Ένα από τα Σχέδια Δράσης της φετινής Σχολ.Χρονιάς 2024-25 είναι και “Το Νηπιαγωγείο Αποχαιρετώ και το Δημοτικό με χαρά Ξεκινώ“, που αφορά την μετάβαση των νηπίων μαθητών/τριών στο Δημοτικό Σχολείο.
Το πρόγραμμα ακουμπάει στον Άξονα 2: Σχολική Διαρροή – Φοίτηση και σχετίζεται με την ομαλή μετάβαση και προσαρμογή των μαθητών/τριών στο Δημοτικό.
Μέσα από δράσεις και δραστηριότητες τα παιδιά του Νηπιαγωγείου θα επισκεφθούν τις Α΄τάξεις του Δημοτικού σχολείου και τους περσινούς συμμαθητές/τριες τους και μέσα από υλοποίηση κοινών δράσεων θα γνωρίσουν το περιβάλλον του Δημοτικού, τους/τις νέους/ες εκπαιδευτικούς, ώστε να διαμορφώσουν σταδιακά θετική στάση και εικόνα για το νέο περιβάλλον.
Πριν την έναρξη του προγράμματος τα Νήπια συμπληρώνουν στον Η/Υ ένα ερωτηματολόγιο Google Form:
—>Ερωτηματολόγιο Μαθητών/τριών πριν την έναρξη του προγράμματος
Οι Δράσεις ξεκινούν και πραγματοποιούνται ανά μήνα ως εξής:
- ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ’24 Επαφή και Πρώτη γνωριμία – Παρακολούθηση της Γιορτής της 17ης Νοεμβρίου από την τάξη Δ΄των όμορων Δημοτικών μας.
![]() |
![]() |
Οι μαθητές/τριες των Δημοτικών μοιράζουν γαρύφαλλο στα παιδιά του Νηπιαγωγείου
![]() |
![]() |
- ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ’24 – Κάλαντα Χριστουγέννων από τα παιδιά του Νηπιαγωγείου στις Α΄τάξεις των Δημοτικών
- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ’25 – Κοινή κατασκευή Ημερολογίων από τα παιδιά Νηπιαγωγείου και Α΄Δημοτικού
Τα παιδιά ζωγραφίζουν για τους παλαιούς συμμαθητές/τριες και φίλους, που έχουν πια γνωρίσει στην Α΄τάξη, “πηγαίνουμε στο Δημοτικό” και τις χαρίζουν να στολίσουν την τάξη τους. Παίρνουμε τα υλικά μας και πηγαίνουμε στο διπλανό και κοντινό Δημοτικό μας.
![]() |
![]() |
Για να καλωσορίσουμε τη νέα χρονιά και να ευχαριστήσουμε τα παιδιά για την φιλοξενία στην τάξη τους, συνεργαζόμαστε με ευχάριστη διαθεση νήπια και πρωτάκια ετοιμάζοντας δύο ημερολόγια, ένα για την Α’ ταξη και ένα για κάθε τμήμα του νηπιαγωγείου μας.
Τα αναμνηστικά ημερολόγια, που έχουμε κρεμάσει σε περίοπτη θέση, μας θυμίζουν την όμορφη συνάντηση και γνωριμία με τα παιδιά και το χώρο του Δημοτικού!
![]() |
![]() |
- ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ’25 – Παρακολουθούμε το μάθημα της Γλώσσας στα 3 τμήματα της Α΄Δημοτικού.
Παρακολουθούμε τη διδασκαλία στο μαθημα της Γλώσσας.
Μαθαίνουμε με διασκεδαστικό και παιγνιώδη τρόπο το φωνητικό σύμπλεγμα “τσ” και προσπαθούμε να το αναγνωρίσουμε στις λέξεις ή να σκεφτούμε λέξεις, που να το περιέχουν.
Σε άλλο τμήμα τα παιδιά έμαθαν για το σύμπλεγμα “μπ”, είπαν λεξούλες τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και συμμετείχαν σε κοινή κατασκευή με τα παιδιά του Δημοτικού κόβοντας και να κολόνας λέξεις, που είχαν στην αρχή ή στην μέση το “μπ”.
![]() |
![]() |
- MΑΡΤΙΟΣ ’25 – Η Πυροσβεστική δίπλα μας.
Συμμετέχουμε σε πρόγραμμα ενημέρωσης από την Πυροσβεστική στο όμορο 2ο-3ο Δημοτικό
![]() |
![]() |
- Κάνουμε Γυμναστική με τον Γυμναστή κ. Δημήτρη στο προαύλιο του Δημοτικού.
