Έπαινος συμμετοχής κατά του Bullying 2026

Έπαινος συμμετοχής στην Πανελλαδική Εκστρατεία κατά της Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού 2026

eikona Viber 2026 04 25 01 55 41 883

Ενώνουμε τις φωνές μας ενάντια στον ενδοσχολικό εκφοβισμό!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν ενεργά στην 13η Πανελλαδική Μαθητική Εκστρατεία κατά του σχολικού εκφοβισμού «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ», ενώνοντας τις φωνές τους ενάντια στον ενδοσχολικό εκφοβισμό. Μέσα από βιωματικές και δημιουργικές δράσεις, προώθησαν την αποδοχή, τη φιλία και τη συνεργασία.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να αναγνωρίσουν τη σημασία της διαφορετικότητας και να μάθουν να λένε «ΟΧΙ» στη βία.

Για τη συμμετοχή μας, λάβαμε έπαινο, ως αναγνώριση της προσπάθειας και του μηνύματός μας

“ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”

Έπαινος συμμετοχής!

MILA TORA

Δημοσιεύθηκε στη Διακρίσεις και Βραβεία, Ημέρα Σχολικού Εκφοβισμού | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έπαινος συμμετοχής κατά του Bullying 2026

Βράβευση του Νηπιαγωγείου μας με την Πράσινη Σημαία Οικολογικών Σχολείων

Βράβευση 2ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης με την Πράσινη Σημαία των Οικολογικών Σχολείων

shmaia

Με μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια, το 2ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης βραβεύτηκε με την Πράσινη Σημαία των Οικολογικών Σχολείων (Eco-Schools Green Flag) από την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης. Η απονομή πραγματοποιήθηκε στο Μαθητικό Φεστιβάλ Οικολογικών Σχολείων, την Παρασκευή 3 Απριλίου 2026, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Στο Φεστιβάλ συμμετείχαν 264 σχολεία από όλη τη χώρα.

Η βράβευση αυτή σηματοδοτεί την ένταξη του Νηπιαγωγείου μας στο Παγκόσμιο Δίκτυο Σχολείων που ακολουθούν τη στρατηγική της UNESCO για το «πρασίνισμα» της εκπαίδευσης (Greening Education Partnership). Αποτελεί το επιστέγασμα μιας συστηματικής προσπάθειας τριών ετών, κατά την οποία καλλιεργήσαμε περιβαλλοντική συνείδηση και υιοθετήσαμε υπεύθυνες πρακτικές σε όλη τη σχολική μας κοινότητα.

Μέσα από ποικίλες δράσεις, βιωματικές δραστηριότητες και συνεργασίες, οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέπτυξαν αξίες όπως ο σεβασμός προς το περιβάλλον, η υπευθυνότητα και η ενεργός συμμετοχή. Η Πράσινη Σημαία δεν αποτελεί μόνο μια σημαντική διάκριση, αλλά και μια διαρκή δέσμευση να συνεχίσουμε και να ενισχύσουμε τις προσπάθειές μας για ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

BRABEIO OIKOLOGIKA 3 4 2026

collage aponomhs prasinhs shmaiasPOSTER OIKOLOGIKON

MATHHTH

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλους όσοι συνέβαλαν σε αυτή την επιτυχία: τους μαθητές και τις μαθήτριες, που με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα έγιναν μικροί πρεσβευτές της προστασίας του περιβάλλοντος, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και όλους τους συνεργάτες μας. Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνουμε στον Δήμο Θεσσαλονίκης για την πολύτιμη στήριξη και την άμεση ανταπόκριση σε κάθε μας ανάγκη.

Επίσης, ευχαριστούμε ιδιαίτερα την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης για τη συνεχή υποστήριξη και συνεργασία κατά τα σχολικά έτη 2023-2026.

Συνεχίζουμε με το ίδιο όραμα, καλλιεργώντας αξίες και στάσεις που οδηγούν σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον για όλους!

