Μαργαρίτα Ελένη Ζωγραφικό έργο με θέμα τη φτώχεια

Φέτος στο σχολείο μας προσεγγίσαμε το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής με έναν διαφορετικό, πιο πρακτικό τρόπο. Παράλληλα με την αναγκαία συζήτηση και θεωρητική εντρύφηση στις ενότητες του σχολικού εγχειριδίου, διοργανώθηκαν διάφορες δραστηριότητες.

Προβλήθηκαν αποσπάσματα ελληνικών και ξένων ταινιών («Πολίτικη Κουζίνα», «Ο λουστράκος», “Bye bye Berlin”) που σχολιάστηκαν σε σχέση με την ύλη του μαθήματος. Αναγνώστηκαν και αξιοποιήθηκαν με φύλλο εργασίας αποσπάσματα από λογοτεχνικά έργα («Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα»). Έγιναν επισκέψεις σε κοινωνικούς φορείς με ανεπτυγμένη εθελοντική δράση, όπως το Χαμόγελο του Παιδιού και την Κιβωτό του Κόσμου και καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς συλλέχθηκαν απαραίτητα είδη για την προσφορά τους στους αντίστοιχους φορείς και στην τοπική ενορία, καθώς και χρήματα. Επίσης, έγινε απόπειρα σύμπηξης μίας μονιμότερης επικοινωνίας με ανάλογους φορείς, η οποία ωστόσο δεν ευδοκίμησε λόγω των περιοριστικών μέτρων για τον κορωνοϊό.

Επιπλέον, τα παιδιά παρουσίασαν εργασίες με αντικείμενο τις κοινωνικές θέσεις, ομάδες και τάξεις, την κοινωνική προκατάληψη και τα κοινωνικά στερεότυπα, καθώς και τους κοινωνικούς ρόλους. Πήραν συνεντεύξεις από γνωστούς και συγγενείς σε σχέση με τη ρατσιστική αντιμετώπισή τους από άλλες ομάδες ή λαούς, τις οποίες παρουσίασαν στην τάξη. Επίσης, πρότειναν και συνέγραψαν πολλαπλές επιστολές προς τον Διευθυντή του σχολείου και προς τις δημοτικές αρχές για την επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με τον σχολικό χώρο (καθαριότητα, απομάκρυνση κουκουλιών από πεύκα, κ.ά.).

Οργανώθηκαν δράσεις, όπως ο καθαρισμός της τάξης και του προαυλίου χώρου, η δενδροφύτευση και η διακόσμηση της τάξης και του σχολικού χώρου. Ειδικότερα πριν και μετά τη φύτευση των καλλωπιστικών φυτών στον προαύλιο χώρο, ανέλαβαν πρωτοβουλίες σε σχέση με την αναζήτηση πληροφοριών για το είδος των φυτών και τις ιδιότητές τους, για τις συνθήκες διατήρησής τους και για το κόστος αγοράς και τοποθέτησής τους. Κατά την ημέρα της δενδροφύτευσης και κατά τη διάρκεια της περιποίησης των φυτών επέδειξαν ιδιαίτερο ζήλο.

Τέλος, συνέταξαν διαθεματικές εργασίες με θέμα τα κοινωνικά προβλήματα. Στο πλαίσιο αυτό δημιούργησαν και σχολίασαν έργα τέχνης, ποιήματα και κείμενα σχετικά με το θέμα τους και τα παρουσίασαν παράλληλα με δοκίμιο που περιλάμβανε τη θεωρητική επεξεργασία αλλά και το νομικό πλαίσιο του εκάστοτε προβλήματος.

Τα παιδιά έμαθαν να καλλιεργούν την υπευθυνότητα και την κοινωνική συνείδηση, να γίνονται ενεργοί πολίτες παίρνοντας μέρος σε διαδικασίες και δράσεις που αναβαθμίζουν τον ρόλο τους στη σχολική κοινότητα. Αυτενέργησαν και έγιναν συνδιαμορφωτές του μαθήματος. Συμμετείχαν σε εθελοντικές δράσεις, είδαν από κοντά και παραδειγματίστηκαν από το έργο άλλων φορέων. Ανέπτυξαν την ενσυναίσθηση και δημιούργησαν καλλιτεχνικά και λογοτεχνικά έργα με ευαισθησία και κοινωνική ευθύνη.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου