Το !ο ΕΠΑΛ Διονύσου-“Ζήνων” σε συνεργασία με το ΚΕΘΕΑ πραγματοποιεί επιμορφωτική ενημέρωση που θα πραγματοποιηθεί
την Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου, και ώρα 10 :00 π.μ. με θέμα :
« Πρόληψη – αντιμετώπιση και αποκατάσταση ουσιών στους νέους »
Ιστότοπος για την Επαγγελματική Εκπαίδευση στην Ανατολική Αττική
Το !ο ΕΠΑΛ Διονύσου-“Ζήνων” σε συνεργασία με το ΚΕΘΕΑ πραγματοποιεί επιμορφωτική ενημέρωση που θα πραγματοποιηθεί
την Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου, και ώρα 10 :00 π.μ. με θέμα :
Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία σήμερα 11 Νοεμβρίου 2016 στο χώρο του αμφιθεάτρου του σχολείου μας ενημέρωση στο σύνολο των μαθητών και Καθηγητών του σχολείου μας, ενημέρωση, σχετικά με τα Μέτρα Προστασίας και Αντιμετώπιση Σεισμού. Την ενημέρωση πραγματοποίησαν ο Υπεύθυνος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Διονύσου κ. Κούνης Απόλλωνας και ο Υπεύθυνος Πολιτικής Προστασίας του 1ου ΕΠΑΛ Διονύσου «ΖΗΝΩΝ» κ.Βενιέρης Γιώργος.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

ενημερωτικό Υπουργείου Παιδείας

ενημερωτικό Υπουργείου Παιδείας
Συγχαρητήρια όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές που πέτυχαν να εισαχθούν σε Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Εύχομαι κάθε επιτυχία στις σπουδές τους και καλή σταδιοδρομία. Επιπλέον, εκφράζω θερμά συγχαρητήρια στους γονείς των παιδιών, οι οποίοι στάθηκαν στο πλευρό τους και μοιράστηκαν τις αγωνίες και τις ελπίδες τους. Στους μαθητές και τις μαθήτριες που δεν μπόρεσαν να εισαχθούν σε κάποια σχολή ή να πραγματοποιήσουν την επιλογή τους θέλω να τους πω ότι οι ευκαιρίες της ζωής δεν εξαντλούνται με τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων. Πάντοτε υπάρχουν διέξοδοι στα όνειρα και τις προσδοκίες.
Συγχαρητήρια σε όλους τους εκπαιδευτικούς της τάξης, ιδιαίτερα σ’ αυτούς που δίδαξαν πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, οι οποίοι στήριξαν πολύπλευρα τους μαθητές στην προσπάθειά τους σε όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, καθώς επίσης και σε αυτούς που πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους στις διάφορες επιτροπές ή συνέβαλαν στην επιτυχή ολοκλήρωση των διαδικασιών των πανελλαδικών εξετάσεων.
