Με το συνεργατικό eTwinning πρόγραμμα: «Πράκτορες ΟικοσυSTEAMάτων» τα παιδιά έχοντας τη βοήθεια ενός μικρού αρκούδου πάντα θα μάθουν για την προστασία των ζώων του πλανήτη μέσω δραστηριοτήτων STEAM. Θα συνεργαστούμε με σχολεία της Ελλάδας και θα επικοινωνήσουμε χρησιμοποιώντας την τεχνολογία.

Έτσι, παρακολουθήσαμε τα βίντεο που μας έστειλαν κάποια από τα συνεργαζόμενα σχολεία κι αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς το δικό μας, για να συστήσουμε στους εταίρους μας το νηπιαγωγείο μας. Φωτογραφίσαμε το σχολείο μας και αφού εξηγήσαμε τι ακριβώς φαίνεται στις φωτογραφίες δημιουργήσαμε τη δική μας ταινία.

Θελήσαμε να κάνουμε και μια κατασκευή του σχολείου μας. Καταγράψαμε μερικές ιδέες και ψηφίσαμε…

eTwinning 1 1 eTwinning 2 1

 

καταμετρήσαμε τις ψήφους και βγάλαμε συμπεράσματα:

ποια ιδέα είχε τις λιγότερες ψήφους;…

ποια τις περισσότερες;…

υπήρχαν ισοψηφίες;…

eTwinning3 1 1

…και εφαρμόσαμε την επικρατέστερη!

eTwinning4 1 eTwinning5 1

Σπάσε τον κώδικα

Μαθαίνουμε τι σημαίνει προγραμματισμός  (STEAM). Γινόμαστε οι ίδιοι ρομπότ και οδηγούμε το αυτοσχέδιο unplugged ρομποφορτηγό μας. Ο προγραμματιστής γράφει τον κατάλληλο κώδικα, τον οποίο διαβάζουμε και ακολουθούμε, για να φορτώσουμε κάποια γράμματα που…το έσκασαν!

3 1 2

Το όνομα μου

Γνωριμία – Το όνομα μου

Παίζουμε παιχνίδια με τα ονόματα μας…ξεχωρίζουμε το όνομα μας ανάμεσα από άλλα, παρατηρούμε ότι κάποια ονόματα ξεκινούν από το ίδιο γράμμα ή ότι τελειώνουν στο ίδιο γράμμα.

Δημιουργούμε το ραβδόγραμμα των ονομάτων μας και καταλήγουμε σε συμπεράσματα:

  • Κάποια ονόματα είναι πολύ μεγάλα ενώ κάποια πολύ μικρά
  • Κάποια παιδιά της ομάδας μας έχουν τον ίδιο αριθμό γραμμάτων
  • 1 παιδί έχει τα λιγότερα γράμματα στο όνομα του
  • 1 παιδί έχει τα περισσότερα γράμματα στο όνομα του

Όμως το κάθε όνομα είναι ξεχωριστό κι όμορφο και δείχνει ποιος είμαι εγώ!!!

20211103 151851

IMG 1544

Ενημέρωση

Αγαπητοί Γονείς,

 

σας ενημερώνουμε ότι η λειτουργία του «edupass.gov.gr» επεκτείνεται στις Σχολικές Μονάδες της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής.

Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: https://www.minedu.gov.gr/news/50530-26-10-21-i-leitourgia-tou-edupass-gov-gr-epekteinetai-stis-sxolikes-monades-tis-dimosias-protovathmias-defterovathmias-ekpaidefsis-kai-eidikis-agogis

 

“Από τη Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021 τίθεται σε λειτουργία για τις δημόσιες σχολικές μονάδες η πλατφόρμα edupass.gov.gr, η οποία αποτελεί ένα επιπλέον εργαλείο για την υγειονομική θωράκιση της δια ζώσης λειτουργίας των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών. Χάρη στο edupass.gov.gr o Διευθυντής της σχολικής μονάδας θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιβεβαιώνει ότι εντός της σχολικής μονάδας βρίσκονται μόνο πρόσωπα (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί/μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π., επισκέπτες), τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις φυσικής παρουσίας στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

H πλατφόρμα αφορά επί του παρόντος μόνο τις σχολικές μονάδες της δημόσιας πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής. Στην πλατφόρμα ενσωματώνονται όλες οι λειτουργίες του self-testing.gov.gr και η διαδικασία έκδοσης της Σχολικής Κάρτας για COVID-19. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που φοιτούν σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες θα εξακολουθήσουν να δηλώνουν το αποτέλεσμα των self-test στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr και να εκδίδουν την Σχολική Κάρτα για COVID-19, ακολουθώντας την ιδία ακριβώς διαδικασία που ακολουθούν μέχρι και σήμερα.

Υπόχρεοι υποβολής στην πλατφόρμα edupass.gov.gr δήλωσης συμμετοχής με φυσική παρουσία στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία στις δημόσιες σχολικές μονάδες είναι: (α) οι μαθητές/τριες, (β) το εκπαιδευτικό προσωπικό και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), (γ) κάθε άλλο φυσικό πρόσωπο, που συμμετέχει με φυσική παρουσία σε κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία που διενεργείται εντός των χώρων της δημόσιας εκπαιδευτικής δομής («επισκέπτες»), όπως για παράδειγμα φοιτητές/τριες που πραγματοποιούν πρακτική άσκηση στη σχολική μονάδα.

Οι υπόχρεοι ή οι γονείς/κηδεμόνες τους εισέρχονται στην πλατφόρμα και δηλώνουν την πρόθεση φυσικής παρουσίας τους στους χώρους της σχολικής μονάδας, ζητώντας να αποστέλλεται στη θυρίδα της σχολικής μονάδας τους η κατάστασή τους.

Α) Σε περίπτωση που έχουν εμβολιασθεί ή που έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου η δήλωση αυτή πρέπει να γίνει μία μόνο φορά και

Β) σε περίπτωση υποβολής σε διαγνωστικό (rapid/PCR) ή αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test), όσες φορές απαιτείται από το εκάστοτε ισχύον πλαίσιο, π.χ. για τους μαθητές που δεν έχουν εμβολιασθεί/νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου η αντίστοιχη δήλωση στο edupass.gov.gr πρέπει να υποβάλλεται δύο φορές την εβδομάδα.

Υπενθυμίζεται ότι το edupass.gov.gr σε πρώτη φάση ενεργοποιήθηκε πριν από λίγες εβδομάδες για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και στόχος του είναι να συμβάλει στην προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά και στην απλούστευση των διαδικασιών ελέγχου για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

Η νέα πλατφόρμα συνιστά αποτέλεσμα της συνεργασίας των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και είναι προσβάσιμη από το gov.gr. Υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ η άντληση των στοιχείων πραγματοποιείται από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και την ΗΔΙΚΑ.”

Με εκτίμηση,

Γενική Γραμματεία Αθμιας, Βθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Αγαπητοί γονείς,

σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά.

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου τα παιδιά θα προσέλθουν στο σχολείο στις 8:15 – 8:30 π.μ. για μια πρώτη γνωριμία και την τέλεση του Αγιασμού.

Τηρώντας τα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας του κορωνοϊού τα παιδιά θα φορούν απαραιτήτως τη μάσκα τους. Κατά την είσοδό τους στο σχολείο θα επιδειχθεί πιστοποιητικό self test. Η επίδειξη του πιστοποιητικού είναι υποχρεωτική.

Ο Αγιασμός θα τελεστεί στις 10.30 π.μ.

Μετά το πέρας του Αγιασμού τα παιδιά θα αποχωρήσουν.

 

Με εκτίμηση

Η Προϊσταμένη και οι Εκπαιδευτικοί

Καλό καλοκαίρι!

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, ΜΕ ΥΓΕΙΑ, ΞΕΓΝΟΙΑΣΙΑ, ΑΓΑΠΗ!

   

Τι βλέπω από το φινιστρίνι;

Ένα νησί με άσπρο φάρο,

ψάρια κοπάδια κι ένα γλάρο.

Μία γοργόνα στ’ ακρογιάλι,

του πειρατή το κανοκιάλι.

 

Μέδουσες με ροζέ πλοκάμια,

χταπόδια μέσα στα θαλάμια,

δύτες καλά εξοπλισμένους

και καρχαρίες πεινασμένους.

 

Κύματα μπλε, χρυσογαλάζια,

μια φάλαινα να κάνει νάζια,

έναν πορτοκαλί αστερία

και την κυρία Νεκταρία!

 

Όλα αυτά και τόσα άλλα,

μικρά, μεσαία και μεγάλα,

βλέπω απ’ του πλοίου το φινιστρίνι,

τρώγοντας φρέσκο παγωτίνι.

    

Χρόνια πολλά, μπαμπά!

Σήμερα γιορτάζουν οι μπαμπάδες μας! Τους ευχόμαστε να είναι πάντα γεροί, χαρούμενοι και δυνατοί, για να μας φροντίζουν και να μας αγαπούν με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο. Και τους αφιερώνουμε με όλη μας την αγάπη την ιστορία που φτιάξαμε με τίτλο «Περιπέτεια στο μικροσκοπικό νησί!».

                                     

Επιστροφή στο σχολείο με ασφάλεια!

Αγαπητά μας παιδιά και γονείς,

Μετά από πολύ καιρό επιστρέφουμε στο σχολείο που τόσο πολύ μας έχει λείψει! Πρέπει όμως αυτό να γίνει με ασφάλεια. Έτσι πριν έρθουμε στο σχολείο, θα κάνουμε όλοι μας self test, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι είμαστε καλά. Η σχετική ΚΥΑ σε μορφή pdf

Παρακάτω δείτε αναλυτικά τα πάντα για τα self test:

  1. Η προμήθεια του self test γίνεται δωρεάν από ένα φαρμακείο από τους γονείς/κηδεμόνες των παιδιών. Χρειάζεται ο Α.Μ.Κ.Α., ή ο προσωρινός Α.Μ.Κ.Α. ή ο Προσωρινός Αριθμός Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (Π.Α.Α.Υ.Π.Α.) του παιδιού και η αστυνομική ταυτότητα ή οποιοδήποτε άλλο έγγραφο ταυτοποίησης του γονέα/κηδεμόνα που θα πάρει το τεστ.
  2. To self test στα παιδιά γίνεται από τους γονείς/κηδεμόνες τους στο σπίτι σύμφωνα με τις οδηγίες των ενημερωτικών φυλλαδίων έως και είκοσι τέσσερις ώρες ΠΡΙΝ έρθουν στο σχολείο τη  Δευτέρα και την Πέμπτη. 

  1. Μετά τη διενέργεια του τεστ οι γονείς/κηδεμόνες των παιδιών πρέπει να δηλώσουν το αποτέλεσμα στην σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα. Χρειάζονται οι κωδικοί τους στο taxisnet  ή σε κάποια τράπεζα. Σύνδεση με την πλατφόρμα δήλωσης αποτελεσμάτων: self-testing.gov.gr

 

  1. Εάν το αποτέλεσμα του τεστ είναι αρνητικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα self-testing.gov.gr σχολική κάρτα αρνητικού αποτελέσματος, την οποία οι γονείς/κηδεμόνες εκτυπώνουν και τη δίνουν στο παιδί για να την έχει μαζί του στο σχολείο.

Αν ΔΕΝ υπάρχει δυνατότητα εκτύπωσης της κάρτας μπορεί να συμπληρωθεί χειρόγραφα και να υπογραφεί από τον γονέα/κηδεμόνα σύμφωνα με το υπόδειγμα. Χωρίς την κάρτα ΔΕΝ μπορεί το παιδί να παρακολουθήσει τα μαθήματα και θα πρέπει να επιστρέψει στο σπίτι του. 

 

  1. Εάν το αποτέλεσμα του τεστ είναι θετικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα self-testing.gov.gr σχολική κάρτα θετικού αποτελέσματος η οποία και εκτυπώνεται. Στη συνέχεια οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να μεταβούν με το παιδί, μέσα σε 24ώρες, σε μια δημόσια δομή, για δωρεάν επαναληπτικό έλεγχο. (Αντί του δωρεάν επαναληπτικού ελέγχου, οι γονείς/κηδεμόνες του παιδιού μπορούν να επιλέξουν τη διεξαγωγή διαγνωστικού ελέγχου (rapid test ή PCR test) από επαγγελματία υγείας σε ιδιωτική δομή με δική τους επιβάρυνση).
    Μέχρι να γίνει αυτό όλη η οικογένεια παραμένει σε κατ’ οίκον περιορισμό ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.).
    Εάν το αποτέλεσμα του επαναληπτικού ελέγχου είναι θετικό, ακολουθείται το πρωτόκολλο του Ε.Ο.Δ.Υ.
    Εάν το αποτέλεσμα του επαναληπτικού ελέγχου είναι αρνητικό, τότε εκδίδεται σχετική βεβαίωση από τη δημόσια δομή και το παιδί επιστρέφει στο σχολείο έχοντας μαζί του αυτή τη βεβαίωση.

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ, ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ ΠΑΣΧΑΛΙΑ!

Έζησα κάποτε, πουλιά μου,
την πιο παράξενη χρονιά μου.
Ποιος να το πίστευε; Κανείς!
Τι θα περνούσαμε κι εμείς…

Πλησίαζε η Πασχαλιά
κι έβρισκες μέσα στα σχολειά,
όπου κι αν μύριζε Ελλάδα,
σε κάθε τάξη μια πουλάδα!

Και κοκοκό και τριαλαλά,
βγαίναν οι κότες παγανιά.
Και τα κοκόρια στην παρόλα,
κιρικικιιί τα δίναν όλα!

Μα υπήρχε κάτι φοβερό,
παράξενο, τρομακτικό.
Δεν ήταν όνειρο -να ζήσεις!-
να σε τσιμπήσω, να ξυπνήσεις.

Μας είχαν κλείσει σε κλουβιά,
παράθυρα ηλεκτρονικά!
Και τα παιδιά, καλωδιωμένα,
ήταν κι αυτά μπαγλαρωμένα!

Στο πλάι δάσκαλοι, δασκάλες,
άπλωναν γέφυρες και σκάλες,
φτερά και πούπουλα φορούσαν,
ιούς κι Ιούδες πολεμούσαν.

Και μπλα μπλα μπλα απ’ την οθόνη,
όλοι μαζί μα τόσο μόνοι,
κακάριζαν πασχαλινά
κι έβαφαν κόκκινα τ’ αυγά.

Άλλο, πουλιά μ’, να σας το πουν
κι άλλο να το θωρείς, πουλ πουλ!
Σε τέτοιο αφύσικο κοτέτσι
να είναι κουλ ποιος θα τ’ αντέξει;

Γι’ αυτό, γλυκά μ’ κλωσσοπουλιά,
ας πάει καλιά η τηλεφωλιά.
Γιατί αν έτσι ξανανιώσω,
σίγουρα θα τα κακαρώσω!

«Τηλεκοκεκπαίδευση» ΤΕΛΟΣ. ΣΤΟΠ. Πάμε γι’ άλλα πασχάλια και αυγά. ΣΤΟΠ. Επιστροφή στις φυσιολογικές μας φωλιές. ΣΤΟΠ. Σας στέλνουμε άπειρες κοκοευχές!
Καλές διακοπές, μικρές ηρωίδες και μικροί ήρωες της «Τηλεκπαίδευσης». Κι εσείς αφανείς ηρωίδες και ήρωες συνάδελφοι εκπαιδευτικοί και αγαπητοί γονείς, παππούδες, γιαγιάδες, νονές και νονοί, όπου γης.

Ήρθαν τ’ αυγά και τα πασχάλια!

Γεια σας, παιδιά!

    

Ο σοφός λαός μας συμπυκνώνει υπέροχα σε μερικά μόνο στιχάκια που εύκολα μπορούμε να μάθουμε απέξω, την ιστορία και το νόημα της μεγαλύτερης γιορτής των Χριστιανών, του Πάσχα.

      

Μεγάλη Δευτέρα

μεγάλη μέρα.

Μεγάλη Τρίτη

ο Χριστός εκρίθη.

Μεγάλη Τετάρτη

ο Χριστός εχάθη.

Μεγάλη Πέμπτη

ο Χριστός ευρέθη.

Μεγάλη Παρασκευή

ο Χριστός στο καρφί.

Μεγάλο Σάββατο

ο Χριστός στην ταφή.

Μεγάλη Λαμπρή

αυγό και αρνί.

