IMG 20220322 112124Στα πλαίσια των μαθημάτων της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας φέτος σχεδιάστηκαν μαθήματα προγραμματισμού μικροελεγκτών – ρομποτικής, τα οποία υλοποιήθηκαν στα εργαστήρια του σχολείου με συμμετοχή συνολικά 215 μαθητών από όλες τις τάξεις.

 

Τεχνολογία (Β’ και Γ’ τάξεις)

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς στο εργαστήριο Τεχνολογίας τα παιδιά με τη βοήθεια του καθηγητή τους προχώρησαν στην υλοποίηση διάφορων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών κυκλωμάτων όπως φαίνεται και στις παρακάτω φωτογραφίες. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε ο προγραμματισμός της πλακέτας Arduino για την κατασκευή φωτεινού σηματοδότη.

IMG 20220203 113813

Φωτ. 1 Οι μαθητές κατασκεύασαν ηλεκτρικό κύκλωμα σε breadboard

 

IMG 20220228 103529

Φωτ. 2 Οι μαθητές δημιούργησαν ηλεκτρικό κύκλωμα μαθαίνοντας να συγκολλούν ηλεκτρικούς αγωγούς με ηλεκτρικό κολλητήρι.

 

IMG 20220517 083710

Φωτ. 3 Οι μαθητές κατασκεύασαν την μακέτα μιας αυτοκινητοβιομηχανίας στην οποία συμπεριέλαβαν φωτεινό σηματοδότη ο οποίος ελέγχεται από Arduino.

Πληροφορική (Α΄τάξη)

Τα μαθήματα ρομποτικής υλοποιήθηκαν στο εργαστήριο Πληροφορικής, που διαμορφώθηκε κατάλληλα για την διεξαγωγή των εργαστηριακών ασκήσεων. Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες, οι οποίες συναρμολόγησαν ρομποτικό όχημα με το εκπαιδευτικό πακέτο Lego Mindstorms EV3, έμαθαν τον βασικό χειρισμό του ρομπότ τους και στην πορεία των μαθημάτων διεύρυναν τις δυνατότητές του με προσθήκη αισθητήρων.

Υλοποιήθηκαν ασκήσεις κλιμακούμενης δυσκολίας, με στόχο την κίνηση του ρομποτικού οχήματος αρχικά σε ευθεία και κατόπιν με στροφές, την ανάγνωση και αξιοποίηση δεδομένων των αισθητήρων του, καθώς και ακολουθία γραμμής με χρήση αισθητήρα χρώματος. Τέλος, υλοποίησαν σενάριο περιπολίας κτιρίων ενός οχήματος-φρούρου που ενημερώνει για την ύπαρξη εμποδίου στην διάρκεια της διαδρομής του.

 

Υπεύθυνοι καθηγητές: Ι. Βλάχος, Χ. Παπακυρίτση