Ο Διευθυντής του σχολείου
| ΑΜΟΙΡΙΔΗΣ | ΦΙΛΙΠΠΟΣ | ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ) | ΤΕΙ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ |
| ΓΙΑΝΚΟ | ΜΠΟΓΚΝΤΑΝ | ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Τ.Ε. (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) | ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ |
| ΓΚΙΖΕΛΗΣ | ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ | ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΝΤΙΡΡΥΠΑΝΣΗΣ Τ.Ε. (ΚΟΖΑΝΗ) – ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΝΤΙΡΡΥΠΑΝΣΗΣ Τ.Ε. | ΤΕΙ ΔΥΤ. ΜΑΚ/ΝΙΑΣ |
| ΖΑΓΚΑΣ | ΠΕΤΡΟΣ | ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε. (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) | ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ |
| ΚΑΚΑΦΛΙΚΑΣ | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ | ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ (ΧΑΛΚΙΔΑ) | ΤΕΙ ΣΤΕΡ. ΕΛΛΑΔΑΣ |
| ΚΑΡΑΜΙΝΤΖΑΣ | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ | ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ Τ.Ε. (ΧΑΛΚΙΔΑ) | ΤΕΙ ΣΤΕΡ. ΕΛΛΑΔΑΣ |
| ΚΑΡΑΜΙΝΤΖΑΣ | ΘΕΟΔΩΡΟΣ | ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. (ΣΠΑΡΤΗ) | ΤΕΙ ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ |
| ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ | ΕΥΘΥΜΙΟΣ | ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ Τ.Ε. (ΧΑΛΚΙΔΑ) | ΤΕΙ ΣΤΕΡ. ΕΛΛΑΔΑΣ |
| ΚΡΗΤΙΚΟΣ | ΣΠΥΡΙΔΩΝ | ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Τ.Ε. (ΑΘΗΝΑ) | ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ |
| ΛΥΚΙΔΗΣ | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ | ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ (ΠΡΕΒΕΖΑ) | ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ |
| ΜΑΓΓΙΝΑ | ΑΦΡΟΔΙΤΗ | ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΛΕΥΚΑΔΑ) – ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ | ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ |
| ΜΑΡΤΙΝΗΣ | ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΑΡΙΟΣ | ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ (ΧΑΛΚΙΔΑ) | ΤΕΙ ΣΤΕΡ. ΕΛΛΑΔΑΣ |
| ΜΟΥΣΑΡΑΪ | ΦΙΟΡΑΛΜΠΑ | ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ & ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ (ΠΥΡΓΟΣ) | ΤΕΙ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ |
| ΜΠΑΝΤΑΛΑΚΗ | ΣΤΑΜΑΤΙΝΑ | ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ (ΧΑΛΚΙΔΑ) | ΤΕΙ ΣΤΕΡ. ΕΛΛΑΔΑΣ |
| ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε. (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) | ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ |
| ΠΙΣΚΟΠΑΝΗΣ | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΝΤΙΡΡΥΠΑΝΣΗΣ Τ.Ε. (ΚΟΖΑΝΗ) – ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΓΕΩΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Τ.Ε. | ΤΕΙ ΔΥΤ. ΜΑΚ/ΝΙΑΣ |
| ΡΑΠΑΝΑΚΗΣ | ΓΕΩΡΓΙΟΣ | ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ) | ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ |
| ΣΒΙΝΤΖΗΡΑΣ | ΓΕΩΡΓΙΟΣ | ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε. (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) | ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ |
| ΣΠΥΡΟΥ | ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ | ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ (ΚΑΛΑΜΑΤΑ) | ΤΕΙ ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ |
| ΤΟΜΟΡΙ | ΛΑΕΡΤ | ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ Τ.Ε. (ΧΑΛΚΙΔΑ) | ΤΕΙ ΣΤΕΡ. ΕΛΛΑΔΑΣ |
| ΤΣΑΚΟΣ | ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ-ΑΛΚΗΣ | ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε. (ΧΑΛΚΙΔΑ) | ΤΕΙ ΣΤΕΡ. ΕΛΛΑΔΑΣ |
| ΦΙΛΙΠΠΑΚΟΣ | ΘΕΟΔΩΡΟΣ | ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ Τ.Ε. (ΧΑΛΚΙΔΑ) | ΤΕΙ ΣΤΕΡ. ΕΛΛΑΔΑΣ |
| ΦΑΡΜΑΚΗΣ | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε. (ΧΑΛΚΙΔΑ) | ΤΕΙ ΣΤΕΡ. ΕΛΛΑΔΑΣ |
| ΧΑΜΟΣ | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΛΕΥΚΑΔΑ) – ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ | ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ |
| ΧΟΤΖΑ | ΠΑΥΛΟΣ | ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε. (ΑΡΤΑ) | ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ |
Προτεινόμενες απαντήσεις στο Πανελλαδικώς Εξεταζόμενο μάθημα
«ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ»
Για υποψηφίους
ΝΕΟ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΚΑΙ HMEΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
(ΟΜΑΔΑ A΄ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΟΜΑΔΑ Β΄)
ΤΡΙΤΗ 31 ΜΑΪΟΥ 2016
Α1.
