Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Βιβλιοθήκη μας
Κάτω από: Εκπαιδευτικό υλικό | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το Φυσικό Αέριο
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το ποίημα της εβδομάδας
“Η ανάπαυση των ωρών”
Απέραντες λέξεις γλυκά ειπωμένες
Μεγάλος ήλιος τα κλειστά παραθύρια
Ένα καράβι μεγάλο κυλά στο νερό
Με τα πανιά του να μοιράζουν τον άνεμο
Στόμα φτιαγμένο για να κρύβει
Ένα άλλο στόμα κι ο όρκος
Να πεις μόνο με δυο φωνές
Το μυστικό που ραβδώνει τη νύχτα
Το μόνο των αθώων το όνειρο
Ένας μόνο ψίθυρος ένα μόνο ξημέρωμα
Κι όλες οι εποχές αντάμα
Να βάφουν με φωτιά και με χιόνι
Το ενωμένο πια πλήθος.
«βιβλιοθήκη»: «Το σύμπαν (που άλλοι το λένε “Η Βιβλιοθήκη”) αποτελείται από έναν ακαθόριστο και ίσως άπειρο αριθμό εξαγωνικών στοών, με τεράστιους αεραγωγούς στη μέση, περιφραγμένους με πολύ χαμηλά κάγκελα. Από οποιοδήποτε εξάγωνο φαίνονται οι πάνω και οι κάτω όροφοι, ατέλειωτα. Η διαρρύθμιση των στοών είναι απαράλλαχτη…». (Μυθοπλασίες, μτφ.: Αχιλλέας Κυριακίδης, Ύψιλον, 1989).
«Η Βιβλιοθήκη δεν είναι ατέρμονη, αλλά κυκλική. Αν λοιπόν βρισκόταν κάποιος αιώνιος ταξιδευτής που θα μπορούσε να τη γυρίσει ολόκληρη, μετά από αιώνες οδοιπορίας μέσα σ’ αυτήν θα ανακάλυπτε πως τα ίδια βιβλία επαναλαμβάνονται συνέχεια με την ίδια πάντα αταξία (που αφού επαναλαμβάνεται ακατάπαυστα θα μπορούσε να συνθέσει αυτή η ίδια μια τάξη πραγμάτων). Αυτή η χαριτωμένη ελπίδα μου είναι το μόνο πράγμα που φωτίζει τη μοναξιά μου».
The Vindications
Glowing Fruit
Το κείμενο αυτό, γραμμένο το 1941, γίνεται σήμερα πηγή έμπνευσης για τους αρχιτέκτονες του νεοϋορκέζικου τεχνικού γραφείου Rice + Lipka, οι οποίοι σχεδιάζουν αυτή τη βιβλιοθήκη που γέννησε η φαντασία του Μπόρχες και παραδίδουν έξι εξαιρετικά αρχιτεκτονικά σχέδια στο περιοδικό Design Observer ─ κατόπιν πρόσκλησης των εκδοτών του, Kate και Andrew Bernheimer που είναι και οι ίδιοι αρχιτέκτονες. Μερικά από αυτά είναι λεπτομερή ενώ άλλα περισσότερο αφηρημένα, όλα όμως αποδίδουν με επιτυχία την αίσθηση που αφήνουν τα άπειρα εξάγωνα για τα οποία μιλάει ο Μπόρχες καθώς και ο λαβύρινθος από βιβλία από τον οποίον δε θα ξεφύγει ─δεν μπορεί να ξεφύγει─ ποτέ ο «αιώνιος ταξιδευτής» του.
Travelers and Inquisitors
Book Man
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίον επέλεξαν να προσεγγίσουν αυτή την πρόκληση, οι αρχιτέκτονες που σχεδίασαν την —εφιαλτική όσο και όμορφη— βιβλιοθήκη του Μπόρχες λένε: «Η ιστορία ερέθισε φοβερά τη φαντασία μας ─ η γκάμα των αρχιτεκτονικά δυνατών εκδοχών που θα μπορούσαν να προκύψουν από τη λεπτομερή περιγραφή της Βιβλιοθήκης από τον Μπόρχες· η ιδέα πως όλα τα βιβλία που έχουν ποτέ γραφτεί ή θα μπορούσαν να γραφτούν θα ήταν μέσα σε αυτήν προσβάσιμα· και το ότι ουσιαστικά προέβλεπε το μέλλον, το σήμερα, όλην αυτή την υπερβολική προσβασιμότητα της πληροφορίας».
Θα μπορούσαν όμως να εκτελέσουν και στην πραγματικότητα τα σχέδιά τους; Σε αυτό απαντούν: «Όντως προβληματιστήκαμε για το κατά πόσον θα μπορούσε να χτιστεί ένα παρόμοιο οικοδόμημα ─και καταλήξαμε πως είναι απόλυτα δυνατό μα, την ίδια στιγμή, και ανέφικτο. Στην κλίμακα της κάθε μίας ατομικής μονάδας ή, έστω, μίας συστάδας από μονάδες μπορείς να το φανταστείς να πραγματοποιείται· παρ’ όλα ταύτα αν το αναγάγεις στις διαστάσεις έστω και ενός μόνο μέρους από αυτό που υπαινίσσεται η ιστορία του Μπόρχες, έρχεσαι αντιμέτωπος με τα άλματα λογικής της ιστορίας. Άρχισαν να παρεισφρέουν στις μεταξύ μας συζητήσεις όροι όπως “διαστημόπλοιο”, “τεχνητή βαρύτητα” και “χωροχρονικές δίνες” και τότε αναγκαστήκαμε να παραδεχτούμε πως είχαμε χάσει την κεντρική ιδέα. Να παραδεχτούμε πως, στην καλύτερη περίπτωση, όπως για το Σύμπαν έτσι και για τη Βιβλιοθήκη, τα όσα γνωρίζουμε για αυτήν είναι φοβερά περιορισμένα».
Necessities
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το ποίημα της εβδομάδας
Πρατήριο βενζίνης
Είμαι η έρημη ασφαλτωμένη δημοσιά που αφήνεται
σα μεθυσμένη ανηφορίζοντας με τις μοτοσικλέτες,
αισθαντικό, ολονύχτιο φως που αγρυπνά
σ’ ερημικό πρατήριο βενζίνης – γιατί βλέπω
τα ολόκλειστα αυτοκίνητα σαν παίρνουν τη στροφή
με τις σβηστές τους μηχανές, γιατί τα βλέπω
μες στο εκτυφλωτικό τους φως να σου ανάβουν
εξαίσια υπερκόσμια μουσική – κι ακόμα είμαι
το ξαφνικό μελάνιασμα στο καθαρό λουσμένο φως
η κλειδωμένη μου φωνή μέσα στα δάχτυλα
μέσα στο σώμα
Κι εγώ μετεωρίζομαι σα φλέβα
καλοκαιριού, σα να ’χω σβήσει όλα
τα φώτα μου και περιμένω ακόμα
– Αγκαλιάζοντας τη διαφορετικότητα, αγκαλιάζοντας τον εαυτό μου
– Αγκαλιάζουμε τη διαφορετικότητα
-Ανάπτυξη διαγνωστικού φαρμάκου για τη νόσο Alzheimer
-Αποδοτικοί αλγόριθμοι για προβλήματα reachability και επιλογής μονοπατιού και εφαρμογές τους
-Άυλη πολιτιστική κληρονομιά και βιοποικιλότητα: εθνοβιολογική μελέτη
-Bullying – διαδραστικό εκπαιδευτικό εργαλείο κατά της παρενόχλησης
-Διαφθορά και φοροδιαφυγή σε οικονομίες με δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση
-Δισκόμορφοι υγροί κρύσταλλοι γραφενίου: αυτο-οργάνωση και δυναμική
– Επείγον περιστατικό Emergency
-Επιστήμες της Ζωής-Επιστημονικές Μελέτες 2012 – Μέρος 3
-Επιστήμες της Ζωής-Επιστημονικές Μελέτες 2011 Μέρος 3ο
–Η αληθινή ιστορία της 17 Νοέμβρη
-Η Ελλάδα του Χίτλερ (Α’): Από την Αλβανία στην Κρήτη
–Η Ελλάδα του Χίτλερ (Β’): Τρόμος και Αντίσταση στο Γ’Ράιχ
–Η Ελλάδα του Χίτλερ (Γ’) : Η πικρή απελευθέρωση
–Η μούντζα στο ελληνικό σινεμά…
-Θετικές Επιστήμες-Επιστημονικές Μελέτες 2011 Μέρος 2ο –
-Θετικές Επιστήμες-Επιστημονικές Μελέτες 2012 – Μέρος 2ο
-Κλινικοί, βιοχημικοί και γενετικοί συντελεστές της γνωστικής δυσλειτουργίας στη σχιζοφρένεια
-Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές επιστήμες-Επιστημονικές Μελέτες 2012 – Μέρος 1ο
-Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες-Επιστημονικές Μελέτες 2011 Μέρος 1ο –
-Κρίση στην Ελλάδα. Όλοι μπορούν να συμβάλουν στην ανοικοδόμηση.
-Μελέτη της τέφρας ως υλικό παθητικού δροσισμού κτιρίων και υπαίθριων χώρων
– “Μια μέρα στη δουλειά δεν μοιάζει με αυτό , τι γίνεται με μια μέρα στο σχολείο;”
- Ο Αληθινός Φασισμός
-Ο λαθρεπιβάτης (Schwarzfahrer)
-Όλα τα κομμάτια μαζί: Μια ιστορία και μια ταινία για τον αυτισμό
-Ο Παράνομος Τύπος 1936-1974: ψηφιοποίηση και θεωρητική μελέτη
–Προϊόντα – Παραγωγή, Διανομή, Κατανάλωση, Απορρίμματα
-Ραδιοφωνικό Σποτ ‘Το Ακορντεόν’
-Ραδιοφωνικό Σποτ ‘Το Μέτρημα’
-Συλλογικές μνήμες μιας πόλης στο χώρο και στο χρόνο
-Τεκμηρίωση της Ουρούμ, της γλώσσας του ελληνικού πληθυσμού στον Καύκασο
-Τι κρύβεται πίσω από ένα γίγαντα: η περίπτωση της σαύρας της Σκύρου
-Το κέντρο της Αθήνας και ο μετασχηματισμός του. Πώς η τέχνη μπορεί να συμβάλλει
-2ο Διεθνές Θερινό Σχολείο Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση
-3ο Διεθνές Θερινό Σχολείο Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση-α
-3ο Διεθνές Θερινό Σχολείο Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση-β
Κάτω από: Εκπαιδευτικό υλικό | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πώς να εκτελέσετε τις προσομοιώσεις
Χρήση του ιστότοπου του PhET ενώ είστε σε δύνδεση με το Διαδίκτυο. |
Λήψη ολόκληρου του ιστότοπου στον υπολογιστή σας, σε USB ή σε ένα CD |
Λήψη μίας ή περισσότερων προσομοιώσεων στον υπολογιστή σας, σε USB, ή σε CD |
|
Πώς μπορώ να προμηθευτώ τις προσομοιώσεις; |
Κλικ στον εικονίδιο που βρίσκεται στην ιστοσελίδα της προσομοίωσης για να την εκτελέσετε. |
Κλικ εδώ για να μεταβείτε στη σελίδα λήψεων. |
Κλικ εδώ για να μεταβείτε στη σελίδα λήψεων όλων των προσομοιώσεων. |
Ποιες προσομοιώσεις είναι εγκατεστημένες; |
Οι προσομοιώσεις που χρησιμοποιείτε είναι προσωρινά εγκατεστημένες. |
Όλες οι προσομοιώσεις. |
Μόνον αυτή που επιθυμείτε. |
Πόσο μεγάλη είναι η λήψη; |
Λιγότερο από 4 MB για κάθε προσομοίωση. |
Περίπου 100 MB. |
Λιγότερο από 4 MB για κάθε προσομοίωση. |
Πόσο συχνά υπάρχουν διαθέσιμες ενημερώσεις; |
Μόλις νέες ή ενημερωμένες προσομοιώσεις έχουν καταχωρηθεί στον ιστότοπο. |
Περίπου κάθε εβδομάδα. |
Εάν συνδεθείτε στο Διαδίκτυο, νέες ή ενημερωμένες προσομοιώσεις ενδεχομένως να είναι διαθέσιμες. |
Είναι απαραίτητη η σύνδεση στο Διαδίκτυο για να εκτελέσουμε τις προσομοιώσεις; |
Ναι |
Όχι |
Όχι |
Πού μπορώ να τις αποθηκεύσω στον υπολογιστή μου; |
Εφαρμογή για Flash δεν αποθηκεύονται. Εφαρμογές Java αποθηκεύονται αυτόματα στην κρυφή μνήμη του υπολογιστή σας, αλλά δεν μπορούν να μετακινηθούν. |
CD, USB ή σκληρό δίσκο. |
CD, USB ή σκληρό δίσκο. |
Κάτω από: Εκπαιδευτικό υλικό | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Προσομοιώσεις για Λύκειο
Κάτω από: Εκπαιδευτικό υλικό | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έρευνα αιχμής
Οπτικές Λαβίδες και Εφαρμογές |
Μοριακοί Κινητήρες |
Τέντωμα DNA |
Οπτικός Κβαντικός Έλεγχος |
Lasers |
Μοντέλο αυτοκαθοδηγούμενου υποατομικού σωματιδίου |
Κάτω από: Εκπαιδευτικό υλικό | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μαθηματικά