Feed
Άρθρα
Σχόλια
Δείτε όλο το ΦΕΚ 949/16-3-2018 ΕΔΩ
Ο νόμος υπ’ αριθμό 4521 (ΦΕΚ 38/2-3-2018) μεταξύ άλλων περιέχει διατάξεις με τους νέους κλάδους και ειδικότητες του εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι προέρχονται από την ενοποίηση των υφιστάμενων (άρθρο 29), την αξιολόγηση των μαθητών του λυκείου και τις δημιουργικές εργασίες (άρθρο 34) κ.α
Δείτε τον νόμο  ΕΔΩ
          Την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου τα παιδιά της Α’ και Β’ τάξης, στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας (Project) που εκπονήθηκε στα Α΄τετράμηνο με τίτλο  “Πρόσφυγες –Μετανάστες: Θα μπορούσε να είσαι εσύ στη θέση τους;”, έλαβαν μέρος στην εκπαιδευτική εκδρομή στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΦΙΞ) και στο πρόγραμμα  Face Forward …into my home.
         Το Face Forward …into my home αποτελεί διαδραστικό πρόγραμμα, το οποίο εστιάζει σε ιστορίες ανθρώπων που αναγκάστηκαν να αφήσουν την πατρίδα τους και προσπαθούν να ξαναχτίσουν τη ζωή τους στην Ελλάδα. Περιλαμβάνει βιωματικά εργαστήρια αφήγησης στα οποία πρόσφυγες, με έναυσμα την παρουσίαση έργων από τη συλλογή του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), αφηγούνται προσωπικές τους ιστορίες, φωτογράφιση των συμμετεχόντων και έκθεση με τα φωτογραφικά πορτρέτα των συμμετεχόντων και ηχητικά κείμενα των προσωπικών ιστοριών τους.
        Το Face Forward …into my home συστήνει στο κοινό τα πρόσωπα – τη γυναίκα, τον άνδρα, τον έφηβο, την οικογένεια – πίσω από τους αριθμούς και την πρόσφατη προσφυγική κρίση στην Ελλάδα. Γνωρίζοντας κανείς τα πρόσωπα και τις ιστορίες  τους, συνειδητοποιεί ότι οι πρόσφυγες, όποια κι αν είναι η χώρα καταγωγής τους, όσες δύσκολες καταστάσεις κι αν αναγκάστηκαν να αντιμετωπίσουν, είναι άνθρωποι με τους οποίους μοιραζόμαστε κοινές επιθυμίες, κοινά όνειρα και κοινές αγωνίες για το μέλλον. Και ότι, παρά το γεγονός πως άφησαν πίσω τους μεγάλο κομμάτι της ζωής τους, δεν έχασαν την ταυτότητά τους και την ελπίδα τους.
       Τα παιδιά του σχολείου μας συμμετείχαν ενεργά με ερωτήσεις προς τους υπευθύνους του προγράμματος και στο τέλος αποκόμισαν, εκτός από αναμνηστικό υλικό και περισσότερη και βαθύτερη γνώση για αυτούς τους ανθρώπους.
          Στις 6 Μαρτίου 2018 οι μαθητές που συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Βιοηθικά διλήμματα: Ηθικά και κοινωνικά προβλήματα από τις σύγχρονες εφαρμογές  της βιολογίας και της ιατρικής» επισκέφθηκαν τα γραφεία της Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής, στο Κολωνάκι.
Σκοπός μας ήταν η ενημέρωση και συζήτηση πάνω σε δύο ζητήματα που ασχολούμαστε στο πρόγραμμα, δηλαδή την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή και επιλογή εμβρύων και την ανάλυση DNA για διάγνωση καρκίνου.
Συνομιλητές μας ήταν η κ. Μολλάκη Βασιλική, ειδικευμένη γενετίστρια και ο κ. Τάκης Βιδάλης, νομικός.
Μετά από μία αρχική εισήγηση των δύο ειδικών για το ρόλο της επιτροπής, έγινε συζήτηση πάνω σε προβληματισμούς των μαθητών στα συγκεκριμμένα θέματα. Υπήρξε ένας πολύ χρήσιμος και εποικοδομητικός διάλογος που διήρκεσε πάνω από μιάμισυ ώρα και που πέρα από την ενημέρωση από ειδικούς, ενέπνευσε τους μαθητές στους τρόπους επικοινωνίας και αντιπαράθεσης απόψεων.
Ήταν μία πολύ σημαντική συνάντηση για την ομάδα μας.
Ευχαριστούμε πολύ την εθνική επιτροπή βιοηθικής
Χρύσα Σιδέρη, Ηλίας Γιασεμής

 

 

Δείτε το δελτίο τύπου ΕΔΩ
Δείτε όλη την εγκύκλιο ΕΔΩ
Δείτε την εγκύκλιο για τους φυσικώς αδυνάτους ΕΔΩ
Δείτε την αίτηση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις ΕΔΩ

Ο μαθητής μας της Γ΄τάξης Τσίτουρας Κανέλλος τιμήθηκε από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρία kanelos

            Στις 12 Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του 2ου Γενικού Λυκείου Αλίμου επιστημονική ημερίδα με θέμα: « Εξερεύνηση του Πλούτωνα και έξοδος στον γαλαξία: τα διαστημόπλοια New Horizon και Voyager», που  απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
        Στην ημερίδα παρευρέθηκαν ο Δήμαρχος Αλίμου, κ. Ανδρέας Κονδύλης, ο οποίος θέλοντας να τιμήσει τον παγκοσμίως γνωστό αστροφυσικό της NASA, τον ανακήρυξε Επίτιμο Δημότη του δήμου Αλίμου.      Μια ελάχιστη τιμή για τον Έλληνα Ακαδημαϊκό και Αστροφυσικό που έχει «επισκεφτεί» με το «δικό του τρόπο» όλους τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. Ο μεγάλος επιστήμονας έχει συνδέσει το όνομά του με τα πιο σημαντικά προγράμματα της NASA, όπως οι θρυλικές αποστολές Voyager 1 και 2, ενώ από το 1999 ο αστεροειδής 8323 φέρει το δικό του όνομα, χαρίζοντάς του μια θέση στην αιωνιότητα. Τον Ιούλιο του 2015 συμμετείχε στο παρθενικό «πέρασμα» του ανθρώπου από τον Πλούτωνα, μέσω της αποστολής του «New Horizons», ενώ ήδη σχεδιάζει και την εκτόξευση του Solar Probe Plus προς τον Ήλιο, τον Ιούλιο του 2018, μια αποστολή για την οποία αγωνίζεται  τα τελευταία 40 χρόνια.
       Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν επίσης Σχολικοί Σύμβουλοι, Αντιδήμαρχοι, Δημοτικοί Σύμβουλοι, καθηγητές και μαθητές του 2ου Λυκείου και άλλων σχολείων της Διεύθυνσης και πολλοί φίλοι της επιστημονικής γνώσης.
         Η παρουσία στο σχολείο μας του διεθνούς ακτινοβολίας αστροφυσικού, χάρισε σε όλους μας τη συγκίνηση της «περιπλάνησης» στο διάστημα με μέσο την εικόνα, αλλά κυρίως την απλή και εκλαϊκευμένη αφήγηση ενός μεγάλου επιστήμονα, που αποδεικνύει ότι αυτό που γνωρίζει κάποιος καλά μπορεί εύκολα να το μεταδώσει και στους άλλους.
        Με γνώμονα την εργατικότητα και πυξίδα το υψηλό ήθος, περιπλανήθηκε σε άλλους πλανήτες χωρίς να εγκαταλείψει τη Γη, προσφέροντας ταυτόχρονα πολύτιμες απαντήσεις σε ορισμένα από τα θεμελιώδη ερωτήματα του σύμπαντος. Ο ίδιος δηλώνει χαρακτηριστικά: «Τα δικά μου μάτια είναι σε κάθε αποστολή επάνω στο διαστημόπλοιο, με αποτέλεσμα να βλέπω πολύ περισσότερα από ό,τι θα μπορούσα ποτέ να διακρίνω ως επιβάτης.» Από τη Γη ξεκίνησε και επιστρέφει σ΄ αυτήν, πάντοτε επισημαίνοντας την ανάγκη να την προστατεύσουμε και ταυτόχρονα αποκλείοντας επιστημονικά τη δυνατότητα εποικισμού σε άλλους πλανήτες.
        Με απλότητα και σοφία, τόνισε την ανάγκη της αφοσίωσης σ΄ ένα επιστημονικό αντικείμενο, προκειμένου να το φτάσει κανείς ψηλά. Απέδωσε την αιτία της κακοδαιμονίας και της οπισθοδρόμησης μιας κοινωνίας στην αναξιοκρατία, και τόνισε, απευθυνόμενος κυρίως στους μαθητές, ότι είναι σπουδαίο να δίνουν προβάδισμα στο ήθος και με ηθικό οπλισμό να αγωνίζονται στη ζωή.
        Αναφέρθηκε στην ανάγκη της μη κατάργησης της αριστείας και έκλεισε την ομιλία του με αναφορά στο ποίημα του Καβάφη
 « Θερμοπύλες» :
Tιμή σ’ εκείνους όπου στη ζωή των όρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες. Ποτέ από το χρέος μη κινούντες· δίκαιοι κι ίσοι σ’ όλες των τες πράξεις,  αλλά με λύπη κιόλας κι ευσπλαχνία· γενναίοι* οσάκις είναι πλούσιοι, κι όταν είναι πτωχοί, πάλ’ εις μικρόν γενναίοι,  πάλι συντρέχοντες όσο μπορούνε· πάντοτε την αλήθεια ομιλούντες,  πλην χωρίς μίσος για τους ψευδομένους.
Και περισσότερη τιμή τούς πρέπει όταν προβλέπουν (και πολλοί προβλέπουν)  πως ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος,  κι οι Μήδοι επί τέλους θα διαβούνε.
        Αγωνιστικός και ακέραιος, συγκέντρωσε πολλές περγαμηνές. Παρέμεινε σεμνός, όπως κάθε άνθρωπος που έχει πραγματική αξία.
            Ο αντίκτυπος της παρουσίας του, ιδιαίτερα στους μαθητές μας, θα είναι ηχηρός για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το πρότυπο του ανθρώπου και επιστήμονα έχει ενσαρκωθεί στο πρόσωπό του, για να τους διδάσκει και να τους καθοδηγεί.
                                                                                           ΤΟΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!

Συνεχίστε να διαβάζετε ›

Θα περάσουν από πάνω μας όλοι οι τροχοί

στο τέλος

τα ίδια τα όνειρά μας θα μας σώσουν.

ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΟΥΖΟΣ

Ελάτε
στις 19 Μαρτίου 2018,
ημέρα Δευτέρα  και ώρα 7μ.μ.
με ένα ποίημα δικό σας ή ξένο,
στο Βιβλιοπωλείο Επί Λέξει
(Ακαδημίας 32, ΣΥΝΤΑΓΜΑ)
να τιμήσουμε
την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
με αναγνώσεις ποιημάτων
για τη Γλώσσα ή την Ιστορία
(συντονίζει η Ζωή Κατσιαμπούρα)

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΠΕΦ

Η Πρόεδρος

Τασούλα Καραγεωργίου

Ο Γενικός Γραμματέας

Αντώνης Μαστραπάς

          Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από τον WRO Hellas, με συνεργάτη την Cosmote, υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας, κυρίου Προκόπη Παυλόπουλου.
Διεξήχθη την Κυριακή, 4 Μαρτίου 2018 στο Κλειστό Ολυμπιακό Γήπεδο Γαλατσίου και προσείλκυσε το ενδιαφέρον χιλιάδων μαθητών όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης.
 Το σχολείο μας εκπροσώπησαν με αξιώσεις οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, Γιώργος Σαμωνάς, Νεφέλη Κομνηνού, Στέλιος Σταυροπιερράκος και Αντώνης Αλτουβάς.
Οι μαθητές μας εργάστηκαν με πολύ μεγάλη συνέπεια αποδεικνύοντας στην πράξη- με την κατασκευή ενός εντυπωσιακού ρομπότ- την επινοητικότητα, τη φαντασία  και την ευρύτερη καλλιέργειά τους. Κινούμενοι στο πλαίσιο των απαιτήσεων της θεματικής του διαγωνισμού για την “Αειφόρο ανάπτυξη και την Επιχειρηματικότητα”,  δημιούργησαν μία κατασκευή, η οποία σε πραγματικές συνθήκες περιέχει την ιδέα της αξιοποίησης της ενέργειας, που εκλύεται από τους κεραυνούς.
Μία απολύτως πρωτότυπη κατασκευή-ρομπότ, βασισμένη στα οράματα του Φραγκλίνου και του Τέσλα. Ο αγώνας των μαθητών μας υπήρξε σκληρός. Παρότι οι σχολικές υποχρεώσεις ήταν πιεστικές, κατάφεραν, θυσιάζοντας πολύ από τον χρόνο των διαβασμάτων τους ή τον ελεύθερο χρόνο τους, να φέρουν σε πέρας την κατασκευή τους και να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό. Όλοι γνωρίζουμε ότι νικητές δεν είναι μόνο όσοι παίρνουν βραβείο, αλλά και όσοι αποδύονται τον δύσκολο αγώνα της προετοιμασίας, με τις εμπειρίες και τις δεξιότητες που ταυτόχρονα  αποκομίζουν. Τους αξίζουν συγχαρητήρια!!!
Θα αποτελούν λαμπρά παραδείγματα για τους άλλους μαθητές του σχολείου μας!!!

