Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες
Πρόσφατα μάθαμε όλοι μας ότι το σχολείο μας επιλέχθηκε να συμπεριληφθεί στο δίκτυο Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων της χώρας (ΔΗΜ.Ω.Σ).
Σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα : Έντεκα (11)φορείς θα κληθούν τη Δευτέρα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, να συζητήσουν το Σχεδίου Νόμου για τα Ωνάσεια Πρότυπα Σχολεία.
Πρόκειται για τους εξής φορείς:
- Ίδρυμα ΩΝΑΣΗ,
- ΟΛΜΕ (Συνδικαλιστικό όργανο καθηγητών),
- Κεντρική Ένωση Δήμων Κοινοτήτων,
- Δήμαρχοι Αθηναίων – Θεσσαλονίκης – Περιστερίου – Αχαρνών,
- ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής),
- Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων,
- ΑΣΓΜΕ (Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας)
- Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής, θα γίνει την ερχόμενη Τετάρτη 29/01/2025.
Τι σημαίνει αυτό για τα παιδιά μας, εμάς τους καθηγητές αλλά και την ευρύτερη περιοχή προσπαθούμε να διασαφηνίσουμε διαβάζοντας το Σχέδιο Νόμου που επισυνάπτουμε παρακάτω. Η ροή πληροφοριών είναι συνεχής.
Προτείνουμε να το διαβάσετε και εσείς για να διαμορφώσετε τη δική σας άποψη.
Για διευκόλυνσή σας, σας παραθέτουμε πληροφορίες (αποσπάσματα) που συλλέξαμε από το κείμενο και αφορούν στους μαθητές και μαθήτριές μας που ήδη φοιτούν στο σχολείο μας,
Σελ.5: Το Ίδρυμα Ωνάση, μέσω δωρεάς, Θα διαθέσει έως 1.000.000 ευρώ ανά σχολική μονάδα για την αναβάθμιση και βελτίωση των υποδομών και έως 500.000 ευρώ ανά σχολική μονάδα και ανά σχολικό έτος για την ενίσχυση δράσεων και την κάλυψη δαπανών.
Σελ.9: Μετά το τέλος του 7ώρου προγράμματος θα λειτουργούν Όμιλοι και Σύνολα.
Οι Όμιλοι αφορούν δραστηριότητες Θετικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες (γλώσσα, λογοτεχνία, ιστορία, ρητορική επιχειρηματολογία),
- εστιάζοντας σε σύγχρονα γνωστικά πεδία, όπως πληροφορική, STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics)
- ξένες γλώσσες
- αθλητισμό
- Πολιτισμό
- ενισχυτική διδασκαλία
- προετοιμασία για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, κ.ά..
Τα Σύνολα αφορούν στην δημιουργία ή ερμηνεία ενός ή περισσότερων καλλιτεχνικών, θεατρικών η/και μουσικών, παραστάσεων
Στους Ομίλους και στα Σύνολα μπορούν να συμμετέχουν και μαθητές άλλων δημόσιων σχολικών μονάδων της ίδιας γεωγραφικής περιοχής.
Πιο συγκεκριμένα :
ΟΙ ΟΜΙΛΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΟΛΑ, ΠΟΥ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΖΩΝΗ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΔΗΛΑΔΗ, ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ, ΠΟΥ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ, ΣΕ ΟΠΟΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΙ ΑΝ ΦΟΙΤΟΥΝ, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΡΥΝΣΗ , ΣΕ ΟΜΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΑ ΤΩΝ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ, ΟΠΩΣ ΘΕΣΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ.
Σελ.10: Το ίδρυμα με δική του δαπάνη μπορεί να ενισχύσει ή και να αναλάβει τη φύλαξη και τον καθαρισμό των σχολείων
Σελ.13:Κριτήρια επιλογής ήταν το μέγεθος των σχολείων, να μην να μην υπάρχουν άλλα πρότυπα ή πειραματικά σχολεία σε κοντινή απόσταση, η ενίσχυση περιοχών που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις, η εγγύτητα Γυμνασίων και Λυκείων που επελέγησαν
Σελ.22:Το διδακτικό προσωπικό των ΔΗΜ.Ω.Σ. αποτελείται από εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων και ειδικοτήτων της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίοι επιλέγονται με κριτήρια αυστηρά και συνδέονται με τυπικά προσόντα καθώς και πιστοποιήσεις ή επιμορφώσεις, διδακτική εμπειρία και αξιολόγηση των δεξιοτήτων.
Τα κριτήρια επιλογής των εκπαιδευτικών θα είναι:
- ανώτατοι τίτλοι σπουδών (μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές)
- επιστημονική- παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση (τους τίτλους σπουδών, τις επιμορφώσεις, τη γνώση ξένων γλωσσών, συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα, κ.ά.)
- γενική συγκρότηση και προσωπικότητα του υποψηφίου
- γνώση σύγχρονων τεχνολογιών
- συμβολή του στην ανάπτυξη του σχολείου
Σελ.23: Τα λειτουργικά κενά που προκύπτουν για οποιοδήποτε λόγο, κατά την έναρξη ή τη διάρκεια του σχολείου, καλύπτονται από καθηγητές άλλων ΔΗΜ.Ω.Σ ή προτύπων και πειραματικών σχολείων
Σελ 24: Το ίδρυμα, με αποκλειστική του δαπάνη, μπορεί να προσλαμβάνει επιπλέον Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Σχολικούς Νοσηλευτές και Επιστήμονες της Πληροφορικής με κριτήρια επιλογής αντίστοιχα με εκείνα της επιλογής των εκπαιδευτικών του σχολείου με σκοπό την υποβοήθηση του έργου των υπηρετούντων στο σχολείο ή της στήριξης των Ομίλων και των Συνόλων.
Σελ.25-26: Στα ΔΗΜ.Ω.Σ υπάρχει πρόσθετη, εξειδικευμένη, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση. Τα μέλη του διδακτικού προσωπικού αξιολογούνται για το εκπαιδευτικό τους έργο ανά διετία, καθώς και τρεις (3) μήνες πριν από τη λήξη της τετραετούς θητείας τους. Τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η παιδαγωγική, επιστημονική, διδακτική, καθώς και υπηρεσιακή τους επάρκεια.
Σελ.29: Οι μαθήτριες και μαθητές που κατά την έναρξη λειτουργίας των ΔΗΜ.Ω.Σ. θα φοιτούν στη Β’ και Γ’ τάξη του Γυμνασίου και Λυκείου παραμένουν και ολοκληρώνουν τη φοίτησή τους σε αυτά. Παίρνουν απολυτήριο τίτλο του κλασικού σχολείου στο οποίο έκαναν εγγραφή.
Η εισαγωγή των μαθητών στην Α’ τάξη του Γυμνασίου στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (ΔΗΜ.Ω.Σ.), καθώς και στην Α’ τάξη του Λυκείου ΔΗΜ.Ω.Σ., πραγματοποιείται ύστερα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων ή με συνδυασμό και των δύο.