Λ …α. Απόλυτη θερμοκρασία είναι η θερμοκρασία που μετριέται από τους 0 οC.
Σ …β. Στις βενζινομηχανές, ο καθορισμός του αέρα πλήρωσης στα συστήματα μονού σημείου επιτυγχάνεται έμμεσα με τη βοήθεια της γωνίας της πεταλούδας και του αριθμού των στροφών του
κινητήρα.
Σ …γ. Η καυσανάλυση είναι ο έλεγχος και η διαπίστωση της ποσότητας των εκπεμπόμενων ρύπων.
Λ …δ. Όσο μεγαλύτερη είναι η ειδική κατανάλωση ενός καυσίμου, τόσο καλύτερη είναι η απόδοση ισχύος ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης σε σχέση με το καύσιμο που καταναλώνει.
Σ …ε. Στόχος του OBD είναι να κάνει διάγνωση στα ηλεκτρονικά συστήματα των κινητήρων τα οποία επιδρούν στα καυσαέρια.
Α2. Το θεωρητικό διάγραμμα λειτουργίας ενός τετράχρονου πετρελαιοκινητήρα απεικονίζεται στο παρακάτω σχήμα.
Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς 1,2,3,4,5 από τη στήλη Α και δίπλα ένα από τα γράμματα α, β, γ, δ, ε, στ της στήλης Β, που δίνει τη σωστή αντιστοίχιση. Σημειώνεται ότι ένα γράμμα από τη
στήλη Β θα περισσέψει.
ΣΤΗΛΗ Α ΣΤΗΛΗ Β
1. γ. Εισαγωγή
2. στ. Συμπίεση
3. β. Καύση
4. α. Εκτόνωση
5. ε. Εξαγωγή
ΘΕΜΑ B
B1. Να αναφέρετε πέντε (5) πλεονεκτήματα του συστήματος Common-Rail στους πετρελαιοκινητήρες.
Απάντηση
Τα πλεονεκτήματα είναι:
– Δυνατότητα υψηλών πιέσεων ψεκασμού
– Μεταβλητές πιέσεις ψεκασμού ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα
– Η αρχή ψεκασμού καθορίζεται από τον εγκέφαλο
– Δυνατότητα προγραμματισμού της μονάδας ψεκασμού
– Ευκολία τοποθέτησης σε διαφορετικούς κινητήρες
B2. Από τι αποτελείται το σύστημα εισαγωγής και μέτρησης του αέρα στο σύστημα ψεκασμού L-Jetronic.
Απάντηση
Το σύστημα L-Jetronic αποτελείται από:
– το φίλτρο,
– το μετρητή ροής,
– το μηχανισμό πεταλούδας γκαζιού,
– τη βαλβίδα πρόσθετου αέρα και
– την πολλαπλή εισαγωγής.
ΘΕΜΑ Γ
Γ1. Να αναφέρετε πέντε (5) πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αναφλέξεων έναντι της συμβατικής
ανάφλεξης.
Απάντηση
Αναφέρουμε πέντε από τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αναφλέξεων έναντι της συμβατικής ανάφλεξης:
– Έχουν υψηλή τάση που φθάνει μέχρι τα 55kV σε αντίθεση με τα 20 kV της ανάφλεξης με πλατίνες .
– Στα ηλεκτρονικά συστήματα που έχουν και πλατίνες, η διάρκεια λειτουργίας τους έχει αυξηθεί περίπου στο 8πλάσιο.
– Η διάρκεια λειτουργίας των μπουζί έχει αυξηθεί στο 5πλάσιο.
– Η τάση του δευτερεύοντος είναι σταθερή σε όλες τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα.
– Γίνεται καλή καύση του μείγματος και έχουμε παρατεταμένη λειτουργία του συστήματος χωρίς βλάβες.