        Επιτυχίες είχαν τέσσερις μαθητές του σχολείου μας στους σχολικούς αγώνες σκακιού.
Οι παρακάτω μαθητές/τριες προκρίθηκαν στους τελικούς που θα διεξαχθούν στις 31.3.2018:
Λεωνίδας Διαμαντόπουλος
Αναστασία Αποστολοπούλου
Αντώνης Βλαχάκης και
Χρήστος Καραφύλλης
Τους συγχαίρουμε και τους ευχόμαστε καλή συνέχεια
         Στις  14/3/2018  στο στάδιο του Αγίου Κοσμά έγινε η Α’ φάση του σχολικού πρωταθλήματος Στίβου. Το σχολείο μας συμμετείχε με τρεις επιτυχημένες παρουσίες:                                                                          
1)Με την μαθήτρια  του Α3 ΠΟΣΤΙΚΑ ΜΙΛΕΝΑ που κατακτώντας την 1η θέση στο Άλμα επί κοντώ  με 2.90 μ.προκρίνεται για την Β’φάση.
2)Τερματίζοντας 1ος στα 2000 μ. φυσικά εμπόδια ο μαθητής του Β1 ΒΟΥΡΟΣ-ΣΥΡΙΓΓΑΣ  ΑΡΗΣ με χρόνο 7’01’’8 προκρίνεται κι αυτός στην επόμενη φάση.
3)Επίσης 1ος ήταν και ο μαθητής του Α2 ΚΟΜΑΝΔΙΑΝ ΜΑΡΙΟΣ στο μήκος με 6.35 μ. επίδοση που τον στέλνει στην Β’φάση.
                                                              ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ
                                        ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Με επιτυχία άνοιξε η αυλαία του πανελλήνιου σχολικού πρωταθλήματος Βόλλευ την Πέμπτη 22.2.2018 για το σχολείο μας.
Η ομάδα των κοριτσιών μας κέρδισε στον πρώτο αγώνα το 7ο ΓΕΛ Ν. Σμύρνης. Επίσης η ομάδα των αγοριών μας νίκησε στις 28.2.2018 το 4ο ΓΕΛ Π. Φαλήρου. Δυστυχώς στη συνέχεια στις 1.3.2018 και  μετά από έναν καταπληκτικό αγώνα έχασαν από το 3ο ΓΕΛ Π. Φαλήρου.
Στις  6/3/2018 η ομάδα Βόλλευ των κοριτσιών μας νίκησε το 2ο  ΓΕΛ  Γλυφάδας. Εχασε όμως στις 8/3/2018 από το 6ο ΓΕΛ  Γλυφάδας.
Οι μαθητές που συμμετείχαν στην ομάδα Βόλλευ είναι:
Παπαχατζής Ν., Γεωργακόπουλος Σ., Ζίου Μ., Μαγκλάρας Θ., Τουρναβίτης Ν., Κωστόπουλος Β., Πρίντεζης Λ., Διαμαντόπουλος Κ., Εφαπλωματάς Σ., Χονδρογιάννης Χ., Ανδρέου Ν., Κίνοβας Γ.
Οι μαθήτριες που συμμετείχαν στην ομάδα βόλλευ είναι:
Κομνηνού Ν., Καραμπάγια Ι., Λουράντου Ε., Βογιατζάκη Α., Κρητικού Ε., Κίστα Ν., Μενεδιάτη Μ., Καμπούκου Π., Ανδριοπούλου Ι., Ζαφείρη Κ., Γάκη Ε.
Κολύμβηση
Ο μαθητής του Β4  Τσίτουρας Κανέλλος συμμετείχε στους προκριματικούς αγώνες κολύμβησης στις 6/3/2018 όπου πέτυχε την πρόκρισή του στον τελικό των πανελληνίων  αγώνων κολύμβησης στα 200μ.  Πεταλούδα.
Ευχόμαστε καλή συνέχεια και καλή επιτυχία.