Δημοσιεύθηκε στη Διακρίσεις και Βραβεία, Δράσεις, Οικολογικά Σχολεία, Φεστιβάλ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βράβευση του Νηπιαγωγείου μας με την Πράσινη Σημαία Οικολογικών Σχολείων

Ευρωπαϊκό Βραβείο Καινοτόμου Διδασκαλίας

Ευρωπαϊκό Βραβείο Καινοτόμου Διδασκαλίας

archeio lhpshs removebg preview

Με ιδιαίτερη χαρά σας ενημερώνουμε ότι το σχέδιο Erasmus+ «2023-1-EL01-KA122-SCH-000129016» με τίτλο “Adopting active learning methods in Special Education by using ICT and their implementation to the cultural elements of our country”, που υλοποιήθηκε από το 2ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης, επιλέχθηκε από το ΙΚΥ/ΕΜΣ για να συμμετάσχει στη διαδικασία αξιολόγησης του Ευρωπαϊκού Βραβείου Καινοτόμου Διδασκαλίας (European Innovative Teaching Award – EITA), στην κατηγορία «Προσχολική Εκπαίδευση και Φροντίδα».

Το βραβείο αυτό αναδεικνύει εξαιρετικές διδακτικές πρακτικές που αναπτύσσονται στο πλαίσιο του Erasmus+ και αναγνωρίζει το έργο των εκπαιδευτικών και των σχολείων, ενισχύοντας παράλληλα την ελκυστικότητα του εκπαιδευτικού επαγγέλματος. Στόχος είναι η προβολή καλών πρακτικών, η ανταλλαγή γνώσεων και η ενίσχυση της ευρωπαϊκής συνεργασίας.

Το σχέδιό μας, το οποίο έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία και έχει χαρακτηριστεί ως καλή πρακτική, συμβάλλει στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων ζωής, όπως ο γραμματισμός, τα μαθηματικά, οι επιστήμες, οι ψηφιακές δεξιότητες και η ενεργός ιδιότητα του πολίτη, σε πλήρη συνάφεια με τη θεματική προτεραιότητα του 2026.

Η συμμετοχή μας στη διαδικασία αυτή αποτελεί σημαντική αναγνώριση της συλλογικής προσπάθειας της σχολικής μας κοινότητας και ενισχύει το όραμά μας για ένα συμπεριληπτικό, καινοτόμο και ανοιχτό σχολείο.

Στιγμιότυπα από το έργο μας

erasmus

Συντάκτης άρθρου: Παναγιώτα Μπαντά, εκπαιδευτικός ΠΕ60.

Δημοσιεύθηκε στη Erasmus+, Διακρίσεις και Βραβεία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευρωπαϊκό Βραβείο Καινοτόμου Διδασκαλίας

Επιτραπέζιο παιχνίδι – Αξιολόγηση “Πώς Ανακυκλώνω”

Παίζουμε και Μαθαίνουμε: “Πώς Ανακυκλώνω;”

Μια υπέροχη, γεμάτη παιχνίδι και συνεργασία δράση πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας! Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, παρέα με τους μαθητές/τριες από το συστεγαζόμενο σχολείο, έγιναν μια μεγάλη ομάδα και έπαιξαν ένα συνεργατικό επιτραπέζιο παιχνίδι που φτιάξαμε με τίτλο “Πώς Ανακυκλώνω”.

Με τη σειρά του, κάθε μαθητής/τρια διάλεγε μια κάρτα με ένα αντικείμενο και, χρησιμοποιώντας οπτικοποιημένα σύμβολα, προσπαθούσε να βρει και να το τοποθετήσει στο σωστό κουτί ανακύκλωσης.

Οι Στόχοι της Δράσης μας:

Μέσα από αυτό το βιωματικό παιχνίδι, οι μαθητές/τριες κατάφεραν να πετύχουν σπουδαίους στόχους που συνδέονται με το Αναλυτικό Πρόγραμμα και την Ειδική Αγωγή:

  • Περιβαλλοντική Συνείδηση: Κατανόησαν τη σημασία της σωστής διαλογής των απορριμμάτων στην καθημερινότητά μας.

  • Κοινωνικοποίηση και Συμπερίληψη: Καλλιεργήθηκε η συνεργασία, η αλληλεγγύη και η επικοινωνία ανάμεσα στους μαθητές/τριες των δύο συστεγαζόμενων σχολείων.

