GOod PrICTices- GO ICT (Erasmus+ KA2 2019-2022)

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ (KA2), το 2ο Γενικό Λύκειο συμμετέχει σε πρόγραμμα με τίτλο:

goictlogo

Σύνδεσμος προγράμματος:
GOod PrICTices- GO ICT


Webinar, 27 Απριλίου  2021

poster
bc9ccb3e3 bda654963 c0af37b85 bd8170f85 c2b11ff05 c29ff5785

Kisújszállás Hungary, 17- 21 Νοεμβρίου 2019 (κινητικότητα Ουγγαρίας)

Μέσω του προγράμματος Erasmus +, το σχολείο μας φιλοξενήθηκε στην Ουγγαρία στην 1η διεθνή εναρκτήρια συνάντηση του έργου «Good prICTices» μεταξύ 16 και 21 Νοεμβρίου 2019.
στόχου του έργου είναι να εξετάσει πώς και ποια εργαλεία πληροφορικής και εφαρμογές για κινητές συσκευές χρησιμοποιούνται από τα διάφορα ιδρύματα-εταίρους στη διαδικασία διδασκαλίας-μάθησης και να παρέχει στους συναδέλφους καλές πρακτικές για το μελλοντικό τους έργο. Οι μαθητές θα επιδείξουν τη χρήση αυτών των νέων εργαλείων κατά τη διάρκεια των διαφόρων διεθνών ανταλλαγών τους και στη συνέχεια θα ενσωματώσουν τη χρήση τους στις μαθησιακές διαδικασίες με τη βοήθεια συναδέλφων. Οι κοινωνικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες θα αναπτυχθούν σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον. Ως μέρος της συνεργασίας, μαθητές και δάσκαλοι χρησιμοποιούν τα αγγλικά ως κοινή γλώσσα.
Κατά τη διάρκεια των επαγγελματικών προγραμμάτων, οι φιλοξενούμενοι εκπαιδευτές μπόρεσαν να αποκτήσουν νέα γνώση για τα πιο σύγχρονα εργαλεία πληροφορικής και τη μεθοδολογική χρήση τους στον τομέα της επιχειρηματικής γνώσης. Παρουσιάστηκαν τα λογισμικά WorArt, Padlet, Scrumble.
Μετά από αυτό, δόθηκε στους συναδέλφους ένα δείγμα του τρόπου με τον οποίο ενσωματώνουμε τις ΤΠΕ στη διδακτική μας πρακτική. Δύο Ούγγροι συνάδελφοι παρουσίασαν ένα μάθημα για τους καλεσμένους μας. Στη συνέχεια όλοι οι δάσκαλοι συζήτησαν το μάθημα, ανέλυσαν και μίλησαν για τις προσαρμογές του.

Σχετικά με τα αξιοθέατα του Kisújszállás, ο Αντιδήμαρχος μας ξενάγησε σε όλη την πόλη μας και μας καλωσόρισε τους στο Δημαρχείο εκ μέρους της διοίκησης της πόλης.
Πραγματοποιήσαμε επίσης μια σύντομη επίσκεψη στο Kisarang Reformed Kindergarten, όπου τα τα παιδιά μας υποδέχτηκαν με μια υπέροχη παράσταση και με μεγάλη αγάπη.
Ανάμεσα στα πολλά ενδιαφέροντα , επισκεφτήκαμε το Eger, όπου θαυμάσαμε το Κάστρο Eger και το πανεπιστήμιο. Η συνάντηση του έργου έκλεισε με μια υπέροχη παράσταση παραδοσιακών χορών και χορευτικό σπίτι στο Kisú.

image0 image1 image3 image6 image7 b7957d0f0 ba76dfaf6 b88f33ffb b662615bbb76beab3b


Ξάνθη Ελλάδα, 10 -16 Οκτωβρίου 2021 (κινητικότητα Ελλάδας)

Στις 10-16 Οκτωβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε από το 2ο ΓΕΛ Ξάνθης η 2η κινητικότητα του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τον τίτλο «GO ICT» με συντονίστρια τη κ. Μαυροδή. Συμμετείχαν μαθητές και καθηγητές από την Βουλγαρία, την Τουρκία, την Πολωνία, την Ουγγαρία και την Ελλάδα. Κατά την διάρκεια της υλοποιήθηκαν 5 εργαστήρια (workshop):

Εργαστήρι 1- αντεστραμμένη τάξη (Μαθηματικά στην τάξη Α με θέμα τις ανισότητες)
Εργαστήρι 2-εργαλεία ΤΠΕ στo ελληνικό σχολείο-διδασκαλία μαθήματος με το εργαλείο μαθηματικών Geogebra
Εργαστήρι 3- χρήση του Kahoot Challenge στα Αρχαία Ελληνικά /Λογοτεχνία
Εργαστήρι 4- Μέθοδοι αξιολόγησης στη χρήση του Kahoot Challenge, Socrative and Open e-class (MLS του σχολείου)
Εργαστήρι 4-Διδασκαλία διαμοριακών δυνάμεων στο εργαστήριο ΕΚΦΕ με τη χρήση του εργαλείου επαυξημένης πραγματικότητας.

Παράλληλα οι συμμετέχοντες στην κινητικότητα ξεναγήθηκαν στις ομορφιές του τόπου μας, στο Φαράγγι του Νέστου, στο Αρχαιολογικό μουσείο των Αβδήρων, στη λίμνη Βιστωνίδα, στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου και στη πόλη της Ξάνθης. Πραγματοποιήθηκε εκδρομή στη Θεσσαλονίκη και ξενάγηση σε σημαντικά μνημεία της πόλης .

ERASMUS FOTO 8 ERASMUS FOTO 6 ERASMUS FOTO 5 ERASMUS FOTO 4 ERASMUS FOTO 3 ERASMUS FOTO 2 ERASMUS FOTO 1


Vratsa Bulgaria, 4 -10 Δεκεμβρίου 2021 (κινητικότητα Βουλγαρίας )

Στις 5-10 Δεκεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε στη Βράτσα της Βουλγαρίας η 3η κινητικότητα του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τον τίτλο «GOod PrICTices». Συμμετείχαν μαθητές και καθηγητές από την Βουλγαρία, την Τουρκία, την Πολωνία, την Ουγγαρία και την Ελλάδα. Στην ελληνική αποστολή συμμετείχαν: οι καθηγήτριες Μαυροδή Κατερίνα (συντονίστρια), Σκούπουρα Φωτεινή και οι μαθητές Οικονόμου Ολυμπία, Μονοπόρτη Βασιλική, Βόγκλης Γιώργος και Αμοιρίδης Χρήστος. Λίγα λόγια για την κινητικότητα από έναν από τους μαθητές που συμμετείχαν:

«Ονομάζομαι Γιώργος και είμαι ένας από τους μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Erasmus «GO ICT» στη Βουλγαρία. Πέρα από την πανέμορφη χώρα, τα αξιοθέατα που μας μάγεψαν και τις αξέχαστες εμπειρίες που ζήσαμε με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες, τα διοργανωμένα από μαθητές και καθηγητές εργαστήρια-σεμινάρια προσωπικά μου κέντρισαν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον. Αρχικά, στο πρώτο εργαστήριο παρουσιάσαμε ο καθένας την χώρα του, μάθαμε τον εθνικό ύμνο της Βουλγαρίας και προκειμένου να γνωριστούμε καλύτερα και να μάθουμε ο ένας το όνομα του άλλου μας ζητήθηκε να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε τα φωνήεντα του ονόματός μας με αστείους ήχους. Την επόμενη μέρα, ενημερωθήκαμε πως το σχολείο δίνει ιδιαίτερη βάση στο θέμα των οικονομικών, των συναλλαγών και της διαχείρισης εταιριών και πιάσαμε αμέσως δουλειά. Μας δόθηκαν υπολογιστές και φτιάξαμε, με βοήθεια φυσικά, μια κάρτα συναλλαγών για να δούμε με τι ασχολούνται οι μαθητές του σχολείου. Κατόπιν, είχαμε την ευκαιρία να δούμε το πώς μπορούμε να φτιάξουμε μια δικιά μας εταιρεία ξεκινώντας με το όνομα, το σλόγκαν και τέλος μια φωτογραφία που θα την αντιπροσωπεύει δείχνοντας μας έτσι το πόσο ενδιαφέροντα είναι τα μαθήματα αυτά. Τέλος, κάναμε μερικά ερωτηματολόγια χρησιμοποιώντας διάφορα προγράμματα υπολογιστών για να δείξουμε τι μάθαμε από την κινητικότητα στη Βουλγαρία. Ευχαριστούμε πολύ τους μαθητές και τους καθηγητές της χώρας για την βοήθεια και την όμορφη τους φιλοξενία.

