IMG 20220629 110523 Στην ενότητα «Μεσογειακή Διατροφή» τα παιδιά έφτιαξαν κατασκευές και παρουσίασαν ομαδικές εργασίες με βάση τις ομάδες τροφίμων, αναζήτησαν πληροφορίες για τα θρεπτικά συστατικά τους, τα επιμέρους είδη τους και για συνταγές μαγειρικής βασισμένες στις αντίστοιχες πρώτες ύλες.

Επισημάνθηκε επίσης ο ρόλος των συντηρητικών και φτηνών και επικίνδυνων συστατικών στα συσκευασμένα τρόφιμα. Διοργανώθηκε η δράση «Δεκατιανό στο σχολείο», κατά την οποία τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους παρασκευασμένο δεκατιανό γεύμα, φτιαγμένο με υλικά της υγιεινής και μεσογειακής διατροφής και κέρασαν και τους συμμαθητές τους. Τέλος, προβλήθηκε σειρά μικρών ταινιών με θέμα το Δίκαιο Εμπόριο (του κακάο) και τον τρόπο παρασκευής των αλλαντικών. Ορισμένα παιδιά υιοθέτησαν υγιεινές συνήθειες στη διατροφή τους, ενώ άλλα προβληματίστηκαν έντονα για τα τρόφιμα που συνήθως καταναλώνουν.  Η ενότητα συνδυάστηκε με την αντίστοιχη ύλη του μαθήματος Γλωσσική Διδασκαλία και παρήχθησαν διαθεματικές εργασίες με πολυτροπικά κείμενα με θέμα συνταγές μαγειρικής.

Στην ενότητα «Εθελοντισμός», τα παιδιά συμμετείχαν σε ομάδες δράσης και συγκέντρωσαν χρήματα και απαραίτητα είδη (τρόφιμα μακράς διαρκείας, είδη καθαρισμού και προσωπικής υγιεινής, είδη βρεφικής φροντίδας), τα οποία εστάλησαν σε εθελοντικούς φορείς, όπως το Χαμόγελο του Παιδιού και η Κιβωτός του Κόσμου.

IMG 20220629 110744Στην ενότητα «Περιβάλλον» παρουσίασαν ομαδικές διαθεματικές εργασίες με θέμα την Κλιματική Αλλαγή, τις συνέπειες και τους τρόπους αντιμετώπισης, με έμφαση στις προσωπικές και οικογενειακές επιλογές για τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων.

Συμμετείχαν επίσης στις δράσεις εξωραϊσμού της σχολικής τάξης και του προαύλιου χώρου. Ασχολήθηκαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό με την καθαριότητα της αίθουσας και του χώρου προαυλισμού, σχεδίασαν τη διακόσμηση της τάξης τους και έλαβαν μέρος στη δενδροφύτευση στον προαύλιο χώρο σε συνεργασία με την αντίστοιχη ομάδα δράσης της Γ΄ Γυμνασίου. Τα παιδιά έως το τέλος του έτους περιποιούνταν τα φυτά που φυτεύθηκαν και πότιζαν ανελλιπώς. Τα αποτελέσματα της φροντίδας τους είναι ορατά.

Τα παιδιά γνώρισαν πρακτικές πτυχές των ενοτήτων και συμμετείχαν ενεργά στις δράσεις. Οι καλές πρακτικές και οι δεξιότητες που προβλήθηκαν όχι μόνο προσεγγίστηκαν θεωρητικά, αλλά στο μέτρο του εφικτού έγιναν βίωμα, συνήθεια και κτήμα των παιδιών.