  • Δεξιότητες Επικοινωνίας & Αναμονής: Οι μαθητές/τριες εξασκήθηκαν στην αναμονή της σειράς τους και στη χρήση εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας (μέσω των καρτών και των εικόνων).

  • Εμπλουτισμός Λεξιλογίου: Ήρθαν σε επαφή με νέες λέξεις και έννοιες που αφορούν το περιβάλλον (όπως “ανακύκλωση”, “αλουμίνιο”, “κομποστοποίηση”, “γυαλί”) και έμαθαν να τις αναγνωρίζουν, συνδέοντας τον προφορικό λόγο με την αντίστοιχη εικόνα.
  • Ανάπτυξη Κρίσης (Αιτία – Αποτέλεσμα): Ενισχύθηκε η ικανότητα ταξινόμησης και κατηγοριοποίησης υλικών με βάση το είδος που απεικονίζεται στην κάρτα.

EPITRAPEZIO Pos ANAKYKLONO

Μέσα από το παιχνίδι και την ομαδικότητα, αποδείξαμε ότι η προστασία του περιβάλλοντος είναι μια υπόθεση που μας ενώνει όλους!

Δημοσιεύθηκε στη Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο, Διάχυση αποτελεσμάτων eTwinning project 2023, Οικολογικά Σχολεία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επιτραπέζιο παιχνίδι – Αξιολόγηση “Πώς Ανακυκλώνω”

Βράβευση του Νηπιαγωγείου μας με την Πράσινη Σημαία των Οικολογικών Σχολείων 

Βράβευση του Νηπιαγωγείου μας με την Πράσινη Σημαία των Οικολογικών Σχολείων 

Untitled removebg preview 1

Με μεγάλη χαρά και περηφάνια μοιραζόμαστε μια ξεχωριστή στιγμή για το σχολείο μας! Το Νηπιαγωγείο μας βραβεύτηκε με την Πράσινη Σημαία των Οικολογικών Σχολείων, μια σημαντική διάκριση που αναγνωρίζει την προσπάθεια και τη δέσμευσή μας για την προστασία του περιβάλλοντος.

Μέσα από δράσεις, παιχνίδι και δημιουργικές δραστηριότητες, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας έμαθαν να φροντίζουν τη φύση, να συνεργάζονται και να υιοθετούν υπεύθυνες στάσεις ζωής. Ο σχολικός μας κήπος, η κομποστοποίηση και οι καθημερινές οικολογικές πρακτικές έγιναν πολύτιμες εμπειρίες μάθησης.

12

Η διάκριση αυτή ανήκει σε όλη τη σχολική μας κοινότητα – στους μαθητές και στις μαθήτριές μας, στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς/κηδεμόνες – και μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε με ακόμη περισσότερο ενθουσιασμό.

Συγχαρητήρια στους μαθητές και στις μαθήτριές μας!!!

Δημοσιεύθηκε στη Διακρίσεις και Βραβεία, Οικολογικά Σχολεία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βράβευση του Νηπιαγωγείου μας με την Πράσινη Σημαία των Οικολογικών Σχολείων 

Πάσχα 2026

“Πασχαλινές Δράσεις/Δραστηριότητες στο Σχολείο μας”

Με αφορμή τις άγιες ημέρες του Πάσχα, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε όμορφες και δημιουργικές δράσεις/δραστηριότητες, γνωρίζοντας τα γεγονότα των ημερών μέσα από κατάλληλο οπτικοακουστικό υλικό και βιωματικές εμπειρίες.
Κατασκεύασαν, ζωγράφισαν, δημιούργησαν Πασχαλινά Καλαθάκια, έπαιξαν memory game, συμμετείχαν σε δραστηριότητες Προγραμματισμού και Κωδικοποίησης, ενώ με μεγάλο ενθουσιασμό έβαψαν και Πασχαλινά Αβγά μέσα από μια ενδιαφέρουσα STEM δραστηριότητα.
Ιδιαίτερη χαρά έδωσε και η αναβίωση της παράδοσης, καθώς οι μαθητές/τριες μας είπαν τα Κάλαντα του Λαζάρου στο συστεγαζόμενο σχολείο, γεμίζοντας το σχολείο μας με χαμόγελα και γιορτινή διάθεση.