   

Καθώς φτάνει σε λίγες μέρες το Πάσχα, ανυπομονούμε να ζήσουμε ξανά βήμα το βήμα όλες αυτές τις υπέροχες στιγμές που συνδέονται με τα ήθη και τα έθιμα της χώρας μας και μας οδηγούν στη Χαρά και στην Αγάπη. Είναι πραγματικά τεράστιος ο πλούτος των πασχαλινών εθίμων και κάθε περιοχή έχει τα δικά της. Διαβάστε παρέα με κάποιον μεγαλύτερο μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά εδώ, έχοντας στο πλάι σας ένα χάρτη της Ελλάδας για να εντοπίσετε τους τόπους όπου συμβαίνουν.

   

    

    

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε πως φτιάχνονται τα περίφημα «λαζαράκια», ένα ιδιαίτερο και νόστιμο έθιμο που τηρούμε το Σάββατο του Λαζάρου. Συζητήστε με την οικογένειά σας, ειδικά με τους παππούδες και τις γιαγιάδες σας, τα πασχαλινά ήθη και έθιμα των τόπων καταγωγής τους. Θα μάθετε πολλά και πολύ ενδιαφέροντα!

   

Ένα από τα πιο ισχυρά σύμβολα της γιορτής του Πάσχα είναι το κόκκινο αυγό. Είμαι σίγουρη ότι περιμένετε πως και πως για να παίξετε…αυγομαχίες στο πασχαλινό τραπέζι. Καλ-ομελέτα κι έρχονται λέει ο λαός μας και τ’ αυγά και τα πασχάλια! Εδώ και εδώ πάρτε μερικές ιδέες για τη διακόσμηση των πασχαλινών αυγών σας!

Ήρθε ο Απρίλης με χαρά

με τα κόκκινα τ’ αυγά!

   

Και μια που μιλάμε για αυγά, ακούστε εδώ ένα μικρό απόσπασμα από το βιβλίο «Το αυγό που ράγισε» και μερικές ιδέες για σχετικές ζωγραφιές και χειροτεχνίες.

   

   

   

Ένα πολύ αγαπημένο βιβλίο της σπουδαίας συγγραφέα μας Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου είναι το «Πασχαλιά και Πασχαλίτσα». Ακούστε πως το διασκεύασα σε ποίημα και το αφηγήθηκα εδώ. Αναζητήστε τις πασχαλιές σε κήπους και αυλές στις γειτονιές σας και απολαύστε την ομορφιά και το άρωμά τους.

   

Τι θα λέγατε να διαβάσουμε και ένα ποίημα που έχω γράψει για την πιο χαρούμενη μέρα του Πάσχα, την ημέρα της Ανάστασης; Εκείνη τη μέρα που όλοι φοράμε τα καλά μας, αγκαλιαζόμαστε, φιλιόμαστε και λέμε Χριστός Ανέστη, Αληθώς Ανέστη, Χρόνια Πολλά και Φωτεινά, με Υγεία, Αγάπη και Ειρήνη σε όλο τον κόσμο;

   

   

Φέτος το Πάσχα μας είναι διαφορετικό, όμως η αλήθεια και η ουσία του μένει πάντοτε ίδια και ταξιδεύει στους αιώνες. Αγάπη. Μονάχα Αγάπη…Ας έχουμε Υγεία για να καταφέρουμε αγαπημένοι, ενωμένοι, δυνατοί, ψύχραιμοι και υπομονετικοί όλα τα υπόλοιπα. Αυτά που σχεδιάζουμε, αυτά που ονειρευόμαστε, αυτά που λαχταράμε…Κι ας βάλουμε τα δυνατά μας ώστε του χρόνου να γιορτάσουμε το Πάσχα έτσι όπως περιγράφει το ποίημα. Ακούστε και το τραγούδι αυτής της μέρας.

   

Κι επειδή σε λίγες μέρες ξεκινούν οι πασχαλινές μας διακοπές και θα έχουμε πολύ ελεύθερο χρόνο στη διάθεσή μας, ορίστε εδώ μερικές ιδέες για ξεχωριστές πασχαλινές κατασκευές και εδώ για όμορφες πασχαλινές ευχετήριες κάρτες.