Φέτος η Ελένη του Ευριπίδη διδάχθηκε μέσα από πολλαπλές διαθεματικές εργασίες που αφορούσαν στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, κυρίως τη μυθολογία (Κρίση του Πάριδος, ο μύθος της Ελένης) και τις λατρείες (Ελένη, Μενέλαος, Αφροδίτη), στο αρχαίο θέατρο (κοστούμια, σκηνικά), στην ιστορία (ιστορική ερμηνεία του κειμένου) και στη λαογραφία (έθιμα γάμου, ταφής).

Καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα των εργασιών αυτών, καθώς και ζωγραφικά έργα με έμπνευση από το θέμα των εργασιών (σκηνογραφία για υποθετική παράσταση της Ελένης, αντίγραφα έργων τέχνης με συγκεκριμένη μυθολογική θεματολογία). Επιπλέον, το μάθημα συνδυάστηκε με αυτό των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, της Γλωσσικής Διδασκαλίας και της Ιστορίας (της αρχαίας αλλά και της νεότερης περιόδου).

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας των διαφόρων τμημάτων της αρχαίας τραγωδίας μαθητές και μαθήτριες αναλάμβαναν κάθε φορά τη δραματοποίηση και παρουσίαση του θεατρικού διαλόγου της τραγωδίας στους συμμαθητές τους. Παράλληλα, ανατέθηκαν εργασίες δημιουργικής γραφής, με στόχο την παραγωγή φανταστικών θεατρικών διαλόγων, που θα αποτύπωναν τη συνέχεια του κειμένου από το σημείο στο οποίο είχε προχωρήσει η διδασκαλία του μαθήματος. Οι ασκήσεις αυτές εξελίχθηκαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς και οδήγησαν στην παραγωγή ενός πλήρους, άρτιου, πρωτότυπου και διασκεδαστικού κειμένου εκ μέρους μίας μαθήτριας, το οποίο θα μπορούσε να παρουσιαστεί και θεατρικά στο πλαίσιο σχολικής εκδήλωσης, με τίτλο «Η Ελένη στο δικαστήριο». Το κείμενο αξιοποιούσε τις εμπειρίες των μαθητών και μαθητριών από τα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών Κειμένων από Μετάφραση, της Ιστορίας αλλά και από τη συμμετοχή ορισμένων στον Ρητορικό Όμιλο του σχολείου.

Τα παιδιά αυτενέργησαν, πρωτοτύπησαν και έγιναν διαμορφωτές και πρωταγωνιστές του μαθήματος. Ανέπτυξαν πολλαπλές δεξιότητες εκφράζοντας τις καλλιτεχνικές και λογοτεχνικές τους τάσεις και ξεδιπλώνοντας τα πολλαπλά ταλέντα τους. Ενδιαφέρθηκαν για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και κατανόησαν τη βαθύτερη ουσία της κλασσικής τραγωδίας, αφού τη συσχέτισαν με το ιστορικό και κοινωνικό περιβάλλον της.