Ήταν μια ξεχωριστή περίοδος γεμάτη μάθηση, χαρά, συνεργασία και δημιουργία.

Για να δείτε τις δράσεις/δραστηριότητες πατήστε στην παρακάτω εικόνα:

ex pascha

Ευχόμαστε σε όλους Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση, με υγεία, αγάπη και φως!

Δημοσιεύθηκε στη Πάσχα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πάσχα 2026

Πείραμα: “Στον ήλιο και στη σκιά”

Πείραμα: “Στον ήλιο και στη σκιά”

ChatGPT Image 29 Apr 2026 07 43 31 m.m

Στο πλαίσιο του eTwinning έργου με τίτλο «NBS & STEM Adventures in the forest» και των δραστηριοτήτων STEM, πραγματοποιήσαμε στο κοντινό πάρκο του σχολείου μας ένα απλό αλλά ενδιαφέρον πείραμα για να κατανοήσουμε πώς τα δέντρα επηρεάζουν τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος. 

Υλικά που χρησιμοποιήσαμε:

  • Δύο θερμόμετρα
  • Δύο διαφορετικά σημεία: ένα στον ήλιο στο δασάκι και ένα κάτω από ένα δέντρο (στη σκιά)

Διαδικασία:
Οι μαθητές/τριες τοποθέτησαν το ένα θερμόμετρο σε σημείο που το έβλεπε ο ήλιος στο κοντινό πάρκο και το δεύτερο κάτω από ένα δέντρο, στη σκιά. Αφού περίμεναν λίγα λεπτά, κατέγραψαν τις θερμοκρασίες που έδειχναν τα θερμόμετρα. Στη συνέχεια συνέκριναν τις μετρήσεις και συζήτησαν τα αποτελέσματα.

Τι ανακαλύψαμε:
Οι μαθητές/τριες παρατήρησαν ότι η θερμοκρασία στη σκιά του δέντρου ήταν χαμηλότερη από τη θερμοκρασία στον ήλιο. Έτσι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα δέντρα λειτουργούν σαν ένα φυσικό “κλιματιστικό”, βοηθώντας να διατηρείται το περιβάλλον πιο δροσερό.

Τι μάθαμε μέσα από τη δραστηριότητα:

  • Πώς να μετράμε τη θερμοκρασία
  • Πώς να συγκρίνουμε αποτελέσματα
  • Πώς να καταγράφουμε δεδομένα
  • Πώς να βγάζουμε συμπεράσματα μέσα από την παρατήρηση

Μέσα από αυτή τη βιωματική δραστηριότητα STEM, οι μαθητές/τριες κατανόησαν τον σημαντικό ρόλο που παίζουν τα δέντρα και τα δάση στη μείωση της ζέστης και στην προστασία του περιβάλλοντος.

collage 2026 04 29T192558.226

Τα δέντρα δεν μας προσφέρουν μόνο οξυγόνο και σκιά, αλλά συμβάλλουν και στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής!

Μαθαίνουμε παρατηρώντας, πειραματιζόμαστε και ανακαλύπτουμε τον κόσμο γύρω μας! 

Δημοσιεύθηκε στη SCIENTIX STEM Discovery Campaign, STEM και πειράματα, Σχολικός κήπος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πείραμα: “Στον ήλιο και στη σκιά”

Βεβαίωση Ολοκλήρωσης του σχεδίου Erasmus+ 2026

Βεβαίωση Ολοκλήρωσης του σχεδίου Erasmus+ 2026

Με χαρά ανακοινώνουμε ότι το 2ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης έλαβε τη Βεβαίωση Ολοκλήρωσης του σχεδίου Erasmus+ με κωδικό «2023-1-EL01-KA122-SCH-000129016», από το ΙΚΥ/ΕΜΣ, με την υπογραφή της Αν. Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Ειδικών Προγραμμάτων Διεθνών Υποτροφιών.

Η βεβαίωση αυτή επιβεβαιώνει την επιτυχή υλοποίηση του σχεδίου και αποτελεί σημαντική αναγνώριση της προσπάθειας της σχολικής μας κοινότητας. Το έργο συνέβαλε στην ενίσχυση καινοτόμων πρακτικών, της συμπερίληψης και της ευρωπαϊκής συνεργασίας.

BEBAIOSH OLOKLHROSHS 2023 1 EL01 KA122 SCH 000129016 3 page 0001

Δημοσιεύθηκε στη Erasmus+, Διακρίσεις και Βραβεία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βεβαίωση Ολοκλήρωσης του σχεδίου Erasmus+ 2026

STEM – Βάψιμο Πασχαλινών Αβγών

Βάφοντας Πασχαλινά Αβγά μέσα από μια STEM εμπειρία

Στο πλαίσιο των πασχαλινών μας δραστηριοτήτων, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό σε μια δημιουργική δράση βαφής αβγών, προσεγγίζοντας τη διαδικασία μέσα από τη STEM εκπαίδευση.

Οι μαθητές/τριες γνώρισαν και εφάρμοσαν δύο διαφορετικές τεχνικές.
Στην πρώτη, τοποθέτησαν φυλλαράκια πάνω στα αβγά, τα τύλιξαν προσεκτικά με καλσόν και τα ετοίμασαν για βαφή, παρατηρώντας πώς τα φυσικά υλικά μπορούν να αφήσουν όμορφα αποτυπώματα.
Στη δεύτερη τεχνική, ζωγράφισαν σχέδια με κηρομπογιές πάνω στα αβγά και στη συνέχεια τα βούτηξαν στη βαφή, ανακαλύπτοντας πώς τα σχέδιά τους αποτυπώνονται με ξεχωριστό τρόπο.

Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, οι μαθητές/τριες ακολούθησαν συγκεκριμένα βήματα, πρόσθεσαν νερό, 3 κουταλιές ξίδι και βαφή, τοποθέτησαν τα αβγά στο μείγμα για 3 λεπτά και στο τέλος τα λάδωσαν για να γυαλίσουν.

STEM Προσέγγιση

Η δραστηριότητα συνέβαλε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που σχετίζονται με όλους τους άξονες του STEM:

•Science (Επιστήμη): Οι μαθητές/τριες παρατήρησαν αλλαγές στα υλικά, όπως την απορρόφηση του χρώματος, τη δράση του ξιδιού και τη γυαλάδα που έδωσε το λάδι.
•Technology (Τεχνολογία): Ακολούθησαν μια διαδικασία βήμα-βήμα, χρησιμοποιώντας σωστά τα υλικά και τα εργαλεία.
•Engineering (Μηχανική / Σχεδιασμός): Πειραματίστηκαν με διαφορετικούς τρόπους διακόσμησης και πήραν αποφάσεις για τον τρόπο εφαρμογής τους.
•Mathematics (Μαθηματικά): Εξασκήθηκαν στη μέτρηση ποσοτήτων, στη χρονική ακολουθία και στη σειρά των βημάτων.

Η δραστηριότητα ενθουσίασε ιδιαίτερα τους μαθητές/τριες, καθώς συνδύασε την πασχαλινή παράδοση με τη διερεύνηση, το πείραμα και τη δημιουργία. Μέσα από αυτή την εμπειρία, οι μαθητές/τριες κατανόησαν πως μια καθημερινή ή εορταστική διαδικασία μπορεί να μετατραπεί σε μια ουσιαστική και ευχάριστη STEM μαθησιακή εμπειρία.

eikona Viber 2026 04 01 17 30 55 492

Δημοσιεύθηκε στη SCIENTIX STEM Discovery Campaign, STEM και πειράματα, Πάσχα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο STEM – Βάψιμο Πασχαλινών Αβγών

Δεντροφύτευση λιγούστρου στη Σχολική αυλή

Φύτευση Δενδρυλλίου “λιγούστρο το αειθαλές” στη Σχολική αυλή

“Φυτεύουμε το σήμερα, προστατεύουμε το αύριο!”

Στο πλαίσιο ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών μας σε θέματα περιβαλλοντικής προστασίας και αειφόρου ανάπτυξης, την Παρασκευή 27 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε δράση Δεντροφύτευσης στον αύλειο χώρο του σχολείου μας. Οι μικροί μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη φύτευση του Ligustrum sempervirens (λιγούστρο το αειθαλές), αποκτώντας πολύτιμες εμπειρίες μέσα από τη βιωματική μάθηση και τη συνεργασία.