Επιπλέον οι εξεταζόμενοι μπορούν να αναφέρουν πλεονεκτήματα λαμβάνοντας υπόψη τους και από τα παρακάτω αναφερόμενα στο βιβλίο, που συνολικά πρέπει να είναι πέντε.
– Γίνεται καλύτερος έλεγχος της ανάφλεξης με αποτέλεσμα να έχουμε χαμηλότερη κατανάλωση στη βενζίνη.
– Δεν υπάρχει πρόβλημα κρύας εκκίνησης του κινητήρα γιατί η υψηλή τάση είναι πάνω από 20kV.
– Δε χρειάζεται συχνή ρύθμιση του αβάνς και της γωνίας dwell, γιατί οι πλατίνες έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής. Ενώ στην περίπτωση που το σύστημα δεν διαθέτει πλατίνες, δεν υπάρχει ανάγκη ρυθμίσεων και συντήρησης.
– Δεν απαιτείται συντήρηση για 50.000 έως 60.000 Km. Το συμβατικό σύστημα με πλατίνες μπορεί να λειτουργήσει χωρίς προβλήματα και συντήρηση για 15000 km περίπου. Η ηλεκτρονική ανάφλεξη με πλατίνες για 30000 Km και η ανάφλεξη χωρίς πλατίνες δηλαδή με γεννήτρια παλμών δε θέλει καθόλου συντήρηση
– Τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν καλώδια υψηλής τάσης με μικρό μήκος και καλή γείωση.
– Στις ηλεκτρονικές αναφλέξεις χωρίς διανομέα έχουμε ακόμα:
α) μεγαλύτερης τάσης σπινθήρα
β) μείωση ηλεκτρικών παράσιτων
γ) ελάχιστη συντήρηση και
δ) λιγότερες συνδέσεις καλωδίων.
Γ2. Να αναφέρετε πέντε (5) τρόπους με τους οποίους μπορούν να αναγνωστούν οι κωδικοί βλαβών στις βενζινομηχανές.
Απάντηση
Τρόποι ανάγνωσης κωδικών βλάβης στις βενζινομηχανές είναι:
– Τα LED του εγκεφάλου όταν υπάρχουν.
– Τη συσκευή διακλάδωσης μετρήσεων.
– Τις συσκευές αυτοδιάγνωσης ή τέστερ.
– Την ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό.
– Την ενδεικτική λυχνία καυσαερίων.
Επιπλέον οι εξεταζόμενοι μπορούν να αναφέρουν κωδικούς βλάβης λαμβάνοντας υπόψη τους και από τα παρακάτω αναφερόμενα στο βιβλίο, που συνολικά πρέπει να είναι πέντε.
– Το σύστημα διάγνωσης στο ταμπλό OBD και
– Τον αυτοδιαγνωστικό εγκέφαλο.
ΘΕΜΑ Δ
Δ1. Σε πραγματική λειτουργία 4χρονης βενζινομηχανής, τι ονομάζεται επικάλυψη (μον. 4) και τι αυτή διευκολύνει
(μον. 9).
Απάντηση
Σε πραγματική λειτουργία 4χρονης βενζινομηχανής, η φάση κατά την οποία και η βαλβίδα εισαγωγής και η βαλβίδα εξαγωγής είναι ανοικτές ονομάζεται επικάλυψη.
Η επικάλυψη διευκολύνει:
την εξαγωγή των καυσαερίων από τον κύλινδρο,
τη μείωση της θερμοκρασίας που αναπτύσσεται μέσα στο θάλαμο καύσης,
καθώς και τη διαδικασία πλήρωσης του κυλίνδρου με καινούργιο καύσιμο μείγμα.
Δ2. Ποια κατασκευαστικά στοιχεία του θαλάμου καύσης σε
μια βενζινομηχανή επηρεάζουν την ανάπτυξη της φλόγας.