![]() |
![]() |
- Χελιδονίσματα στο Δημοτικό
![]() |
![]() |
- ΑΠΡΙΛΙΟΣ ’25 – Παρακαλουθούμε το μάθημα των Μαθηματικών στην Α΄τάξη
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- Μαθαίνουμε τα Κάλαντα του Λαζάρου με τον Μουσικό του Δημοτικού κ. Νίκο και τα τραγουδάμε όλοι μαζί στο Δημοτικό
Ακούστε τα Κάλαντα του Λαζάρου από τα παιδιά, όπως τα τραγούδησαν στην τάξη μας λίγο πριν την επίσκεψη τους στο Δημοτικό Σχολείο
- Μάιος ’25 – Παρακαλουθούμε το μάθημα των Αγγλικών στην Α΄τάξη
Ώρα Αγγλικών με την κ. Τάνια στο Δημοτικό. Γνωριστήκαμε, τα παιδιά της Α΄μας ρώτησαν τα ονόματά μας στα Αγγλικά, απαντήσαμε, μάθαμε τραγούδια και τραγουδήσαμε στα Αγγλικά. Είδαμε πολλές ομοιότητες και κοινά με το δικό μας μάθημα των Αγγλικών.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- ΜΑΙΟΣ ’25 – Κάνουμε Εικαστικά με την δασκάλα του Δημοτικού κ. Δήμητρα
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Περάσαμε πολύ όμορφα στην αίθουσα του Δημοτικού με την κ. Τένια και τις όμορφες παπαρούνες, που φτιάξαμε.
![]() |
![]() |
![]() |
Άλλο τμήμα του Νηπιαγωγείου μας είδε τα έργα Εικαστικών της Α΄Δημοτικού και έφτιαξε τον κόσμο, που ονειρεύται με την κατεύθυνση της εκπ/κού των Εικαστικών.
Το πρόγραμμα της Μετάβασης για φέτος έκλεισε με την ξενάγηση στους υπόλοιπους χώρους του Δημοτικού από τις Δ/ντριες των όμορων Δημοτικών, την κ. Δήμητρα Κλάδη και την κ. Αναστασία Τζίκα.
Τα παιδιά περιηγήθηκαν και γνώρισαν τους εξής χώρους:
Την Αίθουσα Υπολογιστών και τον υπεύθυνο κ. Θωμά
το κυλικείο και την αγαπημένη μας κ. Δήμητρα,
την τραπεζαρία του ολοήμερου
την αίθουσα μουσικής και τον αγαπημένο μας κ. Νίκο
την αίθουσα εκδηλώσεων, όπου οι αγαπητές Δ/ντριες καλοσώρισαν τα παιδιά και τους γέμισαν δώρα και αγάπη.
![]() |
![]() |
Ευχαριστούμε πολύ όλους τους/τις συναδέλφους των Δημοτικών για την ολοκλήρωση αυτού του προγράμματος και ειδικά τις Δ/ντριες των αγαπημένων μας Δημοτικών.
Εναποθέτουμε στα χέρια σας τα παιδιά μας με απόλυτη εμπιστοσύνη για να συνεχίσετε μαζί τους το ταξίδι σε νέες γνώσεις και εμπειρίες.
Μετά την λήξη του προγράμματος τα Νήπια συμπληρώνουν και πάλι ερωτηματολόγιο στον Η/Υ ένα ερωτηματολόγιο Google Form: Ερωτηματολόγιο Λήξης Μαθητών/Τριών
Δείτε τα αποτελέσματα των ερωτηματολογιών των παιδιών πριν ξεκινήσει το πρόγραμμα
Στατιστικά αποτελέσματα από τις απαντήσεις των Νηπίων Μαθητών/Τριών:Στατιστικά απαντήσεων νηπίων
Μετά την λήξη του προγράμματος οι γονείς των μαθητών/τριών συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο Google Form σχετικά με το πρόγραμμα της μετάβασης: Ερωτηματολόγιο Γονέων
Στατιστικά αποτελέσματα από τις απαντήσεις των Γονέων των Μαθητών/Τριών μετά τη λήξη του προγράμματος:Στατιστικά απαντήσεων Γονέων
Tέλος, το πρόγραμμά μας κλείνει με Ανοιχτή Συζήτηση – Συνάντηση με το Φορέα “Ένα παιδί – Ένας κόσμος” με τους Γονείς των Νηπίων μαθητών/τριών αλλά και τους υπόλοιπους στο σχολείο μας με θέμα:”Το παιδί, Η οικογένεια και το Σχολείο: Σχέσεις και Συνδέσεις”
Δείτε περισσότερα για την συνάντησή μας εδώ:Ανοιχτή Συνάντηση Γονέων