Το μάθημα της Ιστορίας της Α΄ Γυμνασίου ζωντάνεψε και μετέτρεψε το σχολείο σε … μουσείο. Τα παιδιά κατασκεύασαν ζωγραφικά και τρισδιάστατα έργα στο πλαίσιο διαθεματικών ερευνητικών εργασιών με θέματα «Οι λαοί της Ανατολής», «η γραφή στην προϊστορία», «η Εποχή του Χαλκού», «η καθημερινή ζωή στην Αθήνα και τη Σπάρτη», «η Αρχαϊκή Τέχνη», «η αρχαία ελληνική δημοκρατία» και οι «Περσικοί Πόλεμοι».
Αντίγραφα αρχαίων αγγείων, σχεδιαστικές αναπαραστάσεις και μακέτες μνημείων και πήλινες πινακίδες με γραφές διαφόρων λαών κόσμησαν τις σχολικές αίθουσες. Παράλληλα, προετοίμασαν παρουσιάσεις powerpoint με τα αντίστοιχα θέματα, όπου παρέθεσαν πληροφορίες και ιστορικές γραπτές και οπτικές πηγές. Η διαθεματική πραγμάτευση των διαφόρων θεμάτων αποτυπώθηκε στον συνδυασμό της ιστορικής ύλης με το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών Κειμένων από Μετάφραση (Ηροδότου Ιστορίες), καθώς και με το μάθημα της Γλωσσικής Διδασκαλίας (περιγραφή, αφήγηση, επιστολή).
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το μάθημα μετέτρεψε τη σχολική τάξη και σε λογοτεχνικό εργαστήριο. Σε κάθε ενότητα της Ιστορίας, τα παιδιά καλούνταν να παραγάγουν μία φανταστική περιγραφή ή αφήγηση, υποδυόμενοι διαφόρους ιστορικούς ρόλους. Το ενδιαφέρον των παιδιών αποτυπώθηκε στις ευφάνταστες και εκτεταμένες εργασίες τους, που κορυφώθηκαν στις αφηγήσεις των μαχών των Περσικών Πολέμων.
Ακόμα, διοργανώθηκε διαδραστική και πολυεπίπεδη επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Αγοράς με εκπαιδευτικές δράσεις, δρώμενα και παίγνια. Σχεδιάστηκε χάρτης με τη διαδρομή, που φωτοτυπήθηκε και δόθηκε στα παιδιά ως οδηγός για την ξενάγηση. Ομάδες μαθητών και μαθητριών ανέλαβαν την ξενάγηση σε κάθε σταθμό (Βωμός του Ελέου, Βασίλειος Στοά και Στοά του Ελευθερίου Διός, Πατρώο-Μητρώο, Ναός του Ηφαίστου, Δεσμωτήριο, Θόλος και Παλαιό Βουλευτήριο, Αιάκειο, Μέση και Νότια Στοά, Στοά του Αττάλου) μέσα από τη θεατρική απόδοση φανταστικού διαλόγου. Τα υπόλοιπα παιδιά καλούνταν να συμμετέχουν ενεργά, με εμβόλιμες παρατηρήσεις και ερωτήσεις από τους εκπαιδευτικούς. Μετά την ξενάγηση, έγινε διαγωνισμός γνώσεων, στον οποίο ο νικητής παρέλαβε Βραβείο Φιλομάθειας. Στο τέλος της επίσκεψης, αρχαιολόγος της τοπικής εφορείας αρχαιοτήτων παρουσίασε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα την «Αθηναϊκή Δημοκρατία», κατά το οποίο ενημέρωσε τα παιδιά για τρεις σπουδαίες διαδικασίες και τα αντίστοιχα αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Αθηναίοι: τον οστρακισμό (όστρακα), τη δικαστική ψηφοφορία (ψήφοι) και την κλήρωση (κληρωτήριο). Τα παιδιά είδαν πώς αξιοποιούνταν στην πράξη τα υλικά αυτά, αφού είδαν και έπιασαν με τα χέρια τους αντίγραφα αυτών των αντικειμένων και συμμετείχαν και σε εικονική κλήρωση αρχόντων.
Τέλος, τα παιδιά της Α΄ τάξης είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν και να ξεναγηθούν σύντομα και σε άλλους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία κατά την εκπαιδευτική επίσκεψη του σχολείου στην Αργολίδα. Περπάτησαν στο αρχαίο θέατρο και ξεναγήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο του ιερού του Ασκληπιού στην Επίδαυρο και επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Ναυπλίου, όπου παρατήρησαν ελεύθερα τα εκθέματα, με σκοπό τη σύνταξη εργασίας δημιουργικής γραφής με θέμα «Ταυτίζομαι με ένα έκθεμα».