Στόχοι της δράσης:

  • Να αναπτύξουμε την οικολογική συνείδηση και την υπευθυνότητα των μαθητών/τριών.
  • Να προάγουμε την αξία της συνεργασίας σχολείου – τοπικής κοινότητας.
  • Να συμβάλλουμε στη βελτίωση και τον εμπλουτισμό του δημόσιου χώρου.
  • Να κατανοήσουμε τη σημασία των δέντρων στην ποιότητα ζωής, την απορρόφηση του διοξειδίου του άνθρακα και την προστασία του εδάφους.
  • Να βιώσουμε τη χαρά της προσφοράς και της συλλογικής δράσης.

Η δράση αυτή εμπλουτίστηκε από το γεγονός ότι το δέντρο αποτέλεσε ευγενική δωρεά του Περιφερειακού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Σχολικός Λαχανόκηπος: Καλλιεργούμε αξίες, φυτεύουμε το μέλλον», με το οποίο το Νηπιαγωγείο μας συνεργάζεται ενεργά κατά το σχολικό έτος 2025-2026, στο πλαίσιο υλοποίησης δράσεων σχολικών μονάδων.

Η δεντροφύτευση εντάσσεται σε ένα ευρύτερο παιδαγωγικό πλαίσιο, καθώς ευθυγραμμίζεται με το Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου, το ΔΕΠΠΣ, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, καθώς και τα προγράμματα «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» και «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη».

Στο πλαίσιο της STEM προσέγγισης, οι μαθητές/τριες γνώρισαν βασικές έννοιες της επιστήμης και της φύσης, όπως τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει (ήλιος, νερό, χώμα), πειραματίστηκαν με εργαλεία φύτευσης, παρατήρησαν το περιβάλλον και συμμετείχαν ενεργά σε μια διαδικασία που συνδυάζει γνώση και πράξη. Μέσα από απλές δραστηριότητες μέτρησης, τοποθέτησης και φροντίδας, καλλιέργησαν δεξιότητες διερεύνησης, συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων.

Με το σύνθημα “Μικρά χέρια φυτεύουν, μεγάλες αλλαγές ανθίζουν!”, μέσα από τη διαδικασία της φύτευσης, οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας, υπευθυνότητας και φροντίδας, ενώ παράλληλα ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Κατανόησαν τη σημασία των δέντρων για τη ζωή και έμαθαν ότι δεν τα κόβουμε, αλλά τα προστατεύουμε και τα φροντίζουμε. Έτσι, αντιλήφθηκαν πως ακόμη και μια μικρή πράξη, όπως η φύτευση ενός δέντρου, μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην προστασία του πλανήτη.

Η δράση συνδέεται άμεσα με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs) και ειδικότερα με:

  • Στόχο 13: Δράση για το Κλίμα, καθώς ενισχύεται η ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
  • Στόχο 15: Ζωή στη Στεριά, μέσω της φροντίδας των φυτών και της ενίσχυσης της βιοποικιλότητας
  • Στόχο 4: Ποιοτική Εκπαίδευση, καθώς προάγεται η βιωματική, συμπεριληπτική και ουσιαστική μάθηση

Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία για τους μαθητές/τριες να συνδεθούν με τη φύση, να συνεργαστούν και να καλλιεργήσουν αξίες που θα τα συνοδεύουν ως ενεργούς και υπεύθυνους πολίτες του αύριο.

collage DENTROFYTEYSH censored

Ευχαριστούμε το Περιφερειακό Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Σχολικός Λαχανόκηπος: Καλλιεργούμε αξίες, φυτεύουμε το μέλλον» για την ευγενική χορηγία του δένδρου μας.

Δημοσιεύθηκε στη Climate Action Projects, eTwinning projects, SCIENTIX STEM Discovery Campaign, Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο, Δράσεις, Ενεργός πολίτης, Οικολογικά Σχολεία, Σχολικές δραστηριότητες, Σχολικός κήπος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δεντροφύτευση λιγούστρου στη Σχολική αυλή