Απάντηση
Την ανάπτυξη της φλόγας σε μια βενζινομηχανή την επηρεάζουν:
Η γεωμετρία του εμβόλου,
της κυλινδροκεφαλής,
η σχέση συμπίεσης και
η θέση του μπουζί
που είναι κατασκευαστικά στοιχεία του θαλάμου καύσης.
Προτεινόμενες απαντήσεις από το 1ο ΕΠΑΛ Διονύσου-«Ζήνων»
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΕΠΑ.Λ.)
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΓΕ.Λ.)
Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΤΥΠΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
Από το σχολικό έτος 2016-2017 θα λειτουργούν στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δύο τύποι λυκείων:
Οι μαθητές που είναι απόφοιτοι γυμνασίων, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ των δύο σχολείων και θα πρέπει να γνωρίζουν το περιεχόμενο των σπουδών, τις διεξόδους, τα εκπαιδευτικά και επαγγελματικά εφόδια που τους παρέχει ο κάθε τύπος σχολείου.
Για ποιους σημαντικούς λόγους ο μαθητής που είναι απόφοιτος Γυμνασίου ή έχει προαχθεί από την Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ) θα επιλέξει το Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ);
α) Το ΕΠΑΛ μέσα από τα αναλυτικά προγράμματα των γενικών μαθημάτων αναπτύσσει-παρέχει γενική παιδεία υψηλού επιπέδου, που θα συμβάλλει στην ισόρροπη γνωστική, συναισθηματική, πνευματική και σωματική ανάπτυξη, θα αναπτύξει κριτική σκέψη, πρωτοβουλία και δημιουργικότητα του μαθητή.
γ) Το ΕΠΑΛ συμβάλει στην καλλιέργεια της εθνικής, θρησκευτικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς αλλά και στην προετοιμασία των νέων για την κοινωνία των ευρωπαίων πολιτών.
δ) Μέσα από τους σκοπούς του ΕΠΑΛ εμπεριέχονται και αναδεικνύονται θέματα όπως, ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της διαφορετικότητας και της πολιτισμικής ετερότητας στο πλαίσιο μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας, της ενδυνάμωσης των αξιών της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης και η διαμόρφωση συνείδησης ενεργού πολίτη.
στ) Το ΕΠΑΛ διασφαλίζει ισορροπία στη σχολική ζωή, ώστε οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να συνδυάζουν τη γνώση, τον ελεύθερο χρόνο, τη δημιουργία και τη συμμετοχή.
ζ) Το ΕΠΑΛ καλλιεργεί βασικές κοινωνικές δεξιότητες που είναι αναγκαίες για την ανάπτυξη της προσωπικότητας και την κοινωνική ένταξη των μαθητών.
η) Παρέχει ολοκληρωμένες επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες για την πρόσβαση στην αγορά εργασίας.
θ) Το ΕΠΑΛ συντελεί στην ενδυνάμωση της δυνατότητας παρακολούθησης των εργασιακών εξελίξεων, καθώς και της δυνατότητας πρόσληψης και αφομοίωσης των νέων τεχνολογικών και επαγγελματικών γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων στο πλαίσιο της Δια Βίου Μάθησης.
ι) Μετά την τριετή φοίτηση στο ΕΠΑΛ, θα αποκτήσει Απολυτήριο τίτλο ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ισότιμο με το ΓΕΛ.
ια) Θα αποκτήσει ισχυρό πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 4 με τα ανάλογα επαγγελματικά δικαιώματα.
ιβ) Θα μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές του κατά προτεραιότητα στο «Μεταλυκειακό έτος -τάξη μαθητείας », (εκπαίδευση στο χώρο εργασίας), η οποία έχει διάρκεια ένα έτος και περιλαμβάνει Μαθητεία με εκπαίδευση στο χώρο εργασίας, Μάθημα Ειδικότητας και Προπαρασκευαστικά Μαθήματα Πιστοποίησης στη σχολική μονάδα.
ιγ) Οι απόφοιτοι της «Τάξης Μαθητείας» λαμβάνουν Πτυχίο Ειδικότητας επιπέδου 5 από το Υπουργείο Παιδείας και τον Ο.Α.Ε.Δ..
ιδ) Θα μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές του στα ΙΕΚ για την απόκτηση εξειδίκευσης σε σύγχρονες ειδικότητες.
ιε) Θα μπορεί να εργαστεί στον δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα ως τεχνικός, εργοδηγός ή υπάλληλος σε συναφή επαγγέλματα σύμφωνα με το πτυχίο ειδικότητάς του ή να ασκήσει ιδιωτικό έργο.
ιστ) Θα έχει την δυνατότητα όπως και οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ), να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ΑΕΙ – ΑΤΕΙ και στρατιωτικές –αστυνομικές σχολές και Αστυνομικές Σχολές μέσω πανελληνίων εξετάσεων σε μαθήματα που θα διδάσκεται στην τρίτη τάξη, που θα είναι δυο (2) μαθήματα γενικής παιδείας και δύο (2) μαθήματα της ειδικότητάς του.
ιζ) Θα έχει την επιπλέον επιλογή και δυνατότητα να εισαχθεί με ειδικό ποσοστό και ανάλογο των υποψηφίων ΓΕΛ-ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ΑΤΕΙ και στρατιωτικές σχολές και Αστυνομικές Σχολές Υπαξιωματικών μέσω ειδικών πανελληνίων εξετάσεων σε τέσσερα (4) μαθήματα (Μαθηματικά, Νέα Ελληνικά και δύο μαθήματα της ειδικότητάς του) που θα διδάσκεται στην τρίτη τάξη.
ιη) Με τις γενικές, επαγγελματικές και τεχνικές γνώσεις που θα αποκτήσει στο ΕΠΑΛ θα μπορεί να παρακολουθήσει και να ολοκληρώσει με επιτυχία τις σπουδές του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση συναφών και όχι μόνο ανωτάτων σχολών με την ειδικότητα που απέκτησε στο ΕΠΑΛ.
ιθ) Θα έχει την δυνατότητα υποτροφίας σε όλες τις τάξεις του ΕΠΑ.Λ., ως επιβράβευση της καλής επίδοσής του στα μαθήματα.
| ΕΠΑ.Λ. | ΓΕ.Λ. |
| – Χορηγεί στους αποφοίτους Πτυχίο ειδικότητας. | |
| – Χορηγεί στους αποφοίτους Απολυτήριο με ενδοσχολικές εξετάσεις. | |
| – Οι μαθητές διδάσκονται μαθήματα επαγγελματικών τομέων & ειδικοτήτων – γενικής παιδείας & ωφελιμότητας (εκτός των Αρχαίων Ελληνικών) και παράλληλα εκπαιδεύονται στα εργαστήρια τομέων και ειδικοτήτων. | Οι μαθητές διδάσκονται μαθήματα γενικής παιδείας και ωφελιμότητας. |
| Οι απόφοιτοι έχουν δικαίωμα απόκτησης άδειας άσκησης επαγγέλματος επιπέδου 4 της ειδικότητας που αναφέρεται στο πτυχίο τους. | |
| Οι απόφοιτοι μπορούν να εγγραφούν στο «Μεταλυκειακό έτος -τάξη μαθητείας» να αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία και να λάβουν Πτυχίο επιπέδου 5 μετά από πιστοποίηση. | |
| – Οι απόφοιτοι εγγράφονται στα ΙΕΚ κατά προτεραιότητα σε σχέση με τους απόφοιτους των ΓΕ.Λ. | Οι απόφοιτοι εγγράφονται στα ΙΕΚ. |
| Οι απόφοιτοι έχουν όλα τα εκπαιδευτικά και επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το απολυτήριο Λυκείου. | |
| Οι απόφοιτοι εισάγονται με πανελλήνιες εξετάσεις στα ΑΕΙ – ΑΤΕΙ –Στρατιωτικές Σχολές – Αστυνομικές Σχολές. | |
| Οι απόφοιτοι εισάγονται με ειδικές πανελλήνιες εξετάσεις και με ειδικό ποσοστό στα ΑΤΕΙ –Στρατιωτικές Σχολές – Αστυνομικές Σχολές Υπαξιωματικών-Πυροσβεστική | |
| Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν υποτροφίες σε όλες τις τάξεις. | |
Ο ρόλος του γονιού στην επιλογή των σπουδών του παιδιού τους είναι ο ποιος σημαντικός και είναι αυτός που πρέπει να βάλει τον εαυτό του σύμμαχο με το παιδί και υποστηρικτής του.
