Πρωτομαγιά με ρίζες στο μέλλον!

Την ώρα που πολλοί ετοιμάζονται να κόψουν λουλούδια για να γιορτάσουν την Πρωτομαγιά, εμείς επιλέγουμε να τα φυτέψουμε. Στην αυλή του σχολείου μας, τα παιδιά γίνονται μικροί κηπουροί και φυτεύουν λουλούδια με αγάπη: ζίνιες, γεράνια, σκυλάκια, πανσέδες και γκαζάνιες βρίσκουν τη θέση τους στο χώμα, για να το γεμίσουν με χρώματα, αρώματα και χαμόγελα.
Κάθε μικρό σποράκι και κάθε ρίζα που φυτεύεται γίνεται μάθημα ζωής – για τη φροντίδα, την υπομονή και τον σεβασμό προς το περιβάλλον. Γιορτάζουμε την άνοιξη όχι με μαδημένα άνθη, αλλά με λουλούδια που μεγαλώνουν μαζί μας, μέρα με τη μέρα, στην αυλή μας.

Για εμάς, η πιο όμορφη Πρωτομαγιά είναι αυτή που αφήνει πίσω της ρίζες στο χώμα και άνθη στη ζωή!
Για τις μέλισσες, για το περιβάλλον, για το μέλλον μας!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες μύρισαν, άγγιξαν, παρατήρησαν λουλούδια και έμαθαν τα ονόματά τους. Στη συνέχεια τα φύτεψαν με αγάπη στον σχολικό κήπο και εμπνεύστηκαν για να ζωγραφίσουν τη φύση όπως την ονειρεύονται.

Οι μαθητές/τριες ζωγραφίζουν τα λουλούδια που φύτευσαν!

Η φύση μέσα από τα μάτια μας!

“Πρωτομαγιάτικο Στεφάνι”


Για την Πρωτομαγιά οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε βιωματική δραστηριότητα που συνδυάζει τη δημιουργικότητα με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού. Ακολουθώντας ένα συγκεκριμένο μοτίβο με τρία διαφορετικά χρώματα λουλουδιών που τα έφτιαξαν τα παιδιά, κατασκεύασαν ένα πολύχρωμο πρωτομαγιάτικο στεφάνι. Σκοπός της δραστηριότητας είναι να εισαχθούν σε βασικές έννοιες προγραμματισμού, όπως η έννοια της ακολουθίας και η αποτελεσματικότητα του κώδικα. Δεν απαιτείται η χρήση διαδικτύου για την υλοποίηση αυτής της δραστηριότητας


“Προγραμματίζοντας τη Bee bot να βρει λουλούδια!”

Στην ανοιξιάτικη δραστηριότητα προγραμματισμού, οι μαθητές/τριες εργάζονται σε ζευγάρια, αναλαμβάνοντας εναλλάξ τους ρόλους του προγραμματιστή και του ρομπότ. Ο «προγραμματιστής» δίνει σαφείς οδηγίες, ενώ το «ρομπότ» τις εκτελεί, για να εντοπίσει και να συγκεντρώσει όλα τα λουλούδια που είναι σκορπισμένα στο χώρο.
Μέσα από αυτή την παιγνιώδη εμπειρία, τα παιδιά εξασκούν την αλγοριθμική σκέψη και εξοικειώνονται με βασικές έννοιες του προγραμματισμού, όπως η αποτελεσματικότητα του κώδικα, η αναγνώριση και διόρθωση λαθών, και η σωστή ακολουθία εντολών.
Η μάθηση γίνεται παιχνίδι, χωρίς οθόνες, ενισχύοντας τη συνεργασία, την επικοινωνία και τη χαρά της ανακάλυψης!