Καλή σχολική χρονιά!
Ο Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα γίνει τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου και ώρα 11:00, στο προαύλιο του σχολείου μας.
Ολοκλήρωση προγράμματος eTwinning
Ολοκληρώνοντας το eTwinning πρόγραμμα μας «Πράκτορες ΟικοσυSTEAMάτων» στέλνουμε ένα δυνατό μήνυμα σε όλον τον κόσμο για την προστασία των ζώων με το web 2.0 εργαλείο VOKI. Ειδικά, αυτό το καλοκαίρι που οι…μωβ μέδουσες καραδοκούν στις θάλασσες και που μόνο οι θαλάσσιες χελώνες καρέτα – καρέτα μπορούν να μας βοηθήσουν να ευχαριστηθούμε τα μπάνια μας, φαίνεται ξεκάθαρα πόσο αναγκαία είναι η προστασία όλων των ζώων!!! (πατήστε πάνω στην εικόνα)
Ο καλός μας Μπαλού επιβραβεύει τη φετινή μας προσπάθεια με ένα ξεχωριστό βραβείο. Ευχαριστούμε Μπαλού!!!
Συντάκτης: Γεωργάκη Γεωργία
Ταξίδι στην “Πλανήτη Βιβλίο”!
Περάσαμε καταπληκτικά συμμετέχοντας στη βιβλιοφιλική δράση των Εκδόσεων Υδροπλάνο με τίτλο “Ταξίδι στον Πλανήτη Βιβλίο!”. Πρώτα διαβάσαμε προσεκτικά και συζητήσαμε τους όρους και τους κανόνες συμμετοχής στο διαγωνισμό.
Μετά προχωρήσαμε σε έναν “καταιγισμό ιδεών” που οδήγησε σε ψηφοφορία, ώστε να επιλέξουμε δημοκρατικά τις ιδέες που μας άρεσαν και μας εξέφραζαν περισσότερο.
Το επόμενο βήμα ήταν να αρχίσουμε σιγά σιγά να σκεφτόμαστε, να φανταζόμαστε και να καταγράφουμε την ιστορία μας. Όλοι έλεγαν ελεύθερα τις σκέψεις τους και αποφασίζαμε ποια μας άρεσε περισσότερο για να συνεχίσει την ιστορία μας. Οι δασκάλες μας μας βοηθούσαν, κάνοντας τις κατάλληλες ερωτήσεις και εκμαιεύοντας τις πιο δημοφιλείς απαντήσεις.
Παράλληλα προχωρούσε και η εικονογράφηση των διαφορετικών επεισοδίων που τροφοδοτούσαν την πλοκή.
Όταν εισάγονταν νέες σημαντικές πληροφορίες στην ιστορία μας, φιλοτεχνούσαμε και τις αντίστοιχες εικόνες.
Το κείμενο μας καθοδηγούσε ώστε να ζωγραφίσουμε όλα όσα θα το πλαισίωναν αρμονικά, θα το συμπλήρωναν και θα το ζωντάνευαν εικαστικά. Παράλληλα θυμηθήκαμε πως γράφονται τα γράμματα της ελληνικής αλφαβήτας, κεφαλαία και πεζά. Διασκεδάσαμε φτιάχνοντας τις δικές μας σύνθετες λέξεις.
Η διαδικασία αυτή ήταν πολύ δημιουργική και μας ενθουσίαζε! Όταν η ιστορία μας ολοκληρώθηκε, νιώσαμε πολύ ικανοποιημένοι και περήφανοι για τη συνεργασία μας.
Παράλληλα, αναζητήσαμε τα κατάλληλα υλικά και φτιάξαμε τον “Πλανήτη Βιβλίο” τρισδιάστατο, αφού μιλήσαμε για τα στερεά σώματα (σφαίρα, κύλινδρο, κύβο, πυραμίδα) και τα γνωρίσαμε καλύτερα. Εντάξαμε στην ομαδική αυτή κατασκευή και τα ατομικά βιβλιαράκια με τις ιστορίες που είχαμε φτιάξει κάθε παιδί ξεχωριστά, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, στις 2 Απριλίου.
Μετά ήρθε η σειρά της δημιουργίας του εξωφύλλου των προσωπικών μας ενθυμίων, στο οποίο κολλήσαμε και μία φωτογραφία της τρισδιάστατης κατασκευής του Πλανήτη Βιβλίο.
Φτάνοντας στο τέλος αυτής της υπέροχης δράσης, κάναμε μια περίληψη-ανασκόπηση όσων ζήσαμε κατά τη διάρκειά της και μοιραστήκαμε τα συναισθήματά μας. Ήταν μια εμπειρία που θα μας μείνει αξέχαστη!
Και ήρθε η στιγμή να στείλουμε τη συμμετοχή μας στις Εκδόσεις Υδροπλάνο και να περιμένουμε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού. Αλλά, όποιο κι αν θα ήταν το αποτέλεσμα, εμείς είχαμε ήδη περάσει καταπληκτικά ταξιδεύοντας στον δικό μας Πλανήτη Βιβλίο. Και αυτό είναι που μετράει περισσότερο!
Η καλή είδηση ήρθε την προτελευταία μέρα της φετινής σχολικής χρονιάς και μας έδωσε φτερά! Η συμμετοχή μας άρεσε πολύ και βραβεύτηκε από τις Εκδόσεις Υδροπλάνο! Το βραβείο μας ήταν καινούργια υπέροχα βιβλία για τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας. Βιβλία που κάποια από αυτά τα είχαμε διαβάσει στην τάξη και τα είχαμε αγαπήσει, αλλά και καινούργια, που θα περιμένουν να τα απολαύσουμε στη συνέχεια. Και ίσως μας συντροφεύσουν και στις καλοκαιρινές μας διακοπές, που αλλού; Στον Πλανήτη Βιβλίο!
ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟ, Μ’ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΟ ΣΑΚΙΔΙΟ!
5 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος
Μες στο μουσείο (μέρος β΄)
Συνεχίζοντας το πρόγραμμα μας για τα μουσεία ταξιδέψαμε μ’ έναν εξαιρετικά διασκεδαστικό τρόπο σε… ψηφιακό μουσείο λαϊκών οργάνων.
Είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε και να δούμε λαϊκά όργανα – πνευστά/έγχορδα/κρουστά- να ανταλλάξουμε προσωπικές μας εμπειρίες γύρω από τα όργανα αυτά αλλά και να παίξουμε ένα απολαυστικό ψηφιακό παιχνίδι ακουστικής διάκρισης
Παράλληλα οργανώσαμε και το δικό μας μουσείο μέσα στην τάξη, ώστε μέσα από το θεατρικό παιχνίδι να προσομοιώσουμε μια επίσκεψη σε έναν αληθινό μουσειακό χώρο. Επιλέξαμε να στήσουμε μια Πινακοθήκη και να εκθέσουμε εικαστικές δημιουργίες. Αλήθεια γνωρίζετε τι κοινό έχουν η απλωμένη μπουγάδα… το φαγητό στην κατσαρόλα…και η ζωγραφική με πινέλα-αλάτι-και ατλακόλ..;;;; Στηρίζονται όλα στο ίδιο φυσικό φαινόμενο που δεν είναι άλλο από την εξάτμιση!!! Με τη βοήθεια της τέχνης, λοιπόν, κατανοήσαμε το φαινόμενο της εξάτμισης, ενώ, ταυτόχρονα, κάνοντας χρήση μεικτής τεχνικής δημιουργήσαμε αριστουργηματικά εκθέματα!
Δεν αμελήσαμε να φτιάξουμε εισιτήρια για την είσοδο μας στο μουσείο. Ξαναθυμηθήκαμε τους κανόνες συμπεριφοράς μέσα στο μουσείο, καθώς προβληματιστήκαμε από τα πρόσφατα γεγονότα στο μουσείο του Λούβρου και τον βανδαλισμό της Μόνα Λίζα! Ορίσαμε ταμίες, ξεναγούς, φύλακες, επισκέπτες και το παιχνίδι μας ξεκίνησε με ενθουσιασμό και χαρά! Περάσαμε τέλεια!!!
Συντάκτης: Γεωργάκη Γεωργία
Μες στο μουσείο!!!
Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων (18 Μαΐου) υλοποιούμε στην ομάδα μας project μουσειακής αγωγής.
Αρχικά, ξεκινήσαμε με ένα διασκεδαστικό κυνήγι θησαυρού μέσα κι έξω από την τάξη μας. Λύνοντας γρίφους αναζητήσαμε κρυμμένα στοιχεία, για να ταξιδέψουμε σε ένα μέρος «μαγικό»…
Αφού εντοπίσαμε τα διάσπαρτα κρυμμένα στοιχεία καθίσαμε σε μια σκιά, ώστε να ανακαλύψουμε τι κοινό μπορεί να τα συνδέει μεταξύ τους. Καταγράψαμε αρχικές μας παρατηρήσεις, σκέψεις και προβληματισμούς (μεθοδολογία: ρουτίνες σκέψης)
Στην τάξη ανακαλύψαμε ότι τα στοιχεία αποτελούν εκθέματα μουσείων. Μέσα από μια διαδικασία οπτικών ταυτίσεων και αντιστοιχίσεων συμπληρώσαμε σχετικό πίνακα αναφοράς και γνωρίσαμε (ενδεικτικά) κατηγορίες μουσείων
Παρακολουθήσαμε μικρής διάρκειας βίντεο, για να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για τα μουσεία κι εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας.
Στηριζόμενοι στη μεθοδολογία των ρουτίνων σκέψης αναλύσαμε φωτογραφία που απεικονίζει επιτρεπτές και μη επιτρεπτές συμπεριφορές μέσα στο μουσείο και καταγράψαμε τα συμπεράσματα μας (η φωτογραφία αντλήθηκε από την ιστοσελίδα: e-children.blogspot.com)
Παίξαμε κινητικά παιχνίδια εμπιστοσύνης, όπως «γλύπτης και άγαλμα» με εναλλαγή ρόλων
Αποκωδικοποιήσαμε και διαβάσαμε ως εικονοποίημα αλλά και τραγουδήσαμε το τραγούδι «Μες στο Μουσείο» από το άλμπουμ «Εδώ Λιλιπούπολη»
το χορογραφήσαμε και το χορέψαμε …
και συμβολοποιήσαμε τη χορογραφία μας…
Έπεται… συνέχεια του προγράμματος μας με πολλές εκπλήξεις, καθώς αποφασίσαμε να στήσουμε το δικό μας μουσείο!!!
Συντάκτης: Γεωργάκη Γεωργία
Μια νοσοκόμα στο σχολείο μας!
Σήμερα είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε στο σχολείο μας την κυρία Δανάη, που είναι νοσοκόμα. Μας μίλησε για το επάγγελμά της, για το ανθρώπινο σώμα, για τους τρόπους με τους οποίους πρέπει να το φροντίζουμε και να το προστατεύουμε. Κουβεντιάσαμε, παίξαμε παιχνίδια, μάθαμε ένα σωρό πράγματα και το διασκεδάσαμε!
Μετά το διάλειμμα, ζωγραφίσαμε στιγμές από την ξεχωριστή εμπειρία που είχαμε με την κυρία Δανάη και που σίγουρα θα μας μείνουν αξέχαστες!
Ευχαριστήσαμε την κυρία Δανάη με ένα δυνατό χειροκρότημα και της χαρίσαμε μία κάρτα για να μας θυμάται. Της ευχόμαστε να είναι πάντα υγιής και ευτυχισμένη με την οικογένειά της και να προσφέρει στους ανθρώπους που χρειάζονται βοήθεια, την αγάπη και τη φροντίδα της, με ευσυνειδησία, γνώση και χαμόγελο!
Χρήσιμο ενημερωτικό και εκπαιδευτικό υλικό για θέματα που αφορούν στην υγεία, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και ασφάλεια των παιδιών, μπορείτε να δείτε εδώ.
Για τη Γιορτή της Μητέρας
Τη δεύτερη Κυριακή κάθε Μάη γιορτάζουμε τη Γιορτή της Μητέρας. Όχι ότι δεν πρέπει να γιορτάζουμε τις αγαπημένες μας μαμάδες, όπως και τους αγαπημένους μας μπαμπάδες κάθε μέρα, αλλά ας πούμε ότι αυτή είναι η “επίσημη” γιορτή τους. Έτσι, “παντρέψαμε” τα πρωτομαγιάτικα στεφάνια μας με την απόλαυση ενός χαρούμενου βιβλίου για τα χρώματα και την αξία της φιλίας και της συνεργασίας και εμπνευστήκαμε το χειροποίητο δωράκι μας για τη μαμά με τη βοήθεια της ανακύκλωσης “άχρηστων” υλικών και βέβαια με οδηγό την έμπνευση και τη φαντασία μας. Ιδού τι προέκυψε:
Χρόνια πολλά, πανέμορφα και ανθισμένα, Μαμάδες!



























































































































































































