 

       Την Τρίτη στις 20 Φεβρουαρίου  2018 φιλοξενηθήκαμε στη εκπομπή του Δημήτρη Νικολούλια  “Ιστορικές   διαδρομές” , για να καλύψουμε το θέμα “ Ο ρόλος της ανθρώπινης ματιάς του εκπαιδευτικού στην πορεία και το μέλλον των παιδιών ” .
Στην εκπομπή αυτή παρευρέθηκε και ο μαθητής Γιάννης Χαίνης , εκπροσωπώντας την ομάδα  F1 in Schools  του σχολείου, ο οποίος παρουσιάστηκε ως  ένα ζωντανό παράδειγμα ανάπτυξης σημαντικών δεξιοτήτων παράλληλα με την κλασική του εκπαίδευση, με την υποστήριξη της Διευθύντριας, κ. Ρομποτή Σταματίας , του κ. Καλογεράκου Πέτρου ως υπεύθυνου καθηγητή και της κ. Γωγώς Παπαδοπούλου , που εθελοντικά  υποστηρίζει την ομάδα  με την ιδιότητα της  ως coach.
Δείτε όλη την συνέντευξη στο NSTV Live
      Στις 7 Μαρτίου 2018 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου πραγματοποιήθηκε η γενική απολογιστική συνέλευση των γονέων και κηδεμόνων του 2ου ΓΕΛ Αλίμου στα πλαίσια της οποίας πραγματοποιήθηκε ενημέρωση από την Διευθύντρια κ. Ρομποτή Σταμάτα σχετικά με την υπουργική απόφαση για τις απουσίες των μαθητών.
Οι μαθητές του προγράμματος «F1 in schools» και η ομάδα που έχουν φτιάξει με την επωνυμία AlimoDynamics παρουσίασε στους γονείς την έως τώρα δράση τους, τους στόχους και τον προγραμματισμό τους. Κέρδισαν τους επαίνους και την συμπαράσταση των γονέων ανάλογα με την δυνατότητα που είχε ο καθένας.
                Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, όλοι οι υποψήφιοι/ες που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους σχετική Αίτηση-Δήλωση εντός του Μαρτίου του έτους συμμετοχής τους. Το διάστημα για την  υποβολή της Αίτησης – Δήλωσης των υποψηφίων  που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ, προγραμματίζεται για το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου 2018, κατόπιν και νεότερης εγκυκλίου που θα ακολουθήσει.
                Στο ίδιο διάστημα (δεύτερο δεκαπενθήμερο Μαρτίου) οι υποψήφιοι/ες (μαθητές/ριες και απόφοιτοι) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά  περίπτωση,  θα πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά στο Λύκειό τους.
Με την ευκαιρία υπενθυμίζεται ότι οι υποψήφιοι/ες για το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση δεν υποβάλλουν Αίτηση-Δήλωση, αλλά κατευθείαν μηχανογραφικό δελτίο. Αν τυχόν επιθυμούν  εισαγωγή σε Στρατό, Αστυνομία, Πυροσβεστική, ΑΕΝ, υποβάλλουν σχετική αίτηση στο αρμόδιο Υπουργείο και συμμετέχουν στις προκαταρκτικές εξετάσεις.
                 Ο ΓΕΝΙΚΟΣ  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
                 ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

