία που συνδυάζει γνώση και πράξη. Μέσα από απλές δραστηριότητες μέτρησης, τοποθέτησης και φροντίδας, καλλιέργησαν δεξιότητες διερεύνησης, συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων.
Με το σύνθημα “Μικρά χέρια φυτεύουν, μεγάλες αλλαγές ανθίζουν!”, μέσα από τη διαδικασία της φύτευσης, οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας, υπευθυνότητας και φροντίδας, ενώ παράλληλα ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Κατανόησαν τη σημασία των δέντρων για τη ζωή και έμαθαν ότι δεν τα κόβουμε, αλλά τα προστατεύουμε και τα φροντίζουμε. Έτσι, αντιλήφθηκαν πως ακόμη και μια μικρή πράξη, όπως η φύτευση ενός δέντρου, μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην προστασία του πλανήτη.
Η δράση συνδέεται άμεσα με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs) και ειδικότερα με:
- Στόχο 13: Δράση για το Κλίμα, καθώς ενισχύεται η ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
- Στόχο 15: Ζωή στη Στεριά, μέσω της φροντίδας των φυτών και της ενίσχυσης της βιοποικιλότητας
- Στόχο 4: Ποιοτική Εκπαίδευση, καθώς προάγεται η βιωματική, συμπεριληπτική και ουσιαστική μάθηση
Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία για τους μαθητές/τριες να συνδεθούν με τη φύση, να συνεργαστούν και να καλλιεργήσουν αξίες που θα τα συνοδεύουν ως ενεργούς και υπεύθυνους πολίτες του αύριο.

Ευχαριστούμε το Περιφερειακό Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Σχολικός Λαχανόκηπος: Καλλιεργούμε αξίες, φυτεύουμε το μέλλον» για την ευγενική χορηγία του δένδρου μας.