image4 image5 unnamed 11 unnamed 10 unnamed 9 unnamed 8 unnamed 7 unnamed 6


Ρούμια Πολωνία, 27 Φεβρουαρίου – 5 Μαρτίου 2022 (κινητικότητα Πολωνίας)

Στις 27 Φεβρουαρίου με 5 Μαρτίου 2022 πραγματοποιήθηκε στη Ρούμια της Πολωνίας η 4η κινητικότητα του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τον τίτλο «GOod PrICTices» του 2ου ΓΕΛ Ξάνθης. Συμμετείχαν μαθητές και καθηγητές από την Βουλγαρία, την Τουρκία, την Πολωνία, την Ουγγαρία και την Ελλάδα. Στην ελληνική αποστολή συμμετείχαν: οι καθηγήτριες Μαυροδή Κατερίνα (συντονίστρια), Στεφανίδου Παναγιώτα και οι μαθήτριες Λαχανά Αντωνία, Πολυχρονίδου Πηνελόπη Ευτυχία και Σταυρακάρα Μαρίνα. Λίγα λόγια για την κινητικότητα από μια από τις μαθήτριες που συμμετείχαν:

«Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ταξίδεψα στο εξωτερικό. Στο σχολείο οι δραστηριότητες ήταν πολύ καλές. Τα προγράμματα που έλαβαν χώρα ήταν κατάλληλα ώστε να έρθουμε κοντά με τα παιδιά των άλλων εθνικοτήτων με πολύ παραγωγικό τρόπο. Οι καθηγήτριες δούλεψαν με πολύ μεράκι για να φέρουν εις πέρας ένα τόσο μεγάλο πρόγραμμα και τα παιχνίδια που μας έβαλε η συντονίστρια ήταν διασκεδαστικά. Ήταν ωραίο να ανακαλύπτουμε καινούριες εφαρμογές οι οποίες βοηθούν στην μαθησιακή μας ανάπτυξη. Γνωριστήκαμε και ανταλλάξαμε απόψεις με όλα τα παιδιά του προγράμματος. Επισκεφτήκαμε τη Ρούμια, μία γειτονική πόλη το Σόποτ και τη παλιά πόλη του Γκντανσκ όπου θαυμάσαμε την αρχιτεκτονική του βορρά. Τελευταίος προορισμός ήταν η χερσόνησος Χελ, η αρχή και το τέλος της Πολωνίας με πλούσια και ενδιαφέρουσα ιστορία. Η Πολωνία είναι μια πανέμορφη χώρα από όλες τις απόψεις, από την αρχιτεκτονική μέχρι την φύση. Είδαμε την θάλασσα και βγάλαμε φωτογραφία με τους κύκνους που βρίσκονταν εκεί. Στο πάρτι που οργανώθηκε προς τιμήν μας χορέψαμε διαφορετικούς χορούς από όλες τις χώρες που συμμετείχαν στη κινητικότητα και μας δόθηκαν τα πιστοποιητικά. Εύχομαι να μην είχε τελειώσει ποτέ αυτή η κινητικότητα. Θα ήθελα στο μέλλον να έχω την ευκαιρία να επισκεφτώ ξανά μια τόσο όμορφη χώρα και να έρθω σε επαφή με ανθρώπους με διαφορετική κουλτούρα».

unnamed 5 unnamed 4 unnamed 3 unnamed 2  unnamed beb67c16b bb914a92b bfb77032b ba769682b


Κωνσταντινούπολη Τουρκία,  26 Απριλίου -1 Μαΐου  2022 (κινητικότητα  Τουρκίας)

Το 2ο ΓΕΛ Ξάνθης στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ /Δράση ΚΑ229 /, με τίτλο “ GOod PrICTices ”, στο οποίο συμμετέχει ως εταίρος, πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη, από 26 Απριλίου έως τις 1 Μαΐου  2022.

Το Ευρωπαϊκό αυτό πρόγραμμα πραγματεύεται θέματα που τη χρήση των ΤΠΕ και συμμετέχουν σχολεία από 5 ευρωπαϊκές χώρες (Ουγγαρία/συντονίστρια χώρα, Ελλάδα, Πολωνία, Βουλγαρία και Τουρκία). Στόχος του προγράμματος είναι να εξετάσουμε παρόμοια σχολεία-εταίρους από όλη την Ευρώπη, παρατηρώντας διάφορους τρόπους ενσωμάτωσης της τεχνολογίας και των κινητών κατά τη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης. Λόγω των μεγάλων διαφορών μεταξύ των σχολείων όσον αφορά τη διδασκαλία με βάση την τεχνολογία, δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στα εργαλεία ΤΠΕ και στις εφαρμογές για κινητά. Το έργο μας αποτελείται από μια σειρά από μαθήματα με συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους. Κάθε μάθημα περιλαμβάνει λεπτομερή βήματα για μια Καλή πρακτική με τη χρήση της τεχνολογίας των υπολογιστών και υποστηρίζεται από το αντίστοιχο διδακτικό υλικό για κατάλληλη χρήση στην τάξη.

Στη συνάντηση που διοργάνωσε με επιτυχία το σχολείο SULTANAHMET SUPHİ PAŞA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ της Κωνσταντινούπολης, συμμετείχαν 6 μαθητές από την Β’ τάξη και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Βασιλειάδου Φωτεινή, Εξαφτόπουλος Ανέστης και Μαυροδή Αικατερίνη(συντονιστρια) και κατά τη διάρκειά της είχαμε την ευκαιρία:

-να συμμετέχουμε σε παρουσιάσεις και ομιλίες σχετικά με το θέμα

-οι μαθητές να συμμετέχουν σε workshops και δράσεις σε θέματα χρήσης των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη

-να περιηγηθούμε στο κέντρο της Πόλης και σε μέρη όπως την Αγια Σοφιά (με ιδιαίτερη συγκινηση), την πλατεία Ταξίμ, , τον Πύργο του Γαλατά και την μεγάλη οδό του Πέραν (Istiklal) την κλειστή αγορά Kapali Carsi, την Αιγυπτιακή αγορά, τον λόφο του Pierre Loti, το Τοπ Καπί, το Μπλε Τζαμί, το ανάκτορο του Dolmabahce

– να κάνουμε κρουαζιέρα στον Βόσπορο και να θαυμάσουμε τις ομορφιές όλης της Πόλης

-να επισκεφθούμε τα Πριγκιπόννήσα και ιδιαιτέρως την Πρίγκιπο, όπου απολαύσαμε τα πανέμορφα ξύλινα σπίτια του 19ου αιώνα και την αρχιτεκτονική της Πριγκήπου

Το κλίμα μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν από την αρχή πολύ θερμό και φιλικό. Οι μαθητές μας δήλωσαν ενθουσιασμένοι από τα workshop, τις δραστηριότητες, τις επισκέψεις και τις ξεναγήσεις, αλλά και από το γεγονός ότι τους δόθηκε η ευκαιρία να πάρουν μέρος σε ένα διαδραστικό, συνεργατικό και πολυπολιτισμικό περιβάλλον μάθησης με πολλαπλά οφέλη.

Η εμπειρία για τους μαθητές και τους καθηγητές όλων των συμμετεχόντων σχολείων ήταν ιδιαίτερα σημαντική, αφού γνώρισαν την κουλτούρα και τον πολιτισμό της χώρας και της πόλης που μας φιλοξένησε, αντάλλαξαν εμπειρίες, απόψεις, ιδέες και προβληματισμούς σχετικά με το θέμα του προγράμματος.

280298983 1136545833557728 3820649118008040974 n 280398791 1136545766891068 6233054293566520103 n 280422531 1136545733557738 3233410515699703158 n 280744009 1136545666891078 2978276484389591798 n 280369687 1136545623557749 7950746502106081048 n 280388492 1136545576891087 2852635525415699584 n 280278462 1136545480224430 3557310428500578363 n

Βουδαπέστη Ουγγαρία,  25 – 29 Ιουνίου 2022 (κινητικότητα  Ουγγαρίας)

Στη συνάντηση που διοργάνωσε με επιτυχία το σχολείο Móricz Zsigmond Református Kollégium, Gimnázium, Technikum, Általános Iskola és Óvoda, του  Kisújszállás, συμμετείχαν 3 εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, Μαυροδή Αικατερίνη (συντονιστρια), Μητροτάσιος Γεώργιος και Πεχλιβάνης Κωνσταντίνος και κατά τη διάρκειά της είχαμε την ευκαιρία:

– να συζητήσουμε και να αποτιμήσουμε τα ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος

-να συζητήσουμε και να συμπληρώσουμε τα κοινά καθώς και τα διαφορετικά μέρη της τελικής έκθεσης

– να οργανώσουμε και να αναλύσουμε τα παραδοτέα υλικά

– να συμπληρώσουμε τα δεδομένα και τα πεδία στο εργαλείο Mobility Tool

-να ελέγξουμε και να συμπληρώσουμε τις πλατφόρμες διάχυσης του προγράμματος : eTwinning, Facebook group, Instagram, Project website, Erasmus+ Project Result Platform

Παράλληλα περιηγηθήκαμε στο κέντρο της Βουδαπέστης, πρωτεύουσας της Ουγγαρίας με τη βοήθεια των Ούγγρων εταίρων μας. Επισκεφτήκαμε μέρη όπως ο πύργος των Ψαράδων, το κάστρο της Βούδα, την πλατεία των Ηρώων, Το Πάρκο της πόλης, το κάστρο Hunedoara, το μέγαρο της Μουσικής, την Όπερα, το Κοινοβούλιο και ένα από τα πιο συγκινητικά μνημεία της Βουδαπέστης, τα παπούτσια στις όχθες του Δούναβη, μνημείο για τους 550.000 Ούγγρους Εβραίους που έχασαν τη ζωή τους το 1944 – 45.

Το κλίμα μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν πολύ θερμό και οι συμμετέχοντες δήλωσαν ενθουσιασμένοι από τις δραστηριότητες, τις επισκέψεις και τις ξεναγήσεις, αλλά και από το γεγονός ότι τους δόθηκε η ευκαιρία να πάρουν μέρος σε ένα διαδραστικό, συνεργατικό και πολυπολιτισμικό περιβάλλον μάθησης με πολλαπλά οφέλη.

Η εμπειρία όλων των συμμετεχόντων σχολείων ήταν ιδιαίτερα σημαντική, αφού γνώρισαν την κουλτούρα και τον πολιτισμό της χώρας και της πόλης που μας φιλοξένησε, αντάλλαξαν εμπειρίες, απόψεις, ιδέες και προβληματισμούς σχετικά με την ορθή σύνταξη της τελικής έκθεσης  του προγράμματος.

Θα θέλαμε να ευχαριστούμε θερμά όλους όσους μας στηρίζουν, τη διεύθυνση του σχολείου, γονείς, εκπαιδευτικούς και τοπικούς φορείς στην προσπάθεια υλοποίησης Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.