      Την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του Δημάρχου Αλίμου, κ. Ανδρέα Κονδύλη συνάντηση του Δημάρχου με εκπροσώπους των μελών της ομάδας AlimoDynamics, Χαΐνη Γιάννη, Αυγερόπουλο Βασίλη, Κολυρόπουλο Γρηγόρη και Πίκουλα Δανάη από το πρόγραμμα “F1 in Schools”, με  δύο μέλη της ομάδας που εργάζεται για την κατασκευή ρομπότ, προκειμένου να συμμετάσχει στον διαγωνισμό Ρομποτικής WRO, τον Γιώργο Σαμωνά και  Στέλιο Σταυροπιερράκο, καθώς και  τον καθηγητή Καλογεράκο Πέτρο και τη Διευθύντρια, κ. Ρομποτή Σταματία. 
    Στη συνάντηση η ομάδα AlimoDynamics παρουσίασε τα μέλη και τον τρόπο οργάνωσης της, τους στόχους και τα όνειρά της.
    Στη συνέχεια παρουσίασε και η ομάδα από το πρόγραμμα “Ρομποτική” τη δουλειά της, το σημείο στο οποίο βρίσκεται και τον στόχο της για τον διαγωνισμό Ρομποτικής  WRO, που θα διεξαχθεί στις 4 Μαρτίου 2018.
   Ο  κ. Δήμαρχος ενθουσιάστηκε. Ο λόγος των παιδιών τον εντυπωσίασε και τον συγκίνησε. Υποσχέθηκε στήριξη σε επικοινωνιακό και υλικό επίπεδο. 
  Άμεσα πρόσφερε για τους μαθητές του προγράμματος  “F1 in Schools” ένα laptop, για να εργάζονται. 
  Τον ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξη που μας προσφέρει. 
                        Η Σχολική Κοινότητα του 2ου Γενικού Λυκείου Αλίμου
        Στις 6 Φεβρουαρίου  2018 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας το ενδιαφέρον των μαθητών τράβηξε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα (Μάτια ανοιχτά στο δρόμο) των « Αττικών Διαδρομών»  για εφήβους, με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα οδικής ασφάλειας.
Το πρόγραμμα «Μάτια ανοιχτά στο δρόμο» παρουσιάστηκε από τον κ. Μυλωνά,  ο οποίος με αμεσότητα και αποτελεσματικότητα στην επικοινωνία με τους μαθητές κέρδισε το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή τους.
Οι μαθητές παρακολούθησαν σε βίντεο τις συνέπειες της μη αυστηρής τήρησης κανόνων ( ΚΟΚ) κατά την οδήγηση, της άγνοιας και της απόσπασης προσοχής.
Η παρουσίαση έγινε για όλους τους μαθητές του σχολείου σε δύο φάσεις.
Διανεμήθηκαν ερωτηματολόγια τα οποία συμπληρώθηκαν πριν και μετά την παρουσίαση.
Τέλος, δόθηκαν στους μαθητές ενημερωτικό υλικό και μικροί φακοί για ποδήλατα.
Ευχαριστούμε τον εξαιρετικό συνεργάτη των Αττικών Διαδρομών, κ. Μυλωνά.