Το βοηθά να πάρει σωστές αποφάσεις ώστε να μπορέσει να υλοποιήσει τις ιδέες και τους στόχους του.
Συγκεκριμένα στον ρόλο αυτό, του καθοδηγητή, οι γονείς:
Ως καθοδηγητές…
Χρειάζεται να Ενημερωθούν για τον κόσμο εργασίας!
Για να μπορέσουν να συμβουλεύσουν σωστά τα παιδιά τους, καλά θα είναι να κάνουν την έρευνά τους και να είναι συνεχώς ενήμεροι για τα επαγγέλματα στον σημερινό κόσμο της εργασίας. Αυτό μπορεί εύκολα να γίνει, παρακολουθώντας τον ημερήσιο Τύπο ή σερφάροντας στο διαδίκτυο. Να προσπαθούν να ανακαλύψουν επαγγέλματα τα οποία πιθανόν να μην είχαν υπόψη τους ή επαγγέλματα που θα έχουν, μελλοντικά, ζήτηση. Απλά, να έχουν κατά νού ότι οι νέοι σήμερα μεγαλώνουν χρησιμοποιώντας την τεχνολογία και παρόλο που οι επιλογές που έχουν στη διάθεση τους έχουν αυξηθεί σημαντικά, παράλληλα, έχει αυξηθεί και ο όγκος των πληροφοριών που πρέπει να αξιολογήσουν. Να δείχνουν κατανόηση βοηθώντας το παιδί τους, ώστε να τις αξιολογήσουν σωστά.
Μιλήστε με το παιδί σας
Είναι σημαντικό να συζητάτε με τα παιδιά σας τις επιλογές επαγγελμάτων, καριέρας καθώς επίσης και τις ανησυχίες τους. Εκμεταλλευτείτε, επίσης, τον χρόνο που περνάτε μαζί τους στο αυτοκίνητο για να κουβεντιάσετε για τα ενδιαφέροντα και τις δραστηριότητές τους. Συζητήστε μαζί τους για άρθρα που έχετε διαβάσει σχετικά με επαγγέλματα που πιθανόν να τους ενδιαφέρουν.
Γίνετε σωστά πρότυπα
Ένας τρόπος να στηρίξετε το παιδί σας είναι να του προσφέρετε τις δικές σας εμπειρίες:
Αν χρειαστεί ζητήστε βοήθεια
Η προσπάθεια να καθοδηγήσετε σωστά το παιδί σας μπορεί να αποδειχθεί περίπλοκη και γεμάτη προκλήσεις. Πολύ γρήγορα θα διαπιστώσετε την ανάγκη να βρείτε άτομα- συμμάχους που θα σας βοηθήσουν να αντιληφθείτε τις δυνατότητες του παιδιού σας, στην αναζήτηση πληροφοριών για επαγγέλματα και τις προοπτικές τους για σπουδές και ευκαιρίες εκπαίδευσης.
Συμμάχους θα βρείτε ανάμεσα στα άτομα που έχουν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη ζωή των παιδιών σας – σχολείο, εκπαιδευτικοί, σύμβουλοι, οικογενειακοί φίλοι, μέλη της οικογένειας.
Την Παρασκευή 13 Μαϊου 2016, από τις 11:00 ως τις 13:00, οι γονείς των μαθητριών θα μπορούν να παραλάβουν τους ελέγχους με τη βαθμολογία του Β΄ τετραμήνου.
για συνέχεια...