      Την Πέμπτη, 15 Φεβρουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε από το σχολείο μας εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Λαϊκών Οργάνων στην Πλάκα, στα πλαίσια του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας. Στην επίσκεψη συμμετείχαν οι μαθητές των τμημάτων με θέματα: «Η μουσική και ο χορός της Κρήτης ως τρόπος ζωής και έκφρασης» και «Επαφή με τον ποντιακό πολιτισμό: Χοροί και προέλευσή τους».
    Τα εκθέματα του μουσείου προέρχονται από τη συλλογή του διαπρεπούς μουσικολόγου Φοίβου Ανωγειανάκη, ο οποίος τα δώρισε στο Ελληνικό Κράτος το 1978. Οι συλλογές αποτελούνται από περίπου 1200 μουσικά όργανα του 18ου αιώνα και το μουσείο αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα του είδους του, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη.
        Σκοπός της επίσκεψής μας ήταν η γνωριμία των μαθητών με τα παραδοσιακά όργανα της χώρας μας. Οι μαθητές μας μπόρεσαν να θαυμάσουν τα όργανα που εκτίθενται αλλά και να ακούσουν ηχογραφήσεις της μουσικής που παράγεται από το καθένα από αυτά, συσχετίζοντάς τα με τις διάφορες περιοχές της πατρίδας μας, στις οποίες χρησιμοποιούνται και ακούγονται. Στους τρεις ορόφους του μουσείου εκτίθενται μεμβρανόφωνα όργανα, όπως νταούλια και τουμπερλέκια, αερόφωνα, όπως φλογερές, τσαμπούνες και ζουρνάδες, χορδόφωνα, όπως ταμπουράδες, λαούτα, λύρες και μαντολίνα, καθώς και ιδιόφωνα, όπως κουδούνια και σήμαντρα.
       Πολλά από αυτά τα μουσικά όργανα χρησιμοποιούνται στην κρητική και την ποντιακή μουσική και τους χορούς τους. Κατά συνέπεια, η επίσκεψη αυτή συνεισέφερε στην εξοικείωση των μαθητών με τα θέματα με τα οποία ασχολούνται στις ερευνητικές εργασίες τους.
Άννα  Ασημινάκη

         Στις 27.2.2018 ο κ. Συκούτρης Ευάγγελος, Μαιευτήρας – γυναικολόγος και η κ. Κομήτα Ουρανία, Μαιευτήρας – γυναικολόγος, στα πλαίσια δράσεων του Ελληνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων Προαγωγής Υγείας (ΕΔΔΥΠΠΥ) και της Κεντρικής Δομής των ΚΕΠ Υγείας μίλησαν στο σχολείο μας με θέμα “Αγωγή Υγείας για την εφηβική ηλικία “, στους μαθητές της Α΄ τάξης.
Οι δύο ιατροί αναφέρθηκαν στα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα και κυρίως στο ιό των ανθρώπινων θηλωμάτων (HPV) και  τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας στις γυναίκες. Μίλησαν ακόμα για το εμβόλιο που κυκλοφορεί  σήμερα έναντι του HPV (το μοναδικό αντικαρκινικό εμβόλιο).
Οι δύο ιατροί μίλησαν ακόμα για την απαιτούμενη σεξουαλική συμπεριφορά που πρέπει να επιδεικνύουν οι νέοι, καθώς και τους τρόπους προφύλαξης και προστασίας.
Την επιτυχία και τη χρησιμότητα αυτής της ομιλίας έδειξε η συμμετοχή των μαθητών. Οι ερωτήσεις των μαθητών προς τους ομιλούντες ήταν πολλές, κρίσιμες και ουσιαστικές και ,όπως δήλωσαν οι ομιλητές στο τέλος, υπήρχε ουσιαστική διαφορά στην ποιότητα των ερωτήσεων και την προσοχή των μαθητών συγκριτικά με άλλους.
Και αυτό δείχνει το πολύ υψηλό  επίπεδο ευαισθητοποίησης των μαθητών μας.
Ήταν  πολύ χρήσιμη και εποικοδομητική η  ενημέρωση από τους δύο ιατρούς.
Τους ευχαριστούμε πολύ.

« Πιο πρόσφατα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων